צפייה בגרסה מלאה : עוד רכב למשפחה, והפעם אומרים לי שהגזמתי... (שרשור "יום אחד זה ייסע" - ריאו M813A1 )
לפני כמה שבועות העליתי את התמונות, אבל זה הזמן לספר קצת פרטים...
M813A1, או בעברית - ריאו 5 טון קאמינס ארגז קצר. במקרה הזה הוא לא יודע עברית, עולה חדש. עלה לארץ לפני איזה 20 שנה, בכלל בא בתור תייר, אבל נשאר בטעות במקום לחזור לאירופה.
במקור היה במחלקת האב"כ של גדוד משוריין כלשהו של נאטו, אם אני מזהה נכון את הסימונים. צה"לי הוא לא היה מעולם, וגם לא יהיה...
אחרי שעמד במקום משהו כמו 10 שנים, הניע "בנגיעה" עם סולר בן 20 שנה, ויצא לסיבוב במגרש. אי אפשר לפספס את העובדה שהבלמים לא עובדים, וזו בעיה. בעיה שבגללה התכנית המקורית של להוציא אותו בנסיעה מהמחבוא שלו עד למשק של אחותי אי שם בצפון התחלפה בתכנית המגירה להוביל אותו על נתמך כל הדרך. סה"כ פעם שלישית שהוא בדרכים בארץ הקודש, והוא כאן כבר 20 שנה... מסכן.
אז עכשיו הוא בסככה עם הטרקטורים, מתרגל לחיים בכפר, ומחכה.
המצב לא משהו. יש חלודות קשות בכנפיים, האגזוז מחורר מחלודה, הבלמים כאמור לא עובדים, חסר צינור אוויר אחד, כל השעונים והחלונות עברו ונדליזם, ואין כיסאות. חוץ מזה - הכל נראה פיקס.
אני מעריך שלעשות ממנו משהו נוסע שיוכל לשמש טרקטור במשק ייקח לי לפחות שנתיים, כי הוא בעדיפות אחרונה, מבחינת זמן פנוי וכסף פנוי.
בינתיים אני מנסה להשיג ממישהו שלא צריך ולא רוצה תמורה קומבינציית גלגלים כלשהיא שתהיה בקוטר 46~48 אינצ', רצוי צמיגי טרקטור. לא אכפת לי שיהיו ג'נטים של טרקטור שנשתיל להם ליבה מתאימה. הצמיגים לא חייבים להיות במצב מזהיר - הוא לא ייסע בכביש אף פעם.
עוד דבר שיהיה נחמד להשיג - כננת. אני לא רוצה לחשוב איך מוציאים 10 טון (משקל עצמי) מהבוץ אחרי ששוקעים. אמנם כננת גלגל זה נחמד, אבל זה דגם הARMY ולא המארינס (שלהם יש דטרויט בסרנים האחוריים), אז צריך לקשור שרשראות בשני הצדדים יחד...
כנראה שצריך לשפץ את האיירפאק - זה החלק שדוחף עם אוויר את הMC של הבלמים. אולי גם לשפץ את הMC. עוד צריך לעשות איתור תקלות מסודר לבלמים.
קצת תמונות, וכיוון שיש מישהו שיש לו סרטון של הנבלה מניעה ונוסעת... אולי הוסרו מגבלות הבטחון שדה מעל הסרטון ואפשר כבר להעלות אותו..?
אסף.
תתחדש, בפרט על החשיפה....
itay-rover
05-05-11, 08:53
היי אסף
מברוק על החשיפה...זה מתחלק לשניים:
המצב היחסי שלו שלו לא רע בכלל בתור מועמד לשיפוץ,
הבעיה שם שהכל זה בגדול!וכבד.
מחריד אותי לחשוב על עלויות שיקום של תיפלץ כזה...אני חושב על עלויות האחזקה של הצבא לדברים כאלה שבמצב "שמיש" אם אפשר לקרוא לזה כך ונחרד..
אבל מזל טוב!!!
איתי.
איציק - 4X6ZH
05-05-11, 09:35
מענין מאד
תחזוקה ממש לא בעיה ( בפרט כשאתה חולה במחלה )
אולי צריך לחשוב על איך מתחילים לרכז לפחות את המידע בשלב ראשון ( למי יש מה )
אצלנו במוזיאון יש אחד קטן ומיוחד
ועוד כמה שהיו פעם בצבא בכל מיני מצבים
ממש בימים אלה מתחילים תהליך הרכבה של פורד קנדה ( מלחמת השחרור \ מלחמת העולם השניה )
אולי אולי יהיה גם טנק שהפך לכלי חקלאי מענין ( ללא הצריח )
ניראה מעולה - יהיה מעניין לעקוב אחרי תהליך השיפוץ !
יש כמה דברים שאולי יעניינו אותך
כולל חומר על M813A1 :
http://www.scribd.com/doc/25911023/Army-Tm-9-2320-260-20p-Air-Force-To
TECHNICAL MANUAL UNIT MAINTENANCE REPAIR PARTS AND SPECIAL TOOLS LIST
FOR 5-TON, 6X6, M809 SERIES TRUCKS
אם עדיין אין לך את החומר הנ"ל יש לי עוד כמה PDF בסיגנון שאולי יעניינו אותך.
