PDA

צפייה בגרסה מלאה : סיכום שנתי ספורטז' 2002 !



rotemlod
26-02-11, 19:27
שלום לכולם לאחר שנה בדיוק עם הגיפ הראשון שלי כאמור ספורטז' 2002 החלטתי לבצע סיכום שנתי לטובתי ולטובת מי שמעונייין לרכוש ג'יפ ראשון ראשית קצת פרטים:

1.הגיפ' נרכש במצב טוב ללא בעיות מיוחדות.

2.הג'יפ משמש ליום יום וכמעט כל סופ"ש היה בשטח.

3.בשטח עשה את כל הסוגים:בוץ,דינות,טכני,שבילים,וכו'

4.בתחילת הדרך ללא ניסיון בשטח היו מעט שבירות יחסית כמו צירייה במעלה וכו'

5.הפרוט הינו ללא דלק ביטוחים וטסט.

6.לא בוצאו שיפורים מיוחדים ברכב השנה.

7.הג'יפ מוגבהה '3 + צמיגים 215/65/16 ומונע גז.

**** טוב לעיניין לאחר סיכום שנתי הגעתי לסה"כ הוצאות כאמור ללא דלק ביטוחים וטסט סה"כ 19651 ש"ח****

תמצית ההוצאות הם:טיימינג,ברקסים,צירייה,ראדיאטור,בולמים אחוריים,מוט קישור,נאבה,לוקרים,צמיגים*4 ,וכו'

שאלתי היא לוותיקים:האם הוצ' אלו סבירות בנתונים לעיל' ? האם ה"חוסר" ניסיון גרם להוצ' הגבוהות? האם השנה ההוצ' צריכות לרדת ? אדם שמעוניין לרכוש ג'יפ ראשון צריך לקחת את הוצ' אלו בחשבון?



*חשוב לציין שמדובר בספורטז' ולא בג'יפ רציני ששם נכנסות הוצאות נוספות וגבוהות הרבה יותר!
*בנוסף הספורטז' סיפק את כל צרכיי בשטח ואף פעם לא איכזב.

בהצלחה ותודה מראש לכולם!

אלי אהרוני
26-02-11, 19:56
היי רותם
הרבה מידי כף בשביל מה שרשמת - לדעתי.
אלא אם כן היום עוד דברים שלא רשמת.
קח בחשבון ששנה הבאה ההוצאות ירדו משמעותית כי יש דברים שלא תצטרך להחליף.
כמו רדיאטור, צמיגים, נאבה ורוב מה שרשמת שם.
אם נהנית בשנה הזו זה מה שחשוב.

אלי

rotemlod
26-02-11, 20:02
היי רותם
הרבה מידי כף בשביל מה שרשמת - לדעתי.
אלא אם כן היום עוד דברים שלא רשמת.
קח בחשבון ששנה הבאה ההוצאות ירדו משמעותית כי יש דברים שלא תצטרך להחליף.
כמו רדיאטור, צמיגים, נאבה ורוב מה שרשמת שם.
אם נהנית בשנה הזו זה מה שחשוב.

אלי

הייתה שנה מדהימה, והמחלה כבר נתפסה,הכרתי המון ג'יפאים ואתם אנשים מדהימים,היה שווה כל שקל,אבל בשכלול שנתי נראה לי קצת מוגזם!
(במיוחד לזוג סטודנטים שמתחילים את החיים במדינת ישראל)

אלי אהרוני
26-02-11, 21:49
אכן מוגזם מאוד ללא דלק וביטוחים.
כפי שכתבתי, בשנה הבאה כנראה שירד משמעותית פשוט כי את הכל שמת השנה..
לא נורא הכי חשוב שהיתה שנה מדהימה וזהו.

ניר ל
27-02-11, 23:34
1.הגיפ' נרכש במצב טוב ללא בעיות מיוחדות. - זה מזכיר לי את מה שאומרים על אדם שנפטר בפתאומיות "היה בריא כמו שור , בחיים לא ראה רופא, איך זה שמת ?"

2.הג'יפ משמש ליום יום וכמעט כל סופ"ש היה בשטח. כמה ק"מ הרכב עשה השנה ועם כמה קנית אותו ?

3.בשטח עשה את כל הסוגים:בוץ,דינות,טכני,שבילים,וכו'

4.בתחילת הדרך ללא ניסיון בשטח היו מעט שבירות יחסית כמו צירייה במעלה וכו' - על חוסר נסיון משלמים בשבירות, אלו עלויות שלא אמורות לחזור אחרי שאתה מכיר את המגבלות

5.הפרוט הינו ללא דלק ביטוחים וטסט.

