PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ אמצעי או מטרה



nadav_ka
01-03-11, 15:27
אני חדש באתר וקראתי קצת דיונים שהיו בעבר בקשר לאיזה "ג'יפ" לקנות. דיונים שתמיד מגיעים לנושא הוויכוח מהו או מי הוא בכלל ג'יפ. אפשר להוריד את גובה הלהבות בוויכוח הזה אם מפרידים בין הג'פאים שרואים בג'יפ מטרה ותמיד מעדיפים את המסלול האתגרי לאלה שבשבילם הג'יפ הוא רכב שיביא אותם בבטחה ונוחות למקומות יפים ומעניינים בטבע ואם אפשר לעקוף מכשול אז עוקפים. לרוב המקומות שהגעתי אני פעם בפג'רו ועכשיו בפורסטר מוגבה וממוגן גחון, הגיעו גם אותם ג'יפים אבל דרך המדרגות ולא משמאלן או מימינן. בסוף ראינו כולנו את אותו הנוף ושתינו את אותו קפה תחת אותו עץ. (מאזדה 6 לא הייתה יכולה לחלום להגיע למקומות אלה)

elro
01-03-11, 15:46
OK ו...

דרור ברלי
01-03-11, 15:56
מאזדה 6 לא, אבל בטיול האחרון שלנו, VW חיפושית ישנה בת 37 הגיעה לדרום, יצאה איתנו לעומק השטח, וכמעט לכל מקום שהג'יפים הגיעו אליו, גם היא הגיעה. זה ברור שלא היה טיול קשה, אפילו לא בינוני, אבל גם לא הכי קל.
אפילו אני, אחרי שתי חיפושיות, לא האמנתי כמה רחוק הזקנה הזו הגיעה, בלי בעיות ובלי נזקים ואפילו בלי להתאמץ יותר מדי. בשביל לאכול איתנו שקשוקה מתחת לעץ שיטה בערוץ נחל נידח, לא היה צורך בשום דבר חדש, גדול, יקר ועביר יותר מאותה חיפושית. זה מכניס את כל העניין לפרופורציות.

צור שיזף (נדמה לי, לא בטוח) כתב פעם על טיול של כמה ימים במדבר עם סובארו ליאונה שעברה בהצלחה כל שביל והגיעה עמוק מאוד לתוך השטח. והוא צודק - את חוויית הטבע, הטיול, המדבר, חניון הלילה, החבר'ה, אפשר להשיג גם בלי מפלצת עבירות גדולה, כבדה, זללנית. אז פרייבט זה באמת אולי מוגזם, אבל סתם כדי לרדת למדבר, להגיע לרוב פינות החמד, לעבור בשלום 90% בערך משבילי הארץ הזו, באמת לא צריך שום דבר מעבר לג'יפון.
אז למה בכל זאת רכב שטח של ממש, גדול יותר, יקר יותר, זללן יותר, עם הילוך כוח? בשביל ה-5% הנותרים.

ואז תגידו לי "רגע, חשבון אתה לא יודע? מה עם עוד 5%?...."
ואני אענה לכם: ....אהה. מבחינתי, 5 האחוזים הנוספים הללו הם-הם ההצדקה לג'יפ אמיתי.

nirs
01-03-11, 20:54
למה גיפ, או כל רכב שטח אמיתי?
כי לחלקנו זו דרך חיים.
מאפשר למלא את כל הגחמות המכאניות שלנו (במקרה של גיפ ישן (ונטול אלקטרוניקה)).
אישית, ממלא בצורה טובה את הסלוגן (שלי) למטה.
אמצעי להקניית ערכים ואהבת הארץ לדור ההמשך.
וחוץ מזה לוקח אותנו למקומות בהם אין נפש חיה ואפשר להירגע, לחשוב דקה או שתיים למשך שעות ארוכות...

alal
02-03-11, 07:17
התשובה היא גם וגם , כלומר

מטרה: כולנו אוהבים שייש לנו הכי גדול , הכי יפה ,הכי עביר , שיראה הכי מפלצתי ושהחבר'ה יסתובבו סביבו בהבעות קינאה ואיפה הכייף לשכב שעות ארוכות מתחת לשמיכת הברזל והאגזוז ולחפש בורג משוחרר וקצת לגרז.

