התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ סמוראי 94



golyat
20-04-11, 17:42
שלום לכולם.
בימים אלו או מבצעים שיפוץ לסמוראי 94 של חבר.
הרכב ברשותו 10 שנים שבהן עבר הזנחה פושעת, אחרי טיול גדול בחורף ותקלות ורעשים לרוב הוחלט לפרק ולשפץ.
סיימנו לעבוד על הSEVEN והתפנה מקום וזמן
תהליך השיפוץ בעיצומו, ומתבצע בסככה שלי בסופי שבוע
לרכב הותקנו קפיצים חדשים בולמים חדשים בוקסות תפוחי הגה וברקסים
כמו כן עבר טיפול מקיף נגד חלודה שכלל פירוק שיוף וצביעה של הסרנים השילדה והבודי מלמטה.
בתור אחד שחדש בסמוראי (מכיר סיקס טוב) כמה שאלות לבעלי הנסיון:
מנוע: (הזרקה) טורים בסרק לא יציבים עולים ויורדים בצורה מחזורית, מה יכול להיות הגורם? אולי חיישן כלשהוא?
הגה: תנועה לא אחידה סיבוב קל וחצי סיבוב קשה (הגה רגיל לא הגה כח) - תיבת הגה?
טרנספר: קופץ ממצב 4על4, מה הגורם? צריך להוריד ולשפץ או שיש פתרון פשוט יותר?
תודה..

nir.samo
20-04-11, 20:22
לגבי הטרנספר יש גומיה שאפשר להגיע אליה מלמעלה (מתוך הרכב) אחרי פירוק הידית ולרוב החלפתה פותרת בעיות מסוג זה, שווה להחליף גם אם זה לא הבעייה.
http://www.zukioffroad.com/Tech_Library/tcase_shifter_bushing.htm
בזמנו קניתי מקורית ממכשירי תנועה אבל בוודאי ניתן גם למצוא ברשת.
בהצלחה ושים תמונות.

Tom Bril
20-04-11, 20:55
לי החברה פה מאוד עזרו בנושא הסל"ד, נשמע שיש לך בדיוק את אותה בעיה שהייתה לי
חייתי עם הרכב שנה ככה, סיוט

עכשיו החיים טובים יותר...

כנס לפה http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?54702-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A1%D7%9C-%D7%93-%D7%91%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90%D7% 99-94

Aviram
20-04-11, 20:58
בתור אחד שמתכנן לשפץ את שלו באיזשהוא שלב.

אשמח לראות תמונות ולשמוע עלויות.

תודה,

אבירם

golyat
21-04-11, 08:00
תודה על התגובות, ממשיכים לעבוד עליו שבוע הבא
אעדכן ואעלה תמונות.

עלויות בינתיים
קפיצים 700 ליחידה הוחלפו הקידמיים. אחוריים שופצו ועורגלו
בוקסות לקפיצים - 80 ש"ח לקפיץ
בולמים 150 ליחידה
צלבים 70 ליחידה הוחלפו שלושה.
משאבות ברקס אחוריות 70 ליחידה
פגושים אחורי + קידמי בבניה עצמית + פנסים 1000 ש"ח
צינורות ברקס 150
שמנים + פילטרים 300 ש"ח
פלגים 80.
צינורות מיים 80.
אטם מכסה שסתומים - 35
חגורה - 50

בתכנון קדימה.

חשמלאי - סדר וחידוש הצמות
פחחות וצבע.
כסאות חדשים קדימה
כסא מתקפל מאחורה
צמיגים חדשים
מערכת שמע חדשה ובסוף ברזנט חדש.

עד כה הושקעו כ 4500 ש"ח
השאיפה היא שהפרויקט לא יעלה על 15000 ש"ח.
יש לנו הצעה על הצמיגים ב350 ליחידה 50/50
פחחות וצבע ב4500 לכל האוטו.

לביא סמו וסומו
21-04-11, 10:33
תודה על התגובות, ממשיכים לעבוד עליו שבוע הבא
אעדכן ואעלה תמונות.

