התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית הצתה/דלק/אחר בגראנד צ'ירוקי V8 4.7



eysham
27-02-11, 16:54
בגראנד כמו שלי, V8, של חבר, שרק קנה אותו (מתוך קנאה ממני) וכבר ניתקל בבעיות...

לפני זה הרכב נסע חלק ועגול.
מייד אחרי תידלוק הרכב התחיל לגמגם בעיקר בטורים נמוכים. נורת הביקורת הכללית (תמונת בלוק מנוע - CHECK ENGINE) מהבהבת.
בספר כתוב שזו אינדיקציה לממיר קטליטי בעייתי.

בחשד שמדובר בדלק מלוכלך/מהול, פורקה כל מערכת הדלק, כולל המיכל, רוקן, נישטף בדלק נקי ומולא חזרה.
התקלה לא עברה.

הרכב מתניע ונוסע, אבל כשמגיע לסרק הוא מווברץ ונכבה.

מה עוד יכולים לעשות? ניקוי מזרקים? בדיקת הצתה? אולי באמת זה לא קשור וזה הממיר??

מה ואיך?

איל

חנן geep
27-02-11, 20:43
נשמע כמו מנוע צעדים.בדקת?

השועל
28-02-11, 09:23
כמו שחנן כבר כתב, זה יכול להעיד על מנוע צעדים.
אם כי אני מסייג בעדינות מכיוון שעדיין חסרים מספר פרטים.

מה מצב המצבר ?
טעינה ?
חוטי הצתה ?
מפלג +רוטור ?
פילטר אוויר ?

בהנחה וכל אלה תקינים + כל מה שאמרת שנעשה, אז כן מנוע צעדים עלול להיות המקור.
הייתי ממליץ לנקות את בית המצערת על הדרך מכל הפיח במהלך הניקיון של מנוע הצעדים.

גניסלב רונן
28-02-11, 16:36
תוציא קוד תקלה ,למה ניחושים ?

eysham
28-02-11, 19:45
אז זהו... החבר היה במוסך היום.
האוטו התניע ועבד לא עגול, אבל כבר לא מדליק שום נורת אזהרה... אין תקלות בסורק... הכל נראה תקין. במחשב...

בברזל זה קצת שונה.

מתברר שהוא נוסע של 7 צילינדרים (בהם קומפרסיה מעולה) ובשמיני...
קומפרסיה אפס. כניראה ניתפס שסתום ועשה סמטוחה.
צריך עכשיו לפתוח ולראות מה הנזק. לטענת המוסך יותר זול יהיה מנוע מפירוק או ייבוא מאשר לשחק עם זה.

לטענת המוסכניק, זו מחלה מוכרת של הגראנדים, כאשר נכנסים מים (מבחוץ או מדלק מלוכלך/מהול) והשסתומים נתפסים.
אני לא שמעתי על זה עד היום ותידלקתי בהרבה תחנות דלק, בלי חשש...

מישהו מכיר את זה? לא בא לי גם...

איל

גניסלב רונן
28-02-11, 20:08
אז זהו... החבר היה במוסך היום.
האוטו התניע ועבד לא עגול, אבל כבר לא מדליק שום נורת אזהרה... אין תקלות בסורק... הכל נראה תקין. במחשב...

בברזל זה קצת שונה.

מתברר שהוא נוסע של 7 צילינדרים (בהם קומפרסיה מעולה) ובשמיני...
קומפרסיה אפס. כניראה ניתפס שסתום ועשה סמטוחה.
צריך עכשיו לפתוח ולראות מה הנזק. לטענת המוסך יותר זול יהיה מנוע מפירוק או ייבוא מאשר לשחק עם זה.

לטענת המוסכניק, זו מחלה מוכרת של הגראנדים, כאשר נכנסים מים (מבחוץ או מדלק מלוכלך/מהול) והשסתומים נתפסים.
אני לא שמעתי על זה עד היום ותידלקתי בהרבה תחנות דלק, בלי חשש...

