PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחלה ידועה בספורטז'=לוקרים!



rotemlod
16-03-11, 22:49
כידוע המחלה העיקרית של הספורטז' מלבד דלק כמובן היא לוקרים,כמובן שהנהג יכול למזער את הנזק בלוקרים ע"י שימוש נכון.

כיוון שאין שום בי"ס שמלמד מהוא שימוש נכון אני בטוח שבעליי ספורטז' ישמחו להדרכה מניסיון וידע אישי:

לדוגמא:

האם נועלים תמיד בכניסה לשטח עד אשר יוצאים לכביש?

האם נועלים רק בעת הצורך,לפני מעלות וכו'?

האם אפשרי לנעול ידנית ופשוט להכניס לשילוב ולהוציא בעת הצורך?

האם ישנה מהירות מסויימת שאסור לנסוע נעולים?

בקיצ' אני ובעלי ספורטז' נוספים נשמח לעזרתכם-אני מכוון ללוקרים ידניים!

תודה !

danob
17-03-11, 09:01
הלוקרים המקוריים בספורטאג' (משנת 2000) עובדים על ואקום ואין לך שליטה עליהם, הם מתחברים כשאתה מניע את הרכב (משאבת הואקום נכנסת לפעולה).
כשאתה נוסע הלוקרים מחברים את הציריות הקדמיות לגלגלים, והן מסתובבות יחד איתם, אבל לא מגיע אליהן מומנט מהמנוע כי הטרנספר מעביר מומנט רק לגלגלים האחוריים.
כשאתה משלב את ההנעה הקדמית (מעביר ל-4X4) המומנט מהמנוע (50%) עובר גם לגלגלים הקדמיים והם משתתפים בהנעה.
הדרך היחידה לשמור על הלוקרים היא לנהוג בעדינות ולהשתדל לא להגיע למצב שבו אחד הגלגלים הקדמיים מסתובב במהירות רבה באויר, ללא אחיזה, ואז נוחת ברגע אחד ומקבל אחיזה בקרקע. כלומר במצב של חוסר אחיזה לגלגל אחד לא "לתת בגז".
הפיתרון ללוקרים החלשים הוא להחליף אותם לידניים שהם חזקים בהרבה, ואותם לנעול לפני הכניסה לשטח. לוקרים ידניים גם עוזרים להורדה קלה של צריכת דלק ומפחיתים בלאי במכלול הסרן הקדמי, שכן כל זמן שהם לא נעולים, הציריות הקדמיות לא מסתובבות יחד עם הגלגל.
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשקניתי את הרכב הוא להחליף ללוקרים ידניים של וורן (160$ בארה"ב בערך 1600 ש"ח אם אתה קונה בארץ).
דרך אגב, ככל שמידת הצמיג גדולה יותר, כך הלוקרים מועדים יותר לשבירה בגלל מומנט גדול יותר שמופעל עליהם, וגם ידניים עלולים להישבר.

ליאור

orenro
19-03-11, 12:34
שלום אני חדש בכל הקשור לרכב שטח בכלל ובספורטאז בפרט , קניתי לפני כשבוע ספורטאז שנת 2000 והכנסתי אותה מייד לטיפול כדי לישר קו.
החליפו לי את הלוקרים(בין שאר הדברים הרבים שהוחלפו) ללוקרים ידניים
אני לא מקיר את המכונית בכלל ורציתי לשאול איך אני בכלל משתמש בהם ?
איך אני עובר בכלל , האם כשאני על ניוטראל ?\
איך אני מפעיל הילוך כוח ?
איך ידניית אני מפעיל את הלוקרים ?
בתודה מראש אורן .

rotemlod
19-03-11, 16:34
שלום אני חדש בכל הקשור לרכב שטח בכלל ובספורטאז בפרט , קניתי לפני כשבוע ספורטאז שנת 2000 והכנסתי אותה מייד לטיפול כדי לישר קו.
החליפו לי את הלוקרים(בין שאר הדברים הרבים שהוחלפו) ללוקרים ידניים
אני לא מקיר את המכונית בכלל ורציתי לשאול איך אני בכלל משתמש בהם ?
איך אני עובר בכלל , האם כשאני על ניוטראל ?\
איך אני מפעיל הילוך כוח ?
איך ידניית אני מפעיל את הלוקרים ?
בתודה מראש אורן .


