התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נדרש הסבר טכני והמלצה לרכב



4X4 קבוע
19-03-11, 16:03
שלום לכולם אני ממש חדש פה ואשמח לקצת הבהרות והסברים בנושאים שונים בתחום ה 4X4

קראתי קצת במדור הטכני על הדיפרנציאל וכו' אבל לא מצאתי\הבנתי מה בדיוק תפקיד הלוקרים
אם יש הסבר טכני \ מאמר בנושא אשמח לקרוא
לא מצאתי הסבר ופירוט על הלוקרים איך בעצם הם עובדים ומה בעצם תפקידם.
הבנתי שיש לוקרים אוטו' ולוקרים ידניים - מובן
הבנתי שלוקרים זה לא נעילת דיפרנציאל - מובן
הבנתי שיש לוקרים רק קדימה - אם הייתי יודע מה תפקידם המדוייק אולי הייתי מבין למה יש רק קדימה
הבנתי שיש לוקרים אוטו' שננעלים בכמה שיטות - חשמלי ו וואקום ? ~!@#?@!#
מה נותנים הלוקרים בנעילתם ? נניח שיש לי לוקרים ידניים ושילבתי 4X4 ולא נעלתי את הלוקרים מה אז ? ה 4X4 לא יעבוד ?


נושא הבא :

אני מעוניין לרכוש רכב שטח מחפש המלצה ועצה התקציב בגדול הוא סביב ה 100K
השאלה היא אם כדאי ללכת על פגרו קצר שנת 2001 ומעלה שזה בעצם כל התקציב
או
ללכת על רכב זול משמעותית סביב ה 30K בכיוון הויטרה הסמוראי או הפרוזה

לכאן או לכאן הייתי שמח לקבל המלצות על דגם ושנתון ספציפי מוצלח ומומלץ .

הפגרו מגיע כבר כולל נעילה אחורית יותר מפנק מאובזר ויותר שטח ביחס לאופצייה השנייה וזה מה שדוחף אותי ללכת לכיוונו
אשמח להמלצות ולהסברים
תודה לעונים.

shachar
19-03-11, 16:44
בגדול תפקיד הלוקר לחבר את טבור הגלגל לציריות.
ברכבי 4X4 קבוע אין לוקרים.
רוב רכבי השטח נוסעים במצב יומיומי בהנעה 2X4 בלבד ולרוב עם הנעה אחורית ולכן את הלוקרים תמצא מקדימה.

במידה ולא היו לוקרים, בנסיעה היו מסתובבים הגלגלים ומסובבים את הציריות ואת הדיפרנציאל.
יצירת ניתוק (ידני/אוטומטי/ואקום) מאפשרת למכלולים שאינם משמשים להנעה להיות במצב סטטי,
במצב כזה הבלאי וצריכת הדלק נמוכה יותר

אם שילבת ל 4X4 והלוקרים פתוחים האוטו יסע ב 2X4

raanan
19-03-11, 16:46
שלום לכולם אני ממש חדש פה ואשמח לקצת הבהרות והסברים בנושאים שונים בתחום ה 4X4
ראשית, ברוך הבא !


קראתי קצת במדור הטכני על הדיפרנציאל וכו' אבל לא מצאתי\הבנתי מה בדיוק תפקיד הלוקרים
אם יש הסבר טכני \ מאמר בנושא אשמח לקרוא
לא מצאתי הסבר ופירוט על הלוקרים איך בעצם הם עובדים ומה בעצם תפקידם.
הבנתי שיש לוקרים אוטו' ולוקרים ידניים - מובן
הבנתי שלוקרים זה לא נעילת דיפרנציאל - מובן
הבנתי שיש לוקרים רק קדימה - אם הייתי יודע מה תפקידם המדוייק אולי הייתי מבין למה יש רק קדימה
הבנתי שיש לוקרים אוטו' שננעלים בכמה שיטות - חשמלי ו וואקום ? ~!@#?@!#
מה נותנים הלוקרים בנעילתם ? נניח שיש לי לוקרים ידניים ושילבתי 4X4 ולא נעלתי את הלוקרים מה אז ? ה 4X4 לא יעבוד ?

לוקרים תפיקדם לחבר/להפריד את הציריות הקידמיות מהגלגלים הקידמיים.
למה זה טוב, רוב הזמן רכב השטח ננהג בכביש לכן אין צורך ביכולת 4X4 אלא הנעה אחורית.
זה חוסך בבלאי להנעה הקידמית ומעט בצריכת הדלק (כשנוהגים בכביש בהנעה אחורית בלבד).

