התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטומטי בהתלבטות...



hem
06-03-11, 08:41
בוקר טוב.
בלייזר 90 אוטומטי, מנוע 5.7 בנזין. הזרקה דו נקודתית.
שבוע שעבר בוצע ניקוי כללי למערכת ההזרקה. כולל פירוק המערכת, החלפת כל האטמים, מימברנה וכ"ד.
ערכת השיפוץ נרכשה ב- UMI . המערכת הורכבה חזרה, והמנוע חזר "לנגן" כמו שעון...
אבל...( איך אפשר בלי אבל...) במהירות שיוט..90-100 קמ"ש, גז קבוע ורגוע, נראה שלגיר יש התלבטות באיזה הילוך הוא רוצה להיות...כלומר יש תופעה של החלפת הילוך בין ה-3 ל-4 בהפרשים מהירים. התופעה הזו מתרחשת רק במהירות הזו. בכל מהירות אחרת או מאמץ, ההילוכים יציבים.
לידיעתכם, יש כבל "קיק-דאון..
רעיונות יתקבלו בברכה.
שבוע נפלא ושקט לכולנו.
חמי

sapog
06-03-11, 10:11
האם אתה בטוח בוודאות שהוא מקפץ בין השלישי והרביעי?

אני לא יודע אם יש בגיר הנ"ל נעילת ממיר, אבל אם כן עושה רושם ששם הבעיה.
מכיוון שמדובר במהירות שיוט בדוושה קבועה, יכול להיות שהממיר ננעל ונפתח לסירוגין.

hem
06-03-11, 13:11
כן, אני בטוח. אין ממיר בדגם הנ"ל.

safari93
06-03-11, 13:57
יש אצלך גיר 700R4 , כמובן שיש שם גם ממיר-מומנט !

נאור.

hem
06-03-11, 14:04
טעות שלי...הכוונה שלי היתה לממיר קטליטי ולא לממיר מומנט בגיר.
האם יתכן שזה מקור הבעיה? מה בדיוק תפקידו של הממיר הנ"ל?
תודה

safari93
06-03-11, 16:11
הסבר מהו ממיר-מומנט בדיוק, תמצא כאן : http://clickit3.ort.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=e116b19f-9b6c-4b95-bda4-ca0cc26f68f1&page=1b995998-bbef-4b23-978a-06a6d5abb669&fol=da2b93b1-e70d-4503-98f8-2e276e8f1aaa

sapog
06-03-11, 18:09
טעות שלי...הכוונה שלי היתה לממיר קטליטי ולא לממיר מומנט בגיר.
האם יתכן שזה מקור הבעיה? מה בדיוק תפקידו של הממיר הנ"ל?
תודה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?52105-׳¡׳œ׳“-׳‘׳’׳™׳ž׳™׳ ׳™&p=364530&highlight=#post364530

hem
06-03-11, 19:14
להזכירכם, התופעה הופיעה מיד לאחר שיפוץ וניקוי מערכת ה - TBI.

safari93
06-03-11, 21:01
אין קשר לגיר, לדעתי יש לך סתימה בפילטר-דלק או שהמשאבת-דלק לא מספקת לחץ מתאים.

shmulikbg
06-03-11, 22:08
חמי ערב טוב.
אם התעסקת עם ה-TBI מן הסתם השתנה לך כיוון הכבל קיק דאון.
בדוק אותו.
בהצלחה.

hem
06-03-11, 22:23
אכן, על מנת לפרק את מערכת ה - TBI יש צורך לנתק את כבל הקיק דאון מהמערכת. האמת היא שכבר זמן מה שמראה הכבל לא ממש מצא חן בעיני, הוא קצת חלוד, קצת לא ישר...אני מניח שארכוש כבל כזה חדש. אשמח להדרכה קצרה איך לכוון את הכבל, כך שהוא יהיה במצב אופטימלי.

shmulikbg
06-03-11, 22:28
לצורך הבדיקה אתה יכול פשוט לשחרר אותו.
אם אכן בו הבעייה ותרכוש חדש, נתעמק בכיוון.

hem
07-03-11, 07:22
בוקר טוב.
אכן כך...אני אנתק את הכבל ונראה מה תהיה התגובה. בהתאם לכך נפעל.
אני כמובן יעדכן בתוצאות.
יום נהדר.

