PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ רציני ומקיף : התלבטות בין סמוראי קפיצי ספירלה לקפיצי עלים



omer26
11-04-11, 19:34
יש כסף יש מצב רוח יש הכול רק מתלבט בין הספירלה לעלים

בכללי ג'יפ למשך השבוע נסיעה לבסיס הלוך חזור פעם אחת (איש קבע) ומקווה לטייל בסופי שבוע בצורה רצינית ופעם ב...... טיול ארוך לינה וכ'ו

אבקש לקבל מידע כולל על שני הסוגים יתרונות חסרונות עד רמת הבדל.....

תודה מראש........

omri_t
11-04-11, 19:43
לפני שאתה שולח אותנו לחפש בדלים...
אתה מתכוון לסמוראי עלים מול סמוראי סליל?

המשמעות היא סמוראי עד 96 ומ96.

יש המון מידע בנושא כאן באתר, תעשה חיפוש. אפשרי גם דרך גוגל בצירוף המילה ג'יפולוג.

ובאופן כללי- עלים. חד משמעי עלים.
אבל טיפה יותר קשה למצוא אחד יפה כי הם ישנים יותר.
ואם החלטת על ספירלה אז לך על ג'ימני.

omer26
11-04-11, 20:04
אין בכל הפורום השוואה כתובה (ראש בראש) של סמוראי עלים מול סמוארי סליל על כל הצדדים הלבטים היתרונות החסרונות העלויות וכו' מה שביקשתי הוא השוואה מקיפה לבן אדם שפחות מכיר הגי'פ רוצה לרכוש אחד באמת......

ishc
11-04-11, 20:13
כאחד שעשה את המעבר מקצר מסולסל לארוך עלים לכל דבר יש יתרונות וחסרונות.
אני מתעלם מהשיפוץ מכלולים שעשיתי כי אני קניתי נבלה שנת 88 ואתה סביר להניח תקנה משהו יותר נורמלי.
סלילים: תא נהג וסביבת נהג נעימה יותר, נוחות נסיעה וניהוג טובים יותר בכביש. בשטח (אני הייתי על סט-אפ מקורי עם בולמים במצב רעוע) המתלים רופסים, לא מרסנים כלום ומגיעים לסגירת מהלך מהר. מהלך מתלה לא מרשים (כמו כל סמוראי סטנדרטי עם מוט מייצב). החיסרון הגדול הוא בתחום החלפים והשיפורים. דוגמאות: משאבת בלם גלגל אחורית, יש רק מקורית, בערך 300 ש"ח כל אחת, מיסב גלגל קידמי אין תחליפי, בערך 500 ש"ח כל אחד, יחסי העברה אין, צריך להחליף לטרנספר גג"ש והחיסרון הכי גדול, אין קיט הגבהה נורמלי ותצטרך להיות יצרתי בכדי להגביהה את הרכב (אפשרי אבל יותר מסובך).
עלים: סביבת נהג של ג'יפ ספרטני משנות השמונים (לפחות עמידה מאוד), נוחות נסיעה וניהוג איומים בכביש (לא עומד בשום סטנדרט של סקייטבורד), בשטח הקשיחות מתורגמת לנוחות וריסון (אבל אני עם קפיצים חדשים ולא עם סט סטנדרט), היתרון הגדול הוא בחלפים ובשיפורים. שוק אפטר מרקט כמעט אין סופי הכולל חלקים ושיפורים של הכל מהכל. כאוטו יומיומי וטיולים ברגוע, לדעתי סמוראי סלילים. כרכב טיולים ו/או למשוגעים לדבר סמוראי עלים.
דרך אגב יש למכירה עכשיו סמוראי 95 עלים (מן הסתם) נעול קדימה אחורה ARB, כשאני חיפשתי סמו סלילים בדקתי גם אותו ואני די מצטער שלא לקחתי אותו. חפש אותו ביד2 צריך להיות רכב מאוד מעניין.
עוד משהו לתשומת ליבך, עד שנת 94 אין ממיר קטליטי.
בהצלחה (סמיילי קורץ או מחייך, אלוהים למה אין סמיילי?)

