PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפות מנוע ליצרן ונפח שונים



תומר א.
12-11-04, 17:14
שלום
הטאטא החליטה שאני צריך קצת חופש מהעבודה אז הלך ראש המנוע.
המנוע בנפח 1948 סמ"ק כנראה של פג'ו ולפי מה שאני יודע מנסיון ומה ששמעתי על פג'ו
שיפוץ ראש לא שווה הרבה, לראיה הראש שופץ בינואר, למרות שאם אני טועה ומישהו מכיר
מישהו שיודע לשפץ ראש כזה אשמח לשמוע.
האופציות שיש לי הן:
1. לשפץ ראש.
2. לקנות משופץ-מאד מאד מסוכן-אחריות לשלושה חודשים.
3. להחליף מנוע לנפח זהה מיצרן אחר.
4. להחליף מנוע לנפח יותר גדול- טאטא עומדים להוציא מנוע יותר חזק בהספק של 150 כ"ס
והרעיון הוא למצוא דגם מקביל.

הבעיה עם 3,4 היא שצריך למצוא מנוע, אין לי מושג אילו אישורים נדרשים ולמי אני מראה אותם.
אני יודע שהפתרון הפשוט הוא למכור ולקנות טויוטה אבל אני לא בן אדם פשוט :twisted: .
רעיונות, עצות?
תודה
תומר

חימושניק
13-11-04, 09:02
תקנה טויוטה!

ארז
13-11-04, 09:12
שכחת את סעיף 5....להחליף רכב.

זה לא בצחוק, שים לב שאתה לאט,לאט(בעצם מה לאט, מהר ובאופן רציף) מחליף את כל הטאטא בחלקים חדשים, כל הזמן יש תקלות ועלות השיפוצים/תיקונים כבר יכולו לממן לך הלוואה בבנק לרכב אחר.

תומר א.
13-11-04, 17:36
צודקים אבל קשה למכור טאטא במיוחד בלי מנוע.
כרגע אין לי ממש כסף לכלום בטח לא טויוטה, אולי שיפוץ ראש שאין לי מושג איך או איפה.
הסיבה שהיא עוד אצלי היא אותה הסיבה שנקסוס עובד על סמוראי.
אני צריך רכב מסחרי סגור לעבודה כך שנראה לי שאם אני לא אצליח עם הראש אני אחפש
סובארו או אקספרס וכשיהיה זמן נדאג לטאטא.

shmil
13-11-04, 18:53
תנחומי....

שמעתי על הטרקטור...
:-(

asafk
13-11-04, 23:03
צודקים אבל קשה למכור טאטא במיוחד בלי מנוע.
.

אז תעמיד אותה בחצר ותןך שנה שנתיים תבנה ממנה משהו אחר. אפשר לחשוב שאם היה לה מנוע היית מוכר אותה בסכום שמקרב אותך לטויוטה.

אסף.

אדי
14-11-04, 01:38
4. להחליף מנוע לנפח יותר גדול- טאטא עומדים להוציא מנוע יותר חזק בהספק של 150 כ"ס
http://jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=6216

ryanai
14-11-04, 10:55
ג'ינגי - קודם כל קח כסא ושב...

עכשיו תקשיב רגע ותחשוב, אם היית לוקח את הסכום שקנית בו את הטאטא + הסכומים שהשקעת עד כה (3 אוברולים, גיר טרנספר ואלוהים יודע מה עוד) ומפחית ממנו את הריבית שהבנק היה לוקח על הלוואה, לא היתה לך יופי של טויוטה ליד הרפת עכשיו ?

2 סרנים חיים,נעילה אחורית צמיגי 31" והכי חשוב - שקט נפשי !