lioresi
08-03-11, 18:47
בוודאות,זה הכבל,היתעסקתי איתו כל כך הרבה פעמים,שחרר אותו טיפה ותעשה סיבוב,אם אתה מרגיש שהוא לא מושך מספיק את ההילוכים,תמתח אותו קצת.

sapog
10-03-11, 13:58
ממצאים?

hem
10-03-11, 16:09
לצערי ממצאים עדין אין מאחר ועדין לא ביצעתי את הבדיקות המתאימות...שבוע עמוס...
אני מקווה מחר, יום שישי לההתחיל וליישם חלק מההצעות שהועלו כאן, עדכון יגיע לאחר מכן...
מאחר ובחודש האחרון ביצעתי שתי פעולות שעלולות להשפיע על פעולתו התקינה של הגיר...
1. החלפתי את המפלג במפלג GM מקורי משופץ
2. בוצע פרוק וניקוי כללי למערכת ה-TBI.
רק לאחר ביצוע הפעולות הנ"ל התחלתי להרגיש את ה-"אי נוחות" של הגיר. לפני כן הגיר פעל בצורה חלקה וטובה.
לכן אנסה לראות קודם כל האם הפעולות הנ"ל הם הגורם לכך.
עידכון יהיה לאחר הבדיקה.
חמי

hem
15-03-11, 08:11
בוקר טוב. עידכון קצר לנושא: נכון לעכשיו התופעה נעלמה. זאת לאחר כיוונון עדין של ההצתה, (להזכירכם, התופעה החלה לאחר שהחלפתי מפלג..). בנוסף לכך, הבחנתי שבבוקר כשהמנוע קר והוא עובד עם צ'וק, המנוע טיפה "זורק"..שוב תופעה שלא היתה לפני החלפת המפלג. כיוונון עדין של ההצתה, מוקדמת יותר, העלימה את הזריקה וגם את התופעה בגיר. לאחר כל המשחקים עם ההצתה, בוצע "ריסט" למחשב ע"י ניתוק המצבר למספר דקות והמערכת התייצבה וכרגע (טפו...טפו...טפו...) הכל נראה תקין ויציב.
תודה לכל המיעצים ויום נפלא לכולנו
חמי

hem
15-03-11, 08:52
בוקר טוב.
עידכון ומימצאים: להזכירכם, כל התופעות החלו מיד לאחר החלפת המפלג, וניקוי מערכת ה - TBI. בנוסף להתלבטות הגיר הבחנתי שבבוקר כשקר, וכשהמנוע עדין עובד על צ'וק, הוא טיפה "זורק"...תופעה שמפסיקה לאחר שהמנוע מתחמם. כיוונון עדין של ההצתה, טיפה מוקדמת, עד שמתחיל "לצלצל" קצת ואז טיפה חזרה, "ריסט" למחשב ע"י ניתוק המצבר לכמה דקות, והמערכות התייצבו ונכון לכרגע, כל התופעות המוזרות נעלמו...נקווה שכך ישאר.
תודה לכל העוזרים והמייעצים.
יום נפלא לכולנו
חמי

safari93
15-03-11, 13:01
יפה מאוד.

נאור.

שי קרנצלר
15-03-11, 20:03
ושיהיה נסיעה טובה

yarinzim
09-01-12, 08:05
לקח לי נצח למצוא את השרשור הזה!!

אני רוצה לעורר את הבעיה מחדש לאור התפתחויות חדשות (למי שעדיין לא קישר hem זה אבא שלי והתגובות מיוחסות לגבי אותו רכב)
לאחר סאגת הTBI הייתה תקופה קצרה ולא מוסברת שבה הגיר לא שיחק משחקים.. בחודש+ האחרון הוא חזר לחיתוכים הרגילים ואף החמיר ובנקודה זאת החלטנו לרכוש כבל חדש.
כאשר הכבל הגיע והותקן על האוטו החיתוכים נעלמו כלא היו אבל... תמיד יש אבל :( לפתע אני מרגיש שתיזמון העברת ההילוכים השתנה, לרעה.
כאשר לא מאיצים בו הוא מעביר הילוכים בצורה נוחה, מלבד המעבר לרביעי שהוא כלל לא מורגש ולפעמים אפילו מרגיש כאילו הרכב "מתאמץ" בלשון המעטה, לנוח בהילוך זה.
אך כאשר יוצאים מהמקום בצורה קצת יותר אגרסיבית, אני מדגיש - קצת. (לא מדביק את הדוושה לרצפה) כל התזמון משתבש לו, הוא מעביר את שני ושלישי במהירות ומרגיש כלא מסונכרן והכניסה לרביעי מתמהמהת בצורה חריגה ביותר.