תתישן! נראה אחלה פרויקט, רק חבל שלא ימומש עד הסוף למצב SHOWROOM...
נו שויין...
תעשה גוגל ל- 2320-00-050-8913 NSN
יש הרבה מאוד חומר עליו, כולל ספרות תחזוקה וכד'
http://www.kascar.com/Real4WD/manuals/M800%20Series%20Parts%20Book%201.PDF
NSN - NATO STOCK NUMBER
זהו מק"ט של נאטו חד-חד ערכי לדגם הספציפי.
איל
תודה לכולם...
ספרות יש לי, למרות שהמחליף של המחליף של המחליף שלי בתפקידי הצבאי זרק לגריסה את כל הסטים ה"מיותרים" של ה TMים. עדיין יש לי הכל ב PDFים, והיום קיבלתי מתנה ספר נהג מקורי ואותנטי.
איתי צודק. הבעיה היא הגודל. זה לא משהו שעובדים עליו בחצר בקלות. תחשבו רק על לפרק גלגלים .
הכל גדול וכבד.
איציק, אני אשמח לתרומת חלקים ספציפיים, אם זה אפשרי. אולי אפילו יצטרף לחבריו במוזאון אם הוא יחליט שחיי המשק לא בשבילו..?
אני לא צריך הרבה חלקים בשלב זה - דלת נהג, חלונות קדמיים, כמה פריטי צנרת ובילום.
אסף.
יש לו PTO לכננת מכנית?
אם כן אולי זה יכול לעזור לךhttp://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=434&attachmentid=41816[/IMG
טוב, פה הייתה אמורה להיות תמונה של כננת מכנית שזרוקה אצלי בחצר.
אפשר בחלקים...
יש לי PTO במחסן, כננת תעזור הרבה, וביניהם אני כבר אמצא איך לחבר.
תודה מראש!
אסף.
תתחדש, אני מבין שזה גיבוי אם הציוד לא יכנס לקמפר :)
תיתחדש .רק תידאג שלא יהפוך לניגרר של מושבניקים .
ראשית ברכות פעם שלישית.
לא הבנתי מה כתבת, שבכלי עצמו יש PTO או שיש לך קרדן במחסן ?
או שאולי יש לך במחסן את החלקים כדי להרכיב PTO בכלי ?
יש לי במחסן PTO 6 ברגים שירד מרכב אחר. אבל במקרה הרע אם הוא לא יתאים בול נשיג אחר. כאמור, אפשר להשיג חלקים ב...חלקים.
תיתחדש .רק תידאג שלא יהפוך לניגרר של מושבניקים
תודה...
ניתקתי להם את החשמל בסככה, שהדיסק לא יוכל לעבוד...
אסף.
כשהמושבניק תקוע עם הג'ון דיר שלו בבוץ ,ויש לו ריאו עם כננת בריאה ברדיוס של המושב ,תאמין לי דיסק זה לא מה שיעצור אותו
את הטלפון תקבל אחר כך.....
כי היה מוקדם בבוקר ועוד כל מיני חירטוטים........
סוזי המשתוללת
06-05-11, 11:49
are you talking to me????
ביקשת קיבלת
ניגשתי לביטחון שדה וקיבלתי אושור בכפוף למגבלות הצנזורה
http://www.youtube.com/watch?v=eiX2nit5-OE
מענין מאד
תחזוקה ממש לא בעיה ( בפרט כשאתה חולה במחלה )
אולי צריך לחשוב על איך מתחילים לרכז לפחות את המידע בשלב ראשון ( למי יש מה )
אצלנו במוזיאון יש אחד קטן ומיוחד
ועוד כמה שהיו פעם בצבא בכל מיני מצבים
ממש בימים אלה מתחילים תהליך הרכבה של פורד קנדה ( מלחמת השחרור \ מלחמת העולם השניה )
אולי אולי יהיה גם טנק שהפך לכלי חקלאי מענין ( ללא הצריח )
איציק,
מה שאתם הולכים לשפץ זה נושא ברן תוצרת פורד קנדה?
shay_love_off_road
07-05-11, 11:20
כולי קנאה! יום אחד גם לי יהיה כזה! (כן...בטח...!...)
אצלינו במג"ב לא זכינו "להנות" בחברת הכלים האלו, המקסימום שהיה אצלינו זה רכב אביר משוריין,
six 4 life
07-05-11, 14:34
הסרטון כמה שהוא סתמי- מדהים. כמה אופי יש בדבר הזה.
כולי קנאה.
בהצלחה.
זהו עכשיו אני בטוח, אסף המחלה היא סופנית וקשה.
מגניב איזה כלי, מצפה בקוצר רוח לראות את תהליך השיפוץ כמו שאתה יודע.
הרבה בהצלחה
יואב
כננת למפלץ תועל תמיד למצוא בשטחי האש בדרך לאילת. יש שם ריוסים בכמויות וחלקם עם כננות ונייר שעווה עדיין עליהם.
