צפייה בגרסה מלאה : סקר צריכת דלק ברכבי השטח
שלום לכולם.
עם מחירי הדלק ההזויים אני פותח כאן סקר צריכת דלק ברכבי השטח על גוניהם, סוגיהם ויצרניהם.
השאיפה היא לקבל הבנה כללית לגבי הבדלי צריכת הדלק בין הרכבים.
בתשובתכם אנא ציינו סוג הרכב, שנת ייצור, סוג הדלק וכמובן פירוט צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובין עירונית. הפריוט לפי מס' ק"מ לליטר.
אני אגב, עוד מתלבט לגבי הרכב שארצה לרכוש ולכן לא אוכל לדווח...
תודה.
זה סקר ממוחשב? או כזה שאני אמור להגיב פה?
היות ואני לא רואה אפשריות בחירה...אז ככה
טראנו דיזל אוטו 2001 ארוך
מחוץ לעיר בנהיגת סבתה הצלחתי להגיע ל 1 ליטר ל 11 קמ , מדוד בעזרת מד מרחק של הרכב על טנק מלא. אני עדיין מיתלהב מרמת ההשפעה של הנהג.... בעבר, בנסיעה אגרסיבית לאילת מדדתי 1 ל 7.8 קמ...
עירוני סביב ה 1 ל 8 בנהיגה רגועה מאוד.
אני חייב לציין שאני אובססיבי בקשר לצריכת הדלק: מכבה מנוע ברמזור ארוך ידוע מראש וגם בפסיי רכבת, מוציא לניוטרל בכל עצירה, בולם בעזרת המנוע, בפקק שומר מרחק עצום, לא נוגע בברקס!!! חוזה כל בלימה אפשרית, מאיץ יחסית מהר למהירות שיוט ונעילת גיר, סלד מיתחת ל 2500....
רבין
גרנד צ'ירוקי שנת 95 בנזין 4L - ממוצע 1:5 רוב הזמן האוטו נוסע בעיר נסיעות קצרות .
נסיעה בין עירונית במהירות 90~100 רגוע ללא האצות קשות מגיע מל 1:7.5 עד 1:8
גרנד צ'ירוקי שנת 95 בנזין 4L - ממוצע 1:5 רוב הזמן האוטו נוסע בעיר נסיעות קצרות .
נסיעה בין עירונית במהירות 90~100 רגוע ללא האצות קשות מגיע מל 1:7.5 עד 1:8
גראנד צ'ירוקי 2002 4.7 V8
נתונים דומים עד זהים.
אני חייב לציין שאני אובססיבי בקשר לצריכת הדלק: מכבה מנוע ברמזור ארוך ידוע מראש וגם בפסיי רכבת, ....
רבין
אתה מבזבז ככה יותר ממה שאתה חוסך. עצם ההתנעה יכול לקחת פי כמה וכמה יותר דלק מעמידה בסרק. גם אם היא ממושכת מאוד... מאוד....
איל
איציק - 4X6ZH
09-02-11, 07:52
היילקס בחורף ללא מזגן נסיעה רק מחוץ לעיר טיולים שטח 1-10.5
בקיץ עם מזגן 1-9
איציק
ויטארה ארוכה (מוזרקת), בנסיעה עירונית/פקקים 1:9.5, בטיולי שטח 1:10 ויותר, אין לי נסיעות בין-עירוניות ככה סתם.
באותם תנאים, ויטארה קצרה קרבורטור: 1:8
גרנד ויטארה ארוכה דיזל אוטומטית שנת 1999 צריכה משולבת עירוני / בין עירוני 1:12
רק בין עירוני נוסע 1:14 במהירות של 100-110
בטיולי שטח ארוכים יורד עד 1:10 במקרה הכי גרוע
לנד קרוזר 73 צריכת סולר של 1:6.7 בכל תדלוק
סופה 95' ארוכה סגורה ידנית, בנזין, במשך תקופה ארוכה (10 שנים) - 6 ק"מ/ליטר בנסיעה מעורבת - בעיקר בעיר. 7-8 מחוץ לעיר בנהיגה רגילה שכוללת האצות ועקיפות ועליות בלי להתבייש ללחוץ לפעמים.
מחוץ לעיר, בנהיגה חסכונית מודעת (בלי להאיץ, בלי להעלות סל"ד מעבר ל-2,000, 90 קמ"ש במקסימום) הייתי מגיע ל-9.5-10 ק"מ לליטר די בקלות. אזהרה - זו צורת נהיגה מייאשת!!!....