מצד אחד הרכב אצלי כבר 4 שנים ומאז ומתמיד הכבל היה מצ'וקמק אבל ההעברת ההילוכים הרגישה מצויין.
מצד שני לעולם לא נסעתי בעצם עם כבל תקין אז איך אני אדע אם הכבל הפגום לא הסתיר בעיה אחת שיש בגיר?

אשמח לשמוע קצת את דעתכם בנושא, כל ייחוס / מאמר מקצועי בנושא מדגיש את הנקודה שאם הכבל לא מכוון כיאות הנזק לגיר לא יאחר להגיע. פ-ח-ד!
אך מנגד חשוב לא לשכוח שהמערכת אצלי מקורית, לא נעשה שום שינוי למצערת ולפיכך הכיוון של הכבל "פשוט" בפעולותיו.

בתודה מראש, ירין.

tzagi
09-01-12, 08:18
יש פרוצדורה ספציפית לכיוון הכבל
חפש בגוגל
700r4 tv cable adjustment
כשהכבל לא מכוון נכון, זה יכול לגרום לסימתטומים שאתה מתאר, זכור שזה לא כבל קיק דאון, הכבל "משדר" את מצב המצערת לגיר והילוכים מתחלפים בהתאם.

yarinzim
09-01-12, 08:22
אכן.. ופרוצדורה זאת התבצעה כהלכה.
להלן קישור אחד מיני רבים, כולם מתארים את אותן סדר פעולות http://www.cpttransmission.com/tech_tvcable.htm
כאמור זהו כבל שהוא בעצם self adjustable, לכן סדר הפעולות ברור לחלוטין ואין "דרך" נוספת לכוונו.

tzagi
09-01-12, 08:59
נכון, אבל
ובמקרה שהרכב 100% מקורי, אתה צודק
הבעיה שבמשך השנים יצרו אטמי בית מצערת בעובי שונה, איתם בתי מצערת והבראקט של הכבל, הם שונים
ואם אחד מהשלוש לא מתאים (בדרך כלל האטם) הגאומטריה משתנה.

ראיתי יותר ממקרה אחד כזה.

yarinzim
09-01-12, 09:02
אטם בית מצערת מקורי (עשיתי לבד את ה"מיני" שיפוץ הזה של הTBI)
כמו כן אני מאמין שגם בית המצערת עצמו מקורי... הייתי מסיק מכאן שגם הבראקט מקורי למרות שזאת אין לי איך "להוכיח".

yarinzim
09-01-12, 19:52
מישהו יכול להמליץ על מכון גירים באזור המרכז שמתמצאאת בגיר הנ"ל?

polar bear
10-01-12, 22:35
http://www.girim.co.il/

hem
28-01-12, 13:59
טוב חברים....זקוק לעזרתכם / יעוצכם. כזכור לכם מהשרשור מעלה, מדובר ב - 700r4 tv cable שנאלצתי להחליף. הוזמן כבל מחברת LMC מארה"ב, שעל פי כל הנתונים שלחה כבל חליפי שאמור להתאים במדוייק למידות של הכבל המקורי. אבל לאחר התקנת הכבל שמתכונן אוטומטית לאורך המתאים, ( פעלנו כמובן ע"פ הוראות ההתקנה ) הגיר ממשיך להחליף הילוכים בצורה מוזרה ולא נכונה. בעצתכם פנינו לשני מכוני גירים להתייעצות. כל אחד מהם טוען שהכבל אמנם מתכונן אוטומטית, אבל ניתן לכוונו ידנית לכיוון אופטימלי. בשני המקרים אף אחד מהם לא הצליח להביא את הכבל לכיון אופטימלי, מאחר והמערכת כיוון בכבל בנויה באופן כזה, שמיד לאחר שינוי ידני, לחיצה על דוושת הדלק, גורמת לכבל להתכונן חזרה באופן אוטומטי, ולכן כל הנושא של כיוון ידני אינו נכון. אתמול רכשתי שני כבלים נוספים האוטוליין, באורכים שונים. לצערי גם הם אינם מביאים את הגיר לפעולה נכונה. בכל הפורומים המקצועיים בארה"ב, העוסקים בנושא, מוזכרים אורכים שונים של הכבל. איך לעזעזל אני אמור לדעת מה הוא האורך הנכון, איך אני אמור לדעת איזה כבל להזמין שוב. בינתיים הרכב מושבת כי כל נסיעה עם גיר לא מכוון, גורמת לנזק.
האם מישהו יודע את מידות הכבל המקורי? האם מישהו יודע את המק"ט של הכבל המקורי? אני בכוונה מציין מקורי, מכייון שעל פי כל הנתונים, הן הגיר והן תושבת ה - TBI, ובית המצערת אצלי ברכב, הם מקוריים.
תודה חמי