לוקרים אוטומטיים כמעט "שקופים" לנהג ומחברים ברגע הדרישה ל-4X4 ,
ישנם כאלה שניתוקם מתבצע ע"י שחרור מ-4X4 ונסיעה לאחור של כמה מטרים.
רכב שיש לו יכולת לנוע על הכביש עם 4X4 (דפרציאל מרכזי פתוח), מאוד לא מקובל שיהיו לו לוקרים ידניים.

לוקרים ידניים בד"כ חזקים ואמינים יותר מאוטומטיים ודווקא רצויים ברכב שלא יכול לנוע 4X4 על הכביש (אין לו דפרנציאל מרכזי).
תכלס, אין הרבה "התעסקות" מצד הנהג,
בתחילת המסלול בשטח או בבית נועלים אותם, במהלך הטיול היכן שנדרש 4X4 משלבים
הטרנספר מתוך הנהג, קטעים של נסיעה על כביש מוציאים מ-4X4 לא נידרש לצאת ולנתק את הלוקרים.
בסיום הטיול או בבית משחררים אותם ידנית (סיבוב ידית קטנה בכול לוקר שנמצא בטבור הגלגל הקידמי).



נושא הבא :

אני מעוניין לרכוש רכב שטח מחפש המלצה ועצה התקציב בגדול הוא סביב ה 100K
השאלה היא אם כדאי ללכת על פגרו קצר שנת 2001 ומעלה שזה בעצם כל התקציב
או
ללכת על רכב זול משמעותית סביב ה 30K בכיוון הויטרה הסמוראי או הפרוזה

לכאן או לכאן הייתי שמח לקבל המלצות על דגם ושנתון ספציפי מוצלח ומומלץ .

הפגרו מגיע כבר כולל נעילה אחורית יותר מפנק מאובזר ויותר שטח ביחס לאופצייה השנייה וזה מה שדוחף אותי ללכת לכיוונו
אשמח להמלצות ולהסברים
תודה לעונים.

כאן אתה צריך מלבד תקציב להגדיר דרישות מהרכב כגון,
גודל וכמות נוסעים מכסמלית
קמ' שנתי ממוצע שאתה מתכנן לנסוע, עפ"י זה בד"כ להחליט על בנזין או דיזל
האם הרכב ישמש כרכב עיקרי גם לכביש
לאיזה רמת קושי מסלולים אתה מתכנן לטייל איתו
בקיצור, עלייך להשלים פרטים רבים שנוכל לייעץ יותר ספציפית.

רענן

4X4 קבוע
20-03-11, 00:46
קודם כל תודה על ההתייחסות

נראה לי שיש לי קצת בלגן בראש עכשיו
נעשה קצת סדר הבנתי שהלוקרים תפקידם לנעול\לשחרר את הגלגלים מהציריות
אז מה בדיוק קורה שאני משלב 4X4 ?
אני מניח שזה מה שקורה בפועל תקנו אותי אם אני טועה :
רכב משולב 2X4 הנעה אחורית : הכוח עובר לגלגים מאחורה הסרן האחורי והדיפרנציאל האחורי מסתובבים וגם הדיפרנציאל הקדמי והציריות מכוח האנרציה שהגלגלים האחוריים דוחפים .
מה שאומר שהציריות והדיפרנציאלים מסתובבים תמיד כל עוד מועבר כוח מהמנוע\הרכב בתנועה גם קדימה גם אחורה . ?
רכב משולב 4X4 : אם עד עכשיו הגלגלים הקדמיים התקדמו מכוח האנרציה של הגלגלים האחוריים עכשיו הם מקבלים כוח ישיר מהמנוע (הכוח מתחלק שווה לכל 4 הגלגלים ) וגם פה
הדיפרנציאלים מסתובבים וגם הציריות . ?

אם כל מה שכתבתי נכון אז עדיין לא הבנתי את תפקיד הלוקרים - נניח שילבתי 4X4 ולא נעלתי לוקרים מועבר כוח גם לגלגלים הקדמיים אז למה צריך אותם?? הרי זה לא שהגלגלים באויר וכל שאר המכלולים על הקרקע או ש במצב כזה במקום שמועד להחלקה (שלג או שמן...) נעילת הלוקרים מונעות את החלקה ויגרמו לגלגלים להסתובב ? או שאני כבר מתחיל לבלבל עם נעילת דיפרנציאל ??