מישהו מכיר את זה? לא בא לי גם...

איל

מכיר .

לא נעים ולא זול ,

ביחוד עם שילוב של הוצאת ש"חים רבים בכזו סמיכות לרכישה ...

למיטב ידיעתי אין קיטים מוכנים לבוכנות או סלייבים מוכנים לשתילה בצילינדר .

ולסיום ,גם לי ממש לא בא .

נמרוד - מערד
28-02-11, 22:04
חבר'ה לא צריך להחליף מנוע, מפרקים את הראש הפגום, מתקנים ומחזירים. הרבה יותר זול מלהחליף מנוע.
נמרוד

eysham
28-02-11, 22:22
נמרוד,
זה מנסיון?

בעיקרון גם הכיוון הזה נבדק.

איל

השועל
28-02-11, 23:04
אז זהו... החבר היה במוסך היום.
האוטו התניע ועבד לא עגול, אבל כבר לא מדליק שום נורת אזהרה... אין תקלות בסורק... הכל נראה תקין. במחשב...

בברזל זה קצת שונה.

מתברר שהוא נוסע של 7 צילינדרים (בהם קומפרסיה מעולה) ובשמיני...
קומפרסיה אפס. כניראה ניתפס שסתום ועשה סמטוחה.
צריך עכשיו לפתוח ולראות מה הנזק. לטענת המוסך יותר זול יהיה מנוע מפירוק או ייבוא מאשר לשחק עם זה.

לטענת המוסכניק, זו מחלה מוכרת של הגראנדים, כאשר נכנסים מים (מבחוץ או מדלק מלוכלך/מהול) והשסתומים נתפסים.
אני לא שמעתי על זה עד היום ותידלקתי בהרבה תחנות דלק, בלי חשש...

מישהו מכיר את זה? לא בא לי גם...

איל

אייל,

זאת לא מחלה של גראנדים,זאת מחלה פוטנציאלית של כל מנוע בנזין שבלע מעט מים.

נמרוד - מערד
01-03-11, 02:35
איל
לא קרה לי אבל לא מחליפים מנוע בגלל שסתום, אלא אם נגרם נזק לחלקים נוספים במנוע, לרוב ניתן לתקן את הנזק.
נמרוד

eysham
01-03-11, 06:52
דני,
לא מדובר על הידרו-לוק שקרה בחציית נחל גועש...
כולה תדלוק דלק לא נקי...

איל

השועל
01-03-11, 09:36
אני מבין.
אם כי לא נשמע לי הגיוני שילך השסתום בגלל תדלוק דלק כזה או אחר. (ורק אחד)

אני הייתי ממליץ לך לבדוק גם בריחות לחץ מהסעפת, יכול להעיד על קומפרסיה נמוכה ועל טורים לא יציבים או מנוע מגמגם.
בכל אופן אני מסכים עם נמרוד, לא הייתי מחליף מנוע בגלל זה, זה הזוי מדי.. אלא אם כן המוסכניק לא סגור על הבעייה ולא כל כך רוצה להתעסק עם מנוע כזה- זה כאב ראש לא קטן בשבילו..

eysham
01-03-11, 09:51
אני את ההמלצות שלי נתתי... גם לי זה נישמע מופרח. מוסך יבואן...

בינתיים הוא ייקח את הג'יפ למוסך של אחר (לא מכשילי תנועה) שאולי יבדקו מחוץ לספר מה אפשר לעשות...
יפורק וייבדק.

איל

השועל
01-03-11, 11:36
זאת אופציה הכי טובה..

