התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעייץ טורים מוזרה ב tbi



UNIX
01-12-04, 18:08
חיישן מצב מצערת חדש , מנוע צעדים הוחלף לאחד אחר תקין .
כשמניעים את האוטו בבוקר אפילו בשיא הקור (כל בוקר ב 6 וחצי)
הוא מניע בלי בעיות ועובד על טורים גבוהים קצת ואח"כ יורד בהדרגה .
הבעיה היא כזו אני נוסע בערך חצי שעה , מגיע לרמזור ורואה שהטורים גבוהים קצת ,(אין לי לבינתיים שעון טורים אני רואה לפי הלחץ שמן ) מכבה את האוטו ומניע שוב והטורים יורדים חזרה ומתייצבים כמו שאני רוצה שיהיו וזה חוזר על עצמו כמה פעמים , פעם ככה ופעם ככה .
מה המחלה?

yanivcj
04-12-04, 00:07
אהלן UNIX
לפי איך שאתה מגדיר את התופעה, זה נישמע כמו בעיה שנוצרת עקב זה שמחשב הרכב מזהה שאין לך חיישן VSS ואז מרים טורים.
יש לך נורית CHECK ENGINE ?
האם הנורית נדלקת כאשר הטורים נישארים למעלה ?
אם כן, יש לבדוק עם סקנר, מה הנורית אומרת, מה התקלה ומשם להמשיך.
אני מכיר את התופעה מכיוון חיישן VSS, מחשב הרכב מזהה כי לא מחובר חיישן כזה, מדליק נורית C.E ומרים את הטורים.
יניב.

UNIX
04-12-04, 09:48
אבל זה קורה רק לפעמים , בכל אופן איך אני מסדר את זה? מרכיב נגד במקום חיישן?
עוד לא התקנתי מנורת שרות .
אגב לגבי מנוע הצעדים וחיישן מצב מצערת בזמן שהרכב עובד ואני מנתק את הקונקטור של כל אחד מהם (בנפרד) אני לא מרגיש שינוי בפעולת המנוע,אבל אני יודע בבירור שהם עובדים כי בדקתי עם מחשב נייד והנתונים שלהם משתנים עם לחיצות הגז .

yanivcj
04-12-04, 13:14
כן, זה קורה רק לפעמים, ממה שאני שמתי לב זה קורה בד"כ בזמן האטה ללא גז , כאשר הואקום הוא מקסימלי, אבל זה לא ודאי.
אני לא מאמין שנגד יפתור את הבעיה כי הנגד יודיע למחשב על ערך חד ערכי, כלומר התנגדות אחת ולכן המחשב יחשוב שהרכב כל הזמן באותה מהירות או בעמידה ועדיין יכול להיות מצב בו חיישן (כאילו VSS) מדווח על מהירות מסוימת אבל זה לא מתאים למצב החיישנים האחרים וזה יקרה שוב.
צריך לבדוק חיישן של ספארי וראות איזה ערכים הוא נותן, להשוות לזה של סופה ולראות אולי אפשר להתקין בטרנספר 300 של סיקס חיישן של סופה, בתנאי שהוא מתאים בערכיו לחיישן של ספארי, או אפילו בערך לא חייב לדייק, העיקר שיתן נתונים דומים למחשב, לא משנה אם זה יהיה בהפרשים של 10 או 20 קמ"ש, לפי דעתי יותר חשוב האצה והאטה.
יניב.

עמיקם
04-12-04, 22:10
יש אפשרות לבטל במחשב את הקריאה של החיישנים שלא הרכבת וזה כולל גם את חיישן הנקישות.
יש צורך לתכנת את הציפ.
יש אחד שנימצא אני חושב בפתח תקווה שיודע לעשות את השינויים האלה.
הוא לא זול אבל שמעתי שהוא יודע את העבודה.

UNIX
05-12-04, 01:56
יש לך טלפון כתובת או משהו?

עמיקם
05-12-04, 11:53
אין לי כרגע מס טלפון אבל אני אנסה להשיג לך.
עוד דבר שאתה צריך לעשות זה לבטל בציפ את הפונקציה של גיר אוטומאט ולהחליף לגיר רגיל.
ברוב המקרים זה ייצב לך את הטורים.הבעיה בהסבה מרכב כמו ספארי לcj היא שכמות החיישנים משתנה ואתה צריך לתת מענה לשינוי זה. חפש אתרים בארהב שמתמחים בנושא והם יוכלו לתכנת לך ציפ כמו שאתה צריך.

UNIX
05-12-04, 18:03
אני לא בטוח לגבי הביטול של הגיר אוטומט בצ'יפ , ההבדל היחיד הוא שיש חוט שמגביל את התיבה מלהעביר הילוכים (מ p ל d ,r ) בלי לחיצת ברקס של הנהג .
מה זה לא זול יש לך מושג בערך כמה דבר כזה אמור לעלות?

UNIX
05-12-04, 18:14
האם הצ'יפ המדובר נקרא פרום? והאם זה הג'וק השחור הענק הזה? עם ההרבה רגליים?

עמיקם
05-12-04, 23:09
כן זה הגוק עם הרגליים :lol:
מה מספר המחשב שלך?
מאיזה אוטו לקחת ומאיזה שנה.
הבעיה היא לא החוט כמו שכתבת אלא שהציפ לא מתוכנת לטורים שאתה רוצה.
בדרך כלל באוטו עם גיר אוטומאטי הטורים קצת יותר גבוהים וזה מתוכנת בציפ,אז לא משנה איך תכוון את הtbi המחשב תמיד ישאף לחזור לטורים שכתובים בציפ.
בעיניין המחיר אני חושב שהוא לוקח כ1000 + שח על תכנות ציפ לדעתי קצת יקר.

UNIX
06-12-04, 17:25
הוא נלקח מואנדורה וגם הרכבתי אחד עם מספר אחר נדמה לי של סאפרי ולא נראה לי שהיה שינוי , לא נסעתי איתו הרבה ולכן אני לא יודע אם איתו הייתה את אותה הבעיה .
1000 שקל זה ים של כסף בשביל זה אבל אולי אפשר להסתדר איתו או בכלל להזמין צ'יפ מחו"ל

עמיקם
08-12-04, 02:45
http://www.tbichips.com/orders.htm
אם תחליט שאתה צריך ציפ אחר .

-->