אמצעי : כנראה כל גיפ יביא אותך לכל מקום בארץ בדרך זו או אחרת .
בעולם הטיולים לטעמי יש שתי מדינות ישראל האחת נמצאת עד ק"מ אחד סביב הכבישים והצירים הראשיים , אל מקומות אלו מגיעים כל עם ישראל עם רכבים פרטיים ו / או רכבי ליסינג בכמויות גדולות ,הכל עולה כסף ובדרך כלל סובל מטינופת ,אי שמירת הסביבה , רעש והמוניות.
המדינה השנייה נמצאת מעבר לגבולות המוזכרים לעיל , קצת יותר קשה להגיע , המקומות בתוליים יותר , נקיים יותר (מודעות גבוה לשמירת הנקיון והסביבה שקיימת אצל ג'יפאים ופחות אצל שאר עם ישראל) , בדרך כלל תהיה שם לבד או עם מספר רכבים שהגיעו ממקומות אחרים . תוכל לשתו שם קפה כאשר הרעש היחיד שתשמע הוא צהלת ילדים וציפורים וכמובן את החברים שמבלבלים את המוח על ה "מטרה" (ראה למעלה)

eysham
02-03-11, 09:17
התשובה היא גם וגם , כלומר

מטרה: כולנו אוהבים שייש לנו הכי גדול , הכי יפה ,הכי עביר , שיראה הכי מפלצתי ושהחבר'ה יסתובבו סביבו בהבעות קינאה ואיפה הכייף לשכב שעות ארוכות מתחת לשמיכת הברזל והאגזוז ולחפש בורג משוחרר וקצת לגרז.

אמצעי : כנראה כל גיפ יביא אותך לכל מקום בארץ בדרך זו או אחרת .
בעולם הטיולים לטעמי יש שתי מדינות ישראל האחת נמצאת עד ק"מ אחד סביב הכבישים והצירים הראשיים , אל מקומות אלו מגיעים כל עם ישראל עם רכבים פרטיים ו / או רכבי ליסינג בכמויות גדולות ,הכל עולה כסף ובדרך כלל סובל מטינופת ,אי שמירת הסביבה , רעש והמוניות.
המדינה השנייה נמצאת מעבר לגבולות המוזכרים לעיל , קצת יותר קשה להגיע , המקומות בתוליים יותר , נקיים יותר (מודעות גבוה לשמירת הנקיון והסביבה שקיימת אצל ג'יפאים ופחות אצל שאר עם ישראל) , בדרך כלל תהיה שם לבד או עם מספר רכבים שהגיעו ממקומות אחרים . תוכל לשתו שם קפה כאשר הרעש היחיד שתשמע הוא צהלת ילדים וציפורים וכמובן את החברים שמבלבלים את המוח על ה "מטרה" (ראה למעלה)

אבנר...
איזו פואטיקה! צריך להלחין את זה!

ש01
03-03-11, 08:40
התשובה היא גם וגם , כלומר

מטרה: כולנו אוהבים שייש לנו הכי גדול , הכי יפה ,הכי עביר , שיראה הכי מפלצתי ושהחבר'ה יסתובבו סביבו בהבעות קינאה ואיפה הכייף לשכב שעות ארוכות מתחת לשמיכת הברזל והאגזוז ולחפש בורג משוחרר וקצת לגרז.