ראשית מזל טוב וברוך הבא.

שנית לספורטז הרבה יכולות מפתיעות בשטח אתה תגלה זאת בהמשך..

שלישית טוב שהחליפו ללוקרים ידניים ,לגבי בתפעול:

1.קודם כל תשלב 4X4 רק כשצריך ולא בכל שביל.
2.ל4X4 H אתה יכול לעבור תמיד גם במצב נסיעה עד 80 קמ"ש אבל אני אישית מעדיף בניוטרל.
3.למצב 4X4 L אתה חייב להיות בניוטרל ובמצב עמידה ללא תזוזה-הL משתמשים למצבים "קשים" בלבד בדינות ,עליות קשות וכו'.
4.כשאתה מעביר למצב 4X4 תרד מהרכב ותנעל את הלוקרים,וכשאתה חוזר ל2X4 תשחרר את הנעילה.
5.אל תנסה לעשות שטיות ללא הדרכה ו\או מישהוא שידריך אותך גם עם הלוקרים וגם עם הרכב למרות יכולותיו אתה תסכן את עצמך ואת הרכב-במקרה הטוב תצא עם לוקר שבור או צירייה,במקרה הרע ....
6.אל תטייל לבד,לפחות עוד ג'יפ אחד איתך.
7.תשמור על הטבע ותהנה הכי חשוב.

hadtomer
19-03-11, 18:51
דבר ראשון-תתחדש. שנית, מעבר לעצות השימושיות שנתן לך ROTEMLOD, כדאי מאוד שתיקח קורס בנהיגת שטח- או שתצטרף למישהו עם ידע וסבלנות ללמד (אחת לכמה חודשים אני מוציא קבוצת ספורטאז'ים, כמובן ללא תשלום

http://www.youtube.com/watch?v=gnaf5KrY32Y (http://www.youtube.com/watch?v=gnaf5KrY32Y)

בקרוב תצא קבוצה נוספת).
. לפי השאלות שלך אתה טירון גמור בתחום (לא חלילה בקטע של להעליב, פשוט אם אתה לא יודע איך משלבים 4WD אז אתה טירון) ואתה בהחלט עלול למצוא עצמך במצב שבו אתה יורד לשטח, אפילו שטח קל- ומוצא עצמך תקוע בגלל שימוש לא נכון ברכב, או קריאה לא נכונה של פני השטח. ואז או שתילחץ ותגרום יותר נזק, או שתיפול קורבן לאנשים טובים שישמחו לחלץ אותך, בתמורה, כמובן, למה שיש לך באותו רגע בארנק. לא חסרים קורסים טובים לנהיגה. אחר כך, השמיים הם באמת הגבול. הספורטאז' הוא יופי של רכב ואחרי השדרוגים המתאימים הוא יכול לעשות דברים מפתיעים

tagiv
20-03-11, 00:38
ראשית מזל טוב וברוך הבא.

שנית לספורטז הרבה יכולות מפתיעות בשטח אתה תגלה זאת בהמשך..