אני לא כל כך סומך על מוסכי היבואן, ויסלחו לי כל הרגישים למיניהם בפורום. וזאת מבלי לזלזל באף אחד..

berdi
01-03-11, 14:25
אז תשמעו סיפור בנושא!
החלפתי שבוע שעבר רדיאטור בגלל סדק בצלעות הפלסטיק אחרי שבועיים נסיעה ומילוי בעת הצורך, כל זאת כדי לא להגיע למנוע,
אצל אביפרטס פ"ת, יבואן של רדיאטורים, אגזוזים, חיישני חמצן וממירים, אמר תבוא וגם נרכיב-מכיר את הרכב החלפנו בעבר, הגעתי האוטו במצב מעולה (עוד לא עשה 95.00 ק"מ, יצאתי בקושי, אחרי הרכבה שהיסתבכה, מנוע רועד בטורים נמוכים, מעשן, הגה כח מרעיש בסיבובים, עשיתי סיבוב, היתחמם, חזרתי, שוב מים בסרקולציה לראות שמגיע למנוע.
בקיצור סרט רע, הרכב נוסע על 6 בוכנות לא עובר את ה70 קמ"ש, למחרת שוב אצלו, מנורת חיישן חמצן מהבהבת בטירוף מרגע שיצאתי ממנו.
מחליפים מנורת חיישן בנק 2 אחורי, שינוי קטן.
מחברים סקאנר, מראה שסליל הצתה 2+5 לא מתפקד, נוסע קונה 2 סלילי הצתה, חבר מחליף, כלום אותו הדבר, משנים, פלגים מחליפים, שינוי מינורי.
אתמול נכנס למוסך הקניון בבני ברק, אבחנה היום: אין קומפרסיה ב-1+6, ראש מנוע! נזק מוערך: 11-12 אלף ש"ח.
אבי פרטס בתגובה, החלפנו רק רדיאטור, תגידו לי אם אין קשר ומה לעשות????????
תודה
נתן

grand
01-03-11, 15:21
תקשיב, המנוע הזה נחשב אמין וקשוח.. קצת שיטוט בפורומים האמריקאים יעלה שאין משהו שאנו צריכים לחשוש מפניו.
מן הסתם ניחוש פרוע שלי , הבעיה היכן שהיא קשורה במחשב ניהול המנוע. גש למוסך חי באזה"ת הישן בראשון ( ליד בית גירון), מורשה קרייזלר עם מחשב דיאגנוסטיקה מתקדם. ישנו שם בחור צעיר שמבין גראנד צ'רוקי ויודע מה הוא עושה, בקש ממנו איפוס מחשב כללי ועידכון תוכנה.
בהצלחה.
http://www.b144.co.il/B144_sip/Memberinformation/Memberinformation.aspx?TelNo=1700500156&d=1

eysham
01-03-11, 15:35
רמי, הלוואי....

המנוע נפתח.
מתברר שיש שם איזו תושבת לשסתומים מאלומיניום שמולבשת בלחץ. אחת השתחררה ונפלה לתוך הצילינדר, לקחה איתה את השסתום ואת הנדנד. במזל לא נפתח קיוסק בבלוק...
צריך או שיפוץ (8K ש"ח חלקים אצל יאנוביץ', ושיפוץ ראש) או מנוע חדש מפירוק/ייבוא.

לטענת משפץ הראשים הוא כבר ניתקל בתופעה הזו בגראנדים לא מעט...

על מה גניסלב החליף מנוע בזמנו? לא משהו דומה?

איל

grand
01-03-11, 15:43
גניסלב התאמן בזמנו לשייטת 13

eysham
01-03-11, 15:44
נתן, משתתף בצערך... זה בדיוק אותה תופעה... (מקווה שזה לא מדבק...)

היית לידו בזמן ההחלפה?

כשמילאו נוזל קירור, פתחו את בורג ניקוז האוויר שליד צינור יציאת המים מהבלוק? בורג אלן גדול אם אני זוכר נכון.
אם לא, אז הנוזל מילא את הרדיאטור אבל לא נכנס לבלוק עצמו, מה שגרם להתחממות מיידית.
לי זה כמעט קרה כשהחליפו לי רדיאטור, רק שעירנות שלי והסבר קצר למכונאי מנע פדיחה...