סופה 95' ארוכה פתוחה, ידנית, בנזין, אצלי שנה וארבעה חודשים - 6 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת (הרוב עיר. רק בתוך העיר זה יותר בכיוון 5-5.5, אבל אני לא מתבייש ללתת בגז), 7 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. בנהיגה חסכונית הצלחתי לגרד 8 ק"מ לליטר. למרות שהאוטו הזה קל בהרבה מקודמו והמנוע שלו חזק יותר ובמצב טוב יותר, הוא שותה יותר דלק.
מסתבר שלברזנט יש השפעה שלילית על צריכת הדלק. כנראה תוספת של גרר אווירודינמי.
מיצובישי האנטר 2010 - ממוצע של 1 ל-10 מעורב (הרוב נסיעה בין עירונית).
ג'יפ גלדיאטור - התגלה כחסכוני ביותר בהתחשב בעובדה שרוב הזמן הוא עומד על בוקים...
דיפנדר 90 TDI300. ממוצע 1:10 Overall. יורד ל-1:9 אם זה רק עירוני.
מחזק את דבריו של אייל לגבי הגלדיאטור.
...
אתה מבזבז ככה יותר ממה שאתה חוסך. עצם ההתנעה יכול לקחת פי כמה וכמה יותר דלק מעמידה בסרק. גם אם היא ממושכת מאוד... מאוד....
איל
גם אם המנוע חם ומניע בעשירית שנייה?? ספציפית אצלי מנוע דיזל...
מה לגביי הרעיון החדש של חברות אמריקאיות לכבות מנוע כמעט בכל עצירה באופן ממוחשב, נידמה לי שהם טענו שכך ניתן לחסוך כ 15% מצריכת הדלק....
רבין
yanivg0709
09-02-11, 13:49
סופה 94' ארוך פתוח
שטח, בינעירוני, עירוני - ממוצע 1:5
לא מתבייש ללחוץ על הדוושה אבל לא פרוע.
לנדקרוזר 200 V8 , מנוע 4500 CC , דיזל, 286 כ"ס
בממוצע - 1:7
בנסיעה על 110 עם קרוזקונטרול 1:8
בנסיעה על 140 כנ"ל - 1:6.5
בלחיצה רצינית על הדוושה - רואים את המחוג יורד :)
היי אצלך זה לא חוכמה. אתה יכול לגרור תחנת דלק ...!
קאיה ספורטז' 2002 מוגבהת '3 צמיגים 215\65\16 בנזין\גז 1:7 בנעירוני 1:5.5 שטח\עירוני (וכל זה עוד בעדינות על הגז)
קיה ספורטז' 2002 מוגבה '3 +צמיגים רחבים מונע גז\בנזין 1:5.5 עירוני\שטח 1:6.5 בנעירוני.
בוקר טוב
GMC Jimmy 4,3 ליטר שנת 97
נסיעה בעיר 6-7 ק"מ לליטר
נסיעה מחוץ לעיר ללא לחיצה מעבר ל 90 נוגע נ9 ק"מ לליטר
בעיר ברמזורים מקפיד להעביר לניוטרל
מחוץ לעיר כשאפשר מבחינה בטיחותית הקרוז קונטרול מופעל
וגילוי נאות-בנהיגה קצת ראוותנית או מהירה יותר או בשטח משולב המחוג בסקלת מיכל הדלק חי באופן עצמאי לגמרי
אך אני מכור לנהמת המנוע ונהנה מהכח(נו בזה נשארתי ילד)
יוסי
היילקס 97. צמיגים 31, מנוע עייף (זולל 1 ליטר שמן ל-1000 ק"מ), מקסימום 95 קמ"ש. נסיעות בין עירוניות בלבד. 1 ל-9.5-10
פטרול 2001
בין עירוני מהירות 100-110 9 לליטר
עם נגרר של 800 ק"ג 7.5 לליטר באופן עקבי למדי
פאג'רו קינג קצר 2005 דיזל בעיר 1-7 מחוץ לעיר 1-9
בוקר טוב
GMC Jimmy 4,3 ליטר שנת 97
נסיעה בעיר 6-7 ק"מ לליטר
נסיעה מחוץ לעיר ללא לחיצה מעבר ל 90 נוגע נ9 ק"מ לליטר
בעיר ברמזורים מקפיד להעביר לניוטרל
מחוץ לעיר כשאפשר מבחינה בטיחותית הקרוז קונטרול מופעל
וגילוי נאות-בנהיגה קצת ראוותנית או מהירה יותר או בשטח משולב המחוג בסקלת מיכל הדלק חי באופן עצמאי לגמרי
אך אני מכור לנהמת המנוע ונהנה מהכח(נו בזה נשארתי ילד)
יוסי
+1
גם לי יש ג'ימי 97 עם צריכת דלק זהה,אבל בכל שטח הצריכה לא יורדת מ 6 ק"מ לליטר.
