התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זוגות גלגלים שונים.מה ואם ינזק?



הירשפלד יובל
03-02-11, 22:03
מכיוון שנשארתי נכון לעכשיו תקוע ברשיון (מבחירה, עד שאשבר) עם צמיגים במידה 700-15, 7.00-15 שההיצע שלהם בארץ נמוך עד אפסי אני מחפש שילוב בין צמיגים שישפר לי את האחיזה ויציבות.הצמיגים הנ"ל יוצרו/מיוצרים תחת אותה מידה בגדלים שנעים בטווח '29.7-'30.4.כרגע יש לרכב 6 צמיגים בגודל '30.4. יש לי בנוסף 2 צמיגים במידה הנ"ל עם גודל מעשי בתחום התחתון עם שטח חתך ואחיזה טובים ( בתיאוריה) מאלה שמורכבים על הרכב שאותם אני מעונין להרכיב מאחור. מכיוון שהרדיוס/קוטר/היקף שונים והרכב הוא ללא דיפרנציאל מרכזי ,שאלתי היא?
במצב 4x4 (ב4x2 לא אקטואלי) מי/מה ואם יצטרך לספוג/להעביר את ההפרש בין זוגות הגלגלים: צמיגים, ציריות ,טרנספר,דרייבשאפטים או דיפרנציאלים ומי עלול להנזק אם.
(סמוראי ארוך ,טרנספר 5.14)

סופת המדבר
04-02-11, 09:25
אצלי בויטרה (שהיתה ליפני כמה שנים) היתה את אותה בעיה
היו לי צמיגים 215\75\15 ואז אחד התפוצץ אז קניתי 3 צמיגים ממישהו שמכר
אבל במידה 215\15 בלי ה75 ולטענתו הוא אמר שאם לא כתוב מה הגובה (75)
אז זה 75 אני בתמימותי לא בדקתי קטרים והיה כבר שיש אחה'צ אז הרכבתי שתיים מקדימה
ומאחורה נשארו ה 215\75\15 ב2X4 לא היתה שום בעיה כמובן
וגם ב4X4 בחולות לא הרגשתי שום דבר (כי החול פיצה על ההפרשים)
כשרק עברתי על כביש מצד אחד לשני ב4X4 הרגשתי את הגיפ טיפה תקוע אז חשבתי אולי בגלל האויר
ואז אחרי שתי שניות שמעתי ''תק'' חזק והאוטו ישתחרר
ואז יתברר שהפעמון של הציריה לא עבמד בעומס של ההפרשים ונשבר
ורק אחרי זה ואחרי בירורים נודע לי שאם לא כתוב מה הגובה של הצמיג אז זה 80 ולא 75

הקיצר אם ההפרשים יותר מהמקובל אז אולי בחולות לא תרגיש בעיה
אבל על שטח קשה החלק החלש ביותר יקרוס

הירשפלד יובל
05-02-11, 20:03
סופת מדבר שלום.מחישוב שעשיתי לגבי הצמיגים בויטרה שלך מדובר על הפרש קוטר/היקף של :2.97% .
במדידת קוטר הצמיגים שלי :קדמי-76 ס"מ , אחורי-75 ס"מ (הפרשי לחץ אויר ו/או תא מטען עמוס).
קוטר הצמיג מהזוג השונה הוא 74 ס"מ (ב-psi 30 ללא עומס) כך שההפרש בינו לבין הצמיגים שמורכבים על הרכב הוא בין 1.34% לבין2.632%.
מכיון שלחצי אויר בצמיגים ברכב לא תמיד זהים ומערכת ההינע/רכבת הכוח מסוגלת לסבול הפרשים אלו אני שואל את עצמי ואת חברי הפורום אם הפרש של עד 2.632% מערכת ההינע תהיה מסוגלת לספוג ללא נזקים?

נדב42
05-02-11, 22:45
ברור שזה לא מומלץ ולא בריא (ולא חוקי), אבל אם אין אפשרות אחרת, תקפיד מאוד לא לנסוע עם 4X4 משולב כאשר יש אחיזה טובה. כמובן שלא בכביש, אפילו לקישור קצר. בכלל כל עוד אתה ככה תשתדל לנסוע במצב 2X4 דם בשטח. כאשר תזדקק ל- 4X4 ההפרש הזה לא יהיה משמעותי, אבל חזור בהקדם האפשרי ל- 2X4. אם השטח לא יספוג את ההפרש יעשו את זה כל המכלולים שציינת, ויסבלו מזה. מי הראשון שיקרוס ? תלוי בבלאי המצטבר של הרכיבים ...

בהצלחה ובזהירות ...

הירשפלד יובל
05-02-11, 23:15
"ברור שזה לא מומלץ ולא בריא (ולא חוקי)"

נדב, ההיבט החוקי לא מטריד אותי, מה עוד שמבחינת החוק, לעניות דעתי, אני די מכוסה. על כל שמונת הצמיגים שיש לי מוטבע 7-15LT שזו המידה המופיעה ברשיון הרכב. הנושא היחיד שמטריד אותי הוא ההיבט הטכני ושלמות המכלולים. ועל כך שאלתי.
ד.א., זה לא שחסרים לי צמיגים במידה אחידה (יש 6 מאותו סט), פשוט מעוניין להרכיב את הזוג השונה כי הפרופיל שלו שונה ואמור בתיאוריה לשפר אחיזה בשטח ויציבות (הסמוראי הוא עם סרנים צרים וזוג הצמיגים הוא עם שטח חתך גדול יותר ומורכבים על חישוקים עם אופסט גדול יותר).

-->