התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קיט הגבהה ונעילה לטראקאן 2.9 דיזל 2007, 7 מקומות



car4u
19-04-11, 13:29
רקע:
יש מיגון גחון אספיר: מנוע,גיר טרנספר (דלק לא צריך)
פגושים מקוריים, אין מגיני צד ואין נעילות
ה-7 מקומות שוקל כ-100ק"ג יותר
2500-3000ק"מ בכביש כל חודש, לבד ובלי מטען
בסופ"ש טיולי שטח זוג + 3 ילדים קטנים ומטען ליום (ללא איבזור מיוחד כמו: כננת כבדה בחזית, גלגל ספייר שני, ג'ריקן דלק, סדנת כלים להחלפת מנוע בשטח וכו')
העדפה לנהיגת שטח רגועה לטובת חיבור ושמירה על הטבע למעט בדיונות ששם נדרש מומנטום לטיפוס ושיוט קל יותר.
נהיגה טכנית עד עבירות בינונית+ (לפחות אם ועד שאתקין נעילה אחורית, סיפור יקר ~9000ש"ח), לטובת שמירה על מכלולים.
אשמח לקבל תגובות לגבי:
1. ניסיון בכביש ובשטח לגבי בולמים וקפיצים, עם פירוט פירמה, דגם ואולי גם מחיר
2. סט בולמי אולדמן, שמלבד האיכות שמאחוריו, הוא גם היחידי שתופר פתרון שלם, שכנראה נבדק מבחינת איזון וביצועים. בעיקר האם בכביש הוא רך מספיק? כי לגבי השטח אני רגוע לגביו.
3. הצטרפות כנוסע ליד הנהג, לנסיעה קצרה בטראקאן מצויד באולדמן להמחשת חווית הנסיעה
4. נעילה אחורית אוטומטית בטראקאן לעומת ARB שכמובן עדיפה אך יקרה הרבה יותר.
5. המלצה למגיני צד זולים טובים, עם מינימום הפרעה בשטח ומתאימים להייליפט
6. האם חובה להחליף פגוש קדמי ואחורי מבחינת זווית גישה ונטישה? האם הם צפויים להפגע מהר מאד גם בעבירות בינונית +?
תודה וחג שמח :rolleyes:
נ.ב. אשמח לקבל את ניסיונכם האישי, כי בסדנאות לכל אחד דעה משוחדת משלו

ליאור ק
19-04-11, 18:32
אהלן,
אני עונה לך אחרי נסיון של כ 3 שנים עם שני טארקנים (יד שניה וחדש).
התקנו קיט קפיצים ובולמים של טאפדוג- טוב מאוד בהתחלה אך שוקע יחסית מהר (סדר גודל שנה), ללא ספק טרם לתחושת הבטחון בשטח ושיפר מעט את המהלך. לא מכיר את הקיט של אולדמן על הטארקן אך אני מניח שתוכל מצוא לגביו חוות דעת מאחרים (על כלים אחרים אני יודע שהוא מוצלח ויש להניח שגם בטארקן הם הצליחו).
לגבי נעילה, בזמנו לא הייתה ולכן לא התקנו....היינו מתקינים (כי אהבנו שטח טכני אתגרי) וזה לבטח יהווה את השיפור המשמעותי ביותר בתחום העבירות, אבל, אם אתה בקיא באופן השילוב בין גז לברקס...תוכל להנות מקסמו של הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. לפי התיאור שלך, אין לך צורך בנעילה מלאה. אני יכול לספר לך שמי שיודע לעבוד נכון עובר ברוב המקומות ללא צורך בנעילה- לעבירות בינונית זה מספיק. אין (לעניות דעתי) תחליף למיגונים לרבות ספי צד, שהיו לנו והוכיחו עצמם פעמים רבות! הרכב די נמוך לעבירות בינונית+ ולכן רצוי למגן היטב.
בנוגע לפגושים- לנו היה פגוש קדמי, זה טוב אבל ממש לא קריטי לעבירות בינונית- תלוי בנהג!!! אם אתה יודע לגשת נכון למכשול, וכמובן תלוי איך אתה מגדיר בינוני (זה הרי לא מדע מדויק).
סביר להניח שפגוש ברזל לא ישפר (במקרה הזה) את העבירות וכו' באופן שמצדיק את ההשקעה (הוא יותר קרבי זה בטוח...). גם נגיעה עדינה בפגוש לא תשבור אותו כל כך מהר, הוא גמיש, אבל שוב זה מאוד תלוי בנהג.....
אסכם את המלצותיי כך: קיט קפצים ובולמים ומיגוני סף -כן.
נעילה ופגושים, חכה, טייל, תגיע למכשולים שעונים להגדרה שלך לבינוני+ (עדיף יותר ממכשול אחד) ואחרי כמה פעמים תדע הכי טוב מה מתאים לך.
בהצלחה וחג טיולים שמח!
ליאור.