רואים אותו מסומן בירוק

http://i258.photobucket.com/albums/hh264/mailforjon/Radiator/22.jpg

נתתי לחבר שלי את המספר שלך, שתאחדו מאמצים לצורך הוזלה...

איל

berdi
01-03-11, 16:14
כן, כל ההחלפה שהסתבכה לו ולקחה 5 ש'.
רק אחרי שהניע גרוע והוא אמר לי לעשות סיבוב של שתי דקות עם מנוע רועד ונכבה בעצירה התחיל להיתחמם, הגעתי אליו בתוך שתי דקות עם
חום שהגיע לאדום, עצרתי וכיבתי את המנוע.
הוא רק אז פתח את הבורג שדיברת והתחיל להזרים מיי ברז לרדיאטור, כ 4.5 גלונים, ואח"כ הנעתי, הוספת מיים ברתיחה לא דופקת את הראש, ככל שידוע לי?
בדיבור עם החבר שלך.
נתן

alal
01-03-11, 16:15
בהמשך למה שכתב אייל
אכן מדובר בטבעת כלשהי שמחזיקה את השסתום. לטענת מכונאי המומחה לגרנדים מדובר בכשל ידוע שהחברה לא לוקחת אחריות עליו.
כל אחד ומזלו מול סדרת הייצור שלו.
המכונאי טוען שטיפל במספר wj לאורך הזמן וכולם מתו בעקבות אותה התופעה. עלות מינימום כ 8000 שח.
כרגע יחד עם החבר המתוסכל אנו בוחנים אפשרות של יבוא מנוע, אלא אם משהו מכיר אחד כזה לפירוק.

berdi
01-03-11, 16:18
רמי, הם חיברו את הרכב למחשב, הראה שמונה תקלות אתמול, היום אחרי בדיקת קומפרסיה עם מיכשור לבדיקה=שעונים, הם הגיעו למסקנה שאין קומפרסיה ב- 1+6.
האם לדעתך להוציא את הרכב מהם, לשלם על הדיאגנוסטיקה וללכת לבחור שאתה ממליץ.
אני עוד בוויכוח עם אבי-רדיאטורים על אשמה של מי. הכסף עוד לא גדל אצלי בגינה.
תודה
נתן

גניסלב רונן
01-03-11, 17:29
על מה גניסלב החליף מנוע בזמנו? לא משהו דומה?

איל

הי איל ,
אני בזמנו הידרולוקתי ,תלתל פרץ כמו טיל מונחה את אגן השמן ,לזה אין קיט שיפוץ,יש שיפוץ רק אם מדובר בראש .
לצילינדר שנפגם אין תיקון .
רונן

berdi
01-03-11, 17:54
היי!
אם מדובר בראש מנוע/שסתומים, מחיר תיקון כמו יבוא מנוע והרכבתו=יותר זול אפילו מהתיקון, מה המלצת החברים?
ייבוא מנועים לwj יש ממליצים על מישהו, צריכים 2 ויותר.
פירוק והרכבה, מומלצים.
הכל יתקבל בחום והבנה.
תודה
נתן-המבואס, ירד החיוך!

eysham
01-03-11, 18:49
נתן,

לדעתי הלא מלומדת, אם הוא לא ניקז אויר מהמערכת, ונתן לך לנסוע אז סביר מאוד שהוא אחראי ישיר לתקלה.
סביר שהשסתום התפרק ממקומו כשהמנוע רתח, ואם לא, אז בטח לא הועיל כשמילאו אח"כ מים קרים לראש מנוע רותח.

אני לא הייתי מוותר לו בקלות.

