צפייה בגרסה מלאה : תיבת העברה HIGH LOW עוברת קשה
שלום לכולם,
מישהו יודע למה תיבת ההעברה HIGH LOW בסיקס שאני אמור לקנות עוברת ממש ממש קשה (אחרי לחץ פיזי מתון ואלימות פיסית ומילולית רבה) הוא השתלב בסופו של דבר בכל אחד מהמצבים 4H 2H N 4L אבל באמת הצריך כח לא הגיוני.
פירקנו את הידית עצמה לוודא שהיא לא עקומה ויש לה מספיק מרחב חופש. ועל הדרך ניקינו שם את כל האיזור ללא הועיל. דרך אגב מדובר בגיר 4 הילוכים עם ידית ארוכה ואלה ת'כלס כל הנתונים שיש לי אליכם. אשמח עם מישהו יוכל לענות דיי במהרה בהתחשב בעובדה שאני אמור לקנות אותו השבוע... :wink:
חנן-ג'יפולוג
10-05-03, 21:29
אני מבין שזה לא רכב שיש לך היכרות עמוקה איתו.
אם כך זה די סביר, היות ולרובנו יש קושי מסוים להעביר את הטרנספר, מי יותר ומי פחות, ולכל אחד יש את השיטות שלו להעביר ואז זה הולך יותר בקלות.
מצד שני זו יכולה להיות גם תקלה בטרנספר, אם כי זה נדיר יותר.
תן למישהו שמנוסה בסיקס לבדוק את זה, אולי הוא יוכל לתת לך חוות דעת טובה יותר.
מתיאור באינטרנט קשה לדעת אם זה קושי רגיל של טרנספר של סיקס או משהו מיוחד.
אני אמנם לא כל כך מכיר אותו, אבל, היה איתי גם בעל הרכב בשנתיים האחרונות שיודע איך צריך להעביר (נסיעה איטית מאוד עם הגה קצת שמאלה...) אבל גם הוא לא כל כך הצליח ואמר בעצמו שמשהו לא נראה לו.
יש לי שתי שאלות לגבי זה, א. האם החלפת שמן בגיר אמורה להשפיע על זה. ב. יש לו ג'יפ חלפים שיש עליו גיר 3 הילוכים אבל עם טרנספר (ידית קצרה) שעובר יחסית ממש חלק, האם שווה להחליף בינהם???
תודה :)
עירא
העברה בטרנספר רצוי לבצע בעמידה מוחלטת, בעיקר בין HIGH ו-LOW.
אני לא זוכר את המבנה בסיקס, אבל סופה יש מוטות (מתחת לרכב) בין הידית וטרנספר (היות והטרנספר לא יודב מתחת לידית כמו הגיר).
תבדוק אם קיימים מוטות כאלו, מה מצבם וגרז אותם.
שוב, בעל הרכב יודע איך להעביר את זה, הבעייה שאתמול משהוא באמת "נתפס" שם וזה הולך ממש ממש קשה גם כשניסינו מעבר בעמידה, במסיעה איטית קדימה ואחורה ולמעשה בכל דרך אפשרית כמעט ועדיין זה לא זז. לגבי המוטות, גם ב6 המוט לא יושב מעל הטרנספר בדיוק ויש לו ציר שמתחבר בקצה למחבר שלמעשה כאשר אני מושך את הידית למטה (לכיוון הנהג) המחבר מושך את שני המוטות שיוצאים מהטרנספר החוצה ואמור לשלב ל-2H ואח"כ 4H. וניסינו לנקות שם ולשמן שם קצת ללא הואיל.
שאלה אדיוטית,
בדקת שמן בטרנספר :roll: :roll:
אתה אומר שבסופו של דבר הצלחתם להעביר בן כל המצבים, והנסיעה עצמה בסדר? לא נעים לי להגיד, אבל במידה והג'יפ טוב ומוצא חן בעיניך מכל הבחינות האחרות, זה תחמושת טובה להמתקחות על המחיר - קח עלות של טרנספר משומש (יש הרבה, וטובים, אצל סמו עכשיו - לא נראה לי שיעלו יותר מ1500-2000 שקל) ותוריד את המחיר. במידה ובאמת תחליט להחליף - זה לא עבודה רצינית.
