התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך ג'יפולוג למכשירי קשר



זאביק
03-02-11, 19:11
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1135-jeepolog-archive

zivo
13-07-16, 23:38
מעלה את הכתבה מהאוב...

1- לחלק מהמכשירים החדשים (BAOFENG, PUXING...) יש גם תמיכה בתחום של 136-174MHZ VHF. ברוב המכשירים האלו, עוצמת השידור ב VHF גבוהה מהעוצמה של השידור ב UHF.
(5W לעומת 4W ו 8W לעומת 6-7W).
עד כמה שאני זוכר, עבור שימושים כמו טיולי ג'יפים, שהבעיה העיקרית היא שמישהו נמצא נמוך בתוך הוואדי, או מאחורי איזה גבעה, ככל שהתדר נמוך יותר, ההתפשטות של הגלים טובה יותר.
בקיצור - חוץ מהסיבה ההיסטורית שחלק מהמקסטרקים לא תומכים, למה אנחנו לא משתמשים בתחומי ה VHF?

2- במכשירים החדשים (הנ"ל) , יש אפשרות לרוחב פס צר או רחב ( Windeband Narowband) , ואפשרות לשנות את "הפסיעה" (50K-2.5K).
יש פה מישהו , שיכול להסביר על היכולות האלו ומה ברירת המחדל של המסטרקים (ע"מ להיות תואם איתם)?

מוני אורבך
14-07-16, 09:52
אכן בתדר נמוך יותר לאות יהיה קל יותר "לעקוף" גבעות.
הסיבה שלא משתמשים בתדרים הללו היא שרוב האנשים לא יודעים איך לצרוב את המכשרים שלהם לתדרים הללו.
כמו כן שלהרבה הגיפאים יש מקסטרק שלא יכול לשנות תדרים. ומה שעובד לא נוגעים זה ברור (-:
לגבי הפסיעה, במקסטרק אין בכלל תתי תדרים. הסיבה היא שהם מכשרים ישנים מאוד ואז לא עבדו בתתי תדרים.
פסיעה יותר צרה אומר יותר תתי תדרים. פעם היה קשה לעבוד עם פסיעות צרות ולכן עבדו בפסיעות יותר רחבות.
היום עם הטכנולוגיות החדשות אין בעיה לעבוד כך, כל באופנג פשוט יכול לעשות זאת.
יתרונות, הרבה תתי תדרים מה שאומר שקבוצות לא מפריעות אחת לשניה.
הבעיה שהרבה משתמשים במקסטרק או לא יודעים איך להשתמש בטכנולוגיה הזו.
גיפאים הם עם מאוד שמרני מה לעשות.

zivo
14-07-16, 15:01
את התיאוריה אני מבין, את הפרקטיקה, פחות.
איזה ערך צריך לשים בפסיעות (של באופנג) ע"מ שיוכל גם לדבר עם מסטרק?
ומה אני צריך לשים ברוחב פס?

erezgur
14-07-16, 15:19
ראה במאמר את התדרים השונים, עבור הערוצים האמריקאים וגם האירופאים וחשב את ההפרש בין 2 תדרים סמוכים בכל אחת מהקבוצות, למיטב זכרוני תגלה שנדרשת קפיצה של 2.5K כדי להגדיר את כל התדרים שם.

לגבי רחב/צר - במכשירים המודרניים להבנתי רצוי להגדיר "צר", כך אתה גורם פחות רעש בעת השידור למי שמכוון לתדרים סמוכים ולהפך - אתה מושפע פחות מרעשים של מכשירים פחות מדוייקים המשדרים בתדרים סמוכים.

אולי מישהו מחובבי הקשר יוכל לתקן אם שגיתי, למיטב זכרוני כך הגדרתי אצלי.

Pageup
14-07-16, 18:49
בנוסף לזה שאתה לא מפריע לתדרים שכנים (כי יש מרווח גדול בין התדרים)
ההתפשטות באוויר טובה יותר לערוצים צרים ובכך אתה משפר עוד יותר את הביצועים
(בנוסף לזה שהתדר נמוך יותר ונותן ביצועים טובים: גם בעקיפת מכשולים וגם בהתפשטות
באוויר).

zivo
14-07-16, 19:35
בין שני מכשירים חדשים שתומכים בפס צר \ רחב , ברור לי למה צריך לעבוד צר.
השאלה שלי התכוונה בעיקר לתאימות מול מכשירי מסטרק (ומכשירים ישנים אחרים).

ruby572
26-01-17, 01:07
פסיעה = רוחב ערוץ הדיבור.
מכיוון שתדר הוא משאב יקר, ניסו לצמצם את הערץ שמשדר על התדר, כך שיוכלו להכנס כמה שיותר ערוצים ברוחב פס נתון.

בפועל במכשירי מוטורולה רוחב הערוץ היה 25khz.
בסוף שנות ה90 החלו להסב את כל המכשירים לרוחב ערוץ של 12.5khz.
וכך זה נשאר עד היום.
סביר להניח שהרוב המוחלט של מכשירי מקסטרק וספקטרה שמסתובבים בשוק הם 12.5khz.
וכך עדיף לכוון כל מכשיר שאמור לדבר מול מקסטרק.

אבשר
11-11-17, 13:17
מה המשמעות של DBI ומה עדיף גבוה או נמוך

boaz avrahami
11-11-17, 17:19
בהקשר למה אתה שואל בדיוק?
איפה נתקלת במינוח ומה בדיוק השאלה?


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

ruby572
11-11-17, 20:25
הסבר בעברית:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A7_%D7%90%D7%A4%D7 %A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99_%D7%9E%D7%95 %D7%A7%D7%A8%D7%9F

biranit50
21-01-20, 16:33
הגיע הזמן לעדכן את המדריך. חלפו אי אלו שנים...

איל מ
21-01-20, 17:32
אתה יותר ממוזמן.

biranit50
22-11-23, 17:10
עדכונים חלקיים:
frs אירפאי נקרא pmr446 או בקיצור pmr
מאז 2018 לpmr נוספו 8 ערוצים חדשים סה"כ 16

-->