hem
28-01-12, 17:59
טוב חברים....זקוק לעזרתכם / יעוצכם. כזכור לכם מהשרשור מעלה, מדובר ב - 700r4 tv cable שנאלצתי להחליף. הוזמן כבל מחברת LMC מארה"ב, שעל פי כל הנתונים שלחה כבל חליפי שאמור להתאים במדוייק למידות של הכבל המקורי. אבל לאחר התקנת הכבל שמתכונן אוטומטית לאורך המתאים, ( פעלנו כמובן ע"פ הוראות ההתקנה ) הגיר ממשיך להחליף הילוכים בצורה מוזרה ולא נכונה. בעצתכם פנינו לשני מכוני גירים להתייעצות. כל אחד מהם טוען שהכבל אמנם מתכונן אוטומטית, אבל ניתן לכוונו ידנית לכיוון אופטימלי. בשני המקרים אף אחד מהם לא הצליח להביא את הכבל לכיון אופטימלי, מאחר והמערכת כיוון בכבל בנויה באופן כזה, שמיד לאחר שינוי ידני, לחיצה על דוושת הדלק, גורמת לכבל להתכונן חזרה באופן אוטומטי, ולכן כל הנושא של כיוון ידני אינו נכון. אתמול רכשתי שני כבלים נוספים האוטוליין, באורכים שונים. לצערי גם הם אינם מביאים את הגיר לפעולה נכונה. בכל הפורומים המקצועיים בארה"ב, העוסקים בנושא, מוזכרים אורכים שונים של הכבל. איך לעזעזל אני אמור לדעת מה הוא האורך הנכון, איך אני אמור לדעת איזה כבל להזמין שוב. בינתיים הרכב מושבת כי כל נסיעה עם גיר לא מכוון, גורמת לנזק.
האם מישהו יודע את מידות הכבל המקורי? האם מישהו יודע את המק"ט של הכבל המקורי? אני בכוונה מציין מקורי, מכייון שעל פי כל הנתונים, הן הגיר והן תושבת ה - TBI, ובית המצערת אצלי ברכב, הם מקוריים.
תודה חמי

polar bear
29-01-12, 01:30
במכון גירים ששלחתי אותך אליו היית?

אם לא, אז תלך.

hem
29-01-12, 14:14
שוחחתי עם אסף טלפונית. הוא לא יכול לעזור לי מאחר ואין לו כבל כזה. אם אני אבוא עם הרכב עם כבל מותקן, הוא יוכל לבצע איבחון של הגיר האם תקין או לא. העלויות גבוהות מאוד.
בכל מקרה תודה על ההפניה.:)

hem
30-01-12, 12:43
הוזמן היום כבל אורגינלי של GM מארה"ב.
יגיע...נתקין...ונראה אם זה הכבל או חלילה הגיר....
עידכונים בהמשך.
תודה לעוזרים
חמי

hem
05-02-12, 18:13
טוב חברים...עידכון..
אין כמו מקורי..!! לא יעזור כלום...יש תקלות ששום חלק תחליפי יצליח לפתור..
היום הגיע הכבל המקורי...הורכב...והרכב נוסע כמו שהוא אמור לנסוע...גיר לא מחליק...לא מושך...פשוט עובד נפלא.
שוב תודה לעוזרים
ערב נפלא
חמי

שי קרנצלר
05-02-12, 22:10
לא יאומן כמה שמחה יכול להביא כבל פשוט..........
נסיעה טובה.

-->