אמצעי : כנראה כל גיפ יביא אותך לכל מקום בארץ בדרך זו או אחרת .
בעולם הטיולים לטעמי יש שתי מדינות ישראל האחת נמצאת עד ק"מ אחד סביב הכבישים והצירים הראשיים , אל מקומות אלו מגיעים כל עם ישראל עם רכבים פרטיים ו / או רכבי ליסינג בכמויות גדולות ,הכל עולה כסף ובדרך כלל סובל מטינופת ,אי שמירת הסביבה , רעש והמוניות.
המדינה השנייה נמצאת מעבר לגבולות המוזכרים לעיל , קצת יותר קשה להגיע , המקומות בתוליים יותר , נקיים יותר (מודעות גבוה לשמירת הנקיון והסביבה שקיימת אצל ג'יפאים ופחות אצל שאר עם ישראל) , בדרך כלל תהיה שם לבד או עם מספר רכבים שהגיעו ממקומות אחרים . תוכל לשתו שם קפה כאשר הרעש היחיד שתשמע הוא צהלת ילדים וציפורים וכמובן את החברים שמבלבלים את המוח על ה "מטרה" (ראה למעלה)

ואני לתומי חשבתי שיש גם מדינת תל אביב..

alal
03-03-11, 15:51
ת"א , זוהי מדינה שלישית וכנראה עיקרית אבל לא מקום לטייל בו ! ובטח לא עם ג'יפ מסוקס אלא עם ג'יפון אדום נוצץ שעולה 300K שח ועולה בקלות על כל מדרכה.
האנשים של המדינה השלישית יעשו טיולים במדינה הראשונה :-) (עד ק"מ סביב צירים ראשיים)

eysham
03-03-11, 15:55
ת"א , זוהי מדינה שלישית וכנראה עיקרית אבל לא מקום לטייל בו ! ובטח לא עם ג'יפ מסוקס אלא עם ג'יפון אדום נוצץ שעולה 300K שח ועולה בקלות על כל מדרכה.
האנשים של המדינה השלישית יעשו טיולים במדינה הראשונה :-) (עד ק"מ סביב צירים ראשיים)

כזה אדום אתה מתכוון??

http://www.wrangler-life.com/sites/default/files/photos/WranglerMay2010-13.jpg

nadav_ka
03-03-11, 22:50
אהבתי!!

nadav_ka
03-03-11, 22:57
הלוואי והיה לי כסף וזמן להתעסק בבניית חיות שטח כאלה. אני בהחלט מפרגן להן וחולם על כל מיני שידרוגים ושיפורים לרכבים שונים. בינתיים נוסע בכלים סטנדרטיים שבגלל אילוצים חייבים להיות רב תכליתיים.

alal
03-03-11, 23:06
כזה אדום אתה מתכוון??

http://www.wrangler-life.com/sites/default/files/photos/WranglerMay2010-13.jpg

כמו שאמרתי , זה רכב מדרכות קלאסי .

shahav
04-03-11, 01:15
עצם היותנו חברים בקהילת גיפולוג ולא באתר טיולים כזה או אחר קובע שהגיפ זו המטרה.
אני מתאר לעצמי שישנם הרבה חברה פה שיש להם חשבון באתר מפה, בצהוב וכדומה, אבל *פה* המטרה זה הרכב...אין טעם להיתחבא או להיתבייש בכך.
כולנו פה מחזיקים גיפ כדאיי להנות ממנו ולטייל, אבל לא להחנות על המידרכה, אז "מטרה"? כן! אבל לא במובן הנוצץ.
רבין

shay_love_off_road
20-03-11, 22:10
אצלי הייתה המלחמה פנימית קשה בין להפוך סופה לסקרמבלר או לקנות פול סייז אמריקאי אמיתי,