israelam
19-04-11, 20:31
שלום!!!
ברשותי טראקאן 2006 דיזל 2.9 עם 7 מקומות .
הג'יפ ממוגן גחון ,לאחר החלפת בולמים וקפיצים, שתי נעילות דיפרציאל ,קדמי ואחורי ARB מיגון סף,פגוש קדמי מתכת .
קודם כל הייתי ממליץ למגן את מיכל הדלק .
אצלי הורכבו בולמי בילשטיין -קפיצי אייבך . בינתיים אני נוסע עם הבולמים והקפיצים 4 שנים -אין בעיות ואני מרוצה עד כה מהם גם בכביש וגם בשטח . (לא זוכר בדיוק כמה שילמתי עליהם)
אם אינך מתכוון לנסוע עם 7 נוסעים או רק לעיתים נדירות ממליץ לך להוריד את שני הכסאות האחוריים -זה נותן המון מקום למטען מאחור . (תמיד ניתן להרכיב אותם במקרה הצורך .
כן הייתי ממליץ על גלגל ספייר נוסף ,בנסיעה בשטח ,להעמיסו מאחור ובמידת הצורך מורידים אותו מיד וללא תיחכומים של שליפתו מתחת לג'יפ . וזה מנסיון.
לגבי מגיני צד-סף היו לי של אספיר .בפעם הראשונה שהשתמשתי להרים הרכב בהיי-ליפט = .הזרועות שמחזיקים אותם -התעקמו. -פניתי אליהם ונחש מי היה האשם? נכון ניחשת .הבעיה תוקנה לשביעות רצוני במקום אחר .נ.ב שימוש בהיי ליפט דורש נסיון ומיומנות.
אין לי נסיון ואני לא יודע על נעילה אחורית אוטומטית לטראקן .
בכל מקרה נעילהARB אחורית לפחות, תשפר יכולות הרכב. ואם אתה מתכוון לנסוע בשטחים למעלה מבינוני עוזרת מאוד .
פגוש קדמי מתכת האביזר האחרון שהרכבתי -פרסמתי שאני מעונין בפגוש כזה יד שניה, לאחר כחצי שנה מתקשר מישהוא שיש לו פגוש כזה . קניתי אותו בהזדמנות (לא התכוונתי לקנות חדש) אין ספק בקטעים מסוימים עוזר מבחינת זוית גישה .(לא מצאתי צורך בהתקנת כננת)

car4u
01-05-11, 15:43
חברים
ראשית תודה על המידע !!
שנית, ליאור ו- Israelm לשם השוואה, אתם יכולים בבקשה למדוד את גובה ההגבהות שלכם כיום, בסטים הקיימים אצלכם מקדימה ומאחורה,
אולי פשוט מהכביש למרכז העליון של הקשת מעל הגלגל.
(למרות שאני מבין שאצל שניכם חלפו 4 שנים וזה וודאי שקע במעט.)
ואגב איפה מצאתם ספי צד טובים, להגנה ולהרמה?
תודה

ליאור ק
01-05-11, 15:55
אהלן,
בעניין המדידה אני כבר לא יכול לעזור, מאז הטארקאן עברו עוד רכבי שטח והיום אני עם ג'יפ אמיתי.....בכל מקרה שיהיה בהצלחה!
ליאור.

-->