שי (שוקי)
TDI200 DEFENDER
מודל 94 דיזל עם גגון גדול
נסיעה בלי מזגן
1:10 - נסיעה עירונית רגילה.
1:9 - כולל שטח
1:8 - עם ניגרר כבד
נסיעה בין עירונית בלי גגון (גדול) 1:11
פג'ארו 2800 אוטומט שנת 2000 אחרי מנוע שיפוץ משאבת סולר כולל כיוונים בחברה מה שלא עושה 1 ל 6.5
פג'ארו 2800 אוטומט שנת 2000 אחרי מנוע שיפוץ משאבת סולר כולל כיוונים בחברה מה שלא עושה 1 ל 6.5
אך תרבות הנהיגה שלך? או שאתה חושב שזה הרכב?
צירוקי XJ 2001, מנוע 4.0
1 ל 5 בערך, הפסקתי לבדוק לפני כמה שנים, זה לא בריא....
סער.
אלי אהרוני
10-02-11, 21:29
ערב טוב
סורנטו 2003 - ממוצע הרוב עירוני עם מזגן - 1:8.5.
טראנו 95 דיזל ידני - ממוצע הרוב בינעירוני - 1:10.
ספורטאז' עם צמיגים 235 אוטומט - 1:5.5 ממוצע כולל בינעירוני - עדיף לנסוע במונית ספיישל.
טראקאן 2003 אוטומט דיזל - 1:7.5 הרוב בינעירוני - נסיעה חסכונית מאוד, ללא מזגן, לא עובר 100 קמ"ש.
חוץ מזה, הסקר הזה, זה אחלה רעיון.
יכול לעזור לכולנו בהתלבטויות. ויש לא מעט.
אלי
סילברדן 2007, 500 ק"ג קבוע בארגז + 3 נוסעים בממוצע:
14 ל 100 (כ 1 ל 7) בממוצע (כולל נסיעות באזור הגליל העליון ההררי)
פאג'רו 97' ארוך, ידני, דיזל (2500):
מחוץ לעיר כמעט 1:11 - במהירות קבועה של כ 100 קמ"ש, בלי להשתולל.
אך תרבות הנהיגה שלך? או שאתה חושב שזה הרכב?
בנסיעה רגילה , אם אתה סוחט את הדוושה ברור שהמיכל יסחוט גם אותך :)
דיפנדר 110 95, ידני, ברזנט - 10.5-11 ק"מ לליטר, מעורב בינעירוני / שטח קל. נוהג חסכוני, סביבות 90 קמ"ש
עם הפורד: בעיר 1:5 בחוץ 1:6
עם הטרופר: בעיר 1:8 בחוץ 1:10
הרבה חברה ציינו פה שהצריכת עולה בשטח באופן משמעותי, אני לאומת זאת חושב ההפך.
ראשית טיול שטח ממוצע אורך כ 40קמ כך שהצריכה שם שולית ביחס לנסיעה הלוך חזור, אבל יותר חשוב, בשטח המנוע לרוב על סלד מאוד מאוד נמוך כך שהצריכה לא מישתנה למרות היתנגדות הגבוהה יחסית של הקרקע... כך זה לפחות במנוע הסולר.
בכל זאת יש פה הרבה חברה שמציינים צריכה גבוהה בשטח, מה פיספסתי חוץ מחול?
רבין
אלי אהרוני
11-02-11, 10:46
צודק מאה אחוז.
השטח היחיד שהצריכה עולה בו זה דיונות.
בטיול ברמה בינונית + הצריכה היא כמו בתוך העיר ולא מעבר לכך.
CJ5 שנת 1966 מנוע 4 צ' 2.2 ל' הצתה אלקטרונית לא מכוונת ושסתומים שמחים.
בכביש (בין-עירוני), 30 psi בצמיגים, 75 - 80 קמ"ש: כ 1:8.
בשטח, 14 - 18 psi בצמיגים יכול לרדת עד ל 1:4 תלוי כמה מלא המיכל וכמה דלק נשפח מהפיה בשיפועים.
ספורטאג' 2002 / צמיגי 235 שטח מלא :
בעיר = 1:6-1:5 , ביןעירוני 110 קמ"ש = 1:7.5 , ביןעירוני 100 קמ"ש = 1:8.5 ,
ביןעירוני 90 קמ"ש (מהירות מעצבנת , רק לטובת בדיקת-צריכה) = 1:10 ומעלה .
בטיולים , צריכה משולבת ביןעירוני + שטח = 1:7.5-1:7 .
