PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך ג'יפולוג לנהיגת בוץ



חנן-ג'יפולוג
03-02-11, 06:37
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1310-jeepolog-archive

ar113
27-04-11, 18:00
שאפו על המדריך
כתיבה מקצועית של כל הנושאים החשובים

asafhn
30-10-15, 12:56
תודה על המדריך
מאוד מפורט ומאוד מכין נפשית:D

אשי קורש
14-11-15, 23:33
החכמתי הרבה ..וגם ראיתי טעיות שלי מחורף שעבר
תודה

grizli70
13-01-17, 11:22
אחלה כתבה !!! מרוכז מענין ערך מוסף לבעלי ענין נטולי האגו :)

windler
15-02-18, 14:32
מאמר יפיפה
תרשו לי להעלות אותו מהאוב :D

אז ככה , באחד מהימים הגשומים ביותר שהיו לנו בחודשים האחרונים החלטנו לטייל טיול בוץ מאיזור דרדרה להר אודם.

ואני בעיקר מתייחס לחווית הנהיגה על בוץ שמתנהג כמו קרח .
הדובה הגדולה החליקה בצורה לא נעימה (זריקות ישבן וכו.. ) "הגהה כמו מים" והתוצאה היא שהתחושה שלי כנהג שאני מסכן את משפחתי לחינם.
אגב זו החווית הנהיגה הבודדת (שחוויתי עד היום ) שפשוט רציתי שהטיול יגמר ונגיע הביתה בשלום.
הסיבה שבגינה אני מעלה את המאמר היפיפה הזה מהאוב מהסיבה שלא ראיתי התייחסות לביטולי בקרת האחיזה ובקרת היציבות (VSC\TRC ) , והתייחסות דווקא ל PRADO 150 .

במהלך הנסיעה על אחד המקטעים ה"קרחיים" הכנסתי את הרכב ל TRC OFF והתחושה שלי היתה או שזה לא עוזר או שזה יותר גרוע .

אשמח לקבל את הצעתכם , תודה

איל מ
15-02-18, 15:47
נהיגה בתוואי מחליק כזה (יותר באדמת לס) היא דווקא כיף גדול. רק שצריך לתכנן מסלול בו ליד הצירים אין תעלות או נחלים שאפשר להתהפך לתוכם.

windler
15-02-18, 20:07
השאלה שלי היא יותר טכנית .
ע"פ היצרן ,ביטול של ה trc וה svc לעיתים מתבקש בשלב שכבר שקעת בבוץ .
מכאן אני מסיק שביטול הגמדים האלקטרונים לא נועד להקטין את הסיכון קרי מניעת החלקה ו/או לשפר את חווית הנהיגה.
ובכך לספק אף אחיזה טובה יותר.

ואני שואל על פי ניסיונכם מתי ובאילו מצבים אתם מנתקים את הגמדים?

גיא
15-02-18, 20:11
השאלה שלי היא יותר טכנית .
ע"פ היצרן ,ביטול של ה trc וה svc לעיתים מתבקש בשלב שכבר שקעת בבוץ .
מכאן אני מסיק שביטול הגמדים האלקטרונים לא נועד להקטין את הסיכון קרי מניעת החלקה ו/או לשפר את חווית הנהיגה.
ובכך לספק אף אחיזה טובה יותר.

ואני שואל על פי ניסיונכם מתי ובאילו מצבים אתם מנתקים את הגמדים?

אם אתה שואל ספציפית לרכב שלך .. אני לא יודע.
אם בכלליות .. אז אני מנתק את הבקרות כביש בכל ירידה ממנו.

yoni_0000
15-02-18, 20:23
הסיבה שאין התייחסות לנושא היא שבתקופה שנכתבה הכתבה המערכות האלו רק התחילו לצוץ ברכבים החדישים ביותר.

בגדול - לכבות, הכל, ברמה המקסימלית. אין מתסכל יותר מלהיתקע בשלולית בוץ כשאתה עם הרגל ברצפה והרכב פשוט לא שם עליך יין...