איל

נמרוד - מערד
01-03-11, 18:50
נתן
לרונן יש ראשים מהמנוע הישן, תבדוק אם הוא לא מכר ואם זה מתאים.
נמרוד

חנן geep
01-03-11, 19:03
לגבי מנועים טולי מאמריקה ישראל בבית דגן.
אני לקחתי ממנו מנוע ל-ZJ 5.2 V8 הייתי מרוצה.
המנוע שהביא לי אחרי שבוע בקיקדאון העיף תלתל דרך האגן שמן (ממש כמו שרונן סיפר) הלכתי אליו ובלי למצמץ בלי להתווכח ובלי בעיות הוציא לי מנוע אחר מהמחסן.
בהצלחה

grand
01-03-11, 20:24
נתן,

לדעתי הלא מלומדת, אם הוא לא ניקז אויר מהמערכת, ונתן לך לנסוע אז סביר מאוד שהוא אחראי ישיר לתקלה.
סביר שהשסתום התפרק ממקומו כשהמנוע רתח, ואם לא, אז בטח לא הועיל כשמילאו אח"כ מים קרים לראש מנוע רותח.

אני לא הייתי מוותר לו בקלות.

איל

1+++

נתן.
נכנסת עם רכב תקין, מנוע תקין להחלפת רדיאטור נוזל.
לאחר ההחלפה - מנוע מזייף, מתחמם עמוק לאדום לאחר כמה דקות של עבודה... נזק בצלינדרים.
ראבק... מה צריך יותר מזה, הם עשו לך נזק!.
הם מסרבים לקחת אחריות? מתנערים?
תשאיר את הנחמדות בצד תוריד כפפות ונקנק לבחור את הצורה.
איגוד המוסכים, תביעות קטנות.
תתחיל באיומים על מסע צלב מסיבי בפורומים השונים כולל CARSFORUM.
יעלה לו יותר יקר.

אייל67
01-03-11, 20:58
במידה ואתה זקוק לשמאי רכב מומחה, אמין, מיקצוען והגון שיערוך חוות דעת מקצועית כדי לתמוך את תביעתך - פנה אלי בה"פ.
אגב, הוא לא רק שמאי, אלא בעל הבנה אמיתית וניסיון במכונאות (ניהל מוסך מרצדס בעברו, סדנא בצבא ועוד).

אייל

berdi
01-03-11, 21:37
נמרוד, תודה, אך רק אחרי שהאשר פתיחת הראש אדע מה הלך, לדעתם שסתומים ולא בוכנות.
השאלה מה עדיף, פתיחה ותיקון או יבוא והרכבת מנוע מיבוא????????

חנן,
טולי רוצה 15 אלף למנוע מיבוא, קצת מוגזם!
תיקון יעלה 12, מה עדיף לדעתך? משופץ באחריות או עוד מנוע עם תלתל שיעוף בעוד שנה?

רמי, הוא חופשי משחק ראש קטן, דיברתי עם בעל המוסך ששלחת את הלינק, מהסיפור הוא אומר, שלא פתח שסתום-הבורג אלן הגדול כאשר הרכיב את הרדיאטור, לא ניקז אוויר מהמערכת אלא רק אחרי שהיתחמם, טעות ראשונה!
הכניס רק גלון מים אחד לרכב כאשר רדיאטור כזה דורש שלושה לחדש.
אני אנסה בבוקר להעמידו על הטעויות שלו, באם יתעקש, איומים לגורמים, מיכתב מעו"ד ישר, אך אני עם כל השטרונגול כרגע, הלכו חלומות המיגון תחתון, הגבהה, חבל"ז.
נתן

נמרוד - מערד
02-03-11, 00:06
נתן
אתה מכיר את המנוע שלך, אם היה טוב תקן את התקלה, החלפת שסתום או החלפת ראש, לעבודה כזו אתה לא צריך מוסך מורשה שיקרע אותך, אתה צריך מכונאי טוב שיודע מה הוא עושה.
מצטרף להמלצה של רמי על מוסך חי והבן אשר.
נמרוד

klam
02-03-11, 01:05
נמרוד, תודה, אך רק אחרי שהאשר פתיחת הראש אדע מה הלך, לדעתם שסתומים ולא בוכנות.
השאלה מה עדיף, פתיחה ותיקון או יבוא והרכבת מנוע מיבוא????????