עלויות בינתיים
קפיצים 700 ליחידה הוחלפו הקידמיים. אחוריים שופצו ועורגלו
בוקסות לקפיצים - 80 ש"ח לקפיץ
בולמים 150 ליחידה
צלבים 70 ליחידה הוחלפו שלושה.
משאבות ברקס אחוריות 70 ליחידה
פגושים אחורי + קידמי בבניה עצמית + פנסים 1000 ש"ח
צינורות ברקס 150
שמנים + פילטרים 300 ש"ח
פלגים 80.
צינורות מיים 80.
אטם מכסה שסתומים - 35
חגורה - 50

בתכנון קדימה.

חשמלאי - סדר וחידוש הצמות
פחחות וצבע.
כסאות חדשים קדימה
כסא מתקפל מאחורה
צמיגים חדשים
מערכת שמע חדשה ובסוף ברזנט חדש.

עד כה הושקעו כ 4500 ש"ח
השאיפה היא שהפרויקט לא יעלה על 15000 ש"ח.
יש לנו הצעה על הצמיגים ב350 ליחידה 50/50
פחחות וצבע ב4500 לכל האוטו.

אחי שים לב לא להתפתה לשים חלקים תחליפיים במקומות חיוניים - משאבת ברקס אחורי ב- 70 ש"ח ?? אני החלפתי את שלי למקוריות העלות היא כמעט 300 לאחת!

שים לב שבמקומות רגישים כמו הברקסים אני הייתי הולך על מקורי - אלא אם כן מצאת מקורי משומש במצב טוב ואז מבין את המחיר...

בכל מקרה בהצלחה ,מצפים לתמונות בהמשך - תחזיר עטרה ליושנה!

golyat
21-04-11, 11:30
300 שקל למשאבת ברקס???
אני מדבר על האחוריות ולא על הקליפרים... אולי פה ההבדל.
אני אבדוק את העניין בכל מקרה אבל כשקניתי אותם הם היו זהות לחלוטין למשאבות הקודמות שהחזיקו מעל 5 שנים וגם לאחרונה עדיין עבדו רק שהחלה נזילה מהמשאבה בצד ימין ולכן הוחלט להחליף את שתיהן.
סתם להשוואה: משאבת ברקס אחורי לסיקס עלתה לי 60 ש"ח לפני שנה.

GodsFather
21-04-11, 13:40
קצת תמונות של הלפני והאחרי גם יכולות לעשות נעים לשרשור.


החומר פה רב, יש גם את ספרי הרכב בראש הפורום שיכולים לעזור וכמובן שרשורים ישנים בנושאים דומים למה שאתה שואל, היעזר בהם.


בהצלחה בפרויקט.

כל המציל סמוראי בישראל, כאילו הציל ג'יפאי ומלואו.

ishc
21-04-11, 14:24
אחי שים לב לא להתפתה לשים חלקים תחליפיים במקומות חיוניים - משאבת ברקס אחורי ב- 70 ש"ח ?? אני החלפתי את שלי למקוריות העלות היא כמעט 300 לאחת!

שים לב שבמקומות רגישים כמו הברקסים אני הייתי הולך על מקורי - אלא אם כן מצאת מקורי משומש במצב טוב ואז מבין את המחיר...

בכל מקרה בהצלחה ,מצפים לתמונות בהמשך - תחזיר עטרה ליושנה!

לביא, לשים משאבת בלם משומשת זה על גבול רשלנות פושעת. אתה אף פעם לא יודע בוודאות מה מצבה. גם אני פשעתי בשטות הזו פעם, וחודש אחרי, בטיול, באמצע השטח המשאבה התפרקה ונשארתי ללא בלמים.
אין בעיה לשים משאבה תחליפית כל עוד היא מתאימה כמובן. אם אני זוכר נכון לך יש או היה סמו מסולסל. במקרה הזה אין חלק תחליפי מתאים ומקורי עולה בערך 300 ש״ח. בנוסף, משאבת בלם רצוי החליף בזוגות כדי לקבל לחץ שווה.