Micha
16-02-18, 08:40
ב-150 זה שונה מהקודמים .
לחיצה על לחצן TRC תבטל טראקשן קונטרול אבל לא בקרת החלקה וזה המצב הכי נורא שיש עם הרכב הזה בבוץ. אתה יכול למצוא את עצך נותן גז ו.....נאדה. שום דבר לא קורה. אין בקרת אחיזה שמעבירה כח ומצד שני יש בקרת החלקה שפשוט בולמת את מה שהיא מזהה כהחלקה.

אז מה עושים ? כשאתה בעמידה, לחיצה ארוכה על TRC מבטלת גם את את בקרת ההחלקה - ועכשיו - you are good to go :-).
שים לב שבכל פעם שמכבים את הרכב, זה חוזר לברירת מחדל.

windler
16-02-18, 12:59
תודה על ההסבר ,אני יודע איך מפעילים או מכבים את המנגנון.
כניראה שלא הסברתי את השאלה כראוי.
האם לפני כניסה לשטח בוצי אתם מנתקים את ה trc , לא כשאתם כבר תקועים ?
האם ביטול ה trc מפחית את תחושת החוסר שליטה ברכב כאשר התוואי הוא כמו קרח.
?

בןבן
16-02-18, 14:45
תודה על ההסבר ,אני יודע איך מפעילים או מכבים את המנגנון.
כניראה שלא הסברתי את השאלה כראוי.
האם לפני כניסה לשטח בוצי אתם מנתקים את ה trc , לא כשאתם כבר תקועים ?
האם ביטול ה trc מפחית את תחושת החוסר שליטה ברכב כאשר התוואי הוא כמו קרח.
?בקרת משיכה תמיד טוב. גם ובוודאי בבוץ. בקרת יציבות לכבות בבוץ ובחול עמוק.בקרת משיכה תעצור גלגל ללא אחיזה ובכך תעביר כוח לגלגל עם אחיזה וזה רצוי.גם את הגלגלים על אותו הסרן מחליקים ,הכוח יעבור קדימה. בקרת יציבות מפחיתה מכוח המנוע וזה לא רצוי בבוץ או בחולות. פשוט.


Sent from my SM-T810 using Tapatalk

windler
16-02-18, 15:23
לא ניראה לי שזה ישים ב 150.
לחיצה ראשונה על הכפתור מבטלת את בקרת המשיכה
לחיצה ארוכה מבטלת גם את בקרת המשיכה וגם את בקרת היציבות.

למיטב ידיעתי לא ניתן לבטל רק את בקרת היציבות.

Micha
16-02-18, 18:43
לא ניראה לי שזה ישים ב 150.
לחיצה ראשונה על הכפתור מבטלת את בקרת המשיכה
לחיצה ארוכה מבטלת גם את בקרת המשיכה וגם את בקרת היציבות.

למיטב ידיעתי לא ניתן לבטל רק את בקרת היציבות.
נכון, ועדיין זה עדיף עשרות מונים. בבוץ ובחולות עמוקים, זה בולם אותך. פשוט בולם פיזית את הגלגל המחליק.

ערן CJ
16-02-18, 20:47
המערכות לבקרת החלקה, משיכה ויציבות טובות לכביש בכל מצב שיהיה. שם הן נבחנו ולמצבים אלו הן נותנות מענה.

אני זוכר כשהTD5 הראשונים שהגיעו עם המערכות המתקדמות, הגיע לטיול בוץ כלי יפה וחדיש עם קפיצי אויר מתכוונינים ושאר "פירוטכניקה". הTD5 נראה היה הכלי האולטימטיבי. הצעיר שילמד את כל הזקנים איך כותבים מחדש את תורת השטח... או אז נכנסנו לשלולית בוצית. כולנו הרגשנו שהגלגלים מתחפרים בקרקע הרוויה שתחת המים העומדים, אבל התקדמנו באיטיות מאיימת, עד צידה השני של השלולית העמוקה. כשהדיסקו העתידני נכנס אל המים, התקדמותו לפתע נעצרה. צילמנו בוידאו איך המחשב שלח פקודת בלימה לשלושה גלגלים והפעיל גלגל אחד בלבד למספר סיבסובים במקום. כל פעם גלגל אחר סבב בתורו, והשלושה האחרים עמדו. נהג הדיסקו ניסה במבוכתו לשנות את מצבי השטח בכפתור מעגלי שהיה בחללית הבריטית, אך הלנד-רובר המשיך בשלו, מסרב לאפשר לכל גלגליו "הנאה מהנעה יחדיו". בסוף הדיסקו נגרר לאחור ע"י טנדר שאחד מנוסעיו התנדב לעמוד בארגז כמו קאובוי עם לאסו ברודיאו. הדיסקו נגרר לאחר כחיה כנועה אזוקה, אל הטנדר הזקן. טנדר שכבר ראה הרבה צעירים יהירים שניסו ללמדו שטח מה הוא!

