התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שעון קילומטראז'



ventil
24-11-04, 15:41
שלום שלשוםש לכולם

והיום נעסוק בשעון הקילו'

לאחר שפרקתי והרכבתי את הגיר והטרנספר
השתגע השעון והיום הוא איבד כל קשר למציאות
גם הספידומטר וגם מונה הקילו' לא משדרים סימני חיים....

האם זו רק בעיה שהכבל לא יושב במקום או שזו בעיה חמורה יותר ??
ניסיתי לשחק עם החיבורים מאחורי השעון ולא קרה כלום..

אנא עזרו לי אחיי וריעיי

ממני ה-נטיל
שמצדיע בהוקרה ובהערכה לרפול

רפי א.
24-11-04, 17:11
השעון מתחבר לגלגלת נשלפת שנמצאת בתיבת ההעברה.
תוודא שהגלגלת לא זזה ממקומה.

רפי א.
24-11-04, 17:14
קיימת גם אפשרות שהכבל השחיל שמחבר בין השעון לתיבת ההעברה קרוע או שחוק בקצוות

joecamel
24-11-04, 21:33
תבדוק שהכבל לא קרוע ושהקצוות שלמים סובב באחד הצדדים בשביל לוודא שאין קרע בכבל עצמו
במידה והכל תקין זו בדרך כלל בעיה בתושבת של הגיר או שההברגה לא נכנסה כמו שצריך או שה ספידומטר עצמו שבק חיים
בכל מקרה כבל עולה 100 ש"ח ספידומטר זה כבר עניין של בסביבות ה 700
תעשה בדיקה לא יכול להזיק

חיים אמדו
24-11-04, 21:48
הכבל הפנימי של הספידומטר
בקצה הוא מרובע תיברוק שהוא ניכנס
למקום בתוך התושבות גם בגיר וגם במונה

ventil
25-11-04, 09:04
תודה לכולם

רפי - מה הכוונה לגלגלת שיושבת בטרנספר ?
כשחיברתי את קצה הכבל המרובע לטרנספר הוא היה מחוזק רק בהברגה.

עד כמה שאני זוכר אי-אפשר לנתק את הקצה המחובר לשעון
אז איך אפשר לדעת שהכבל שלם ? או שהשעון התקלקל ??

האם אפשר להחליף עם שעון מפירוק או רק עם שעון חדש ??

שוב תודה
ונטיל

joecamel
25-11-04, 13:36
הכבל מתפרק בשני צידיו
ויש לו מיקום מסויים בשביל שהקצה של הכבל שהוא נוקשה יותר יכנס למקום ויתן את הקריאה הרצויה תוודא שזה במקום

six 4 life
25-11-04, 14:35
כבל ספידומטר בסיקס עשוי פסטיק בחלקו הפנימי (הכבל הלבן מרובע שמסתובב בתוך הבידוד)
כאשר הבידוד (השחור)של הכבל זז בתא המנוע מסיבה זו או אחרת, ומתקרב לסעפות/ או לאגזוז, הוא מתחמם, וכבל הספידומטר עצמו (שוב-הכבל הלבן מרובע שבתוך הבידוד)- נמס ונקרע מהחום.
וכך-הספידומטר שלך מפסק לעבוד ביום בהיר אחד כפי שכתבת.
אני אישית החלפתי כבר 2, וכרגע אני לא ממהר להחליף את הקרוע שאצלי.
אם הכבל אצלך קרוע ואתה רוצה ספידומטר תקין- קנה חדש, ותדאג למקם אותו בתא המנוע כמה שיותר רחוק מהסעפות והאגזוז.

דבר ראשון כדי לשלול או לאשר את האפשרות שכבל הספידומטר שלך קרוע- תבדוק.
פרק אותו מהטרנספר, ופרק אותו מהספידומטר. (הוא מתפרק בהברגה בשתי ההקצוות).
תפוס מקצה אחד את הכבל הלבן המרובע שיושב בתוך הבידוד השחור- וסובב אותו.
כשאתה מסובב- הקצה השני צריך להסתובב. מסתובב? יופי. לא מסתובב? קרוע.

במידה והוא לא קרוע
כשאתה מתקין אותו חזרה (אותו דבר גם לכבל חדש):
תדאג שהחלק הפנימי- המרובע הלבן- יושב בספידומטר בדיוק במקום שלו-ורק אז תסגור את ההברגה שמסביבו.
כנ"ל בטרנספר.


אם אחרי שהתקנת כבל תקין כפי שאמרתי לך ועדיין הספידומטר לא עובד- כתוב כאן.

בהצלחה.