6.לא בוצאו שיפורים מיוחדים ברכב השנה.

7.הג'יפ מוגבהה '3 + צמיגים 215/65/16 ומונע גז.

**** טוב לעיניין לאחר סיכום שנתי הגעתי לסה"כ הוצאות כאמור ללא דלק ביטוחים וטסט סה"כ 19651 ש"ח****

תמצית ההוצאות הם:טיימינג,ברקסים,צירייה,ראדיאטור,בולמים אחוריים,מוט קישור,נאבה,לוקרים,צמיגים*4 ,וכו' למעט הברקסים כל מה שאתה מתאר הוא הוצאה לא שוטפת, השאלה היא מה מצב הרכב ואם הוא נמצא בקריסת מערכות או בבלאי סביר.
שאלתי היא לוותיקים:האם הוצ' אלו סבירות בנתונים לעיל' ? האם ה"חוסר" ניסיון גרם להוצ' הגבוהות? האם השנה ההוצ' צריכות לרדת ? אדם שמעוניין לרכוש ג'יפ ראשון צריך לקחת את הוצ' אלו בחשבון? נשמע על פניו ששילמת הרבה יחסית למה שאתה מתאר, פירוט יעזור כאן (מה עלה כמה ואיפה), אדם שקונה ג'יפ משומש צריך בהחלט לקחת בחשבון אפשרות כזו.



*חשוב לציין שמדובר בספורטז' ולא בג'יפ רציני ששם נכנסות הוצאות נוספות וגבוהות הרבה יותר!
*בנוסף הספורטז' סיפק את כל צרכיי בשטח ואף פעם לא איכזב.

בהצלחה ותודה מראש לכולם!

ספורטאז' הוא מספיק רציני, דווקא רכב גדול יותר היה כנראה נשבר פחות. אני מחזיק פאג'רו במשך כשנה - החלפתי לו צמיגים ומצבר, שידרגתי אותו עם קפיצים אחוריים וארבעה בולמים, שום דבר לא נשבר או התקלקל למרות טעות מסוימת בנהיגה שהייתה כנראה מפרקת הרבה כלים אחרים, אבל הוא נסע אצלי בסה"כ כמה אלפי ק"מ בודדים לטיולים בלבד. השנה אני אשתמש בו ביתר אינטנסיביות בנסיעות יומיות מנהלתיות ואז נדבר. הרכב מודל 98.

hadtomer
28-02-11, 07:57
היי. לי יש ספורטאז' כבר שנתיים ומשהו. המתכון דומה לשלך מבחינת שימוש.אך כן בוצעו "שיפורים מיוחדים" שללא ספק שינו ברכב לא מעט פרמטרים.
ראשית, ההוצאות שלך גבוהות מאוד.אך לא חריגות. גבוהות, מהסיבה הפשוטה שבדומה לי, אם קנית ספורטאז' כנראה שרכישת רינג' רובר חדש מהסוכנות לא הייתה בראש סדר העדיפויות שלך. ובשביל אנשים כמונו, להוציא 20 אלף שקל בשנה זה המון כסף. שנית-הרכב אינו במצב טוב כפי שחשבת. יש לי שכנה עם ספורטאז' 2003, אדום, יד ראשונה עם 69 אלף קילומטר. היא בת 54 ופעם היא שאלה אותי מה עושה הידית הקטנה שעל הרצפה. הסברתי לה שהיא פותחת את טנק הדלק והיא אמרה לי "לא, זו שליד הידית של הגיר". זה רכב במצב מושלם. מטופל ביפו מדי שנה. המכוניות שלנו, שבטח כן ירדו לשטח, הן לא במצב כזה.

כל אחד מאיתנו, כולל אותי, לא אוהב לקנות מכונית, לקחת למכון, לשמוע שהכל טוב ואז להקיא כסף. אבל זה מה יש. רכב שיורד לשטח מתבלה. גם אני בשנה הראשונה החלפתי מלא חלקים שהיו "במצב מצוין" כולל רדיאטור, לוקרים, מוטות קישור, בולמים ומה לא. באמת שהרבה כסף נשפך על הרכב הזה. מטבע הדברים, עם השטח גם בא התאבון. ואז עוד כסף יוצא על שיפורים. עד כאן הקטע של מדוע הסכום שהוצאת סביר לשנה הראשונה. ומעבר לזה-כפי שכתבו קודמי-אם תרכיב חלק חדש בשנה הראשונה-כנראה שהוא יתן לך שלוות נפש בשנה השניה והשלישית.

