ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1002-jeepolog-archive (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1002-jeepolog-archive)
נמרוד,כל הכבודשיחקת אותה עם הכתיבה ועם הפרטים.שילבת בדיוק את מה שאני אוהבת - ג'יפים ו"אספנות".
רק לי הלינק לא מוביל לשום מקום עם כתבה על רכישת ג'יפ ?
לא רק לך, מוביל לעמוד הראשי באתר
תיקנתי את הלינק (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1002-jeepolog-archive)
כמובן, אסור לשכוח - המדריך הנ"ל נכתב לפני יותר משמונה שנים, ומה שהשתנה מאז הוא בעיקר מחיריהם של ה"ג'יפים" היפניים המודרניים.
ל-SUV הגיל לא עושה שום דבר טוב, לא בגלל המכניקה (שבחלקם היא פשוטה וחסונה בסה"כ) כמו בגלל אבזרים חשמליים וכו'. ולעומת זאת החלקים והטיפולים שלהם נשארים יקרים... חלקם (כמו מנועי בנזין V6 יפניים מורכבים, גירים אוטומטיים וכו') לא קלים/לא אפשריים לתחזוקה עצמית בידיו של חובב.
כל זה מתבטא בצניחת ערך מתמידה - בתקציב ה"תפרני" של 20-25K כבר נכנסים כבר כמה דגמי טנדרים יפניים מאמצע שנות התשעים וגם טראנו וטרופר ישנים, ואולי אפילו פאג'רו מהדגמים הראשונים, במצב שחוט... כולם עדיין נוחים, מפנקים, נעימים ובטוחים על הכביש מכל CJ או סופה, יש מצב שגם האמינות הכוללת שלהם תהיה גבוהה יותר, אבל תחזוקתם תהיה בהתאם יקרה יותר ולא מתאימה לתפרן המצוי.
שימו לב טוב-טוב ותעקבו אחרי מודעות מכירה: ל-CJ, סופה וכו' אין "מחירון". כלומר יש, אבל הם נסחרים בסכומים גבוהים פי 2 בערך מאותו מחירון שתלוש מהמציאות, ובפועל שומרים על ערכם טוב יותר מכל SUV. ג'יפ CJ מתוחזק ושמור שנרכש ב-25K לפני שמונה שנים, בהנחה שהמשיך להיות מתוחזק היטב, אזי מצבו נשאר טוב כמו אז, והוא ייסחר כיום בסכומים דומים לחלוטין.
סופה טובה עלתה אז 40-45K ושווה היום סכום דומה.
אובדן הערך, באחוזים ו/או נומינלית בשקלים, נמוך מאוד עד מינורי.
ב-SUV המצב שונה. אצלם ה"מחירון" בתוקף והוא תמיד הגבול העליון. כלים שעלו אז 80K שווים היום בתכל'ס 40K במקרה הטוב (פאג'רו) ופחות מזה בטרופר וטראנו, כאשר החריג היחיד ששומר ערך בצורה טובה יחסית (וגם הוא איבד עשרות אחוזים משוויו) הוא הטויוטה פראדו, שנחשב לעביר יותר מהיפנים האחרים, אמין ומוצלח מהם - אם כי אינו יוצא מין הכלל של תחזוקה כמעט אך ורק במוסך וחלפים לא זולים.
ואם היום SUV מצוין לכשעצמו כמו פאג'רו 98-99 נסחר בסכומים של סופה 95, מה זה אומר?
לפחות מבחינה כלכלית, זה אומר הרבה. אם נתעלם משיקולי "איכות חיים" על סיפונו של רכב השטח, כנראה שמי שבחר אז בג'יפים האמיתיים לא באמת טעה...
shay_love_off_road
05-01-12, 13:30
פפפפפ...... ספר את זה לאחד שקנה מפלצת במחיר זנות,