הערות :
1. "רגל כבדה"+"נהיגה לבנונית" שהיו לי בעבר העלו את צריכת הדלק לרמת צריחה , עד כדי 1:4 (!) בעיר...
2. נסיעה אחרי "היילקס" בטיולים (אהלן איציק...) תורמת לצריכה נמוכה יחסית...
3. המעבר מצמיגי "חצי/חצי" ל-"שטח מלא" , בניגוד לחששות , לא השפיע בצורה דרמטית על הצריכה...
סמוראי הזרקה עם גגון וצמיגי שטח 215 - 11 ק"מ לליטר.
דיפנדר 96 TDI 110 - צמיגי שטח וללא גגון - 9.5 ק"מ לליטר.
סילברדו , לא עמוס אף פעם , צמיגים אורגינליים, מעורב שטח ונסיעה בין עירונית בנהיגה מאד מאד סלחנית ועדינה - 6.6 ליטר לק"מ.
אתר אמריקאי שנותן צריכת דלק של כל הרכבים שנמכרים בארה"ב. ניתן למיין לפי רכבי שטח, שנים מסוימות ועוד:
http://www.fueleconomy.gov/feg/byclass.htm
כל הנתונים ב- mile per galon (בגדול - חלוקה ב- 2.5 נותנת ליטר/ק"מ). ניתן להמיר כאן:
http://www.tdiclub.com/misc/conversions.html
גראנד 2002 - מחוץ לעיר (כביש 6) בשיוט נינוח (110-100 קמש, 1800-2000 סלד) - 1:9
ב 140 קמש - 1:7
משולב - 1:6
בעיר עם פקקים - 1:4.5
פאגרו ספורט -בנזין מנוע 3 ליטר אוטומטי. 2003 עם 100K ק"מ.
צמיגי כביש ללא שיפורים .
גר בכרמל ועובד בחוף ,ככה שכל נסיעה מכילה עלייה וירידה של הכרמל ( ניקרא לזה רק עירוני) -ליטר ל 6 עד 6.5 ק"מ.
החברה נוהגת 95% מהזמן ,יודעת איפה מכניסים מפתח ואיפה צריך ללחוץ כדי שישמיע רעש ויזוז ,בקיצור לא נהיגה חסכונית מידי.
בנסיעות לכיוון המרכז ,חיפה -מודיעין-חיפה ,בשיוט על 110-120 אפשר לראות גם 8.5 ק"מ לליטר(ניקרא לזה משולב).
נסיעה בין עירונית נטו ללא עליות של כרמל ,טרם עשיתי אבל אני אהיה אופטימי ואומר 9.5 ק"מ לליטר.
"אתם הייתם סוגרים עסקה"?:rolleyes:
דיסקו V8 96 לא משנה מה אני עושה עומד על 5 ק"מ לליטר
צמיגי BF שטח מלא על35 PSI
חן
דבר ידוע שבולט בסקר כאן - מנוע סולר חסכוני יותר באופן משמעותי...
XL7
(2006 2.7L חמישה הילוכים אוטומטי)
בנסיעה בין עירונית (120 קמ"ש) - 1:8.
בנסיעה עירונית - 1:6.5 - 1:7
דן.
אלי אהרוני
12-02-11, 23:12
שבוע טוב רבותיי
אני ממתין שמישהו עם ג'ימיני אוטומט יופיע ויספר לנו כמה הוא צורך..
ממה שאני בדקתי עם חבר טוב עם 2008, זה ממש לא חסכוני כמו שזה נראה למרות מנוע מכסחת דשא שיש לו..
לא רחוק מג'יפים של 2 טון עם מנועי דיזל גדולים.
קדימה, מחכה שמישהו עם ג'ימיני יתעצבן עליי פה..:D
erez.weiss
13-02-11, 08:41
טרופר ארוך, 2003, 3.0 דיזל (כן כן, 4JX1)
מחוץ לעיר 9.5. ממוצע 8.5 (כולל טיולים)
ג'ימיני אוטומט
כ 10.8 ק"מ לליטר - בנסיעה מעורבת
גניסלב רונן
14-02-11, 19:18
גרנד צ'ירוקי 4.7 V8 שנת 99 ,
מוגבה ,צמיגים שטח מלא וכו'...
בעיר 1:3.5
בנסיעה בין עירונית ארוכה עם קרוז מגיע כמעט ל 1:5 .
מבוסס על נתוני העבר ,
לא בריא לחפור בנפש כמו שאמר סער ...
שבוע טוב רבותיי
אני ממתין שמישהו עם ג'ימיני אוטומט יופיע ויספר לנו כמה הוא צורך..