אצלי אפשרי להעביר ל 4 high בקלות ולהוציא יחסית גם בקלות
אבל ב 4 low הסיפור קצת שונה אחרי כל נסיעה ב 4 low אני נוסע קצת אחורה ומנסה לשחרר ואם עדיין לא משתחרר עוד אחורה ועוד אחורה ולבסוף זה משתחרר
לא רצוי להפעיל כח גם אני פעם הייתי מפעיל כח וזה לא בריא ומה גם שאם ניסיתם
בכביש להעביר בין המצבים אז יש יותר קושי בהעברה תנבו בשטח,
הבעיה הזו קיימת לדעתי אצל כל אחד לפחות אצל כל מי שראיתי עד היום .
כמה שזה אידיוטי עדיין לא החלפנו (או בדקנו).
נמרוד, לגבי נושא המיקוח, המוחר הוא חבר ככה שהוא באמת פה ביחד איתי, בלי קשר הוא נותן לי ביחד גם ג'יפ חלפים (עם טרנספר שעובר ממש חלק, אמנם כשהו לא מחובר למנוע אבל הטרנספר עצמו הולך חלק) והתוכנית היא לשבת ביחד ולהחליף עם השמן לא יעזור.
שכח מהטרנספר שמחובר לגיר 3 הילוכים, הוא לא יתאים לך לגיר ויש לו יחס העברה ארוך יותר (1:2) לעומת ( 1:2.6 ) אצלך. בכלל תשתדל לא לאסוף גרוטאות שלא יועילו לך לעולם, גם ככה יש מספיק גרוטאות שכן מועילות לעיתים...
טרנספר תקין או משופץ כחדש ניתן להשיג במחירים מגוכחים. במחירים שנמרוד ציטט אתה יכול לקבל טרנספר+גיר משופצים כחדשים. אם תהיה מעוניין ביותר פרטים לגבי השגת חלפים, פנה אלי בהודעה פרטית או צלצל 055348616 .
ניר, באמת בלי לפגוע, :?: אבל חברה האם זה נכון?
חנן-ג'יפולוג
12-05-03, 21:08
כן
נו שויין, נקווה דדמן לבד יספיק ואם לא, נתחיל לבזבז כסף... :(
הייתה לי בעיה כזאת בסמוראי בסוף התברר שחסרה לי גומיה שמתלבשת על הידית אני לא יודע איך זה עובד בסיקס אבל תבדוק את זה
חנן-ג'יפולוג
19-06-03, 16:40
הגומיה שאתה מדבר עליה בסמי לא רלוונטית לסיקס, הכול שם ברזל על ברזל.
זו לא גומיה בסמוראי, בכל מקרה, אלא כובעון פלסטיק.
עירא. אין לך ממה להתרגש. זה נפוץ שהטרנספר לא עובר חלק ורוב הסיכוי שתצטרך למצוא את השיטה.
אני בטוח שחבר שלך עשה את זה כבר המון פעמים אבל גם אני עשיתי את זה כבר יותר מפעם אחת וגם לי יש "ימים רעים" ולפעמים פשוט לא הולך לי (בעיקר להוציא ל-LOW).
הטרנספרים האלה אמינים ביסודם. הסיכוי לתקלה נמוך (אני חושב שחנן כבר כתב את זה).
ד.א. חוץ ממה ניר אמר לך על הגיר והטרנספר השניים (וזה נכון - הם לא שווים לך יותר ממחיר הברזל במשקל), כל טרנספר עובר חלק על השולחן - בדוק.
אורי טל.
לא שמתי לב מי העלה את ההודעה מן האוב (או סתם מהעבר הרחוק)
הבעיה הזו כבר נפתרה מזמן באמת ע"י החלפת השמן בגיר ובטרנספר.
עירא
(לא שחסרות הרבה בעיות חדשות, אבל זה לשרשור אחר... :cry: :cry: :cry: :wink: )
אומנם אחרי הרבה מאוד זמן, אבל עדיין רלוונטי :cry:
הטרנספר פשוט לא רוצה לזוז.
כרגע הוא על 4L להוציא אותו משם רק כשהג'יפ כבוי משולב להילוך ניעור קדימה אחורה ולחץ פיזי מתון.
משם אני מצליך להגיע ל-N הכי רחוק.
על 2H או 4H אין על מה לדבר.
לפני כמה שבוע שבועיים, כשהרכבתי את הידית שלו חזרה למקומה, בהתחלה הצלחתי איכשהו להזיז בין ההילוכים השונים אבל מאז כלום.
יש רעיונות לפני שאני מביא דלי של צבע כחול???
נ.ב.
שמן לא החלפתי עדיין, אבל בערך שבועיים וטיול רציני אחד לפני ההשבתה החלפתי שמן.
