התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יש פיתרון לשמירה על המצבר בג'יפ שמניעים אותו אחת ל... (טיול)



raanan
18-04-11, 10:58
שלום לכולם,
בעיה מוכרת למי שלא נוסע ברכב יום יום. בפרט,
כשמותקנת מע' אזעקה + משדר המבוקר ע"י חברת איתור.

לאחרונה נחשפתי לחברה השוודית CTEK (בעזרת שכן לאחר שנגמר לי המצבר) המייצרת מטענים אלקטרונים.
היתרון במטענים שלהם,
ניתן לחברם קבוע למצבר. כך הם מבצעים טעינה איטית עם תהליך הנקרא דה-סולפיזציה .
הנ"ל מחדש ומשמר המצבר. בהתאם, נשמרים (עד כמה שניתן) ביצועי המצבר המקוריים.
עפ"י השכן (שעוסק בתחום תיקון וייבוא טרקטרונים), שימוש במטען זה משלש את אורך חיי המצבר.

הדגם שהגעתי למסקנה שהכי טוב עבורנו הג'יפאים (כולל למצברים "המגודלים" עבור מנועי הדיזל), CTEK MXS 7.0
http://www.ctek.com/EN-GB/consumer/mxs-70.aspx

כרגע מצאתי שהדגם המוחלף (MXS 7000 ) נמכר במחיר 1000 ש"ח "בקינן גנרטורים"
http://www.generator.co.il/50367/CTEK-XS7000

אם מישהו מכיר מכירה במחיר טוב יותר, אשמח להתעדכן.
אם יש עוד מתעניינים, זה יכול להיות אופציה לקנייה מרוכזת עם כנראה הנחה.

רענן

המשוטט
18-04-11, 12:54
ישנה גם האופציה הנ"ל http://www.rimon1.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=163607&PF=14&did=8033&G=15533&lang=HE&SM=15536&_UserReference=3F6469ECF6F270FF4DAC0922

ישנה גם אופציה קטנה יותר המחוברת לפאנל סולארי כך שאם אתה מחנה בחוץ אין לך התעסקות עם כבלים .

ואכן מחקרים שונים מצביעים על כך שתהליך הפולסציה מאריך את חיי המצבר בערך פי שלוש
גילוי נאות : עד לפני כחודש עבדתי ברימון סוכנויות

אביחי

לביא
18-04-11, 13:45
ברכב שלי יש 2 מצברים של 12V של 100 אמפר כ"א שמחוברים בטור (רכב 24V). אני טוען אותם בנפרד עם מטענים של 12V לכל מצבר. משתמש ב CTEK 3600 שהיה לי מהרכב הקודם, ורכשתי אחד נוסף XS800. למרות שלפי המאפיינים, הוא חלש מדי, אם מתחברים למטען מיד כשחוזרים מהנסיעה, אין בעייה והמצברים נשארים טעונים.
כדי להקל על השימוש, אני משתמש בשקע/תקע של יכטות שנרכש בימית סחר. כל שצריך לעשות הוא להתחבר לחשמל כשאתה מגיע הביתה.402474024840249

omri_t
18-04-11, 13:50
היה לא מזמן שרשור כאן בו הוזכר גם הנ"ל.

אני קניתי מטען מצברים (תוצרת גרמניה- כי אם כבר אז כבר) שבנוסף ליכולת להטעין מצבר עובר לאחר שהמצבר מתמלא ל"טעינת תחזוקה".
(כאשר המטען במצב זה ומקשיבים טוב שומעים מעין פולסים (בזז..בזז..בזז)
יש חיווי למצב המצבר, מעל או מתחת 80%, טעון במלואו וכו'.
המטען פיזית גדול בהרבה, כנראה כי הוא נועד להטעין את המצבר ולא רק לתת לו מתח תחזוקה.
לאור העובדה שהמחסן מעט מרוחק מהחניה של הג'יפ, הארכתי מעט את כבלי המתח, המטען במחסן ואת התנינים אני מוציא אל הג'יפ.
המחיר כ 400 ש"ח בדרום ת"א.


