צפייה בגרסה מלאה : האם ניתן לייצא סופה?
שלום,
האם ניתן לייצא סופה עם עבר צבאי או משטרתי גם כזו שהינה בת כמה שנים לחו"ל?
דרור הראל
אני אשמח גם לדעת סדרי גודל של מחירים לרכבים סבירים אין צורך במשופצים עם תוספות מיוחדות-משהו סביר נוסע עם רשיונות-גם מודלים ישנים מעניינים,TJ בנזין או דיזל,4 דלתות או 2,YJ גם מעניין.
המטרה של מי ששואל-היא האפשרות להביא רכב לחו"ל ולשפץ אותו.
דרור הראל
אפשר לייצא.
השאלה אם למדינה בחו"ל אפשר לייבא.
למשל - רכב שנת 95 בלי חיישן חמצן - מותר להכניס לאירופה?
אסף.
אם הבנתי אותך נכון, אתה רוצה לנסוע לטייל בחו"ל ובדרך מופלאה כלשהי האוטו יחזור במצב טוב יותר, זה לא יצוא.
אני לא נוסע לטייל בחו"ל,לצערי אני גר שם.
להביא רכבים משומשים לאירופה זו לא בעייה(לעשות להם רשיון וטסט זה קצת יותר מורכב אבל אפשרי).יש לי מכר עם סדנא שהבן שלו מפנטז על סופה או כל רכב JEEP תוצרת התעשייה הישראלית,הוא ביקש ממני לבדוק עבורו את האפשרות למצוא אקזמפלר סביר ובמחיר טוב,להכניס למכולה ולשלוח לגרמניה,את השיפוץ הוא יעשה בעצמו.
דרור הראל
תציע לו:
אני אורז במכולה ומשלח אליו את סופתי מפאר היצירה של תע"ר כחול לבן. שטופה נקיה ומתוקתקת. (ללא עבר צבאי)
הוא שולח לי בתמורה ג'-קלאס מפאר הייצירה של גרמניה, באותו הנוהל.
מבטיח לתמוך בו בחלקי-חילוף, ILS ומה לא.... הדרכה בארץ הלקוח- על חשבוני.
- אגב, לאור המדיניות האנטי ג'יפאית בישראל- יש מצב שאם תייצא סופה המדינה עוד תשלם לך על כך.
דרור השחור יקירי, תגיד לבן של החבר שלך שאני אמרתי ש...
1. טעם טוב בג'יפים יש לו. לא טריוויאלי באירופה.
2. שבמרחק של 10.000 אירו, הסופה שלי - שלו. כסף קטן, תאמין לי. והיא במצב הרבה-הרבה יותר מסביר....:)
ברלי,הייתי בטוח שאני אקבל ממך בראש על היוזמה לצמצום מלאי הסופות בארץ.
א.אני אגיד לו.
ב.הם משפחה של מהנדסים מטורפים שהיתה להם סדנא קטנה כמה שנים ביוטה ארה"ב,כך שאת הטעם בגיפים הם ספגו שם,המחשבה של למצוא גיפ עם סרני דנה 44 מישראל מונעת ממני להצליח לנהל איתם דיון הגיוני על כל דבר אחר.
ג. הילד שהוא בן 22 לדעתי מתחרה עם יונימוג בראלי ברסלואב דרזדן ונחשב אחד המהירים בגרמניה.
ד.בהזדמנות אשמח לקבל הסבר קצר על ההבדלים-YJ.TJ.JK
דרור הראל
מלאי הסופות גם ככה מצטמצם והולך. אישית אני מעדיף שהן יימכרו בכסף טוב לידיים ראויות כאלה כמו שאתה מתאר, ולא יגיעו לידיים המלוכלכות של גנבים מחברון ומבריחים בדואים מהנגב.
מה אתם כל כך משתגעים על דנה 44? נבצר מבינתי. ה-60 טוב יותר בכל פרמטר, בטח אם רוצים להגדיל גלגלים. דווקא ה-30 הקדמי הוא נקודת התורפה.
YJ = רנגלר אמריקאי, 87'-96'. קצר, 3 דלתות, סגור בפיבר או פתוח עם ברזנט. ארבעה קפיצי עלים. מנועי 2.5 ליטר עם 4 צילינדר, 121 כ"ס, או 4.0 ליטר עם 6 צילינדר, מוזרק, 180 כ"ס. בשנים הראשונות היו גם מנועי 258 של CJ - שישה צילינדר, קרבורטור, 120 כ"ס בערך.
נגזרות של הה-YJ: דגם ייצוא עם בסיס גלגלים 104 אינץ' ומרכב ארוך. שימש באארה"ב את שירות הדואר, הורכב גם בוונצואלה ובמצרים וכמובן בישראל - נקרא אצלנו "סופה M240", מסומן כ-CYJ-L ומגיע גם עם מרכב קצר (CYJ-S, מקוצר כאן תע"ר) ואותו בסיס גלגלים.
TJ = הרנגלר האמריקאי מ-97' עד 2005. קצר, 3 דלתות או ארוך, עם בסיס גלגלים 103 אינץ' ו-3 דלתות. מסומן כ-LJ. סגורים בפיבר או פתוחים עם ברזנט. ארבעה קפיצי סליל, מנוע 2.5 ליטר 121 כ"ס או 4.0 ליטר 180 כ"ס. בפיסגת הדגם הזה נמצא כמובן דגם ה"רוביקון", עם שני סרני דנה 44 נעולים, יחס העברה 4:1 בטרנספר ו-4.10 בסרנים וצמיגים גדולים יותר. רוביקון מגיע בשתי גרסאות בסיס הגלגלים.