עירא
יצא לך לפרק לנקות ולראות מה מצב הגג"שים?
לא, ואני ממש משתדל להימנע מפירוק שלא לצורך, ואיך נקרא לטרנספר שעובד? - פירוק שלא לצורך.
ניתקתי אותו מהגיר, החלפתי גיר, חיברתי חזרה ושולם על ישרואל.
עירא
טוב, או שתעשה מה שאני עשיתי, נסיעה איטית קדימה\אחורה מעבר לניוטרל בגיר ונסות בכח עם רגל על הקלאץ', או שתאריך את הידית של הטרנספר, שיהיה לך יותר מומנט.
אומנם בעברי אין שב"כ אבל לחץ פיזי מתון, נסיעה קדימה אחורה ימינה שמאלה מונע מכובה עם קלאץ' בלי קלאץ' וגורנישט, לא רוצה לזוז הנבלה. מחר אני אנסה להחליף לו שמן אולי זה יעשה קסמים :roll: .
ד.א. שמן גיר רגיל מתאים, נכון?
אז במקום סתם להחליף שמן תשקיע, תפרק ותראה מה הולך בפנים?
אגב, יכול להיות שמשהו מגביל את הידית?
הרבה פעמים הטרנבפר לא יוצא/נכנס להילוך כשהרכב עומר. צריך לדחק עם זה קצת ולפתח רגש. מה לעשות, זה כבר מזמן לא חדש.
יכול מאד להיות שאתם צריכים להתרגל אחד לשני.
אורי טל.
עירא -
גם אני חושב שאתה צריך להתרגל לטרנספר בג'יפ. אבל נניח ולא הצלחת - וגם אם נסעת אחורה וניסית לשחרר וזה לא השתחרר.... או כל דבר אחר.
למקרה ותרצה - יש לי טרנספר במחסן (דנה 300) במצב טוב יחסית - ויש לו חסרון אחד קטן שאולי יהיה לך יותר קל לפתור אותו - המחזיר שמן של היציאה לדרייבשאפט הקדמי נוזל.. הוחלף מחזיר שמן ואחרי כמה ק"מ שוב נוזל... תשאל אותי למה? - לא יודע!!!
אני התעצלתי לבדוק למה - אז פשוט קניתי טרנספר אחר (לספר את האמת - גם הוא נוזל - אבל קצת...)
אם תרצה ותחליט שהטרנספר שלך דרוש שיפוץ - אז בוא וקח את שלי ותשאיר לי את שלך...
יש לי הרגשה שאת הטרנספר שלי אתה תציל (תשפץ) בזול!!! :D
העיקר שכבר נראה את הג'יפ שלך נוסע!!!
ובהזדמנות זו - עומר, מה קורה עם המוטציה שלך?
אלדד
:roll:
עוד כמה שעות כיווני הצתה וקרבורטור, ויאללה להתחיל הרצה.
אני מבין את ההתרגשות :lol:
תודה.
בקיצור עירא, איך אומרים, ברגש, עם הפטיש 5 ק"ג.
מה לעשות התיבות האלה קצת יותר קשות לתפעות מתיבות עם שרשרת בפנים, שחק קצת קדימה אחורה ודחוף את הידית בכל הכח, עם הזמן תפתח את הטאצ' מחדש.
למקרה ותרצה - יש לי טרנספר במחסן (דנה 300) במצב טוב יחסית - ויש לו חסרון אחד קטן שאולי יהיה לך יותר קל לפתור אותו - המחזיר שמן של היציאה לדרייבשאפט הקדמי נוזל.. הוחלף מחזיר שמן ואחרי כמה ק"מ שוב נוזל... תשאל אותי למה? - לא יודע!!!
:roll:
יכול להיות שהלך אחד המיסבים ויש לך איזה רעידה של הציר שפשוט מוציאה/פוגעת במחזיר השמן ?
לפני הפירוקי למיניהם אני רוצה להתחיל עם השמן.
איזה שמן כדאי לשים?
85-140 תופס???
AvigdorAharon
15-03-04, 08:36
אני שם בגיר \ טרנספר \ סרנים: 80-90.
אני לא מכיר 85-140, Sorry!
אביגדור
80- 90W המלצת היצרן, מומלץ, לטרנספר שחוק וע"מ לנקות, להשתמש בשמן דליל יותר 70-90 או דומה.
אם החלפת שמן ממש לפני השיפוץ אז כנראה שהמשקעים נוקו עם השמן החדש אבל התקופה הממושכת ללא פעולה גרמו להם להתקשות שוב בנקודות מרכזיות= השערה.