רון נחמן
11-04-11, 20:41
לפני שאתה שולח אותנו לחפש בדלים...
אתה מתכוון לסמוראי עלים מול סמוראי סליל?

המשמעות היא סמוראי עד 96 ומ96.

יש המון מידע בנושא כאן באתר, תעשה חיפוש. אפשרי גם דרך גוגל בצירוף המילה ג'יפולוג.

ובאופן כללי- עלים. חד משמעי עלים.
אבל טיפה יותר קשה למצוא אחד יפה כי הם ישנים יותר.
ואם החלטת על ספירלה אז לך על ג'ימני.

עמרי, בדרך כלל אני מסכים או משכיל ממה שאתה כותב, אבל הפעם אני חולק עליך.

מקובל לחשוב שקפיצי עלים קל יותר "לשפר" - כלומר, להגביה. זה חצי נכון - קל יותר להגביה, אך עם המשקל הזניח של הסרן בסמוראי, מהלך הפתיחה נותר עלוב למדיי.
בנוסף, זוית הגישה של הרכב נחותה משמעותית. אני יכול לומר שאותי היא הגבילה פעמים רבות.
הרכב קופצני יותר, קשה יותר (אותו הדבר, אבל אם אני רושם ככה אז זה נראה כמו שני דברים שונים).
קפיצי עלים יקרים משמעותית מקפיצי סליל (סט עולה 2000-3000 שח חדש, לעומת כ-1500 שח לסלילים), וצריך לערגל אותם מדי פעם (בעיקר אם הם ישנים).

מצד שני, קפיצי סליל:
מכלולים חלשים משמעותית (ולסמוראי אין קיט זרועות רדיוס חסונות להחלפה כמו לג'ימני)
תוספת גובה קטנה יותר בקיטים הקיימים
הגבהה של הרכב משפיעה על הזווית בין הסרן לדרייבשאפט (בגלל שאורך הרדיוס נשאר זהה, בניגוד לעלים בהם הסרן נשאר ממורכז)

והכי חשוב - סמוראי מסולסל יקר משמעותית.
אם התקציב שלך מוגבל, ואתה רוצה רכב שטח אמיתי ב-30 אלף ש"ח פחות או יותר (כולל יישור קו) - לך על העלים, כמו שאני עשיתי (ביותר מ-30, אבל בוא לא נפתח את זה...)
אם חסכת, ואתה רוצה רכב עם התנהגות כביש פחות נוראית, והכיסים שלך מאפשרים - אני מאמין שרק תקציב הרכישה של סמוראי מסולסל נורמלי יעלה על 30,000...
ואם אתה מוכן לשלם משמעותית יותר, אני חושב שיש היום בשוק אפשרויות לעשות מג'ימני דברים מופלאים.

omri_t
11-04-11, 21:56
עומר- לפעמים צריך להתאמץ.
סתם דוגמא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?12379-%D7%9E%D7%AA%D7%9C%D7%99-%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%95-%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7% 99%D7%9D&

המידע של השוואת סמוראי סליל לעלים קיים בפורום.
החפירה וקריאה על כל ההתייעצות בנוגע לסמוראי- רק תעשה לך טוב.
כי על הדרך תלמד דברים שמעבר לשאלה הבסיסית שלך- ויעזרו לך לבחור.
כמו למשל שבסמוראי סלילים יש טרנספר שרשרת, שהוא בעייתי אם תרצה ייחסי העברה
כמו שסמוראי סלילים סובל מזמינות חלפים בעייתית לאור כמות נמוכה.
כמו העובדה שאם כבר סמוראי סלילים סגור- תקנה ג'ימני!! :)
**כמובן שהכל נכתב מתוך רצון לסייע לך ואל תיפגע.
עם זאת תזכור שאנשים כאן לא יעשו לכבודך כתבה מקיפה על השוואת סמוראים.


רון- שמח על שכתבת! וטוב שיש דעות שונות- כך הבחור (וגם אני) יוכל ללמוד- לשם כך כולנו כאן!

מבלי להתייחס להבדלים האחרים בין סמוראי סלילים לעלים- אלא רק לשאלה המקורית:
למיטב ידיעתי קפיץ עלה דווקא זול מקפיץ ספיראלי.- צחי יוכל לספר לנו את סידרי הגודל של קפיץ עלה.

