PDA

צפייה בגרסה מלאה : פילטר דלק ברזל בעל שתי יציאות/האם כדאי לוותר על ההחזרה?



RONI
04-02-11, 19:33
בסיקס יש פילטר דלק העשוי אלומיניום או משהו כזה ,בעל כניסה אחת מהמשאבת דלק,
ושתי יציאות ,האחת למבערים[קרבורטור].
והשניה לעודפים.
נשאלת השאלה:
למה לא לוותר על העודפים ולהתקין מסנן אחד רציני עם כניסה אחת ויציאה אחת?
לא חבל על כל טיפה?

six 4 life
04-02-11, 19:37
הפוך
אם תוותר על העודפים צריכת הדלק תגדל.

RONI
04-02-11, 19:47
חן חן על הזריזות
כוונת המשורר היתה ,"חבל על כל טיפה " שלא מגיע למנוע!
ואז נשאלת השאלה שוב..האם יש מצב מסויים שזה "עוזר" לקרבורטור לקבל ספיקה גבוהה יותר?[שהכוסית לא תתרוקן עד להגעת דלק חדש,בסלדים מאד גבוהים]?

six 4 life
04-02-11, 19:55
מנוע 258 גם בסל"ד רצחני בשבילו של 5000-5500 סל"ד, בדיונות, בשיא צריכת הדלק שלו, לא יכול לגמור את כמות הדלק במוטורקראפט. על אחת כמה וכמה לא יכול עם משאבה מכנית.
רוצה עוד דלק- תגדיל דיזות (טעות במנוע סטנדרטי). לדחוף דלק בכח דרך הכניסה לקרב' יכול רק לפגוע לך בביצועים.

RONI
04-02-11, 20:01
תודה.

gal rotman
06-02-11, 22:43
מנסיון אל תוותר על היחידה הזאת, יש לה מטרה - יש שם שסתום שדואג ללחץ\ספיקה מתאימים לקרבורטור ( בעבר- אצל רובנו- היתה משאבה מכנית ששינתה ספיקות לפי סל"ד) , בקיצור נמרץ- הדיזות בקרבורטור מקבלות דלק מתוך יחידה שעובדת כמו ניאגרה של השרותים - אם התא מלא הסיכה סוגרת (או עושה צרות ראה ערך קרבורטור "קרטר" מקרים ותגובות) את כניסת הדלק ואז המשאבה החשמלית - שלא עוצרת - ממשיכה לדחוף דלק חזרה למיכל דרך אותה יחידת אלומיניום.

זיו
07-02-11, 18:58
מנסיון אל תוותר על היחידה הזאת, יש לה מטרה - יש שם שסתום שדואג ללחץ\ספיקה מתאימים לקרבורטור ( בעבר- אצל רובנו- היתה משאבה מכנית ששינתה ספיקות לפי סל"ד) , בקיצור נמרץ- הדיזות בקרבורטור מקבלות דלק מתוך יחידה שעובדת כמו ניאגרה של השרותים - אם התא מלא הסיכה סוגרת (או עושה צרות ראה ערך קרבורטור "קרטר" מקרים ותגובות) את כניסת הדלק ואז המשאבה החשמלית - שלא עוצרת - ממשיכה לדחוף דלק חזרה למיכל דרך אותה יחידת אלומיניום.
גל,
אם אני מבין נכון את ההסבר שלך: משאבה חשמלית צריכה לפעול יחד עם פילטר שיש לו אפשרות החזרה למיכל, בגלל שלדעתך היא מספקת ללא קשר לצריכה/לסל"ד. לא כ"כ מסתדר לי מכיוון שהפילטר הנ"ל הגיע עם ג'יפים בעלי משאבה מכנית (כך באופן מקורי).
אני נוסע עם משאבה מכנית ופילטר רגיל ומרגיש לי די בסדר.
אבל אולי פספסתי משהו בהבנה? הסברים בבקשה...
זיו

gal rotman
07-02-11, 20:31
משאבה מכאנית משנה ספיקות לפי סל"ד - כלומר - במקרה קיצון: בלימת מנוע מצערת סגורה סל"ד גבוה משאבה בספיקה גבוהה והדלק זורם חזרה למיכל.
בחשמלית- ספיקה קבועה לחץ קבוע בלי קשר למצב מצערת- כלומר - מצערת סגורה, הדלק חזרה למיכל

tzagi
09-02-11, 02:34
לצינור עודפים יש רק מטרה אחת
למנועVAPOR LOCK
ע'י הרצת הדלק בצנרת =דלק יותר קר מגיע לקרבורטור, וזה באמת דבר טוב אבל אם הצינור עודפים חסר או סתום זה בהחלט לא סוף העולם, אני בספק אם תרגיש איזה הבדל בצריכת הדלק, במיוחד בחורף.

