PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לסופה- התקנת וייצור דרייבשאפט חדש +SYE



omri_t
15-03-11, 22:36
אני ממשיך לשלב הבא, ורציתי להתייעץ-
בכוונתי להגביה מעט את סופתי הגמדה- הגבהה סבירה ולא מפלצתית- עד 4".
לאחר קריאה בנושא, הגעתי לתובנה שמראש כדאי לי להצטייד ב SYE ממנו תצא רק בריאות בכל מקרה.
אז הוזמן קיט כזה והוא בדרכו. (יחד עם זורע פיטמן מונמכת לאותו הצורך.)

למיטב הבנתי, לאחר התקנת SYE נדרש לייצר דרייבשאפט במידה חדשה וארוכה יותר.
למעשה גם הגבהה של הסופה, עלולה ליצור שינויים באורך הנדרש.
האם נכון \ אפשר לאחר התקנת ה SYE ולפני הגבהה כבר לקבוע את אורך הדרייבשאפט? או להמתין לאחר ההגבהה?

מאחור יש לי דנה 44, צמיגים 31" סופה ארוכה סגורה.

איזה דרייבשאפט לבקש? מאיזה חומר? עם אילו צלבים? דגשים מיוחדים?
אשמח גם לקבל המלצה היכן להזמין וסדרי גודל למחיר.

תודה!
עמרי.

six 4 life
15-03-11, 22:55
1. מדידות רק אחרי ההגבהה. איזה הגבהה אתה מתכנן לבצע? קיט מעבר לים, קיט תוצרת הארץ, עירגול או שיפור הקפיצים הקיימים?
2. היוק שמגיע עם הSYE הוא יוק לצלב 27 מ"מ (במקור הקיט לTJ ובTJ הצלבים 27 מ"מ). מאחר ובסופה הישראלית הצלבים בדרייבשפט האחורי הם 30 מ"מ, הדרייבשאפט החדש שלך יהיה עם צלב תחתון 30 מ"מ וצלב עליון 27 מ"מ.
3. נחמן, גרינגראס. מבחינתי בעל מקצוע ברמות הגבוהות ביותר, אמין מאוד, והכי חשוב- בנאדם.

* אחרי הSYE לא תהיה לך בעיה לנסוע רק עם דרייבשאפט קדמי, יתרון גדול לצורך מדידות וזמני הכנה של הדרייבשאפט האחורי.
אישית אני ממליץ לך לגשת לנחמן עם הרכב לאחר הגבהה + SYE ללא דרייבשאפט אחורי, לתת לו לקחת את המידות ולעשות את מה שהוא יודע.

מנסיון שלי איתו בכמה רכבים שהוסבו לSYE (גם TJ, גם סופות) הוא האיש.

נ.ב.
יש יתרון נוסף ומשמעותי בקיט SYE ל231, מעבר להיותו הסבה ליוק. הציר הראשי שמגיע עם קיט הSYE ומחליף את הציר הראשי המקורי וה-ח-ל-ש של ה231- קצר יותר ממנו, ועבה ממנו בצורה משמעותית. תוצאה- טרנספר חזק משמעותית מהמקור, דבר שהוא ברכה בסופה.

בהצלחה.

סופת המדבר
16-03-11, 23:35
אהלן עומרי. מה קורה.?
הזמנת את הסט, כמה עלה? וכמה יעלה כשהוא יהיה אצלך?
ביררת כבר עלויות של ייצור דרייבשאפט?

omri_t
07-04-11, 01:02
היום נחת בביתי קיט SYE המיוחל.
איתו כאמור הגיעה זרוע פיטמן מונמכת שאמורה לאפשר הגבהה של עד 4".

עכשיו נשאר למצוא פתרון כלשהו להגבהה.
לצערי אין לי את הכסף לקנות קיט ייעודי לנ"ל- הסכומים פשוט לא הגיוניים מול עלות הרכב שלי.
כפי הנראה שיבוצע עירגול או החלפה לסט כלשהו מייצור מקומי או ע"ב הסט הקיים.
המטרה כאמור לקבל גובהה מעט יותר טוב, מבלי לפגוע בנוחות כרגע.

מישהו בפורום התנסה בהתקנת SYE?
עד כמה כאב הראש באמת גדול בהתקנה? כמה זמן בערך יקח בתנאים ביתיים...?
אם כבר פותחים טרנספר, מה שווה לעשות?
והיכן תמון הקושי הגדול ביותר בתהליך הנ"ל?

תודה!

נתי_ל
09-04-11, 22:16
אפשר לקבל קצת הסבר ואולי תמונה ?
מה זה בדיוק SYE ?

omri_t
09-04-11, 22:58
הקיט מקצר את הזנב של הטרנספר. ועל הדרך גם מחליף את הציר היוצא מהטרנספר לאחד מחוזק.
למעשה זה "מרחיק" בין קצה הטרנספר לסרן ומאפשר שימוש בדרייבשאפט ארוך יותר ובזוית מתונה יותר.
שימושי כשמגביהים את הג'יפ, למניעת רעידות וכו'.

זה נראה בערך ככה: (תתמקד בזנב של הטרנספר ותתעלם מהדרייבשאפט עצמו)

http://www.dragtimes.com/parts/NEW-SYE-KIT-YJ-TJ-XJ-WRANGLER-JEEP-CV-231J-DRIVESHAFT-_330521478099.html

-->