ממה שאני בדקתי עם חבר טוב עם 2008, זה ממש לא חסכוני כמו שזה נראה למרות מנוע מכסחת דשא שיש לו..
לא רחוק מג'יפים של 2 טון עם מנועי דיזל גדולים.
קדימה, מחכה שמישהו עם ג'ימיני יתעצבן עליי פה..:D
אם מדברים על קטנים, אז טריוס 2010 עושה בממוצע 1:12 .
בנהיגה בינעירונית מתונה אפשר להגיע ל 1:16 .
היי
דיפנדר TDI300 97 ארוך , כשנוסע אז תמיד עמוס בכל טוב ,
מחוץ לעיר 1:10
בשטח 1:7
boaz avrahami
15-02-11, 01:36
גראנד צ'ירוקי 5.2L 98 135K KM
הרכב שלי עושה במקרה הטוב 1:6 1:6.5 על כביש 6 בקרוז 100 קמ"ש
מבחינתי הדבר הכי בולט בסקר הזה שרוב המשתתפים חיים בסרט ומשקרים את עצמם.
האפשרות האחרת לא פחות חמורה, רובם לא יודעים לעשות חשבון....
כן, אז לי יש יותר ארוך.... :-)
סמוראי ארוך שנת 87
צמיגי 235 שטח מלא
פתוח אבל עם כלוב התהפכות, פגושים וארגז קבוע ברכב של 100 קילו בערך.
1 ל10 בנסיעה בינעירונית
בעיר 1 ל8
טיול של שטח קשה, כל הזמן LOW (יחסי העברה 4.16) היה 1 ל7...
נסיעה רגועה תמיד, לא מצליח לעבור את 95-100 בכל מקרה,
סוזי המשתוללת
15-02-11, 13:13
דבר ידוע שבולט בסקר כאן - מנוע סולר חסכוני יותר באופן משמעותי...
אם אתה היית מנסה להוציא ממנוע הדיזל המיושן שלך את הביצועים שמנוע הבנזין שלי מוציא בנסיעה רגילה היית מקבל תצרוכת דלק מאד קרובה !!
בנסיעה באותם תנאים בדיוק (כביש מהיר ,כבישי הרים ,שטח מעורב )בין הטרופר בנזין שלי לפרדו דיזל של חבר כל ההפרש הסתכם בפחות מחצי ק"מ לליטר (7.1 מול 7.5 לק"מ)
אם תיקח בחשבון את העלויות הנלוות (כמו אמינות נמוכה יותר במנועי דיזל עתירי הספק/טכנולוגיה) לא בטוח שכלכלית זה כדאי בטח בקילומטרז של רכב משפחתי(15000-20000)
וכשמגיעים לביצועים .?
ראשית תשווה תפוח לתפוח. למה לעצור במנוע דיזל בן עשר? למה שלא תשווה את המנוע שלך למנוע קיטור הראשון???
בתאורייה, מנוע דיזל יעיל באופן משמעתי ממקבילו המבוסס על בנזין, פשוט ביגלל יחס דחיה מצויין. במציאות , באירופה החסכונית הדיזל תפס הרבה נפח. רק עיניין של חיסכון.
נקודתית - המיקרה שלך ניראה לי על פי הסקר פה טעות דגימה...;)
רבין
אם אתה היית מנסה להוציא ממנוע הדיזל המיושן שלך את הביצועים שמנוע הבנזין שלי מוציא בנסיעה רגילה היית מקבל תצרוכת דלק מאד קרובה !!
בנסיעה באותם תנאים בדיוק (כביש מהיר ,כבישי הרים ,שטח מעורב )בין הטרופר בנזין שלי לפרדו דיזל של חבר כל ההפרש הסתכם בפחות מחצי ק"מ לליטר (7.1 מול 7.5 לק"מ)
אם תיקח בחשבון את העלויות הנלוות (כמו אמינות נמוכה יותר במנועי דיזל עתירי הספק/טכנולוגיה) לא בטוח שכלכלית זה כדאי בטח בקילומטרז של רכב משפחתי(15000-20000)
וכשמגיעים לביצועים .?
ג'ימני אוטומט 04
צמיגי שטח מלא ל"א 28
נסיעה משולבת רגועה 90-120 קמ"ש 10-11 ק"מ /ליטר
מעל זה 9-10ק"מ/ ליטר
אהלן.
גראד שירוקי 5.2 V8 מוגבהה 3" צמיג 31/10.5/15 שטח מלא 1:4.5 בממוצע (שטח+עירוני+בין עירוני) אבל.........מוסב לגז כך שמבחינה כלכלית זה כמו 1:9.:-)אה שכחתי גגון עם גלגל ספייר.