לבסוף קניתי GMC SIERRA בהמתית, מפלצתית, זללנית, ומפוצצת בכוחות סוס,
לומר לך שאני צריך טנדר? אני אשקר!, אך לומר לך שהבהמה הזאת השלימה בנפש
שלי איזשהו חלק שהיה חסר, היא השלימה והשלימה בגדול - מה שאני עושה איתה
אני יכול לעשות גם עם סובארו DL סטיישן, אך את ההנאה, את ההובי, את הסיפוק הנפשי
והרגשי, שום פרייבט או ג'יפ לא יוכל לתת לי, אלא בהמה מחומשת במנוע V8 איימתני ונוחות
של (כמעט) מכונית מנהלים מהתקופה, הרוחב, הישיבה הגבוה, הכבוד שכולם נותנים בכביש
והמבטים שכולם נועצים בה בהתפעלות, היא כבר שווה יותר מכל ג'יפ סטאנדרתי,
היא תיסע איפה שלנדרוברים, סופות, וצ'ירוקים יסעו, היא אומנם תעשה אתה זה עם צריכה יותר
מוגברת של דלק, אך תתן חוויה ששום אחד מהג'יפים האלו לא יתן, והאמנו לי שיצא לי לנהוג
בצ'ירוקי V8 מודל 1994, הייתה לי איסוזו איפון 2001 שבאמת הייתה מקסימה, וגם היה לי GMC JIMMY
משנות ה90, ובחנתי אופציה של דיסקברי 1995, - אף אחד לא נתן את הסיפוק שנותנת לי הבהמה, היא אולי
חבוטה, מרוטשת, וזקנה, אך כוחה עדיין במותניה, (או בסרניה) ואולי זה כל הקסם שבה, וכשהיא בשטח
היא לא עוד רכב שטח, העוצמה שלה ממש נותנת תחושה של התמזגות עם הטבע, טיילתי
בשבילים (ללא 4X4) והבהמה פשוט מבלי לגעת בגז הניעה את עצמה בשיוט איטי וכיפי תוך כדי שמיעה
של צליל המנוע מגרגר לרקע מוזיקת הקאנטרי ונעימות חלילי הפאן של האינקה, והיא שווה כל שקל רק
בגלל החיוך הדיבילי שמרוח על פניי במהלך כל נסיעה, לא קניתי רכב שטח עם הילוך כוח, לוקרים, ומנוע
איימתני כדי להחנות מול בתי קפה של פלצניים תל-אביבים, (בכלל הדבר הכי קרוב לבית קפה שהייתי בו
ב5 שנים האחרונות זה חנויות נוחות בתחנות דלק נידחות) קניתי אותו כדי לחרוש איתו את כל הcountry road
בארצינו היפה, כדי לטייל איתו בחורים נידחים,

ואם יורשה לי (שוב!) לצוטט את דרור באותה כתבת הפול-סייז המדהימה:
אנחנו אוהבים מכוניות, אנחנו אוהבים יותר רכבי שטח, אבל אנחנו הכי אוהבים אותם גדולים ורעים,
עם ארגז גדול מאחור, גלגלים רחבים למטה והמון מנוע לפנים. ואם אנחנו אוהבים טנדרים, האמריקאים משוגעים עליהם.
טנדרים באמריקה זו תרבות שלמה. הדבר הכי קרוב לסוס בימי המערב הפרוע....



ובתור בעלים מאושר של פולסייז עם חור בכיס תרשה לי לומר לך - שזה שווה כל דבר אחר שבעולם,
ובנימה הומוריסטית, אם כדי לתחזק את הבהמה הזאת ולממן לה שידרוגים אצטרך להיות ג'יגולו של זקנות
בנות 65 - 90 אעשה זאת, - מבלי לחשוב פעמיים!!!!!!!!!!!!!!

shahav
20-03-11, 22:22
אצלי הייתה המלחמה פנימית קשה בין להפוך סופה לסקרמבלר או לקנות פול סייז אמריקאי אמיתי,

לבסוף קניתי GMC SIERRA בהמתית, מפלצתית, זללנית, ומפוצצת בכוחות סוס,
לומר לך שאני צריך טנדר? אני אשקר!, אך לומר לך שהבהמה הזאת השלימה בנפש
....

ובתור בעלים מאושר של פולסייז עם חור בכיס תרשה לי לומר לך - שזה שווה כל דבר אחר שבעולם,
ובנימה הומוריסטית, אם כדי לתחזק את הבהמה הזאת ולממן לה שידרוגים אצטרך להיות ג'יגולו של זקנות
בנות 65 - 90 אעשה זאת, - מבלי לחשוב פעמיים!!!!!!!!!!!!!!