שלישית טוב שהחליפו ללוקרים ידניים ,לגבי בתפעול:

1.קודם כל תשלב 4X4 רק כשצריך ולא בכל שביל.
2.ל4X4 H אתה יכול לעבור תמיד גם במצב נסיעה עד 80 קמ"ש אבל אני אישית מעדיף בניוטרל.
3.למצב 4X4 L אתה חייב להיות בניוטרל ובמצב עמידה ללא תזוזה-הL משתמשים למצבים "קשים" בלבד בדינות ,עליות קשות וכו'.
4.כשאתה מעביר למצב 4X4 תרד מהרכב ותנעל את הלוקרים,וכשאתה חוזר ל2X4 תשחרר את הנעילה.
5.אל תנסה לעשות שטיות ללא הדרכה ו\או מישהוא שידריך אותך גם עם הלוקרים וגם עם הרכב למרות יכולותיו אתה תסכן את עצמך ואת הרכב-במקרה הטוב תצא עם לוקר שבור או צירייה,במקרה הרע ....
6.אל תטייל לבד,לפחות עוד ג'יפ אחד איתך.
7.תשמור על הטבע ותהנה הכי חשוב.

לגבי סעיף 3, האם המעבר לLOW הוא ע"י הכפתור שכתוב עליו POWER? או ע"י הידית? לידית יש שני מצבים, אם הLOW הוא בכפתור POWER והלוקרים ידניים אז לידית אין יותר שימוש ??

hadtomer
20-03-11, 07:06
תלוי אם מדובר ברכב עם מחזיקי כוסות או לא.

tagiv
20-03-11, 10:40
יש לו מתקן לכוסות בדשבורד..
אתה יכול בבקשה לפרט???
לא הבנתי איך זה קשור...

rotemlod
20-03-11, 13:13
לגבי סעיף 3, האם המעבר לLOW הוא ע"י הכפתור שכתוב עליו POWER? או ע"י הידית? לידית יש שני מצבים, אם הLOW הוא בכפתור POWER והלוקרים ידניים אז לידית אין יותר שימוש ??

תומר גם אני לא הבנתי ת'קשר למתקן כוסות?

ה-POWER לא קשור כלל ל4X4 ואין כמעט שימוש בו! בקשר לידית -אין קשר בין הלוקרים לידית ואף אחד מהם לא מבטל את השני,הידית משלבת את החלק הקידמי של הרכב בכדי שהציריות הסתבבו,והלוקרים נועלים את הגלגל על הצירייה! כך שאם תשלב את הידית ולא תנעל את הלוקרים הגלגלים פשוט לא הסתבבו,ולהפך אם תנעל את הלוקרים ולא תשלב בידית הגלגלים הקדמיים לא הסתבבו.
הם עובדים יחד וחשוב לדעת להשתמש בהם במיוחד בספורטז'!

tagiv
20-03-11, 13:37
זה מתחיל להיות יותר מובן,
מה סדר הפעולות?
ידית ואח"כ לוקרים? או להיפך? או לא משנה?
ומה עם הLOW? הילוך כח..איך משלבים אותו?

hadtomer
20-03-11, 14:28
יש לו מתקן לכוסות בדשבורד..
אתה יכול בבקשה לפרט???
לא הבנתי איך זה קשור...

סתם, נראה לי נורא מוזר שמי שמתהדר בדיסקו ונראה שמבין פלוס מינוס מה זה שטח שואל שאלות כאלה... תכל'ס אין קשר למתקן כוסות. שורה תחתונה- לי יש לוקרים ידניים, של WARN. בכביש הלוקרים במצב FREE. כשיורדים לשטח משלבים אותם- אך השילוב אינו משלב את מערכת ההנעה הכפולה- הוא רק נועל את הטבורים. כדי לשלב 4WD יש ידית קטנה ליד ידית ההילוכים. כדי לשלב LOW -יש שרטוט על הידית. כשחוזרים לכביש משלבים את הלוקרים ומוציאים את הרכב מ4WD. כפתור POWER משפיע על תבנית מועד נקודות ההחלפה של הגיר-כלומר מאפשר יותר "למשוך" הילוך ומחזיק את המנוע יותר זמן בהילוך. זה הכל.