כידוע סמוראי סליל לא שווק בארה"ב ולא שווק בכמויות גדולות.
כמעט אין סטים ייעודיים להגבהה לסמוראי סלילים, כך שלמעשה הגבהה מצריכה קומבינה כלשהי.
לסרן הקידמי יש למצוא בולם ייעודי בגלל הקוילאובר- ואין למצוא כזה בארצנו. לפחות אני לא מצאתי בזמנו.
מה שיש במרבית המקרים זה סוג של קומבינה על בולם של קוני.
שלא מתאים לסמוראי מבחינת משקל. והופך אותו לקשה מאוד- ועולה בערך 700 ש"ח לבולם.
גם מוטות רדיוס לצורך העניין זה נושא בעייתי.
היה חבר פורום נכבד שאכל עם זה הרבה קש כשעיקם את המוט הנ"ל והתקשה למצוא אפילו מקורי או חליפי ראוי.

ולצורך העניין- אם שברת קפיץ או בולמ"ז בסמוראי סלילים- יהיה לך קשה עד בלתי אפשרי למצוא חלפים- בניגוד לעלים.
באופן כללי עלים מאפשרים הרבה יותר חופש פעולה, לדעתי במחיר זול יותר (אם מתחשבים גם בבולמים, באפשרות לערגל וכו').

יש משפט פולני עתיק: זה כינים וזה פשפשים !
וזה לגבי ההשוואה של נוחות סמוראי סליל מול עלה.
נסעתי עם שניהם לא מעט- זה אוטו לא נוח בהגדרה! על סף המזוכיזם.
ודווקא יצא לי להינות על סמוראי סלילים שהיה נעים יותר בכביש מהמסולסל שלי.


נהייה מעניין.... (סמיילי מבסוט אחרי מנה חומוס ביפו)

omer26
11-04-11, 22:35
תודה אחי

omer26
11-04-11, 22:42
תודה לכולם על המידע מי ששומע מציאה מעניינת בין 93 ל95 (סגור קפיצי עלים) 0543249881 עומר זמין 24\6

ishc
12-04-11, 07:49
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=213530&Code=1cdb5f9d1372797e7ea77d16f4af6f42

זה הרכב שדיברתי עליו.
בזמנו אני כבר הורדתי את המוכר (הבחור הקודם כנראה) ל30K (לפני 3 שנים). לא יודע למה לא קניתי, חיפשתי סטנדרטי יחסית והעדפתי את הנוחות היומיומית של הסלילים. אבל עם האוכל בא התיאבון. יכולת השטח של הקצר המסולסל הייתה סבירה ולא יותר אבל הבעיה העיקרית שלי הייתה מקום לציוד בטיולים ולכן עברתי לארוך.
לך תראה את הרכב, תתמקח על המחיר אולי תוציא רכב משופר מאוד. בהצלחה.

omer26
12-04-11, 16:02
תודה אחי אני ייבדוק את האוטו אל תתביש לעדכן אותי בעוד מציאות כאלה

TsA
13-04-11, 01:53
אהלן עומר,
גם אני התלבטתי בשאלה הזו לפני שרכשתי את הסמוראי שלי (97' סלילים פתוח) ואני יכול לספר לך שעד היום יש רגעים שאני מתחרט (כשרציתי להגביה לדוגמא) לעומת רגעים שאני מבסוט עד השמים (שנתון חדש יחסית, רכב שמור בובה!)
אני ממליץ לך להמשיך ולבדוק את שני הכיוונים במקביל ולמצוא שני רכבים שאתה סגור עליהם (אחד סלילים ואחד עלים) ולהשוות ראש בראש אחרי שנסעת על שניהם והתרשמת בעצמך... בסופו של דבר, אחרי כל השנים שעברו והידיים השונות, אם תמצא כלי במצב טוב, זה לא באמת משנה מה יש למטה- הנאה מובטחת בכל מצב!
אגב, אם אתה מוצא את עצמך בעמק-חפר ותרצה לעשות סיבוב מבחן בשדות- אתה מוזמן... ככה אני מצאתי את הכלה שלי :)
צליל

-->