ועכשיו הקטע של למה תוציא הרבה פחות כסף בשנה השנייה – ולא-הסיבה אינה שההוצאות יפחתו-זה פשוט שאתה תהיה חכם יותר ובעל ניסיון. למה הכוונה? ובכן, כשילך לך איירפלואו מטר (והוא ילך) אתה תתבקש לשלם בחברה 1300 שקל. אבל אתה תלך לפירוק במאגר ותביא ב500. סביר להניח שגם תרכיב לבד. אתה תפתח את איביי הרבה ותבין שבארה"ב חלקים לספורטאז' עולים גרושים (אני בחו"ל אחת לחודש, אז אני פשוט דואג שהחלקים ישלחו למלון שבו אני נמצא, ואם זה לא אני, אז יש כאן בפורום מלא אנשים שישמחו לסייע ביבוא של חלק בלי טרטורי מכס)- ההבנה הזו תיקלט במיוחד אחרי שבישראל ידרשו ממך 1200 שקל על שני בולמים מקוריים-ואתה תביא מאיביי 2 מונרו סנסטראק ב62 דולר. אתה תלמד מהר מאוד להכיר חברים עם ספורטאז' שישמחו לסייע וגם לתת עצות-והכי חשוב, לפתוח בשבת בבוקר שולחן קטן עם חומוס ובירה ולהחליף את מה שנשבר. ואתה תכיר חנויות חלפים כמו סודאי בתל אביב או ביטן ספארק-שמוכרות OEM בחצי מחיר מהחברה. אצלי, לפני שבועיים, הרדיאטור (בן שנה) נפרץ מקנה סוף. בחברה רצו 1800 ללא הרכבה. התייעצות מהירה עם DANOB-שיש לו ספורטאז' קצר, הביאה אותי למקום בקיריית אריה שמכר לי רדיאטור מקורי ב600 שקל וביקש לשאול אם יש לי עוד חברים שמעוניינים. את ההרכבה ביצענו תוך שעה וחצי, כולל קפה. יש המון מקרים כאלה, שבהם ניתן לחתוך את העלות בחברה ב50%-זו רק שאלה של להתייעץ עם הרבה אנשים.

rotemlod
28-02-11, 17:17
המון תודה תומר ויאלהה בהיזדמנות טיול ספורטז' הבא אני מגיע !!!

danob
28-02-11, 20:27
המון תודה תומר ויאלהה בהיזדמנות טיול ספורטז' הבא אני מגיע !!!
כן, מה באמת בנוגע למפגש נוסף (רק רצוי מקום קרוב, וטיול קצר...דלק...אתם יודעים)

rotemlod
28-02-11, 21:23
ספורטאז' הוא מספיק רציני, דווקא רכב גדול יותר היה כנראה נשבר פחות. אני מחזיק פאג'רו במשך כשנה - החלפתי לו צמיגים ומצבר, שידרגתי אותו עם קפיצים אחוריים וארבעה בולמים, שום דבר לא נשבר או התקלקל למרות טעות מסוימת בנהיגה שהייתה כנראה מפרקת הרבה כלים אחרים, אבל הוא נסע אצלי בסה"כ כמה אלפי ק"מ בודדים לטיולים בלבד. השנה אני אשתמש בו ביתר אינטנסיביות בנסיעות יומיות מנהלתיות ואז נדבר. הרכב מודל 98.


ניר,רכשתי את הרכב עם 95000 ק"מ וכיום הוא 128000 ק"מ אז תעשה חישוב,ובנוסף 80% מהק"מ היו בשטח!

-לגבי הפירוט הוא חלקי כמובן ויש גם הוצ' על מערכת גז שלא ציינתי בסביבות 2000 ש"ח פילטרים מחשב וכו'

- לגבי המוסך לצערי עברתי המון כך שאין צורך לפרט כולל קיה יפו !

-בנוסף הרכב כמו שציינתי עשה ה-כ-ל ואני מתכוון לה-כ-ל,ממעלה 21 עד בוץ חצי רכב בירקון ופלמחים,את הדיונה הגדולה,והמון טכני כמו את חורשן...אני יכול להמשיך אבל הבינותה!

המון תודה ונתראה בשטח!

hadtomer
01-03-11, 14:23
כן, מה באמת בנוגע למפגש נוסף (רק רצוי מקום קרוב, וטיול קצר...דלק...אתם יודעים)

ניתן בהחלט לארגן- אך הפעם, לאור בקשת הקהל, יאורגן משהו קצת יותר רציני שיכלול שימוש יותר אינטנסיבי בידית הקטנה.

rotemlod
01-03-11, 18:19
או עכשיו אנחנו מדברים אני בעד רק תגידו מתי ואיפה!!!

-->