tagiv
20-03-11, 14:57
הבחור שקנה את הספורטאז' הוא אחי הקטן,
סה"כ ביקשתי בשבילו וגם בשבילי ללמוד קצת על הרכב הזה, אין כמו ג'יפולוג כדי ללמוד דברים חדשים,
אני כפי ששמת לב נוסע באמת על דיסקו שמשולב קבוע 4X4 ולכן זה קצת שונה, אני מודה שבספורטאז' אני לא מבין כלום וזו לא בושה, לפחות אני לא מתבייש בזה..
זו לא בושה גם כשאתה עם יותר נסיון לשאול שאלות וזה לא לעניין לענות תשובות מתנשאות, כפי ששמת לב לא רק אני לקחתי את תשובתך על הכוסות ברצינות.
אתה רוצה שיתייחסו אליך ברצינות אז תתייחס לעניין, אני לתשובותיך מתייחס בשיא הרצינות.
הפורום כאן מספיק מכובד שכשמישהו נותן תשובות וכותב על "מתקן לכוסות" כתשובה על שילוב של 4 על 4 אז מתייחסים אליו ברצינות, ( יש מספיק מקרים הזויים של תקלות וקומבינות - כאמור אני נוסע על דיסקו...)
ולעניינינו, על הידית של אחי אין סרטוט ולכן שאלתי, אני לא רוצה שיעשה נזקים כי הוא באמת חדש בתחום ואני מעוניין בשבילו שרק ילמד וינהג בבטיחות ובהנאה מקסימלית.
וגם תחשוב איך ההרגשה שמישהו חדש בתחום רואה ציניות בתשובות, זה רק יגרום לו לחשוב פעמיים על כל שאלה ..
לא לשם אנחנו מכוונים

בידידות
תומר

rotemlod
20-03-11, 17:25
חברה למה לריב אם אפשר ללכת מכות??? חחח....

עזבו שטיות אני מאזור המרכז אני מוכן לקחת את אחיך הקטן לבן שמן שעה הדרכה עליי... וסגרנו עיניין!!!

hadtomer
20-03-11, 17:40
אז תגיד נגיד....וברצינות, יש לי ספורטאז' כבר לא מעט זמן. תרגישו חופשי להתקשר - 0524004032 ולשאול כל שאלה טכנית, תפעולית וכיו"ב.

danob
20-03-11, 19:36
תומר, במקום לכתוב פה שטויות (ובעיקר לאור העובדה שהמחזיק כוסות שלך לא עובד) תארגן כבר מפגש לפני ששוב יהיה חם מדי (ולפני שאני מוכר ת'אוטו).
יאללה, מפגש הספורטאג'ים הגדול 3, חורשן או מצפה מודיעין?

shahav
21-03-11, 08:35
מהשהו פה לא מנוסח נכון.
תפקיד הלוקרים זה לחסוך בדלק ובלאי בציר הקידמי במצב של 2x4 .לכן הם צריכים לחבר את הגלגל לציריה רק במצב 4x4.
למייטב ידיעתי: הווקום מבוטל\מופעל ברגע שמשלבים ל 4x4 ואז נוצר חיבור בין גלגל לצירייה.
מה ה"בררת" מחדל של המערכת כשהווקום לא עובד? לדוגמא קרע בצינור, 4x4 או 2x4 בלבד?