-ארז 8) -

yanivcj
25-11-04, 16:54
יכול להיות שמה שאני כותב, כבר כתבו, אבל עדיף שוב מאשר בכלל לא.
כמה דברים:
1. בד"כ בפרוק של טרנספר מהרכב או פרוק של הכבל בלבד, נגרם נזק לכבל במידה ןהןא לא הורכב לפני כמה חודשים בלבד, הרבה ליכלוך יש בפנים והרבה בוץ, בד"כ הקצה מתנתק מהחוט שעובר בפנים (זה קורה בגללל שהטרנספר רוצה לסובב את הכבל, הלכלוך מפריע והטרנספר יותר חזק ואז הכבל נקרע בקצה).
2. פרק את הקצה שפרקת וודא שיש לו בקצה 2 ס"מ בערך של קצה מלבני ממתכת.
3. אם כן פרק את הצד השני וודא בדיוק את אותו דבר, יכול להיות שהחלק המלבני נשאר לך בתוך הטרנספר או בשעון.
4. אם שני הקצוות קיימים, סובב ביד קצה אחד ובקש ממשהו אחר לראות שהקצה השני מסתובב.
5. אם כן מסתובב, יכול להיות 2 בעיות , או בשעון או בטרנספר, אני אסביר:

פרק את השעון וסובב ביד מאחורה את היחידה שמתחברת לכבל, אני לא זוכר אם זה עם כיוון השעון או נגד, אבל בכל מקרה סאחד הכיוונים המחוג צריך להתקדם קדימה לכיוון 30 קמ"ש בערך (תלוי בעוצמת הסיבוב)

אם מסתובב אז יש לך בעיה בטרנספר.

במקום שמתחבר כבל בטרנספר יש מתאם המחוזק עם בורג ופחית שמחזיקה את המתאם.
המתאם הוא אובלי לא עגול, ולכן יש לו כיוון, הוא עשוי מבפנים ע"י גלגל שיניים מפלסטיק שהוא מתרגם את התנועה החוצה לכבל.
2 אופציות:
1. הוא לא מכווון
2. הוא נשחק ולכן לא מעביר תנוע (הגלגל שיניים מפלסטיק).

אין לבדוק:
העבר את הגיר לניוטרל
סובב את הדריבשאפט ביד וודא שהמתאם של הכבל מסתובב.
אם לא: אז
פתח את הבורג שמחזיק את הפחית (נדמה לי 1/2 ")
הוצא את היח' (מתאם) ע"י סיבובנגד כיוון השעון ושלוף החוצה.
החלק הפנימי (הפלסטיק מתפרק מהמתאם החיצוני)
תבדוק שהוא שלם ולא שבור.
תבדוק שהוא מעביר תנוע למתאם כשאתה מסובב אותו ביד, (כאשר הוא מחובר למתאם)
אם כן החזר למקום בסיבוב עם כיוון השעון, עד למגע עם של גלגל השיניים מהפלסטיק. חהנך את הפחית וחזק את הבורג.
בהצלחה יניב.

חנן א.
25-11-04, 16:59
יניב, קבל ח"ח על ההשקעה !

joecamel
25-11-04, 19:31
מוסכניק או לא מוסכניק !

( מחר נתן לו הזדמנות ליישם )חחחחחחחחחחחחחחחח

yanivcj
25-11-04, 20:32
לא מאימים על יונה עם יין.
יניב.

ventil
08-12-04, 12:31
שלום לכולם

אז ככה........

קניתי גיר מפרוק מסמו מירקונים ב........ש"ח
הוא ביקש לא לפרסם כדי שלא אשבור לו את המוניטין.......... 8)

הגיר הורכב כמו גדול ו.....עובד כמו שעון קוקיה שויצרי !!!!! :lol: :lol:

הכבל המדובר נבדק שאינו קרוע.....ונמצא שלם :roll:
ולכן הבעיה היא או בשעון או בטרנספר .

כפי שהסביר מורנו יניב.... אבצע את הבדיקה של השעון
אבל לא כ"כ הבנתי את הבדיקה של הטרנספר
אז....אני זקוק לפירוש רש"י. :oops:

מעבר לכך אם משהו זקוק לגיר לא תקין לחלקים או למשחקים
במחיר סמלי של 0......1 ש"ח שיתקשר.

דבר נוסף -- אני זקוק למשאבת דלק חשמלית (לחיבור מיכל דלק רזרבי לראשי)
מי שיודע מכיר או שמע .....שירים דגל.

שיפצורים נוספים על הפרק :
החלפת וינקרים אחוריים בגדולים יותר - המרובעים במקום העגולים הקטנים.
סידור של השעונים על הדשבורד

בברכת חג אורים שמח
ונטיל

yanivcj
08-12-04, 20:24
אהלן ונטיל.
קודם כל חג שמח לך ולכל משתתפי פורום JEEPOLOG.
שנית אתה מוזמן להרים לי טלפון מתי שתירצה, כמובן לא בשעות מתורפות, לגבי ההסבר של בדיקת הטרנספר.
לגבי משאבת דלק חשמלית, אתה יכול לקנות של סובארו ליאונה שנת 90 חלופית, מקורית יקרה. ולחבר אותה עם מתג.
יניב.



נ.ב אם תיצטרך עזרה בקניית אחת כזאת או בהסגת מחיר, תרים טלפון

-->