נותרתי להאמין ביותר ברזל ופחות אלקטרוניקה.
ערן CJ

בוזי
17-02-18, 19:03
שאלות טובות.
לא יודע איך זה בדיוק בל"ק ולכן אתייחס באופן כללי.
מנסיוני: בקרת משיכה ובקרת יציבות עשויות לסייע על פני בוץ חלקלק ולא טובעני. מערכת בקרת האחיזה מסייעת בהתקדמות, ומערכת בקרת היציבות מטפלת בסבסובים ובזנב הבורח.
המערכות מסייעות גם בטיפוס על סלעים ובהצלבות כאשר האחיזה יחסית טובה.
בבוץ עמוק, כמו בחול עמוק, אתה רוצה את כל הגלגלים מסתובבים. בלימה (אפילו חלקית ורגעית) של אחד מהם עלולה לגרום לרכב לצלול לבוץ ולהביא לתקיעה. מה עוד שמערכות בקרת יציבות נוטות להגביל את כח המנוע כשהן מזהות החלקה של אחד הגלגלים - מה שקורה הרבה בבוץ - ואז אתה נעצר ונתקע. לכן במצבים של בוץ או חול עמוק, אני נוהג לנתק את המערכות.

איל מ
17-02-18, 20:45
המערכות לבקרת החלקה, משיכה ויציבות טובות לכביש בכל מצב שיהיה. שם הן נבחנו ולמצבים אלו הן נותנות מענה.

אני זוכר כשהTD5 הראשונים שהגיעו עם המערכות המתקדמות, הגיע לטיול בוץ כלי יפה וחדיש עם קפיצי אויר מתכוונינים ושאר "פירוטכניקה". הTD5 נראה היה הכלי האולטימטיבי. הצעיר שילמד את כל הזקנים איך כותבים מחדש את תורת השטח... או אז נכנסנו לשלולית בוצית. כולנו הרגשנו שהגלגלים מתחפרים בקרקע הרוויה שתחת המים העומדים, אבל התקדמנו באיטיות מאיימת, עד צידה השני של השלולית העמוקה. כשהדיסקו העתידני נכנס אל המים, התקדמותו לפתע נעצרה. צילמנו בוידאו איך המחשב שלח פקודת בלימה לשלושה גלגלים והפעיל גלגל אחד בלבד למספר סיבסובים במקום. כל פעם גלגל אחר סבב בתורו, והשלושה האחרים עמדו. נהג הדיסקו ניסה במבוכתו לשנות את מצבי השטח בכפתור מעגלי שהיה בחללית הבריטית, אך הלנד-רובר המשיך בשלו, מסרב לאפשר לכל גלגליו "הנאה מהנעה יחדיו". בסוף הדיסקו נגרר לאחור ע"י טנדר שאחד מנוסעיו התנדב לעמוד בארגז כמו קאובוי עם לאסו ברודיאו. הדיסקו נגרר לאחר כחיה כנועה אזוקה, אל הטנדר הזקן. טנדר שכבר ראה הרבה צעירים יהירים שניסו ללמדו שטח מה הוא!

נותרתי להאמין ביותר ברזל ופחות אלקטרוניקה.
ערן CJ

רק תיקון,
בדיסקו td5 אין מערכת טריין רספונס שאתה מתאר.
אז או שזה היה דיסקו 3 או שלא היה כפתור מעגלי (ידית hi-low ונעילת דיפרנציאל אורכי).

-->