התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התקנת נעילה ARB בדנה 30 - DIY



eysham
07-04-11, 17:30
ARB בסרן קדמי, דנה 30 של גראנד צ'ירוקי - היום עם קייס פתוח כך שלא אמורות להיות בעיות מיוחדות כמו בוארילוק.

כמה זה מסובך? למה עושים מזה כזה עניין? מה הנזק הפוטנצאלי?


אני מתלבט אם לעשות את זה לבד. כלים זה לא הבעייה, ידיים גם לא.
הקומפרסור, חיווט, מפסקים וכו' כבר התקנתי.
הבעיה היחידה זה שלא עשיתי את זה אף עם ותמיד יש איזה טאבו על כיווני קורונה שימסים וכד'.

מה ממליצים?
יש מישהו בצפון שיודע את הסוד הגדול ובא לו לעשות בייביסיטר?

איל

kobiarava
07-04-11, 19:45
אהלן איל

כמה המלצות מועילות, לשימושך:
1. קרא את הכתבה של גיתאי על התקנת יחסי העברה בסופה. כמו שאתה בטח יודע, אין ממש הבדל בין סרן קדמי של גראנד לשל סופה, ככל שנוגע לעניין הדיפרנציאל וכו'. הכתבה מצויינת, נרחבת, מעמיקה ומכסה פשוט את כל מה שאתה צריך לדעת, ברמה שאפשר לקרוא אותה בלי שראית אף פעם סרן פתוח, ואחר כך לכוון דיפרנציאל באופן מושלם. פשוט, זה הסגנון של גיתאי, אם הוא נכנס למשהו, זה עד הסוף...
2. חשוב להשיג מיסבים חרוטים, בלעדיהם העבודה כמעט בלתי אפשרית, והמלחמות עשויות לעלות לך (בהרבה עצבים ו) במיסבי דיפרנציאל הרוסים. סביר להניח שתוכל להשיג סט בהשאלה ממישהו פה, ואם לא אז לוקחים סט משומש ותקין, וחורטים. למיטב הבנתי, אין לך בעיה עם גישה למחרטה, נכון?
3. אני לא יודע מה תכננת, אבל את העבודה הזו עושים כשהסרן מונח על השולחן. כל עוד הוא מורכב, גם אם הרכב מורם על ליפט ופירקת מה שעלול להפריע מסביב, העבודה תהיה מתישה וסיזיפית, תחטוף מכות מכל כיוון ותמיד תתעצבן על הנגישות המחורבנת.

מעבר לכל זה, שום דבר הוא לא תורה מסיני, קצת שיעורי בית וזוג ידיים טובות, ואין בעיה לקפוץ למים ולתרגל כווני דיפרנציאלים. עדיף כמובן להכין מראש חבר טלפוני לכל צרה שלא תבוא, אבל סביר להניח שבעבודה עצמית תרוויח שיעור בהכרת הרכב שלך, ותקבל את העבודה הכי יסודית וקפדנית שיכולה להיות, שרוב המוסכים פשוט לא יודעים או מוכנים לעשות אותה כמו שצריך.





בהצלחה-קובי

eysham
07-04-11, 20:55
אהלן קובי,

1. קראתי את הכתבה המעולה כמה פעמים. בהחלט עושה חשק לצלול לזה.
2. מיסבים חרוטים (תקנו אותי את אני טועה...זה הזמן!) לא רלוונטיים ב-ARB של דנה 30 לפחות.

בהוראות כתוב שאין שימסים בין הקייס למיסבים, אלא רק מחוצה להם.

NOTE : Do not add any shims between the bearings and the
bearing seat. Shimming of the Air Locker will be
performed with the supplied shim kits and/or the
original master shims (if any) on the outside of the
carrier bearings.


ולגבי זה, כמה שימסים זה מספיק? כלומר במה/כמה להצטייד לפני הפירוק? מה שיש בסרן היום לא אמור להספיק?

3. לא תכננתי להוציא את הסרן החוצה. אני אשקול את זה אבל זה נראה לי OVER קצת. עם כל הנוחות שבזה. ואני רגיל לחטוף מכות... אז ניסתדר... מקסימום נלך למקום עם ליפט... יותר פשוט ומהיר.
מקווה שלא נקלל יותר מידי...



איל

eysham
10-04-11, 10:18
עוד שאלה

האם השימסים לכיוון הנעילה הם אותם שימסים שיש בסט של כיוון קייס פתוח רגיל? אותו קוטר פנימי וחיצוני?

ניר ל
11-04-11, 11:19
אתה מקבל את הנעילה עם כל מה שצריך כולל השימסים הנדרשים.

eysham
11-04-11, 11:34
אהלן ניר,
לא כשאתה קמצן וקונה אותה משומשת....
בשביל זה אני שואל אם מישהו התקין ונשארו לו שימסים מיותמים

איל

YoavR
11-04-11, 12:40
שימסים משומשים יש בכל מוסך שמתקין דיפרנציאלים.
סט שימסים של ARB אפשר לרכוש בנפרד מהנפלד.

יואב

eysham
11-04-11, 12:51
יואב,

מבירור שעשיתי יהיו רק תוך חודשיים כי אין כרגע אצלכם במלאי קיט SHK003. (ומשלוח מיוחד לא ממש משתלם...)

לגבי "בכל מוסך שמתקין דיפרנציאלים". אתה יודע או יכול לבדוק אם המידות - הקוטר הפנימי והחיצוני - שמשתמשים בדיפרנציאל רגיל הם כמו המידות ב-ARB? הכוונה היא בדנה 30 ונעילה RD100.

תודה,
איל

six 4 life
11-04-11, 14:28
לא תוכל להרכיב ARB בלי השימסים המקוריים שלה. בהצלחה.

eysham
11-04-11, 20:24
שש-לחיים,

את השימסים העבים (2.5מ"מ) יש לי
את הדקיקים של הכיונון אין לי.

מהאתר של ARB (תודה יואב) - קוטר פנימי 63.1מ"מ קוטר חיצוני 73 מ"מ

השאלה היא אם הם לא באותו קוטר כמו של דנה 30 רגילים.

למישהו יש שימסים של דנה 30 ויכול לתת מידות של קוטר פנימי וחיצוני?

איל

-->