התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגה עקום בנסיעה ישרה - פתאום באמצע טיול (???)



eysham
22-04-11, 13:12
באמצע טיול ברמת עבירות בינונית, בלי ששמתי לב למכות או חבטות מיוחדות, ללא דילוג סלעים וכד'
שמתי לב שבנסיעה ישרה ההגה קיבל סטייה של בערך 30 מעלות שמאלה. כלומר שהאמצע שלו מופנה לשעה 10-11 במקום 12.
לקח לי זמן בכלל להיות בטוח שקרה משהו - רק כשהגעתי לשביל ישר זה היה ברור.

הגורמים שיכולים לגרום לכך הם:

1. הארכה של הדרגלינק - בין הפיטמן לגלגל ימין (כלומר שמכה שיכולה לגרום רק לעיקום שהוא קיצור שלו זה לא יכול להיות) אם כבר אז אחד מתפוחי ההיגוי נישלף קצת מהמוט המקשר. אם הבנדים סגורים טוב זה יכול לקרות??
2. קפיצת הפיטמן עצמו על הציר של תיבת ההגה
3. חופש איפשהו בציר שיורד מגלגל ההגה לכיוון תיבת ההגה
4. בעיה בתיבת ההגה עצמה
5. אחר??

באף אחד מהמקומות לא ראיתי ראיות מפלילות...
אין שום השפעה על ההיגוי מעבר לעובדה שגלגל ההגה לא ישר

יש למישהו רעיון איפה לחפש??

בהמשך לזה, הפיטמן אמור להיות ישר כשההגה ישר? כלומר מרכז התנועה שלו אמור להיות מקביל לרכב?

איל

shmulikbg
22-04-11, 16:54
היי איל.
בדיקה ראשונית, כיוון שפור. בעזרת מטר וחבר, בדיקה של דקה.
ככה תשלול כל אופציה של עקמומיות של מוט היגוי כלשהו.

eysham
22-04-11, 21:09
שמוליק,

השפור בסדר. הוא ישר לחלוטין, בלי מכות נראות לעין. גם המידות קדימה/אחורה של הגלגל בסדר.
ובכלל, אני לא חושב שזה מה שעיקום שלו יגרום, סיבוב גלגל ההגה ללא השפעה על תחושת ההיגוי.

איל

shmulikbg
22-04-11, 21:52
אהה...רגע..את זה לא אמרת קודם, איל.
אתה מדבר ממש על חופש הגה.
תעשה בדיקה יחד עם חבר. כמו שבודקים בטסט.
ייתכן ויש לך חופש בתיבה.

eysham
22-04-11, 22:37
לא הבנת אותי. בקריאה חוזרת של מה שכתבתי אני יכול להבין למה...

אין חופש.
הכל כרגיל. נוסע ישר בלי שום השפעה על איכות ההיגוי.
רק מה, גלגל ההגה לא ישר.

לכוון חזרה וליישר את גלגל ההגה בעזרת הדראגלינק אין בעיה.
לשחרר 2 ברגים שנועלים את הבנדים, לסובב קצת את המוט עד שההגה מתיישר ולסגור את הברגים.
השאלה היא למה זה קרה. ומה ימנע מזה לקרות שוב...


איל

hem
22-04-11, 23:23
מקרה דומה שהיה אצלי ברכב...לאחר נסיעה בשטח, גלגל ההגה היה יוצא מכיוון...הסתבר שברגי ה- U BOLT אלו שמחזקים את הסרן לקפיצים...כן...כן...שנים בכל צד...הסתבר שהאומים שמחזקים את ה- U היו משוחררים, ובשטח בזמן סיבוב ההגה הסרן היה פשוט "שט" על הקפיצים...לאחר חיזוק האומים ונעילה טובה שלהם, התופעה נעלמה..
שווה בדיקה...פשוט שחק עם ההגה...כמו בטסט ותסתכל תוך כדי על החיבור של הסרן לקפיצים...אתה עלול להיות מופתע מהחופש...
חג שמח

sapog
22-04-11, 23:43
הג'יפ מסולסל, לא עלים (מעולעל?).

tsvikac
23-04-11, 04:13
הי אייל
לדעתי הכול היתיישב עכשיו למקום אחרי השינויים הרבים שעשית.

עצתי

בצע שוב את כיוון המירכוז ואז בדוק אם יהיו שינויים (סביר מאוד שלא יהיו)

צביקה

סופת המדבר
23-04-11, 11:17
אם הגיפ על עלים מאחורה (כן מאחורה)
אז יכול ליהיות שהבורג המרכזי שתופס את העלים נשבר
ואז צד אחד של הסרן זז קדימה\ אחורה אפילו בכמה מ'מ ואז יש לך היגוי אחורי שאתה ''מתקן'' עם ההגה
ישר תראה את זה בהגה כמו שאתה מתאר (קרה לי ליפני חודש)
ועוד בעיה דומה ושונה זה אם המאיה נשברת (שוב מאחורה) ואז הסרן זז אחורה \קדימה (קרה לחבר ליפני כמה חודשים)
בשתי המקרים אם מישהו 'חד עין' יסע מאחוריך הוא יראה שאתה כאילו נוסע על הצד

כמובן שאני מדבר על קפיצי עלים
במקרה של קפיצי סליל אני לא יודע להגיד לך אבל אולי איזה גומיה במוטות רדיוס נקרע או משהו
ואז גם הסרן יכול לזוז אח'\ קד'

boaz1969
23-04-11, 21:04
אצלי זה קרה ולאחר בדיקה שבאמת שום מוט או זרוע לא התעקמו ...עשיתי כוון חדש של גלגל ההגה וזה חזר שוב...
הסיבה .. היא תיבת ההגה ! קיבלה מכה אצלי היתה תיבה חדשה וזה קרה ....שיפוץ תיבה והכל טוב ...
בהצלחה

Saar
24-04-11, 08:03
הי,
הוא מדבר על ZJ, אין עלים מאחורה...

talw
24-04-11, 13:02
הכל בסדר עם הפנהרד?
בדקת?

eysham
24-04-11, 14:31
הי,
הוא מדבר על ZJ, אין עלים מאחורה...