נגזרות ה-TJ: טנדר עם 2 דלתות בסיס גלגלים מוארך, מסומל כ-TJ-L והורכב במצרים. גרסה נוספת של TJ-L הורכבה בישראל תחת השם "סופה 2", עם 5 דלתות.
JK = הרנגלר הנוכחי, מ-2006. גדול יותר פיזית מהקודמים, קצר עם 3 דלתות או ארוך עם 5. סגור בפיבר פריק או פתוח עם ברזנט. ארבעה קפיצי סליל. מנוע V6 בנזין בנפח 3.8 ליטר עם 200 כ"ס. גם כאן יש גירסת רוביקון תואמת עם שני סרנים 44 נעולים, יחסי העברה מקוצרים בסרנים ובטרנספר וגלגלים מעט גדולים יותר.
נגזרות: J8, דגם צבאי עם מרכב ארוך, 5 דלתות, מנוע דיזל 2.8 ליטר של VM בהספק 148 כ"ס וגיר אוטומטי 5 הילוכים. דגם מחוזק ומוקשח מאוד בכל פרמטר לעומת הרנגלר. סרני 44 קדמי ו-60 אחורי עם יחס העברה 4.10 ודיפ'ים מוגבלי החלקה +בקרת אחיזה אלקטרונית, חישוקי 17 עם בלמים מוגדלים, קפיצי עלים מאחור. מיוצר במצרים ובישראל (נקרא כאן "סופה 3", ולטעמי המאד אישי זה ה-Jeep הסטנדרטי טוב ביותר מאז ומעולם)
בשורה התחתונה סופה זה YJ ארוך, עם בסיסי גלגלים גדול ועוד כל מיני שינויים בשלדה, סרן אחורי דנה 60 וחזית ודשבורד מאולתרים.
אסף.
הי
האם ניתן ליבא את האחרון ממצרים ?
מלאי הסופות גם ככה מצטמצם והולך. אישית אני מעדיף שהן יימכרו בכסף טוב לידיים ראויות כאלה כמו שאתה מתאר, ולא יגיעו לידיים המלוכלכות של גנבים מחברון ומבריחים בדואים מהנגב.
מה אתם כל כך משתגעים על דנה 44? נבצר מבינתי. ה-60 טוב יותר בכל פרמטר, בטח אם רוצים להגדיל גלגלים. דווקא ה-30 הקדמי הוא נקודת התורפה.
YJ = רנגלר אמריקאי, 87'-96'. קצר, 3 דלתות, סגור בפיבר או פתוח עם ברזנט. ארבעה קפיצי עלים. מנועי 2.5 ליטר עם 4 צילינדר, 121 כ"ס, או 4.0 ליטר עם 6 צילינדר, מוזרק, 180 כ"ס. בשנים הראשונות היו גם מנועי 258 של CJ - שישה צילינדר, קרבורטור, 120 כ"ס בערך.
נגזרות של הה-YJ: דגם ייצוא עם בסיס גלגלים 104 אינץ' ומרכב ארוך. שימש באארה"ב את שירות הדואר, הורכב גם בוונצואלה ובמצרים וכמובן בישראל - נקרא אצלנו "סופה M240", מסומן כ-CYJ-L ומגיע גם עם מרכב קצר (CYJ-S, מקוצר כאן תע"ר) ואותו בסיס גלגלים.
TJ = הרנגלר האמריקאי מ-97' עד 2005. קצר, 3 דלתות או ארוך, עם בסיס גלגלים 103 אינץ' ו-3 דלתות. מסומן כ-LJ. סגורים בפיבר או פתוחים עם ברזנט. ארבעה קפיצי סליל, מנוע 2.5 ליטר 121 כ"ס או 4.0 ליטר 180 כ"ס. בפיסגת הדגם הזה נמצא כמובן דגם ה"רוביקון", עם שני סרני דנה 44 נעולים, יחס העברה 4:1 בטרנספר ו-4.10 בסרנים וצמיגים גדולים יותר. רוביקון מגיע בשתי גרסאות בסיס הגלגלים.
נגזרות ה-TJ: טנדר עם 2 דלתות בסיס גלגלים מוארך, מסומל כ-TJ-L והורכב במצרים. גרסה נוספת של TJ-L הורכבה בישראל תחת השם "סופה 2", עם 5 דלתות.
JK = הרנגלר הנוכחי, מ-2006. גדול יותר פיזית מהקודמים, קצר עם 3 דלתות או ארוך עם 5. סגור בפיבר פריק או פתוח עם ברזנט. ארבעה קפיצי סליל. מנוע V6 בנזין בנפח 3.8 ליטר עם 200 כ"ס. גם כאן יש גירסת רוביקון תואמת עם שני סרנים 44 נעולים, יחסי העברה מקוצרים בסרנים ובטרנספר וגלגלים מעט גדולים יותר.
נגזרות: J8, דגם צבאי עם מרכב ארוך, 5 דלתות, מנוע דיזל 2.8 ליטר של VM בהספק 148 כ"ס וגיר אוטומטי 5 הילוכים. דגם מחוזק ומוקשח מאוד בכל פרמטר לעומת הרנגלר. סרני 44 קדמי ו-60 אחורי עם יחס העברה 4.10 ודיפ'ים מוגבלי החלקה +בקרת אחיזה אלקטרונית, חישוקי 17 עם בלמים מוגדלים, קפיצי עלים מאחור. מיוצר במצרים ובישראל (נקרא כאן "סופה 3", ולטעמי המאד אישי זה ה-Jeep הסטנדרטי טוב ביותר מאז ומעולם)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.