RONI
09-02-11, 04:57
VAPOR LOCK.?
מה זאת התופעה ,ומה משמעותה?

tzagi
09-02-11, 05:03
אוי רוני, מה נעשה איתך,

זה קורה במיוחד בקיץ כשהדלק מתחמם ומתאדה בתוך הצנרת והקרבורטור, אדי הדלק ממלאים את חלל הסעפת והמנוע יסרב להניע.(חוסר חמצן)

לך לישון.

shmil
09-02-11, 21:42
חולק עליך, ג'ו ידידי.
סתימת אדים היא במשאבה המכאנית, שלא יודעת לשאוב גז, אלא רק נוזל, ואז אתה נתקע כאילו אין דלק.
הדרך להתגבר על זה - לקרר עם סמרטוט את המשאבה המכאנית והתינורות הקרובים אליה, ולשפוך על הסמרטוט מדי כמה דקות מים.

coas
10-02-11, 08:26
שמיל, הסתימה , אם זה קורה, היא בסעפת ובקרבורטור, הדלק ממשיך להגיע מהמשאבה אבל האדים שבסעפת מונעים כניסה של דלק ואוויר.
ככלל, ככל שהדלק יותר קר בכניסה לקרבורטור/אינג'קטורים כך מערכת הדלק תעבוד יעיל יותר, לשם כך יש סירקולציה במערכת, למנוע התחממות של הדלק.
מסיבה זו חשוב להרחיק את צינורות הדלק מהסעפת ולמנוע של מגע בניהם או עם כל מקור חום אחר וכדאי להתקין פילטר הזרקה גדול סמוך ליציאה מהמיכל, לשם סינון יעיל יותר וקירור הדלק.

גל, במשאבה חשמלית הספיקה משתנה לפי המתח שמגיע מהאלטרנטור, אמנם לא מושפע ישירות מהמצערת אך בהחלט ישנה השפעה של הסל"ד. ההבדל בן 12V ל14.7V משמעותי. הלחץ אמנם קבוע אך הספיקה משתנה.

איציק - 4X6ZH
10-02-11, 08:52
כמו שכתבו לפני
סתימת אדי דלק היא בעיה רצינית ביותר כאשר הסביבה חמה
בתנאי מזג האויר בישראל זאת צרה צרורה כשבדרך כלל לא המכונאי ולא נהג הרכב מבינים שיש להם תקלה כזאת
צריך לעשות הכל על מנת לא לבטל את צינור הדלק הזה !!

איציק

tzagi
10-02-11, 10:10
כובע בוקרים מלבד אכותי יורד לא רע עם בירה קרה......לא?

אגב פיתרון לבעיה נפתר במשך שנות ה60 והשבעים ע'י דרכים שונות
בפורד הרכיבו רדיאטור בשורה במנועי FE בגלל מיקום הבעייתי של המשאבת דלק(ישבה למעלה)
מרצדס בכלל נסחפו וליפפו את צינור הדלק מסביב לצינור צד נמוך של המזגן,
אני אישית חסיד של שיטת המקלות כביסה מאלומניום כמו שהיו פעם, עובד מעולה אם אפשר למצוא אותם בכלל..

זיו
11-02-11, 18:29
אמנם רוני התחיל את השירשור עם שאלה ממוקדת על מטרת הצינור השני, זה ש"מחזיר עודפים" מהפילטר למיכל הדלק. העניינים הסתעפו פה וגם המחלוקות. אני באמת לא מבין ומרגיש מבולבל.
מבקש הסבר ברור מה בדיוק חוזר בצינור הזה, מתי ולמי ולמה זה טוב (לא אינג'קטורים ולא נעליים - משאבה מכנית וסתם קרבורטור שנולד עם הג'יפ)? תודה
זיו

gal rotman
11-02-11, 19:21
זיו גיבור !
אני כבר 20 שנה עם הפסקות קלות מטייל, בונה טרסות, שוחה בבוץ, מחלץ וגם חוזר על גרר- אני לא מבין איך פספסתי את הפורום הזה !!! (האמת- שלא נכנסתי לאתר ), החברה פה כולם עושים רושם שמדברים ועוזרים מהלב ומהניסיון - כמוני כמוהם וכמוך, כולם נתנו תשובות נכונות\הגיוניות ממיטב נסיונם והבנתם , שורה תחתונה תדאג שלפני הקרבורטור אחרי המשאבה ואחרי הפילטר יהיה החלק הזה בעל שתי היציאות - העבה יותר לקרבורטור הדק לצינור ההחזרה למיכל הדלק וזהו - ככה זה אמור להיות , המשאבה תתחמם פחות כי יהיה לה זרימת דלק קר רצוף, לא תהיה נעילת אדים כי הדלק יוכל לזרום בחופשיות ותהיה לך אחלה נסיעה - באחריות מיטב המהנדסים בג'יפ , זהו אני הולך לסיים להחליף אטם מכסה שסתומים ל"טוביה" הcj הותיק שלי שמבין אותי כמעט כמו אישתי כדי שנוכל לצאת מחר לסיבוב בוץ. אז שבת מהנה לכולם ! אני שמח לקחת חלק בפורום הזה
גל

gal rotman
11-02-11, 19:25
מרוב הגיגים שכחתי להתיעץ
אני צריך תושבת למדחס מזגן לcj עם הגה כח איפה אפשר להשיג ? אם יש תמונות שרטוטים ותובנות לבניה עצמית אשמח ,
תודה
גל

זיו
11-02-11, 21:49
גל,

תודה.
מציע לך לפתוח שרשור חדש לשאלה שלך. פה היא מעורבבת בנושא אחר לגמרי.
איזה שנתון הג'יפ שלך?

זיו

EhudTamir
15-02-11, 18:35
מצטער על ניצול הבמה

לי בוויליס אין צינור עודפים

האם זה מומלץ להוספה.?



cj-5 62 2200

-->