על WJ, אבל זה אותו דבר... אין עלים.


אצלי זה קרה ולאחר בדיקה שבאמת שום מוט או זרוע לא התעקמו ...עשיתי כוון חדש של גלגל ההגה וזה חזר שוב...
הסיבה .. היא תיבת ההגה ! קיבלה מכה אצלי היתה תיבה חדשה וזה קרה ....שיפוץ תיבה והכל טוב ...
בהצלחה

בועז,
חבל שלא שאלתי אותך ליד הבריכה... רק אחרי שנסענו אבנר סיפר לי מי אתה...
קראתי שיש מצב כזה בפורומים אמריקאים. התיבה של ZJ כמו של WJ? במה כרוך השיפוץ? (טכנית וכלכלית)


הכל בסדר עם הפנהרד?
בדקת?

ניבדק ותקין. בהמשך לשרשור אחר, כבר החלפתי לפני זה בושינגים לקשים יותר וזה עזר לשיוט בהיגוי, אם כי עדיין לא פרארי...

שחר-סופה
24-04-11, 15:08
הגורמים שיכולים לגרום לכך הם:
2. קפיצת הפיטמן עצמו על הציר של תיבת ההגה
3. חופש איפשהו בציר שיורד מגלגל ההגה לכיוון תיבת ההגה
4. בעיה בתיבת ההגה עצמה
5. אחר?איל

אייל , לגבי 2 , אין כל כך סיכוי שזה יקרה או מה שקרה .
ז.הפיטמן כל כך משוננת שגם אם שן או 3 שחוקות מתות , זה גם לא יקרה , צריך הרבה מעבר לזה.
מה שכן , אם הבורג לא סגור חזק ואני מתכוון לממש חזק (לא זכור לי המומנט) אבל דיברנו על זה באיזה
שרשור ומישהו כתב את המומנט , יתכן חופש מסויים ומכאן גם ההשלכה לסטיה של גלגל ההגה .
הכיוון שלך צריך להיות 3-4 . תבדוק אם יש חופש מסויים בקרדן - (מוט הגה) לא שפור.

שחר.

eysham
25-04-11, 13:02
טוב,

כיוונתי את ההגה בחזרה ע"י הדראגלינק. בסיבוב קצר נראה שמגיב טוב וממורכז.
נראה אם זה יחזור שוב נחקור לעומק...

איל

boaz1969
26-04-11, 22:56
טוב,

כיוונתי את ההגה בחזרה ע"י הדראגלינק. בסיבוב קצר נראה שמגיב טוב וממורכז.
נראה אם זה יחזור שוב נחקור לעומק...

איל

אהלן אייל
גם אני כוונתי וחזר ..ולא הרגשתי בטוח לשחק עם הגה !! פירקתי לבד את התיבה ..לא רציני.. ושיפצתי במדביק בת"א סביבות ה 800 שח
במידה וכל התפוחים אצלך טובים ללא חופשים אחרי שיפוץ תיבה הגיפ לא מטייל ויציב תענוג... לגבי WJ ו ZJ לא ידוע לי אם התיבות זהות ...אבל אם כבר פירקת אז אין כמו שיפוץ...או חדש...
צלצל אלי בכייף אם תצטרך הסבר לפירוק למרות שזה דיי קל 0505556919
בהצלחה

eysham
27-04-11, 06:51
בועז,
אין בעיה לכוון את הדראגלינק. כל התפקיד שלו בחיים זה לקבוע את מצב ההגה יחסית למערכת ההיגוי. הוא לא משפיע על ההיגוי עצמו. (אלא אם ממש מגיעים איתו למצבי קיצון של קיצור/הארכה) ב-ZJ זה טיפה שונה, אולי שם זה משפיע יותר בגלל ה-Y שלא קיים ב-WJ.

בינתיים אני שלב אחד מאחוריך.
כל התפוחים שלי במוטות ההיגוי חדשים. רק כיוונתי ומקווה שזה לא יחזור.
אם כן אז כניראה שנלך על שיפוץ.
כמה זמן זה לקח? לכמה זמן משביתים את הג'יפ?


בדקתי, ו-ZJ לא אותה תיבה כמו WJ

ZJ
http://info.rockauto.com/getimage/getimage.php?imagekey=1760084&imageurl=http%3A//info.rockauto.com/Atsco/7525_1.jpg

WJ
http://info.rockauto.com/getimage/getimage.php?imagekey=1760052&imageurl=http%3A//info.rockauto.com/Atsco/7805_1.jpg
איל

boaz1969
29-04-11, 00:49
[
פירקתי בבוקר נתתי את התיבה למדביק ... אחרי שלוש שעות בערך התיבה כבר היתה מוכנה ...סיימתי את כל זה ביום אחד..

-->