פראדו שנת 2000 עם גגון + שנורקל
1:7.8 בבין עירוני 110 קמ"ש
יורד ל 1:6.5 בנסיעה עירונית
יונדאי גלופר ידני אוכל 1:8.5
דבר ידוע שבולט בסקר כאן - מנוע סולר חסכוני יותר באופן משמעותי...
נו באמת, אתה צריך סקר בשביל זה? הרי ברור שהוא צורך פחות דלק לק"מ. זה כמובן לא מחייב שהוא חסכוני יותר בעלות הכוללת, במיוחד אם אתה מוריד את החסכון הגדול שמעניקה ההנאה מהנהיגה בבנזין (שחוסכת הרבה כסף אצל הפסיכיאטר..:rolleyes:).
איסוזו די מקס 2008 אוטומט נסיעה מעורבת ובעיקר נסיעות קצרות כ 9 ק"מ לליטר לפניו די מקס 2005 גיר ידני באותן הנסיעות כ 9.5 ק"מ לליטר שניהם עמוסים במשקל לא קטן כל הזמן (חוץ מב טיולים)
גם אם המנוע חם ומניע בעשירית שנייה?? ספציפית אצלי מנוע דיזל...
מה לגביי הרעיון החדש של חברות אמריקאיות לכבות מנוע כמעט בכל עצירה באופן ממוחשב, נידמה לי שהם טענו שכך ניתן לחסוך כ 15% מצריכת הדלק....
רבין
הבעיה שלך היא לא בזבוז דלק בהתנעה .. העברה לניוטראל וחזרה ל D כל הזמן לדעתי תדפוק לך את הגיר, זה בונה לחץ ומשחרר אותו ושוב בונה לחץ ושוב משחרר ...
הפטנט של לכבות מנוע לא חדש ולא אמריקאי, גולף קבל מערכת כזאת כבר לפני עשור פלוס ..
אצלי ניסאן טראנו ידני קצר דיזל, אני נוסע כמעט רק בין עירוני רגוע 100 ממוצע, 1:11.5 ממוצע עם גלישות לעבר ה 1:12
בלי גגון, עם בדיקת אויר חודשית ועם נהיגה מתוכננת ככל האפשר ולניארית בלי עקיפות פרועות.
shay_love_off_road
20-03-11, 21:24
GMC SIERRA 1987
שני מזרקים, לפני טיפול, - מנוע 5.7 בנזין (בשאיפה ל7.4) גיר אוטומאט 3 הילוכים,
אני לא יודע כמה בדיוק היא אוכלת - אבל לפני שנסעתי שלשום ליהוד מילאתי פול - טנק
וכשחזרתי לחדרה מילאתי עוד פול - הוא בלע 120 שקל דלק, בנסיעה מאוד רגועה, לא יותר מ55 מייל לשעה
ועבד גם על סל"ד שלא הרגיש גבוה, (אין מד סל"ד זה השערה)
זה סקר ממוחשב? או כזה שאני אמור להגיב פה?
היות ואני לא רואה אפשריות בחירה...אז ככה
טראנו דיזל אוטו 2001 ארוך
מחוץ לעיר בנהיגת סבתה הצלחתי להגיע ל 1 ליטר ל 11 קמ , מדוד בעזרת מד מרחק של הרכב על טנק מלא. אני עדיין מיתלהב מרמת ההשפעה של הנהג.... בעבר, בנסיעה אגרסיבית לאילת מדדתי 1 ל 7.8 קמ...
עירוני סביב ה 1 ל 8 בנהיגה רגועה מאוד.
אני חייב לציין שאני אובססיבי בקשר לצריכת הדלק: מכבה מנוע ברמזור ארוך ידוע מראש וגם בפסיי רכבת, מוציא לניוטרל בכל עצירה, בולם בעזרת המנוע, בפקק שומר מרחק עצום, לא נוגע בברקס!!! חוזה כל בלימה אפשרית, מאיץ יחסית מהר למהירות שיוט ונעילת גיר, סלד מיתחת ל 2500....
רבין
כשאתה מאיץ מהר אתה שורף הכי הרבה דלק. רוב הדלק נשרף בכוח שצריך להניע גוף ששוקל כמעט 2 טון ממצב של עמידה למהירות של 80 -100 קמש
תנסה להתחיל את הנסיעה לאט ותראה שתחסוך עוד ליטר שתיים. ובשביל לבדוק את עצמך תוכל להסתכל במראה ולראות אם יש מאחוריך ענן שחור או לא
אם כן, אתה עדיין לוחץ חזק מידי. אגב , לנו יש טרנו במשפחה אמנם 97 וגיר רגיל, אבל מעולם לא הגיע למספרים שאתה מדבר עליהם.