יש איזה סרטון או שרטווט שיעזור להבין את הנושא ?







לגבי רכישת הרכב אז הרכב אמור לשמש גם כרגב פרטי יומיומי
אני מניח שלא יותר מ 25000 ק"מ בשנה אבל עדיין אני חושב על כיוון הדיזל גם בגלל מחירי הדלק אולי משתלם יותר ? מה עלויות האחזקה וטיפולים של רכב דיזל מעבר לרכב רגיל ?
וגם כי אני חושב בכיוון הפגרו שמגיע דיזל , דגם הבנזין מוגזם בצריכת הדלק
לגבי רמת הקושי זה משתנה אבל דבר אחד בטוח - רוצה רכב עביר במידה ואצטרך לעבור מכשול בעייתי קצת וזה שוב חוזר לפגרו שמגיע כבר עם ARB
בגדול רוב המסלולים יהיו עבירים גם לרכב 4X4 רגיל ללא נעילות אבל במידה ואצטרך נעילה או אתכנן טיול קצת יותר אתגרי לא רוצה מגבלות מבחינת הרכב.

דרור ברלי
20-03-11, 01:07
לגבי סולר מול בנזין - מנוע דיזל תמיד חסכוני יותר ממקבילו הלוגם בנזין, אבל יחסי הכוחות בשוק קצת השתנו. פעם סולר עלה שליש מבנזין והבחירה היתה ברורה. אבל מאז מחיר הסולר אינו בפיקוח והוא משתולל כלפי מעלה, ורק אחרי הנחות נכבדות הוא עולה פחות או יותר כמו בנזין.
כדי לדעת אם כדאי לך, בדוק את מחיר הסולר בתחנות דלק באיזור מגוריך או באיזור בו אתה נוהג לנסוע בדרך כלל (אם כי חשוב לזכור שמבצעים והוזלות יוצאי דופן הם גם זמניים בדרך כלל) בתחנות נידחות מסוימות ההנחות על סולר קטנות מאוד עד לא קיימות, והמחיר הגבוה של סולר מתקזז מול צריכת הדלק הגבוהה יותר של מנוע בנזין. אני מניח שלא מתאים לך לשלם 10 שקלים ומעלה לליטר סולר.....

reuvenk
20-03-11, 06:52
נראה לי שיש לי קצת בלגן בראש עכשיו נכון
נעשה קצת סדר הבנתי שהלוקרים תפקידם לנעול\לשחרר את הגלגלים מהציריות בדיוק
אז מה בדיוק קורה שאני משלב 4X4 ? תלוי במצב הלוקרים, נעול: אתה ב 4X4, פתוח: אתה ב 2X4,
אני מניח שזה מה שקורה בפועל תקנו אותי אם אני טועה :
רכב משולב 2X4 הנעה אחורית : הכוח עובר לגלגים מאחורה הסרן האחורי והדיפרנציאל האחורי מסתובבים וגם הדיפרנציאל הקדמי והציריות מכוח האנרציה שהגלגלים האחוריים דוחפים .זה מה שהלוקרים אמורים למנוע 2X4 בטרנספר ולוקרים פתוחים: רק הגלגלים הקדמיים מסתובבים הדיפרנציאל נח לגמרי.
מה שאומר שהציריות והדיפרנציאלים מסתובבים תמיד כל עוד מועבר כוח מהמנוע\הרכב בתנועה גם קדימה גם אחורה . ? לא, לפחות הקדמי לא,
רכב משולב 4X4 : אם עד עכשיו הגלגלים הקדמיים התקדמו מכוח האנרציה של הגלגלים האחוריים עכשיו הם מקבלים כוח ישיר מהמנוע (הכוח מתחלק שווה לכל 4 הגלגלים ) וגם פה רק הגלגל עצמו מתגלגל מכוח האנרציה, הסרן מקבל כוח מהמנוע אבל אם הלוקרים פתוחים הוא מנותק מהגלגלים הקדמיים,
הדיפרנציאלים מסתובבים וגם הציריות . ? ב 4X4 כל הכוח עובר לשני הדפרנציאלים ומשם לצריות ולגלגלים ( בהנחה שהלוקרים נעולים ).