לביא סמו וסומו
21-04-11, 14:44
לביא, לשים משאבת בלם משומשת זה על גבול רשלנות פושעת. אתה אף פעם לא יודע בוודאות מה מצבה. גם אני פשעתי בשטות הזו פעם, וחודש אחרי, בטיול, באמצע השטח המשאבה התפרקה ונשארתי ללא בלמים.
אין בעיה לשים משאבה תחליפית כל עוד היא מתאימה כמובן. אם אני זוכר נכון לך יש או היה סמו מסולסל. במקרה הזה אין חלק תחליפי מתאים ומקורי עולה בערך 300 ש״ח. בנוסף, משאבת בלם רצוי החליף בזוגות כדי לקבל לחץ שווה.

זה בדיוק מה שאמרתי יצחק .... אתה מחזק את דברי!

לא ברור מהכתוב אבל מה שכתבתי על המשומש היה כדי לנסות להבין את המחיר הזול (70 ש"ח)- זו לא הייתה המלצה כלל!
המקרה שקרה לך מסביר בדיוק למה להשתדל לדבוק ככל האפשר בחלקים מקוריים (עם שימוש בהיגיון בריא כמובן) במיוחד במערכות סופר חשובות כמו מערכת הברקסים.
ולכן היה חשוב לי להעיר את תשומת ליבו של הבחור.

לגבי הסמו שלי - לא היה ולא יהיה מסולסל - קפיצי עלים זה השם האמצעי שלי ...וביקור אצל רופא גב זה התחביב שלי (-:

אגב אני בשיפוץ מערכת הבלמים השקעתי 2000 ש"ח - וכל אגורה היתה שווה! (כמובן שכל החלקים ששמתי מקוריים וחדשים).

איש
21-04-11, 20:21
אני יחלוק עליכם בנושא הזה.
לדעתי משאבת בלם אפשר גם לשים תחליפי , עובד מצויין .
סך הכל חלק דיי פשוט והסיכוי לכשל בו נמוך .
כמובן שהוא לא יחזיק עשר שנים כמו המקורי , אבל בשביל פי 4 מהמחיר אני מתפשר בעיקר שמדובר בחלק כל כך נגיש שכל כך קל להחליף.
אצלי בסמוראי התחליפיות החזיקו 3 שנים , וגם אז הן לא ממש נהרסו אלא היו מלאות בגיפה ותפקדו בצורה גרועה , דבר שהיה קורה גם במקורי.
ואני לא יודע כמה זמן הן עוד היו לפני שהרכב היה שלי ...

gmike
21-04-11, 23:47
אני עם גלעד בנושא משאבות הבלם, חלק מאוד פשוט.הכל שאלה של עלות וכמה זמן החלק מחזיק בפועל.
רץ פה פעם שרשור על משאבות בלם איטלקיות,שאמורות להיות איכותיות.
בקשר להגה-מה שאתה מתאר אופייני יותר לצלב של המוט הגה, לא לתיבה. תבדוק שהצלב לא תפוס. במקרה הזה אין תחליפי,רק מקורי.

מיכאל.

לביא סמו וסומו
22-04-11, 13:18
אני חושב שבנושא הזה אין צודקים ודיעותינו יהיו חלוקות ...וזה בסדר.

לדעתי חשיבות משאבות הבלם מכרעת ...בל נשכח שחוזקה של השרשת הינה נגזרת של החוליה החלשה - כשל במשאבות הבלם משמעותו כשל במערכת הברקסים...ולא משנה כמה החלק כביכול מבצע פעולה פשוטה.אולם במידה וקיימים תחליפיים איכותיים ששמם הוכח - אין מניעה משימוש בהם.

לעניות דעתי חלק כמו משאבת בלם שמשרת אותך שנים ואחראי לתפקוד נכון של המערכת הכי חשובה ברכב ועולה כמה מאות שקלים לא הוא החלק למצוא תחליפים בשבילו.

אגב גם מפתח הרכב הוא חלק סופר פשוט , תייצר אותו ממתכת לא איכותית ואח"כ תשאר עם חצי שלו ביד וחצי בסוויץ' ...

-->