חוצמזה אני נוהג על טויוטה היילקס, צמיגים 31" לא יותר מידי גבוה מנוע טורבו ארגז סגור, תמיד סוחב איתי עוד לפחות 80 ק"ג בארגז
עד לפני חודשיים בנהיגה משולבת (מחוץ לעיר, עיר , ושטח) 1:8.3 היום אחרי שהתחלתי לנהוג כמו ספתא זפטה , הגעתי ל 1:10.5
פג'רו ספורט שנת 2000 טורבו דיזל אטומט, מעורב 1:10 ,בינעירוני 1:12 ברגוע, זה אחרי החלפת כל מה שנימצא מתחת למכסה המנוע לחדש ניילון לכל הסקרנים...
צ'ירוקי 2001 XJ, מנוע 4.0
1 ליטר ל-5 ק"מ (גם עם מנוע כבוי)
ובכן, לפי המד צריכה של הרכב, אני עושה בנהיגה מאוד רגועה בין 9 ל11 ל100 קילומטר.
פאג'רו דיזל קצר חדש.
המנוע עשה עד עכשיו 210 קילומטר, אני עדיין מריץ אותו. מכוון ל2000 קילומטרים.
גרנד ויטרה ארוכה דיזל אוכלת בשטח 1:10.5 בממוצע, בכביש במהירות של 90-100 אוכלת 1:12 לערך עם מזגן. צמיגים 50X50. אחרי טיפול גדול עם 244000 ק"מ.
דיסקו 4 עם מנוע 2.7 ליטר חדש עושה בתלות במהירות:
מחוץ לעיר 11-12 ק"מ לליטר
מעורב כ 9-10 ק"מ לליטר
לא גר בעיר אבל מעריך שזה יהיה סביב 8 ק"מ לליטר
צחי
סמוראי קצר מוזרק 94 .
235 , 4.16 .
1-9/1-10 תלוי במצב רוח תרתי משמע, מחוץ לעיר .
1-7/8 בתוך העיר , עם רגל לא הכי כבדה אבל גם לא פנסיונר על הכביש.
אופיר נדיר
07-04-11, 16:37
פוראנר 3.0 V6 -
1:5 בתוך העיר
1:6.5 בין עירוני
היילקס 2003 , אורגינל חברת החשמל
1 ל - 10 גם בעיר וגם בחוץ.
ג'ימני 2001 ידני- 1 ליטר ל13.5 קמ בכללי
פראדו קצר 2001 דיזל בעיר כ-1:8
מחוץ לעיר (נוסע רגוע 90-100 קמ"ש ) 11-11.5 ק"מ לליטר
ג'ימני 08 אוטומט עם רגל לא קלה על הגז 1 ל 10.5-11,אנשים עדינים יותר יכולים להגיע ל 12 ויותר:)
ג'ימני 2004 אוטומוט צמיגי 50:50
בבבינעירוני וקצת עירוני (ללא פקקים) - 1:11
בנסיעה לצפון - בינעירוני בלבד ושיוט על 100-110 - 1:12.5
דיפנדר 110 שנת 94 - מנוע בנזין - בד"כ לא עמוס, ללא גגון.
בין-עירוני בערך 1:5
לעיר אני לא נכנס... בשביל מה ?
נהיגה מודעת מאוד, ללא משיכת סל"דים, לא עובר את ה-90 קמ"ש (הוא כן יכול).
מה שמפתיע הוא שבנהיגת שטח הוא צורך פחות, איני יודע לומר כמה אך בפירוש פחות.
אולי כאות תודה על שמוציאים אותו להתאוורר...
גראנד צ'ירוקי 5.2L 98 135K KM
הרכב שלי עושה במקרה הטוב 1:6 1:6.5 על כביש 6 בקרוז 100 קמ"ש
מבחינתי הדבר הכי בולט בסקר הזה שרוב המשתתפים חיים בסרט ומשקרים את עצמם.
האפשרות האחרת לא פחות חמורה, רובם לא יודעים לעשות חשבון....
כן, אז לי יש יותר ארוך.... :-)
זה מה שהזוי,בהרבה תגובות המספרים פה מתקרבים ל9 10 שזה מה שעושה היום רכב פרטי אוטו'...רק בגלל שהמנוע דיזל הוא עושה כמעט כמו בנזין אוטו'?
גרנד ויטרה 2001 קצר ידנית, מיגון מלא, מוגבהת 2 אינטש. צמיגים 50 50.