רבין



הלוקרים המקוריים בספורטאג' (משנת 2000) עובדים על ואקום ואין לך שליטה עליהם, הם מתחברים כשאתה מניע את הרכב (משאבת הואקום נכנסת לפעולה).
כשאתה נוסע הלוקרים מחברים את הציריות הקדמיות לגלגלים, והן מסתובבות יחד איתם, אבל לא מגיע אליהן מומנט מהמנוע כי הטרנספר מעביר מומנט רק לגלגלים האחוריים.
כשאתה משלב את ההנעה הקדמית (מעביר ל-4X4) המומנט מהמנוע (50%) עובר גם לגלגלים הקדמיים והם משתתפים בהנעה.
הדרך היחידה לשמור על הלוקרים היא לנהוג בעדינות ולהשתדל לא להגיע למצב שבו אחד הגלגלים הקדמיים מסתובב במהירות רבה באויר, ללא אחיזה, ואז נוחת ברגע אחד ומקבל אחיזה בקרקע. כלומר במצב של חוסר אחיזה לגלגל אחד לא "לתת בגז".
הפיתרון ללוקרים החלשים הוא להחליף אותם לידניים שהם חזקים בהרבה, ואותם לנעול לפני הכניסה לשטח. לוקרים ידניים גם עוזרים להורדה קלה של צריכת דלק ומפחיתים בלאי במכלול הסרן הקדמי, שכן כל זמן שהם לא נעולים, הציריות הקדמיות לא מסתובבות יחד עם הגלגל.
אחד הדברים הראשונים שעשיתי כשקניתי את הרכב הוא להחליף ללוקרים ידניים של וורן (160$ בארה"ב בערך 1600 ש"ח אם אתה קונה בארץ).
דרך אגב, ככל שמידת הצמיג גדולה יותר, כך הלוקרים מועדים יותר לשבירה בגלל מומנט גדול יותר שמופעל עליהם, וגם ידניים עלולים להישבר.

ליאור

danob
21-03-11, 09:19
בזמן הקצר שנסעתי לפני ההחלפה ללוקרים ידניים משאבת הואקום פעלה מיד עם הנעת הרכב ולא רק בשילוב 4X4, יתכן שהייתה תקלה, אפשר לבדוק אצל מישהו שהמערכת אצלו מתפקדת (אם זה משנה למישהו...כאמור, אני עם ידניים).
בכל מקרה, אם יש דליפת אויר באחד הצינורות לא יהיה ואקום ולכן הלוקר לא ינעל.

ליאור

elro
21-03-11, 10:47
4.כשאתה מעביר למצב 4X4 תרד מהרכב ותנעל את הלוקרים,וכשאתה חוזר ל2X4 תשחרר את הנעילה.

מיותר.

נעילת לוקרים בירידה הראשונה לשטח ושחרורם בסיום הטיול/נסיעה בשטח.
כאשר יש בעיה כלשהי בהנעה הקידמית יש לך את האפשרות לנתק בכל מצב את הלוקרים.

אגב, כדאי כאשר לא נוסעים בשטח לתקופה ארוכה לנעול לוקרים (אפילו על הכביש) למספר קילומטרים, ללא שילוב ל 4X4, כדי שכל המערכת שיושבת בדיפרנציאל הפנימי תקבל שימון טוב.

rotemlod
21-03-11, 20:29
כאשר אתה נועל את הלוקרים ידנית בכניסה לשטח ולא משלב בגיר מה שקורה זה שבעצם הגלגל מסובב את הצירייה כיוון שהלוקר נעול במצב הזה לא נגרם נזק לצירייה\לוקרים?

elro
21-03-11, 20:37
כאשר אתה נועל את הלוקרים ידנית בכניסה לשטח ולא משלב בגיר מה שקורה זה שבעצם הגלגל מסובב את הצירייה כיוון שהלוקר נעול במצב הזה לא נגרם נזק לצירייה\לוקרים?

לא, אם המערכת תקינה, זה פשוט מסתובב "על ריק".

חן צברי
22-03-11, 00:20
ולמי שרוצה להרחיב בנושא יש את מדריך ג'יפולוג לנועלי טבור (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1205-jeepolog-archive) המצוין של חנן.

rotemlod
22-03-11, 23:04
או סוף סוף משהוא רלוונטי לנושא השרשור.... תודה!

Like לכתבה!

עכשיו נשאר לי לקמבן פלנג' לספורטז'-בסה"כ 12 ברגים ובוקסה 10 יעשו את העבודה בכניסה לשטח!!!

-->