PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעבר מכשול בוץ



heminew
18-02-11, 22:17
אוקי - זו הולכת להיות שאלה קצת דבילית, אבל לא הביישן למד:

איך אתם "תוקפים" מעבר בבוץ (לא יבש) שיש בו כבר קוליסים (של טנדר שעבר שם לפנינו למשל), או אפילו כמה "זוגות" של קוליסים אחד בתוך השני, אבל היות והג'ימני הוא רכב קטן יחסית, אין זוג קוליסים שמתלבש על הרוחב של הג'ימני.
לו הייתי עם טנדר (למשל היילקס. זו רק דוגמא כי יצא לי לנהוג בו בבוץ)- הייתי פשוט "מתלבש" על זוג קוליסים כזה וגולש בניחותא - מעט גז, תיקון קל של ההגה פה ושם. אבל עם הגי'מני-זה סוג של מאבק. מה עושים?

יקיר גרין
18-02-11, 23:45
עם הוויטארה היתה לי בעיה יותר קשה מהרוחב, וזה היה הגובה ... בגלל גודל הצמיגים, כמעט כל קוליס היה משאיר אותי עם 4 גלגלים באויר ... מצאתי שלהכנס עם 2 גלגלים לצד אחד של הקוליס עובד לא רע ...
היום עם ההילקס, אין ממש בעיה ...

GodsFather
19-02-11, 13:19
זוג גלגלים בפנים, זוג גלגלים בחוץ. לא בול על הקוליסים של אחרים כי אז הביצה יכולה לעצור את הרכב.

מומנט זה שם המשחק, כל עוד אין גלגלים גדולים וגם אז.

גם משחקים עם ההגה ימינה/שמאלה לסירוגין יכולים לעזור, אבל צריך לדעת איך לעשות את זה כדי שזה לא יאט את הרכב גם כן.

2 הפזוס שלי.


ויש גם את זה -

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1310-jeepolog-archive

heminew
19-02-11, 18:28
זוג גלגלים בפנים, זוג גלגלים בחוץ.


[]

אני מניח שב"זוג גלגלים" התכוונת שני גלגלים של אותו צד (תקן אותי אם אני טועה).
את הקישור קראתי כבר, תודה.

GodsFather
20-02-11, 13:22
צודק.

matokik
21-02-11, 22:48
חשוב לציין כבר מעכשיו מראש:
לא בחול, רק בבוץ, לא בחולות, רק בבוץ:
כשאני נוסע בבוץ ויש את הקוליסים, אני "נהנה" לפתוח קוליסים חדשים.
אסביר: בשבילים שממילא יסעו שם ג'יפים, איתי או בלעדיי, תמיד עוברים על אותם הקוליסים, מתחפרים (לפעמים) וגורמים לבורות להתעמק ועוד. אני בוחר בכוונה את השלושה סנטימטרים של ה"הר" שיוצרים הקוליסים, ו"שובר" ומשטח את השביל.
מונע החלקה, מונע שקיעה, תמיד נוסע על אדמה "חדשה".
אגב, הסיבה שאני לא עושה דברים כאלה בחולות היא, משום שבחולות (למשל בדוינה ענקית), יש מאות ועשרות ג'יפים שחולפים באותם קוליסים לפניי, ומכינים לי היטב את החול ומקלים את המעבר.
כשאתה פותח קוליסים חדשים בחולות (שונא כשאנשים עושים את זה, מביא לי את הסעיף), הרכב מתאמץ יותר, וביזבוז עצום (דלק, הרגל שלך שמתעייפת, הידיים שמניעות את ההגה ועוד)

heminew
21-02-11, 23:06
. אני בוחר בכוונה את השלושה סנטימטרים של ה"הר" שיוצרים הקוליסים, ו"שובר" ומשטח את השביל.
)

זה לא ממש ברור לי - נסיעה ב"קצה" של הקוליס כמו שאתה מציע בדר"כ מנתבת אותך לתוך הקוליס, גם אם אתה לא רוצה, במיוחד בבוץ כשהשוליים של הקוליס חדות ונוקשות יחסית

matokik
22-02-11, 00:38
זה לא ממש ברור לי - נסיעה ב"קצה" של הקוליס כמו שאתה מציע בדר"כ מנתבת אותך לתוך הקוליס, גם אם אתה לא רוצה, במיוחד בבוץ כשהשוליים של הקוליס חדות ונוקשות יחסית

כשאני נוסע על הקוליסים, אני פשוט משטח אותם. תקרא לזה טימטום, הנאה, כייף או פיגור. הכל מקובל. אני נהנה מזה. זה לא פוגע באף אחד, אם אעבור או לא, אחרים יעדו את זה גם. לא אני המצאתי את השיטה.

-->