1:10 בממוצע. בשטח 1:8
מתוך איזה 24
סיקסים וסופות שהיו לי בחיים [פרטיות ושל מקום העבודה] לעולם לא הגעתי ליותר מ-5.1 ק"מ לליטר בכביש ולא קרעתי את המנוע. הסופה הנוכחית,הפרטית,אוטומטית 4.7 יש לציין -משקל הגיפ שלי [סופה] לאחר ששקלתי אותו -2100 ק"ג כולל אותי. אני עמוס בהרבה מאד ציוד אבל מתקזז בזה שאני תמיד לבד בגיפ. קשה למדוד צריכת דלק בשטח, התנאים משתנים כל הזמן, אני מעריך- 3/ 3.5 ואפילו פחות קמ לליטר. תלוי במסלול. שמעתי על סופות שעשו 7 אבל מעולם לא אצלי.
גרנד צ'ירוקי 4.7 WK לימיטד.
בתוך העיר קרוב ל- 1:5
מחוץ לעיר בנהיגה מאוד רגועה 1:6.5 אולי ל 7.
בממוצע עם שטח יש 1:5.5
מי שרוצה V8 שלא יספור בתחנות דלק...
סמוראי ארוך, פתוח, עמוס ומזווד לטיולים, צמיגי 235 שטח מלא, 4.16, מוגבה, מטופל טיפטופ עם שנורקל וקרבורטור אחרי טיפול..
בחוצה ישראל
800 ק"מ של כביש במהירויות משתנות בין 80-100 קמ"ש הצריכה הכי טובה שהגעתי אליה היא 1 ל10.
רק בשטח - LOW קשה, עם עצירות ועליות הגעתי גם ל1 ל5.
בממוצע יצא לי 1 ל8.7.
לשם השוואה, טרופרים בנזין שטיילו איתי שתו בערך פי 2. ג'ימני אוטומאט עשה כמוני, וגם ויטארה קצרה.
הטרופרים הגיעו גם לליטר כל 3 ק"מ. (מוגבהים, משופרים, צמיגי שטח מלא 31")
נמרוד - מערד
29-11-11, 22:24
גרנד צ'ירוקי 4.7 V8 צמיגים 265\70\17 שטח מלא 1 ל5 בנסיעה בין עירונית על 100 קמ"ש מה שלא קורה בדרך כלל, בממוצע 1ל3
נמרוד
vortec5700
30-11-11, 09:24
יוקון בנזין 5.7 עם מיגונים, צמיגים 50/50 בגודל מקורי, הגבהה - 1/3.
יוקון דיזל עם מיגונים, צמיגים 33" שטח מלא, הגבהה - 1/5~1/6.
רגל קלה על הגז.
בוקר טוב
צ'ירוקי 2001 רגיל ללא מיתקונים בנסיעה בעיר 1:5 בנסיעה מחוץ לעיר על קרוז קוטרול 90 קמ"ש 1:6 6.5
מחפש לשפר את צריכת הדלק אם למישהו יש רעיונות כמו k44או טיפול מיכני כלשהוא חוץ מלהרכיב מע' גז כי פשוט אין מקום בצ'רוקי לזה
אין ספק שהאמריקאים הללו אלכוהוליסטים אבל מתמכרים בקלות לנהמות שלהם
גלעד
מחיר הדלק זו לא הבעיה זו לא תקלה. [לא שזה דבר זניח, זה מכביד, אין ספק] מי שקונה 4X4 יודע למה הוא נכנס. בסופו של דבר החשבון הוא לא המחיר הכללי לליטר פר ק"מ אלא להפרש בין תצרוכת של 5 ק"מ לליטר לבין תצרוכת של 7,8 ק"מ לליטר למשל. עוד 150 שח +- . הבומבה נמצאת למטה, שיפורים, שיפצורים, צמיגים, בולמים, קפיצים, טיפול שוטף וכו'. מחיר הדלק לא יתקע אותך בטיז אל נאבי ללא יכולת לצאת ממנו בכוחות עצמך. כאן הבעיה האמיתית. ההוצאה הכספית הגבוהה לדלק אינה מגרדת את החוויה האדירה של ההמצאות בשטח. וכמה הנאות יש לנו כבר בחיים?החיים יקרים ההנאות עוד יותר. אז יאללה תנו בגז. [לא קשור לסקר, דעה פרטית]
לנד קרוזר פראדו קצר2001 בן עירוני 100 קמ"ש - 12 ק"מ לליטר. בעיר 8.5/9 ק"מ לליטר
איסוזו איפון 2002 ידני 90-100 קמ"ש 10-11 ק"מ לליטר משולב
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.