איני יודע מהו תהליך הפולסציה- אשמח להבין....

raanan
18-04-11, 14:08
שבנוסף ליכולת להטעין מצבר עובר לאחר שהמצבר מתמלא ל"טעינת תחזוקה".
(כאשר המטען במצב זה ומקשיבים טוב שומעים מעין פולסים (בזז..בזז..בזז)

אחרי ההסבר שלך, אתה עוד שואל ?

איני יודע מהו תהליך הפולסציה- אשמח להבין....

או שאתה מתכוון לתהליך, דה-סולפיזציה ? אם כן,
על הלוחות מצטברים מינרליים בכול טעינה, לאורך זמן הם משמשים כמבודדים ולמעשה מקטינים את קיבולת אכסון האנרגיה.
נסה לדמיין בקבוק שמן, כאשר הוא נגמר עדיין יש ציפוי פנימי שיכול לשמש כשכבה פנימית. תמלא שוב ותרוקן, השכבה נהיית עבה יותר.

תהליך הדה-סולפיזציה, מאכל המינרלים. לכן המצבר מאריך חיים ושומר על ביצועיו.

רענן

eran4x4
18-04-11, 14:27
בכדי לשמור על מצבר טעון - מספיק לקחת כל שנאי ביתי ישן של 12-14 וולט בסגנון של אלו של מזכירות אלק. יששנות וטלפוניים אלחוטיים ישנים (פנסוניק ודומיהם) ולחבר למצבר - זה יחזיק את המצבר טעון וימשיך להטעין בזרם נמוך שלא יצור טעינת יתר ו\או התחממות של המצבר שגורמת לאידוי החומצה ולקיצור חיי המצבר.

זה כמובן לא תחליף למטען שרענן או המשוטט מציעים אבל בהחלט יעשה את העבודה של לשמור את המצבר טעון.

ofiredri
18-04-11, 14:46
שלום לכולם,
בעיה מוכרת למי שלא נוסע ברכב יום יום. בפרט,
כשמותקנת מע' אזעקה + משדר המבוקר ע"י חברת איתור.

לאחרונה נחשפתי לחברה השוודית CTEK (בעזרת שכן לאחר שנגמר לי המצבר) המייצרת מטענים אלקטרונים.
היתרון במטענים שלהם,
ניתן לחברם קבוע למצבר. כך הם מבצעים טעינה איטית עם תהליך הנקרא דה-סולפיזציה .
הנ"ל מחדש ומשמר המצבר. בהתאם, נשמרים (עד כמה שניתן) ביצועי המצבר המקוריים.
עפ"י השכן (שעוסק בתחום תיקון וייבוא טרקטרונים), שימוש במטען זה משלש את אורך חיי המצבר.

הדגם שהגעתי למסקנה שהכי טוב עבורנו הג'יפאים (כולל למצברים "המגודלים" עבור מנועי הדיזל), CTEK MXS 7.0
http://www.ctek.com/EN-GB/consumer/mxs-70.aspx

כרגע מצאתי שהדגם המוחלף (MXS 7000 ) נמכר במחיר 1000 ש"ח "בקינן גנרטורים"
http://www.generator.co.il/50367/CTEK-XS7000

אם מישהו מכיר מכירה במחיר טוב יותר, אשמח להתעדכן.
אם יש עוד מתעניינים, זה יכול להיות אופציה לקנייה מרוכזת עם כנראה הנחה.

רענן
חפש בגוגל Battery Brain או Priority Start
מדובר במנגנון שיושב על המצבר ומנטר את המתח שבו. ברגע שהמצבר נחלש, המנגנון מנתק כביכול את שאר הרכיבים שמחוברים אליו ושומר זרם להתנעה.
אין צורך בכבלים, מטענים, ברזי מתח, וכו'

raanan
18-04-11, 15:00
חפש בגוגל Battery Brain או Priority Start
מדובר במנגנון שיושב על המצבר ומנטר את המתח שבו. ברגע שהמצבר נחלש, המנגנון מנתק כביכול את שאר הרכיבים שמחוברים אליו ושומר זרם להתנעה.
אין צורך בכבלים, מטענים, ברזי מתח, וכו'

מכיר המוצר !
הוא מצויין כשאתה לן בשטח ולא רוצה בבוקר למצוא עצמך עם מצבר מרוקן וללא יכולת התנעה.

