PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם מישהו פה חי עם רנגלר ביום יום, כרכב ראשון?אפשרי? איזה רכב תחזיקו לשנים רבות?



זרקו
11-03-11, 14:31
שלום,
לא מעט זמן אני מסתובב עם השאלה- איזה 4X4 כדאי להחזיק כדי לא להחליף מדי כמה שנים.
בעבר היית מחזיק סיקס חיים שלמים.
היום אין לי את הפריבילגיה להחזיק שני רכבים (ואולי דווקא כן?).
רציתי לדעת האם מישהו חי עם רנגלר, בוא נאמר בן 4-5, כרכב ראשון?
איך צריכת הדלק? ברור לי שזה פרמטר של השיפורים-גובה, צמיגים וכו וכו'.
מה גובה הביטוח?
היום אני עם ג'ימני וברור שצריכת הדלק תשתנה (כבר לא 1:9-10), אבל כיוון שהרגל רגועה מאוד על הדוושה- מה צפוי לי?
נסיעות: כ- 18,000-20,000 בשנה.
טיולים: אחת לשבועיים
רוב הנסיעות במהלך השבוע כיום בעיר.

האם ללכת על זה ולקפץ לרנגלר- המטרה היא כאמור לבחור אקזמפלר שיחזיק איתי שנים קדימה- לא במטרה למכור אחרי תקופה כזו או אחרת.
או לבחור רנגלר ישן יותר 2000 ופחות ובמקביל להחזיק רכב נוסף?

אני יודע שהיו שרשורים על צריכת דלק ואחזקת שני רכבים, אבל אף אחד לא התייחס לשאלה- איזה רכב מחזיקים לשנים קדימה.

תודה!

omri_t
11-03-11, 14:53
לאור העובדה שמחירי הדלק רק ילכו ויקשו על חיינו- אתה נכנס למשוואה יותר פשוטה.

אספר לך מנסיוני האישי:
אני מחזיק בסופה לטיולים וברכב קטן ליומיום. שניהם לא יקרים במיוחד וכנראה שעלותם יחד היא פחות מרנגלר חדיש.
ג'יפ כרכב שני, לטיולים בלבד, הופך את המשוואה למשהו שקל יותר לחיות איתו.
ק"מ נמוך -הבלאי נמוך יותר, טיפולים - פעמיים בשנה. אם משהו מתקלקל לא חייבים לתקן על המקום.
אם יש חודש לחוץ, הגיפ נח בחניה ולא יורדים לטייל.
לא מרגיש חובה לבטח במקיף את הג'יפ מה שמוזיל את העסק.
כל זה מביא לעלות אחזקה שפויה. אלפים בודדים בשנה.

בנוסף, דיברת על רכב שילווה אותך שנים קדימה- זה אומר ג'יפ רציני, עם מקום גם לילדים בעתיד וכו'.
זו הסיבה שאני עברתי מהסמוראי הקטנטן לסופה ארוכה.
אני יודע שהכסף והזמן הרב שאני זורק על שיפורים ילוו אותי בשנים הבאות.
ושלא אאלץ להחליף בקרוב.

אתה חי היום עם ג'ימני, אז יש לך הרבה אלטרנטיבות לפריווט קטן במחיר שפוי.


- צריך גם לבדוק את הגניבות של הרנגלר.
כי עם הג'ימני אתה רגוע... ולא כך עם כל ג'יפ.
בטח סופה, דיפנדר היילקס.

שורה תחתונה- באם ביומיום אתה נוסע מרחק ממוצע נגיד 15K בשנה ומעלה.
שווה לחשוב על שני רכבים. בידיעה שהג'יפ ימשיך איתך הלאה בשנים הקרובות
והפריווט יתחלף בהתאם לצרכים היומיומיים.

דרור ברלי
11-03-11, 14:55
איזה רכב מחזיקים שנים קדימה? רק רכב שעושה לך את זה. כזה שלא ישעמם אותך, כזה שתסלח לו על כל מיני מוזרויות ושגעונות ואולי גם על אמינות לא מושלמת, כי בכל פעם שתיכנס אליו יימרח לך חיוך. אי אפשר להבטיח לך שזה יקרה דווקא ברנגלר. ויש מצב שזה יקרה לך ברנגלר אחד אבל לא ברנגלר אחר.
דלק: רנגלר, אוטומטי בדרך כלל, לא סוחט יותר מ-5 -6 ק"מ מכל ליטר בנזין. אז לעומת הג'ימני, תתכונן להוצאה כמעט כפולה על דלק.
להזכירך - גם אני בפנים. תקוע עם סופה שאני אוהב, אבל כבר מטייל הרבה פחות.

ליאור ק
11-03-11, 16:51
גם אני עושה בסביבות 18,000 ק"מ שנתי. היום אנחנו מסתדרים עם רכב אחד קטן ומאוד חסכוני (פנדה)- ביומיום וסופה לטיולים, בערך אחת לשבועיים שלושה.
הסופה גם יכולה להיות רכב גיבוי במידה וממש צריך שני רכבים ביום מסוים.
היתרונות בדיוק כפי שכתב עמרי, הסופה שומרת על ערכה (יחסית) כי פשוט אין לה הרבה לאן לרדת, הבלאי נמוך ואין לחץ לתקן..... אני מאמין שככה נוכל להנות ממנה עוד שנים קדימה גם כאשר יהיו ילדים.
הכפילות בתשלומי הטסט והביטוח חובה מתבטלים (במקרה שלנו) מול החיסכון העצום בדלק! אבל אנחנו מחזיקים רכב אחד ליומיום.
אם אתה לא חייב את הג'יפ כרכב יומיומי (בשביל הכיף של רכב גדול...) אז בדוק את המספרים ואולי תגלה שגם לך שווה להחזיק ג'יפ כרכב שני.....
שבת שלום,
ליאור.

Saar
12-03-11, 09:59
במשך תקופה קצרה הצ'ירוקי היה הרכב העיקרי שלנו, לא כיף גדול בתחנת הדלק.
אם אתה לא צריך לרדת לשטח בדרך לעבודה, יתכן מאוד שרכב קטן וזול ישתלם לך בנוסף לג'יפ.
סער.

gali
12-03-11, 23:12
חושב שכדאי שתשקול אחזקת רכב שטח כרכב שני - לדעתי חסכון עצום.
אני עם 110 פתוח כרכב סופ"ש בלבד, תחשוב שוב על סיקס/סופה אם התקציב לא גבוה.

-->