טוב, כולי קינאה, אבל בכל זאת, עד כמה חודשים, תרצה מהשהו יותר "טוב", אז לאן מתקדמים מהנקודה שלך? נעילות ושיפצורים? או דגם חדש יותר\גדול יותר?

רבין

shay_love_off_road
22-03-11, 06:01
כבר עכשיו המוח קודח על שיפורים,

אתחיל כנראה מהחלפת צמיגים ואח"כ אעבור לבלמ"ז (לפתיחת מתלה טובה יותר) על החדשים יותר אין מה לדבר בכלל - אין סרן מלפנים, יש רק מתלים נפרדים,
אני אוהב את הדגמים הישנים - כמה שיותר ישן יותר טוב (עבורי לפחות), גשר תאורה פריק הולך להכנס עם 6 רפלקטורים עגולים לפנים, וזוג נוסף לאחור,
הולכת כנראה להיכנס כננת מאחרי בולדוג (מגן חזירים) שעליו יתנוססו שני פנסי ניקל עגולים, תאי איחסון יהיו לאורך שני צידי הארגז, ובמרכז יבוא גלגל ספייר
עם כיסוי ג'יפולוג כמובן, ולאורך כל הארגז אמקם 12 נק' עגינה, בהמשך תותקן מערכת שמע יותר רצינית מר"ד וזוג רמקולים מעאפנים, ולקראת הסוף אוסיף
נעילות ידניות קדימה אחורה, ונעילה אוטומאטית מרכזית, שקעי מצית בכל נקודה ברכב, תאורת LED על המכסה מנוע למקרה של תקלה לילית (חלילה)
והיד עוד נטויה וקלה על ההדק,

המוח עדיין קודח, אך מכל נקודה שבה אתה נמצא עם הרכב שלך תמיד יש לאן להתקדם, תמיד יש מה לשפר, וזה לא נגמר,
בנתיים זה עולה על הנייר, בהמשך, ע"פ זמן ותקציב אתחיל אט אט, בנתיים בודדתי את רצפת הקאבינה, שבוע הבא אלך לערגל עלים


http://myfolderz.com/Automobile/Trucks/1958%20CHEVROLET%20APACHE%20Half%20TON%2 0PICKUP%204X4%2070954%20Front%203-4.jpg
(גם זה יגיע בעתיד) בנתיים דוהר על זה:

http://www.israup.net/images/59c212276030dd288febc2a212baf46b.jpg

דניאל מאירי
24-03-11, 15:14
מה שלי עושה את זה הוא רכב, שאחרי שאני עולה הביתה, עדיין כיף לי להציץ עליו מהמרפסת, גם אחרי שנתיים יחד.
נשמע מפגר ?
עם גל הליסינג ששוטף את המדינה (70%) המדינה מלאה במכוניות שאפילו לא בא להסתכל עליהן לפני הנסיעה בהן.

רון נחמן
24-03-11, 19:54
מה שלי עושה את זה הוא רכב, שאחרי שאני עולה הביתה, עדיין כיף לי להציץ עליו מהמרפסת, גם אחרי שנתיים יחד.
ן.

אני איתך!
אבל, במקביל, אני גם גר "במדינה השלישית", וגם נהנה להגיע לכל מקום שאחפוץ בו (גם אם לפעמים הדרך הביתה היא על גרר...)
מבחינתי הג'יפ הוא לסירוגין האמצעי והמטרה- אני לא רוצה את הכי גדול, הכי חזק והכי יקר (ולראיה- סמוראי...), אבל אני כן רוצה מכונה עם אישיות. (אני גם לא אתנגד להכי עביר).

לגבי ה"חפירות" בנושא - צריך הודות שבסופו של דבר, עם כל הכבוד לאהבת הארץ, הרכבים הם המכנה המשותף בינינו, ולכן זה אך טבעי שהשיחות תמיד יתנקזו לנושא זה.

-->