צפייה בגרסה מלאה : מה עושים עם קפיץ סליל ש"התעייף"?
היום, במהלך ההתעסקות השבועית עם הרכב בחניה חבר העיר לי שהחלק השמאלי של הרכב נמוך יותר. מכיוון שיתכן שהינו אחרי הרבה בירה, הסברתי לו שהרצפה של החניון עקומה, שהוא בלי משקפיים, שבצד אחד של הרכב יש כיסא תינוק ושאחרי 3 בירות אין לו זכות ללכלך על האוטו.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
אז הוא הביא פלס, מטר וסרגל והוכיח לי ש:1. הרצפה ישרה. 2. מהג'אנט עד הכנף יש באמת פחות שני סנטימטרים בצד שמאל. 3. גם מהצמיג. כתוצאה מהצניחה של הקפיץ האחורי ב2 סנטימטרים, גם מקדימה יש פער של כסנטימטר. הרכב עצמו מוגבה 4 אינטש ולמצוא סט קפיצים חדש פשוט יקח לי הרבה זמן, אם בכלל. קשה מאוד להשיג כאלה.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
האם יש פיתרון לקפיץ ששקע?
יורם-דרומי
09-04-11, 18:42
מציע לך ללכת למקום שאכן אתה יודע שהרצפה מפולסת - להניח את הרכב ולבדוק שם את הגובה
מנסיון - גם לי זה קרה אך בסופו של דבר הסתבר שהחנייה היתה לא מפולסת - צריך לבדוק גם פילוס קדימה
היום, במהלך ההתעסקות השבועית עם הרכב בחניה חבר העיר לי שהחלק השמאלי של הרכב נמוך יותר. מכיוון שיתכן שהינו אחרי הרבה בירה, הסברתי לו שהרצפה של החניון עקומה, שהוא בלי משקפיים, שבצד אחד של הרכב יש כיסא תינוק ושאחרי 3 בירות אין לו זכות ללכלך על האוטו.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
אז הוא הביא פלס, מטר וסרגל והוכיח לי ש:1. הרצפה ישרה. 2. מהג'אנט עד הכנף יש באמת פחות שני סנטימטרים בצד שמאל. 3. גם מהצמיג. כתוצאה מהצניחה של הקפיץ האחורי ב2 סנטימטרים, גם מקדימה יש פער של כסנטימטר. הרכב עצמו מוגבה 4 אינטש ולמצוא סט קפיצים חדש פשוט יקח לי הרבה זמן, אם בכלל. קשה מאוד להשיג כאלה.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
האם יש פיתרון לקפיץ ששקע?
הפתרון לקפיץ ששקע- הוא החלפה. אין פתרון אחר.
מצד שני יש פתרון לאזן את האוטו עד שישקע יותר, הוא ספייסר ... יש אפילו אחד מתכוונן.
אישית ממליץ לך לא להתעסק בזה. סט קפיצים עולה כ 350$ כל פתרון אחר רק ידחה את הקץ . בסופו של דבר תאלץ להחליף בכל מקרה ...
חפש באי-ביי, זוג קפיצים חדשים כמו שיש לך עולים בין $70 ל- $100 בארה"ב ...
GodsFather
10-04-11, 07:57
כשאתה יושב בכסא הנהג, הרכב לא מתיישר ?
כשאתה יושב בכסא הנהג, הרכב לא מתיישר ?
הפוך גוטה ...
(בעצם, אולי זה מסביר את השקיעה ...)
בישראל הנהג יושב בצד שמאל. אני מקווה שתסתדר עם זה בפסח בסופ"ש הקרוב... :-)
GodsFather
10-04-11, 11:36
קודם כל - יכול להיות שהתרגלתי לעניין הנהג הפרטי... אבל אל חשש בנושא :)
ולעניין השמאל/ימין - לא היה ברור אם זה שמאל עם הפנים לכיוון הנסיעה או שמאל כשהוא עומד עם הבקבוק בירה ומתבונן ברכב לנגדו.
1. בירה זה חמץ.
2. פחות רלוונטי באיזה צד הנהג-רלווני נושא צניחת הקפיץ אשר נראית גם כאשר הנהג אינו יושב ברכב.
3. הצניחה היא בצד שבו נמצא ההגה.
4. אני לא שמן.