מוני דיסקו
15-03-04, 12:39
עוד משהו שכדאי לבדוק - חיבור הידית לטרנספר
הידית מתחברת לשני מנופים בדנה ומזיזה אותם סימולטנית.
אם יש בעיה בחיבור הזה - ההעברה תלך קשה אם בכלל.
את החיבור עצמו בדקתי, החלפתי שם את הפלסטיקים, פירקתי את המשקפיים וניקיתי הכל.
שמן הוצאתי והוא היה בצבע אפור.
שמתי שצן חדש, נסעתי קדימה אחורה כמה פעמים ושפכתי גם אותו, שוב צבע יותר טוב אבל עדיין מטונף.
עכשיו אני אשים שמן חדש ונראה מה יהיה.
עירא
עירא.
יש במכלולים שתי שיטות לקלוט את שבבי המתכת שמתרוצצים בשמן. או שפקק הניקוז מכיל מגנט או שיש מגנט בתוך הגיר מוצמד לאחת הדפנות או למכבה התחתון (כשיש מגנט הוא נמצא במקום שהפקשר להגיע אליו בלי לפרק את המכלול.
אם הפקק ניקוז הוא המגנט אז מנקים אותו בכל החלפת שמן אבל אם אצלך יש מגנט בתוך הגיר כדאי שתפתח מכסה תחתון ותוציא אותו לניקוי.
אורי טל.
אורי, בדנה 300 (לפחות בזו שלי) הפקק ניקוז משמש כנגנט. (אולי יש עוד אחד בפנים אבל איו לי מושג.)
לצערי, אני חייב לומר שאני דיי איבדתי תיקווה, ההחלפות שמנים לא עזרו, גם פירקתי את המכלול של היידית וכלום לא עוזר להוציא מ-4L זה פרוייקט מהסרטים.
על להכניס ל-2H או 4H אני לא מדבר בכלל זה רק במועדים מיוחדים כגון ראש חודש.
לעומת זאת הכנסה ל-4L דיי פשוטה וקלה.
עם למישהו יש רעיונות אני מאוד מאוד אשמח.
(אחרת הנסיעה בשבת תיהיה מאוד מאוד איטית :wink: )
עירא
הדרך הטובה ביותר היא לפרק את הטרנספר ולנקות. אבל מכיוון שכבר נשבר לך ה**ן, מלא שמן חדש, סע בכל האפשרויות (תקדים את ראש החודש) ונקז שוב את השמן.
הייתי שם, עשיתי את זה.
לא עוזר.
רעיונות נוספים (הפח צבע כחול כבר מוכן.... :evil: )
לום?
ניסית לנקות את המוטות הדחיפים של התיבה, אולי הבעיה שם?
הכוונה למוטות השילוב?
אם כן אז כן.
פירקתי את המשקפיים וניקיתי שם כמה שיכולתי כשהכול מורכב על הגיפ.
עירא
ומהצד השני שלהם, לאן שהם נדחפים, ראית אם שם הכל תקין?
נורא פשוט, המוטות האלה נדחפים מצד אחד של התיבה לצד השני. תסתכל בתיבה שלך מעל הפקק מילוי ותראה שני צינורות אליהם הם נדחפים. יכול להיות שיהיה שם פלאח שמחזיק אותם, פרק אותו (ני ברגי 9/16 אם אני זוכר נכון) ותראה מה הולך שם.
פירקתי, בדקתי, זה לא זה, הם היו נקיים והידית עדיין לא עוברת.
עירא
אחרי הפעלה ללא עומס של חצי שעה (גלגלים באוויר), ריקון נוסף של השמן, מילוי סולר, הפעלה של 4 דקות, ריקון סולר, מילוי חזרה של השמן שייצא (לניקוי שאריות סולר), הפעלה ל4 דקות, ריקון השמן, מילוי שמן חדש ונקי והטרנספר עובר :lol: (אני מזכיר רק שאתמול רוקנתי את השמן שהיה בו מילאתי שמן חדש שמהלתי אותו בשמן דליל יותר הפעלתי ככה כמה דקות רוקנתי את זה ומילאתי שמן חדש שהוא מה שרוקנתי היום)
לא חלק כמו חמאה, אבל בהחלט בצורה סבירה עכשיו אפשר לעבור דיי בקלות בית המצבים השונים.
עירא
ערן המסוקס
16-03-04, 17:12
יפה מאוד! :D
אני כבר יכול לדמיין את השעשועים בשבת :twisted:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.