אני צריך שהמצבר יהיה מחובר למע' איתורן וכמובן שיהיה תמיד טעון למרות הנסיעות אחת ל...
לזה נועד המטען החכם.

רענן

המשוטט
18-04-11, 17:09
איני יודע מהו תהליך הפולסציה- אשמח להבין....

זה ההסבר מהאתר של פולסטק http://pulsetech.net/pulsetechnology/pulsetechnology.html

חברים יוצאי ברה"מ טוענים שהיה נהוג אצלם להפוך קוטביות בין הקטבים מס' פעמים תוך כדי טעינה ,
בגדול הפולסטק עושה זאת בדיוק רק בתדירות הרבה יותר גבוהה ומהירה .

לטעמי היתרון הגדול הוא האופציה הזו : http://helios.pulsetech.net/cgi/hsrun.exe/apps/aplusweb/x1/StateId/QHd1Pq21DhA_iQQJu7BrS2L63e0w1-VOGF/HAHTpage/catalogiteminfo?infoflag=Y&Rectype=MI&Itno=735X302

שלמעשה מותקנת באופן קבוע וגם מבצעת ריענון וטעינה ללא התערבות . אידאלי לרכבי ימ"ח שחונים מתחת לכיפת השמים .

ולמעשה פותח למטרה זו עבור המרינס .

איני בטוח לגבי המחיר אך אם זיכרוני אינו מטעני הוא באיזור ה 600-700 ש"ח .

אביחי

asafk
18-04-11, 18:07
ה3600 שמותקן אצלי בקמפר עושה עבודה טובה בינתיים בלשמור על מצבר 60 אמפר-שעה.
כבר יותר משנתיים לפי החשבון שלי, והמצבר כמו חדש.


אסף.

סופת המדבר
19-04-11, 10:59
אצלי הגיפ עמד למשך איזה חודשיים רצוף וכבר אחרי 3 שבועות ראיתי שהמצבר נגמר
אז כמה ימים ליפני שידעתי שהגיפ יחזור לכשרות
לקחתי מחבר מטען מצברים קטן (לא יודע איזה מה מי וכמה) שמתי אותו על MIN
וחיברתי אותו דרך שעון שבת שידלק כל יום שעה
אחרי 4-5 ימים המצבר חזר לעבוד כמו שעון
אני לא יודע אם זה יהיה טוב לעשות את זה קבוע על מצבר תקין
אבל גם רעיון נחמד לא?

אורינ
19-04-11, 18:52
ב MULTI

אורינ
19-04-11, 18:56
שאלה

ב MULTI XS 7000 ישנם כמה מצבי טעינה 14.4 וולט , 14.7 וולט , 13.6 וולט . יש גם 16 וולט שלא נראה מתאים . במצב שהרכב עומד זמן רב , מה המצב הנכון במכשיר? מה אומר כל מצב ?

אורי

raanan
19-04-11, 19:28
שאלה

ב MULTI XS 7000 ישנם כמה מצבי טעינה 14.4 וולט , 14.7 וולט , 13.6 וולט . יש גם 16 וולט שלא נראה מתאים . במצב שהרכב עומד זמן רב , מה המצב הנכון במכשיר? מה אומר כל מצב ?

אורי

14.4V - טעינה
14.7V - טעינה כאשר הטמפ' בחוץ מתחת ל 5 מעלות זלציוס
13.6V - כאשר נעלי הכבל מחוברים על הקטבים של החוטים, ניתן במצב זה לפרק המצבר ולשמור על המערכות ברכב בלי לאבד מידע (תחנות רדיו וכו ..)
15.7V - מצב לחידוש המצבר (דה-סולפיזציה)

רענן

אורינ
19-04-11, 20:30
תודה על תשובתך
בברכה
אורי

אסייג
19-04-11, 20:30
למה לא לנצל את ירידת הדולר ולהזמין אחד מאלו.......

http://motors.shop.ebay.com/i.html?_kw=charger&_kw=CTEK

ואם יש מישהו שמכיר וממליץ על אחד טוב שיעדכן

raanan
19-04-11, 20:38
למה לא לנצל את ירידת הדולר ולהזמין אחד מאלו.......

http://motors.shop.ebay.com/i.html?_kw=charger&_kw=CTEK

ואם יש מישהו שמכיר וממליץ על אחד טוב שיעדכן

כי מתח הכניסה שלהם הוא 115V לעומת 220V שלנו.