חנן,
טולי רוצה 15 אלף למנוע מיבוא, קצת מוגזם!
תיקון יעלה 12, מה עדיף לדעתך? משופץ באחריות או עוד מנוע עם תלתל שיעוף בעוד שנה?

רמי, הוא חופשי משחק ראש קטן, דיברתי עם בעל המוסך ששלחת את הלינק, מהסיפור הוא אומר, שלא פתח שסתום-הבורג אלן הגדול כאשר הרכיב את הרדיאטור, לא ניקז אוויר מהמערכת אלא רק אחרי שהיתחמם, טעות ראשונה!
הכניס רק גלון מים אחד לרכב כאשר רדיאטור כזה דורש שלושה לחדש.
אני אנסה בבוקר להעמידו על הטעויות שלו, באם יתעקש, איומים לגורמים, מיכתב מעו"ד ישר, אך אני עם כל השטרונגול כרגע, הלכו חלומות המיגון תחתון, הגבהה, חבל"ז.
נתן

נתן, מניסיון עם אריה ממוסך הקניון, אולי כדאי לך לעשות תיקון אצלו. הוא מומחה לתקלות האלו - עשה לי ראש+שסתום לפני יותר משנה, (אחרי היסטוריה של התחממות אצל הבעלים הקודם, ופיצוץ בראש..). המנוע במצב חדש. עלה לי 11K.
במקביל, אל תהסס לתבוע את איש הרדיאטור!

berdi
02-03-11, 11:29
נתן, מניסיון עם אריה ממוסך הקניון, אולי כדאי לך לעשות תיקון אצלו. הוא מומחה לתקלות האלו - עשה לי ראש+שסתום לפני יותר משנה, (אחרי היסטוריה של התחממות אצל הבעלים הקודם, ופיצוץ בראש..). המנוע במצב חדש. עלה לי 11K.
במקביל, אל תהסס לתבוע את איש הרדיאטור!
חן, הלכתי אליהם בעיקבות המלצתך-אריה/ברק כבודם מונח, אך משיחה עימו הוא ניטרלי בעניין אשמים, לתבוע זה נכון אבל בעייתי מבחינת הוכחות, הכל עלי, מילה שלי ממולו.
צריך שמאי פרטי, הם יקרים מאוד וגם זה לא מבטיח ניצחון סוחף בקייס ולכן אני עוד מיתלבט=חייב להחליט היום.
מנוע חדש לגמרי בשקית עם ראשים משופצים, כולל עבודה מצאתי ב-15 אלף, תיקון הראש יעלה בין 11 ל-13 לפני מע"מ. מנוע חדש עדיף תמיד, לא? מה אומרים?
יש שמאי מנועים מומלצים ולא שוחטים?
תודות
נתן

klam
02-03-11, 20:18
"מנוע חדש לגמרי עם ראשים משופצים" (כולל פירוק והרכבה?) - לך על זה .
אגב, אם המנוע חדש, מדוע הראשים משופצים?..

berdi
02-03-11, 21:16
"מנוע חדש לגמרי עם ראשים משופצים" (כולל פירוק והרכבה?) - לך על זה .
אגב, אם המנוע חדש, מדוע הראשים משופצים?..
הוא אומר שהמנוע חדש בשקית, רק בלוק ובוכנות, ככה הגיע מארה"ב, יכניס ראשים משופצים הכל כלול ב-15, מחיר לא רע לשוק,
מחיר מנוע משומש מיבוא ממוצא 12, אפילו חדש לגמרי ב 17, אך אין בארץ במלאי וצריך לחכות להם חודש, למשלוחה הבאה.
מחירי פירוק והרכבה, כל אחד זורק מחיר, השוק הישראלי פתוח או לא! פתוח גם פתוח לכיס שלנו,
אריה יפרק ואני דואג לראש, וירכיב חזרה. מחר אחרי שיפרק נראה אם אין עוד חדשות מתחת לחצאית.
תודה רבה לכוככככלללללםםםם, באמת עזרתם מאוד, העדכן ברגע שיהיה מה.
נתן

-->