התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיבור שעוני הסיקס?



yoavshefer
25-11-04, 22:41
באיזה צורה מחברים את שעוני הדלק והחום של הסיקס?
http://imgsrv.pic4u.co.il/262c35ed35b2c8f63a43058e7025bff0020000.a spx
נראה לי שיש לי ממיר חיצוני ל5V על שעון הדלק שמגושר לשעון החום.

עירא
25-11-04, 23:55
במקור (ואני מדבר על הג'יפ שלי כמקור, יכול ליהיות שהיו דגמים שונים אז לא לתפוס אותי במילה) שעון הדלק מקבל 12V ובשעון עצמו יש רגולאז' פנימי שמוריד את המתח ל-5V ומועבר בעזרת גישור אל השעון טמפ'. לשעון הטמפ' יש חיבור נוסף שמגיע מהיוניט חום במנוע. למד הדלק נשאר רגל אחת פנויה (אחת 12V אחרי סוויץ' והשנייה גישור לשעון טמפ') שמגיע מהמדיד במיכל.
3 נורות (אלו עם הכבל הכתום, אחת בין השעוני דלק טמפ והשתיים האחרות הן העליונות ביותר שסימטריות שעה 2 ו-10) מקבלות 12V אחרי דימר מהמפסק אורות (נדלקות ברגע שמדליקים אורות חנייה) הדימר הוא חלק מהמפסק ולכן אם אתה לא עם המפסק המתאים (3 מצבים, כבוי, חנייה, אורות מלאים ודימר) אז פשוט לתת להן מתח של 12V.
מעל אחת מהנורות הנ"ל (שעה 11) יש נורה שמקבלת מתח מהמפסק שמחליף בין אור נמוך לאור גבוהה (נדלקת ביחד עם האור הגבוהה) הכבל שלה בצבע אפור אם אני זוכר נכון
נורות האיתות (שעה 2.5 ו-9.5) בעלות כבל ירוק מקבלות את אוטו המתח שהווינקרים מקבלים, ימין שמאל בהתאמה.
לכל הנורות הנ"ל יש רק כבל אחד לחיבור שהוא הפלוס ואת המינוס הן מקבלות מגוף הספידומטר.
נורות ה-4X4 וה-BRAKE מקבלות שני גידים, אחד פלוס, ואחד מינוס כאשר הפלוס הוא קבוע (כלומר מהרגע שפותחים סוויץ') והמינוס ממותג. כאשר לנורת ה-BRAKE הוא מגיע מחיבור שנמצא על התושבת של הפרקינג ברקס ול-4X4 מגיע מיוניט על הטרנספר.
עירא

coas
26-11-04, 08:09
עירא דייק אבל רק כדיי להבהיר מעט, הרגל השמאלית בכל שעון כפי שהוא מונח כרגע מתחברת ליוניט/מדיד ומשום מה אצלך, כפי שציינת, הרגולטור חיצוני.
כדיי לקבל קריאה מדוייקת ותאורה חזקה מומלץ לנקות את אחורי השעון ואת נקודות המגע עם הפנל מכל צבע וחלודה אם קיימים. שים לב שהנורות שאתה מרכיב לא ארוכות מידיי עד למגע עם הכיסוי הפנימי- הוא עלול להתחמם ולהשרף מכך.

yoavshefer
26-11-04, 16:02
O.K השעונים עובדים. פלוס דרך רגולטור חיצוני, וחיבור יוניט לרגל הנוספת, ומינוס דרך גוף השעון.

yoavshefer
26-11-04, 16:13
http://imgsrv.pic4u.co.il/262c350b86ba91864348eda67e690340020000.a spx

yoavshefer
26-11-04, 16:23
וכמובן תודה לעירא על היעוץ הטלפוני :)

yoavshefer
28-12-04, 23:30
אני מעלה שוב את הנושא מכוון שאמנם השעונים עובדים, אבל מזייפים.
שעון דלק מראה חצי על מיכל ריק,שעון חום מראה חצי על מנוע קר{לפניי הנעה}.
כל המערכת פורקה מג'יפ צבאי, ובספר טיפולים של הצבאי כתוב שהשעונים אמורים לקבל 12V{למעט שעון הטעינה}.
ומה שאני קורה ''רגולטור''{בתמונה למעלה}, זה נגד שמוריד את המתח מ24V ל12V.עכשיו הרכבתי שעון לחץ שמן שמקורו מג'יפ צבאי, השעון הגיע אם נגד דומה לזה שיש על שעון הדלק.
פרקתי אותו וחיברתי ישירות 12V, והשעון עובד בצורה תקינה{אני מקווה} מנוע קר 60-70
מנוע חם 20{בסרק}. יכול להיות שהשעונים מזייפים כלפיי מעלה, בגלל שהם מקבלים מתח נמוך מדיי{דרך הנגד}?
איך אני יכול לבדוק את זה, ולא לשרוף את השעונים?
חשוב לציין שאצלי לשעון הדלק יש שניי חיבורים ולא שלושה, והשעונים{חום,דלק} בולטים החוצה{הצד האחורי}בחצי ס''מ ולא כמו בשעון המקורי,שם הם היו בקו אחד עם הספידומטר{בצד האחורי שלו כמובן}.

עירא
28-12-04, 23:54
לפי דעתי הרגולטור שלך דפוק.
או שזה רגולטור שנועד לקבל 24V ולהוריד את זה ל-5 שעם ה-5V השעונים עובדים.
עירא

yoavshefer
29-12-04, 00:06
לפי הספר הוא{הנגד} נועד לקבל 24V ולהוריד ל12V בכניסה לשעון.
הבעיה שיש רק שניי חיבורים על שעון הדלק,וזה נותן שלוש אופציות:
א.השעונים עובדים על 12V
ב.לשני השעונים{דלק,חום}יש רגולטור פנימי.
ג.השעונים עובדים על 5V וצריך רגולטור מ12V ל5V.
ולפי ספר הטיפולים הם עובדים על 12V, אבל שם לשעון דלק יש שלוש חיבורים. :?

עירא
29-12-04, 00:37
שעוני דלק וטמפ' המקוריים וכל אלו שנתקלתי בהם עובדים על 5V.
כדי לקבל את המתח הזה צריך רגולטור שיוריד את המתח מ-12V ל-5V.
בחלק מהשעוני דלק (אלו עם ה-3 רגליים) יש רגולטור פנימי, וייש רגל אחת שמגושרת לשעון חום בשביל שגם הוא יקבל 5V.
חלק מהשעוני דלק (אלו עם ה-2 רגליים או כאלו שפשוט הרגולטור הפנימי שלהם עשה את שלו) משתמשים ברגולטור חיצוני, הרגולטור מקבל +12 V ומעביר הלאה רק 5V לשעון דלק וטמפ' (אצלך זה ככה).
ברכבים הצבאיים יש נגד שמוריד את המתח מ-24V ל-12V בכניסה לשעון דלק, ולא מופיע בכלל הרגולטור (אני חושב שבגלל שהיו רגולטורים פנימיים והתייחסו לזה כחלק אינטגרלי מהשעון ולא יחידה נוספת)
כך שמה שנשאר זה שאולי הרגולטור אצלך לא תקין (תמדוד, או יותר פשוט תחליף לאחד חדש זה אמור לעלות גרושים).
הבעייה אצלך היא הפוכה מרוב מה שנתקלתי שבהם השעונים מזייפים כלפי מטה, וזה לרוב נובע מהתנגדות גבוהה של הכבלים.

-->