אם כל מה שכתבתי נכון אז עדיין לא הבנתי את תפקיד הלוקרים - נניח שילבתי 4X4 ולא נעלתי לוקרים מועבר כוח גם לגלגלים הקדמיים אז למה צריך אותם?? אם שילבת 4X4 והלוקרים פתוחים אש הכוח מגיע לסרן. הסרן מנותק מהגלגלים אז הכוח לא מגיע לקרקע. צריך אותם כדי לנתק בין הסרן לגלגלים.
הרי זה לא שהגלגלים באויר וכל שאר המכלולים על הקרקע או ש במצב כזה במקום שמועד להחלקה (שלג או שמן...) נעילת הלוקרים מונעות את החלקה ויגרמו לגלגלים להסתובב ? או שאני כבר מתחיל לבלבל עם נעילת דיפרנציאל ??
אתה מבלבל כמה דברים: בשטח עם אחיזה נמוכה יש משמעות לזה שכל הגלגלים מונעים ומושכים/דוחפים את הרכב, נעילת הלוקרים מחברת בין הסרן לגלגלים, זה לא אומר שהרכב 4X4, אתה צריך לשלב גם בטרנספר, שילוב של רק אחד מהם ( לוקרים או טרנספר) זה לא 4X4.
ונעילת דיפרנציאל זה דבר אחר לגמרי,
יש איזה סרטון או שרטווט שיעזור להבין את הנושא ? אני בטוח שיש אני רק לא יודע איך למצוא ולהעלות קישור.

.


מקווה שעזרתי
ראיתי באתר פעם מדריך ללוקרים שווה לחפש אותו הוא מסביר בצורה טובה מאוד את הנושא.

4X4 קבוע
20-03-11, 09:08
בוקר טוב

במצב 2X4 הדיפרנציאל הקדמי לא מסתובב ?? (הייתי בטוח שהוא מסתובב תמיד-מן הסתם בכדי שבסיבוב הגלגל החיצוני יעשה סיבוב גדול יותר ולא יחליק..) אם זה באמת לא מסתובב איך בדיוק אין החלקה ?
גם הציריות לא מסתובבות ב 2X4 ? אז בעצם ב 2X4 כל הסרן הקדמי נח כולל הציריות
(אני מבולבל כי שאלתי כמה אנשים וכל אחד אמר משהו אחר)

אז מה שקורה בעצם ב 4X4 מגיע כוח לדיפרנציאל הקדמי שמסובב את הציריות אבל רק נעילת לוקרים תגרום לגלגלים להינעל עם הציריות ולהסתובב מכוח המנוע . ?
אם כך אני מבין ש ב 2X4 לוקרים נעולים הגלגלים הציריות והדיפרנציאל מסתובבים יחד אבל הדיפרנציאל לא מקבל כוח מהמנוע . ? או שהדיפרנציאל נח וכל השאר כן ממסתובבים ?

אז בגדול למה צריך לוקרים ידניים אם יש אוטו' (נשמע עדיף יותר ונוח יותר) ואיך בדיוק עובד האוטו' - נאמר לי שבאוטו' שיש שילוב 4X4 משולב גם חשמל שנותן מינוס ללוקר והוא הופך להיות מגנט והא בעצם ננעל מגנטית - נכון או לא נכון?

תודה רבה !

שמוליקו
20-03-11, 11:14
אתה כבר ממש בכוון
תפקיד הלוקר הוא להפריד בין הגלגל הקדמי לציריה.
ברגע שהלוקר משוחרר הגלגל מסתובב בלי קשר לגלגל השני או לציר - מה שאומר שאין בעיה של הפרשי מהירויות בסיבוב.
ברגע שהלוקר משוחרר, ואתה ב 2X4 לא מגיע לסרן הקדמי תנועה (לא מכוון הטרנספר (גיר ,מנוע) ולא מכוון הגלגלים - לוקר).
ציר קדמי לא זז.
שילוב 4X4 בטרנספר יגרום להעברת תנועה מהטרנספר לסרן הקדמי - קיבלת סרן שמסתובב.
כל עוד לא תנעל את הלוקר, התנועה תגיע רק עד הציריות ולא תעבור לגלגל.
ברגע שאתה נועל את הלוקר, אתה מחבר את הציריות לגלגל - עכשיו קיבלת הנעה לכל הגלגלים.
כל חלק בשרשרת התנועה שיהיה מנותק לא יועבר כוח לגלגלים.
מקווה שעכשיו זה קצת יותר ברור.