כואב ? יופי ! אולי עכשיו תבין את מה שיש לי להגיד לך:
זה חרא של אוטו - הרכב שלך ספציפית זה חרא של אוטו. לא יודע למה, אולי כי ייצרו אותו בהודו יום אחרי מסיבת שאנטי גדולה בגואה, אולי כי התעללו בו במוסך שהיה הבעלים הקודם שלו ואולי בגלל שהקרבה לפרות מוציאה אותו מדעתו (הפרה היא חיה קדושה בהודו...)

עכשיו תחשוב על כמה הוצאות מחכות לך מעבר לפינה - ותמכור אותו כבר, בכל מחיר, גם במחיר הפסד. תקנה רנו אקספרס, וסמוראי 87 אם לא ישאר לך כסף לטויוטה, אבל תפטר מהצרה הזאת !

שים לב מה כולם כתבו לך - אם 20 אנשים אומרים לך שאתה שיכור אז לך לישון...

תומר א.
14-11-04, 19:08
א. טאטא זה לא אוטו ולא טנדר זו תופעה.
ב. בתור רכב עבודה (לפחות זה ספציפי) הוא לא שווה יריקה.
ג. לא קונה טויוטה.
ד. קונה סובראו לעבודה ואם ההורים יעזרו קצת אז הטאטא תשאר למשחקים.

אחרי שהגענו להסכמה בואו נמשיך בבקשה עם הרעיון המקורי (בהנחה שמתי שהוא יהיה תקציב)
המנוע הנוחכי מוציא 90 כ"ס, 19 KGM בנפח של 1948 סמ"ק.
לאוטו יש גיר של G CLASS שבראשון מוציא 1:3.87
טרנספר borg warner 1:2.48
סרנים dana 33,44 עם 4.56
לדעתי החלפת מנוע המנוע יותר חזק ויתר אמין תפתור את בעית הכח.
בקשר לאיכות העבודה של ההודים- זה מה יש, הם למדו יותר מדי דברים מהבריטים :twisted:
למישהוא יש טנדר סובארו סגור למכירה?

asafk
14-11-04, 23:06
.
לאוטו יש גיר של G CLASS שבראשון מוציא 1:3.87


א. החלטה נבונה.
ב. למשחקים- זה אומר שאפשר להשתעשע במנוע שלא יהיה ברשיון?
אם כן- חפש מנוע של מרצדס- מנוע דיזל מהדור הקודם. אין יותר טוב. אם אתה מתעקש על המנוע המקורי ושיהיה ברשיון, ואין בעיות בבלוק- תבנה את המנוע מחדש לגמרי סביב הבלוק המקורי. מנוע של פיג'ו? צריך לבדוק מה אפשר לקחת בשבילו מהמנועים של סוף שנות ה90 מהמסחריות של פיג'ו- מנועים מצויינים. אולי אפשר להשתמש בבלוק המקורי עם ראש ומערכות מהמנועים החדשים יותר.

אסף.

תומר א.
15-11-04, 00:17
הבעיה עם הבלוק היא שהוא קטן, 1948 סמ"ק לפני שחרטו אותו. :evil:
יש אנשים שהצליחו לשנות נפח מנוע תחת הגבלות מסויימות השאלה היא מה הן.
מישהו יודע מה המספרים הזוכים בלוטו לשבוע הבא? :lol:

בוזי
15-11-04, 08:17
הי תומר,

כמו שדיברנו בטלפון, אני חוזר על זה פה:
תמצא מנוע ישן של מרצדס, סיכוי טוב שהוא יתאים בולט און, ואם לא, אז יש אדפטר אתה יודע איפה... :twisted:
מנסיון אישי אני ממליץ על המנוע חסר הטורבו, יותר עצל אבל אמין כמו גרזן, = זול מאד לאחזקה.
לעניין הרשיונות תדאג כשהרכב יסע.

נ.ב:. ציפור קטנה לחשה לי שיש מנועי מרצדס קוריאנים, לא ביוקר....




ואם בכל זאת אתה משבית את הרכב - תזכור מי ביקש את יחסי ההעברה ראשון.... :wink:

-->