היום, במהלך ההתעסקות השבועית עם הרכב בחניה חבר העיר לי שהחלק השמאלי של הרכב נמוך יותר. מכיוון שיתכן שהינו אחרי הרבה בירה, הסברתי לו שהרצפה של החניון עקומה, שהוא בלי משקפיים, שבצד אחד של הרכב יש כיסא תינוק ושאחרי 3 בירות אין לו זכות ללכלך על האוטו.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
אז הוא הביא פלס, מטר וסרגל והוכיח לי ש:1. הרצפה ישרה. 2. מהג'אנט עד הכנף יש באמת פחות שני סנטימטרים בצד שמאל. 3. גם מהצמיג. כתוצאה מהצניחה של הקפיץ האחורי ב2 סנטימטרים, גם מקדימה יש פער של כסנטימטר. הרכב עצמו מוגבה 4 אינטש ולמצוא סט קפיצים חדש פשוט יקח לי הרבה זמן, אם בכלל. קשה מאוד להשיג כאלה.<o:p></o:p>
<o:p> </o:p>
האם יש פיתרון לקפיץ ששקע?
תצחק, אבל זוכר מה אמרתי לך בקשר לקפיצי אויר...
אני אנסה (שוב) לכתוב את התגובה הזאת.. לא יפה שג'יפולוג מצנזר אותי.
מדדת בעת התקנת הקפיצים? בהנחה שלא, אני מציע לך קודם כל להחליף בין ימין לשמאל. כידוע בהרבה רכבים יש הבדל בין הצדדים (עניין של חלוקות משקל ברכב), ויכול להיות שבספורטאז' או ברכב התורם שלך יש הבדל כזה.
תחליף בין הצדדים ותראה - אם ההבדל מתהפך, אכן הלך הקפיץ לפי מה שאני יודע הקפיצים האלה זה לא משהו שאפשר לשחק בו- אם הם שקעו מדובר על עייפות החומר, משמע "שחיקה" של הקפיץ.
להבדיל מקפיצי עלה, בהם התחום האלסטי של הקפיץ עלוב למדיי וצריך פעם בתקופה לערגל, בקפיצי סליל התופעה אמורה להיות זניחה, ולכן אם הייתה שקיעה צריך להשקיע ולהחליף.
(כל מה שכתבתי כאן מבוסס על דברים שנאמרו לי, וייתכן שהומצאו כדי לגרום לי ללכת)
מדדת בעת התקנת הקפיצים? בהנחה שלא, אני מציע לך קודם כל להחליף בין ימין לשמאל. כידוע בהרבה רכבים יש הבדל בין הצדדים (עניין של חלוקות משקל ברכב), ויכול להיות שבספורטאז' או ברכב התורם שלך יש הבדל כזה.
אני זוכר את הרכב של תומר כשהחלפתי איתו גלגלים. הוא כבר היה עם הקפיצים הנוכחיים ועמד ישר כמו סרגל.
[QUOTE=רון נחמן;379225]
תחליף בין הצדדים ותראה - אם ההבדל מתהפך, אכן הלך הקפיץ לפי מה שאני יודע הקפיצים האלה זה לא משהו שאפשר לשחק בו- אם הם שקעו מדובר על עייפות החומר, משמע "שחיקה" של הקפיץ.
QUOTE]
רון- אני כל כך שמח שאתה זה שמגיב. תכין בבקשה מכווץ קפיצים ובוא בשישי.
תומר, בדוק את הרכב בהצלבה. האם הקפיץ נסגר למצב של "ברזל על ברזל"?
אם כן, תחליף לחדש וכבר תזמין עוד סט. הם ימשיכו להיכשל, וזו תופעה מוכרת בכלים מוגבהים שלא מטפלים להם בנקודת הסגירה (הארכת במפסטופים).
לשחרר קפיצים אחוריים די פשוט - פרק ומדוד. מה יותר מדוייק מזה?
אם באמת הקפיץ נכשל - לא תהיה לך ברירה אלא להחליף. כתבתי בדיון אחר על שיטות ה"גטו" להעלאת קבוע קפיץ, אבל זה פתרון זמני מאוד.
אם זה לא מורגש אלא בעין המתבונן מבחוץ - חכה שזה כם יהיה מורגש ואז תחליף.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.