אגב, כאן (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?1205-jeepolog-archive)כבר ביקרת?

"אז בגדול למה צריך לוקרים ידניים אם יש אוטו' (נשמע עדיף יותר ונוח יותר) ואיך בדיוק עובד האוטו' - נאמר לי שבאוטו' שיש שילוב 4X4 משולב גם חשמל שנותן מינוס ללוקר והוא הופך להיות מגנט והא בעצם ננעל מגנטית - נכון או לא נכון?"
הידניים יותר נפוצים ברכבים הישנים יותר.
האוטומטיים עובדים בכל מיני צורות - אבל הם פחות אמינים, כמובן שהם הרבה יותר נוחים.

סופת המדבר
20-03-11, 14:57
עוד נקודה חשובה.
בלוקרים ידניים אם אתה שוכח לנעול לוקר אחד
אז אתה מבטל את כל ההנעה הקידמית כי כל הכח עובר לגלגל הלא נעול (הציריה מסתובבת על ריק)
זה תפקידו של הדרפנציאל
במקרה והדרפנציאל נעול (לא הלוקר) אז שתי הציריות עובדות ביחד ז'תומרת
שאם לוקר אחד פתוח ואחד סגור אז אתה תיסע ב3X4

4X4 קבוע
20-03-11, 15:18
טוב אז פינה אחת כמעט סגרנו נמשיך...

שמתי לב שיש הרבה שמשתמשים במושג "סרן חי" מה זה אומר "סרן חי" ?

ואני קורא ומבין שיש גם דיפרנציאל שלישי ?!@?#!#? מה למה כמה ואיך?
מה זה דיפרנציאל מרכזי ? זה ה שלישי שדיברנו עליו קודם ?
יש עוד מושגים דיפרנציאלים למיניהם שעוד לא גיליתי ?

תודה רבה לכולכם.

שמוליקו
20-03-11, 16:38
אני אגיב בתוך ציטוט מדבריך,

טוב אז פינה אחת כמעט סגרנו נמשיך...

שמתי לב שיש הרבה שמשתמשים במושג "סרן חי" מה זה אומר "סרן חי" ? סרן חי זה למעשה סרן שבנוי מקשה אחת - ציר מרכזי אחד גם על זה תוכל למצוא במדריכי גיפולוג הסברים

ואני קורא ומבין שיש גם דיפרנציאל שלישי ?!@?#!#? מה למה כמה ואיך? מדובר על דיפרנציאל מרכזי - קיים ברכב שמאפשר נסיעה ב 4X4 קבוע
מה זה דיפרנציאל מרכזי ? זה ה שלישי שדיברנו עליו קודם ? אכן כן - מאפשר את הפרשי המהירות בן הסרן האחורי לקידמי
יש עוד מושגים דיפרנציאלים למיניהם שעוד לא גיליתי ? - כן, כמו שכתבתי קודם, מציע לך בחום לעבור על המדריכים לגיפאי המתחיל שיש כאן באתר, רוב הדברים מוסברים שם בצורה יפה ברורה וקלה להבנה.
אחרי שתקרא, אני מניח שהשאלות שלך יהיו יותר מכוונות (לכוון מטרה מסויימת)

תודה רבה לכולכם.

4X4 קבוע
25-03-11, 18:02
סופ"ש נעים לכולכם

תהייה נוספת בעקבות טיפול תקופתי לרכב

אז כמו שכבר אמרנו והסכמנו שהלוקרים תפקידם לנתק את הגלגלים מהציריות

הרכב היה על ליפט בשילוב 2X4 כמובן ואחרי שסיבבתי את הגלגל הקדמי שמתי לב שהצירייה מסתובבת ביחד עם הגלגל - מה זה אומר שהכל בסדר או שהלוקרים נעולים - הם לא אמירם להשתחרר שמוציאים מ 4X4 או מה הסיבה לכך שהגלגל מסתובב עם הצירייה ולא הגלגל מסתובב לבדו ?

4X4 קבוע
27-03-11, 12:31
מקפיץץץץץץץ
אולי מישהו ישים לב להודעה החדשה וייתן לי תשובה על התופעה .
תודה.

BackDoorMan
27-03-11, 18:33
קצת קשור לנושא,
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/mG8VxdJG60U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

4X4 קבוע
28-03-11, 08:55
הסרטון לא ממש עונה על השאלה שלי - אשמח אם מישהו כן יענה.

תודה !

-->