כשאמצא במחיר טוב, אעדכן.

רענן

אסייג
19-04-11, 20:56
...

raanan
30-07-11, 12:39
ע"מ "לסגור מעגל", רוצה לעדכן שהמטען סוף הדרך !
לבסוף רכשתי מטען CTEK 7000 מחב' קינן גנרטורים.

המטענים ב EBAY לא מתאימים למתח ההפעלה בארץ.
בדיעבד, המטען הוא OVER KILL ואפשר להסתפק בדגם CTEK 3600 שזול בכמעט חצי מחיר.

ההבדלים העיקריים ביניהם :
א. הדגם הגדול יכול להטעין מצברים עד 150AH לעומת 75AH בקטן.
ב. הדגם הגדול מבצע טעינה ב 8 צעדים לעומת 4 צעדים בקטן (בדיקות והתאמת טעינה "עדינה" יותר בפולסים)
ג. בדגם הגדול יש מצב "לחידוש" מצבר. בקטן אין.

המיוחד במטענים הללו,
מרגע שהם מחוברים למצבר, הם מבצעים לו בדיקת "מצב" ומאתחלים טעינה בפולסים שבין היתר מפרקים משקעים שהצטברו על הלוחות. למעשה הם מחדשים את המצבר.
כשהמצבר טעון במלואו, מתבצע טעינה איטית במיוחד בפולסים ע"מ לא לקבל טעינת יתר.
למעשה אפשר להשאיר את המטען מחובר ללא מגבלת זמן (זה רק עושה למצבר טוב ...)

דבר נוסף, מי שעצלן (כמוני), לא חייב לחבר "תנינים" על קטבי המצבר, ניתן לחבר חד פעמי כבל שבקצוותיו נעלי כבל המתחברים לכבלים הקבועים. אז נשאר לחבר את המחבר המהיר למטען.
עצלנים יותר, יש אפשרות לרכוש בנפרד מתאם לשקע המצית. לחבר המטען דרך שקע המצית (בתנאי ששקע המצית מחובר קבוע למצבר ולא דרך הסוויץ).

רענן

אסייג
03-11-11, 22:08
רענן לאחר שקראתי והזמנתי מהאיביי הארופאי EBAY. UK
רשום במפורש שמתח הכניסה זה כמו בארץ 220-240

הזמנתי לפני חודש את המטען של CTEK מהאיביי הארופאי..

המחיר זו 79 $ [וכאן היו כתובים דברים שלא כותבים באינטרנט. המערכת]
המטען מגיע עם שקע ארופאי אבל מותאם למתח של החשמל בארץ
כל מה שצריך זה מעביר לשקע שעולה 25 שקלים
הזמנתי הגיע מהר כשבוע עד הבית ללא מס וקשקשת
עבד כמה פעמיים מומלץ

http://www.ebay.com/itm/180725962641?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

raanan
03-11-11, 23:07
רענן לאחר שקראתי והזמנתי מהאיביי הארופאי EBAY. UK
רשום במפורש שמתח הכניסה זה כמו בארץ 220-240

אכן רכישה מאירופה מבטיחה כמעט בוודאות מתח הפעלה התואם לארץ. אבל,
אני רציתי לרכוש את הדגם 7.0/7000 שלא היה לרכישה בזמנו באירופה אלא רק בארה"ב (מתח הפעלה 115V )

תהנה מהרכישה
רענן

נ.ב - המלצה שלי, תמנע מלהתרברב בשיטת הייבוא שלך. ייתכן שגם רשויות החוק משוטטים בפורומים ...

-->