PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדידת מפלס שמן בגיר אוטמטי



שחף110
23-11-04, 15:22
כיצד מודדים את מפלס השמן בגיר אוטמטי (מנוע TDI300 אם זה משנה)?
באיזה מצב הידית צריכה להיות? מנוע מותנע ?

שאלה נוספת,
האם בצינורות השמן שהולכים אל הרדיאטור של השמן גיר השמן נמצא בלחץ ?

שחף.

(כן הפרויקט הושלם :twisted: )

שחף110
23-11-04, 18:34
מצאתי ספר נהג של דיסקברי שאומר להניע מנוע, להעביר מ P ל 1 ולהחזיר חזרה ל P
ולמדוד. כל הפעמים שעשיתי כך בקושי מצאתי שמן על המדיד. במדידה אחת קיבלתי כמות
שמן שהגיעה כמעט לחור התחתון.
חיממתי סהכ את האוטו (הוא עמד כל היום) האם זה משפיע ? :roll:
האם הבדיקה צריכה להעשות לאחר נסיעה ? :roll:

עיינתי בספר של פורד מונדאו והוא טוען לבדוק לאחר נסיעה של 10 מייל. (15 כשקר).

שחף

shachar
24-11-04, 08:41
גם אני הבנתי שהנושא ידוע למעטים מעל גיל 40 שחברים בכת סודית.

הטקס שאותו הצלחתי לגלות לאחר מאמצים הינו:

להניע להעביר פעמיים מ P ל D לכבות ותוך 15 שניות בדיוק לבדוק את רמת השמן.

ככה שאם אני רוצה לבדוק שמן אני מחנה את האוטו כך שלא יהיו שום הפרעות מסביב שיאפשרו לי להקיף במהירות.
אני חושב שצריך למלמל כמה תפילות תוך כדי אבל אני לא זוכר את המילים..........


אגב יש לחץ בצינורות אחרת לא היתה סירקולציה של שמן אבל הוא לא גבוה במיוחד

איך האוטו נוסע ?

איציק - 4X6ZH
24-11-04, 09:10
את נוהל לנד רובר לבדיקת שמן גיר אני לא מכיר
אבל את הגיר של לנד רובר ZF אני מכיר כשהוא מורכב על רכב אחר .
כללית כל שמן ממסרה אוטומטי משנה את הנפח שלו כאשר הוא מתחמם .
השינוי יכול להיות כ 1 עד 5 ס"מ על מדיד השמן ( וזה הרבה ) .
רוב יצרני הרכב מדברים על מנוע עובד בזמן הבדיקה .
ברוב מדידי השמן יש שנתות ( כיתוב ) צד אחד שמן חם צד שני שמן קר .
ההנחיה להזיז את ידיד ההילוכים מיועדת לאפשר לממסרה לנקז אויר לאחר חניה .
אחרי כמה נסיונות ניתן ללמוד את מיקום השמן על המדיד.
כאשר השמן נקי לפעמים קשה לזהות מיקום השמן .
יש להקפיד להזיק את המדיד כלפי מטה למנוע מהשמן לנזול על המדיד ולשבש את הבדיקה .
לא לבלבל מהנזילות המתקבלות על המדיד .
****
איציק

מוני דיסקו
24-11-04, 10:18
למה בעלי ךנד רובר צרכים לסבך כל דבר !!!
מה צריך גם גורו בכדי לבדוק שמן גיר ?!

כתוב במפורש על הדיפ סטיק איך למדוד, כאשר הגיר קר ובמצב N. זה כל התורה.
רוצים להזיז קדימה ואחורה, להתפלל ברכת הגומל - בבקשה זה ענינכם :lol:

הצינורות המובלים למצנן השמן הם לא בלחץ (לא גבוה בכל אופן)
אבל !!! השמן הזורם בצינורות יכול להיות חם מאוד !!! כמה חם - במקרי קיצון 250 מעלות
במצב רגיל 80 - 150 מעלות.
לכן הצינור צריך לעמוד בחום הנל.

מוני דיסקו
24-11-04, 10:19
והמנוע עובד כמובן

שחף110
25-11-04, 09:39
טוב אז היה חסר בערך רבע כוס , ולא היה צורך להכנס להיסטריה, תודה.

שחף. :twisted:

-->