לא זוכר נ"צ מדוייק אבל במחשבה שנייה אתה כבר לא מטייל בשטח אה?
דווקא בטיול האחרון למטווח 80 לפני כחודשיים לא מצאתי כלום.
אמרו לי שהחודש אמור להיות משהו גדול שבשבילו מורידים הרבה מטרות חדשות. נחזיק אצבעות לטייסינו שלא יפגעו, ומי שיש לו נ.צ. מדוייקים - אשמח לקבל.
אסף.
ועוד חשבתי שאני משפץ משהו גדול יחסית ,,, ממש פורנוגרפיה ... תתחדש על הסטיה .
מה שיהיה יקר יותר מהשיפוץ , הוא התשלום לרופא טוב ! מצבך מחמיר ומעורר דאגה !
שיהיה המון הצלחה .
שחר.
נ.ב: יש לי שולחן גינה אובאלי עבורך במתנה , יתאים כסט לכיסא הנהג .
מה שיהיה יקר יותר מהשיפוץ , הוא התשלום לרופא טוב ! .
אתה לא רוצה לדעת כמה עולה למלא מיכל סולר.
וגרוע מזה - לכמה ק"מ נסיעה הוא מספיק...
השבוע הייתי בל.כ בצריפין יש שם שניים כאלה שנראות שלמות....
הייתי אומר תעשה טלפון אני מאמין שישמחו למכור לך אחת...
http://www.lkltd.co.il/
וגם כמו שאמרו קודמי אמרו טיול בדרום תמצא כמה כאלה שהפכו למטרות...
ניראה כמו פרוייקט של תענוג ... משהו שחבל לזרוק לברזל..
בהצלחה
ראם
דווקא בטיול האחרון למטווח 80 לפני כחודשיים לא מצאתי כלום.
אמרו לי שהחודש אמור להיות משהו גדול שבשבילו מורידים הרבה מטרות חדשות. נחזיק אצבעות לטייסינו שלא יפגעו, ומי שיש לו נ.צ. מדוייקים - אשמח לקבל.
אסף.
גם אם לא כננת, סט צמיגים תואמים במצב מצויין בטוח תמצא שם. שווה את המאמץ, לא?
ודא"ג, איך לא, פרוייקט מגניב בהחלט, זו ללא ספק עליית מדרגה בכל מה שנוגע לשיקום של כלים מיוחדים...
קובי
גם אם לא כננת, סט צמיגים תואמים במצב מצויין בטוח תמצא שם. שווה את המאמץ, לא?
ודא"ג, איך לא, פרוייקט מגניב בהחלט, זו ללא ספק עליית מדרגה בכל מה שנוגע לשיקום של כלים מיוחדים...
קובי
קובי, לא מצאתי.
נ.צ. יעזור בהחלט.
אסף.
אסף, שלחתי לך הודעה פרטית איך לנסות לקבל מידע על מטרות.
כנראה שמי שמעביר את ילדותו על הספסל האחורי של 604, גומר עם ריאו חצר.
תתחדש ותיהנה!
יש כמה ריאוסים בלשביה של אליאקים.בשבת אפשר להכנס לשם חופשי
התמונות מפברואר
http://subaroid.fotoplenka.users.photofile.ru/photo/subaroid.fotoplenka/150913408/166626953.jpg
http://subaroid.fotoplenka.users.photofile.ru/photo/subaroid.fotoplenka/150913408/166627052.jpg
תחתחדש !
באמת סטיה יוצאת דופן
אני מקווה שהכנת כבר מגני אוזניים איכותיים .
סטייה יוצאת דופן והרבה חומר פחחות
הרבה חומר פחחות
אז זהו שלא ...
זה מיגון נ"ט דור י"ג ...(נקרע מצחוק)
או פשוט עוד מסדר מג"ד עוד שכבת צבע
הירשפלד יובל
13-05-11, 09:12
תתחדש ותהנה . רכב מטמטם חושים (לי לפחות , כמו שציינתי בכתבה של דרור ) במראה וביכולות .אתמול כשחזרתי הביתה עברו מולי 2 , חשוק כפול מהימ"ח הסמוך לבית ושאלתי את עצמי אם פרצה מלחמת גוג ומגוג , שהתחילו לנייד אותם. בשרות היה לי ביחידה את שתי הגרסאות : חישוק בודד וחישוק כפול .מידת הצמיג בחישוק בודד היתה כמדומני גבוהה יותר ועל פניו סברתי , ויתקנוני אם טעיתי שגרסה זו הייתה לעבירות גבוהה במקצת מגרסת החישוק הכפול שיועד ליכולת העמסה גבוהה יותר.
ההבדלים בעבירות הם שיקול חשוב במעבר מדבל לסינגל, המידה שונה מאוד - 42 אינצ' בקוטר לעומת 48.
המעמס זהה בשתי הגרסאות, אגב.
דווקא יש תנאים מסויימים בהם הדאבל עדיף - בוץ טרופי למשל (הבוץ רדוד ותחתיו אדמה קשה).
ובכביש ההבדלים משמעותיים עוד יותר לטובת הדאבל.
אבל הסיבה שהאמריקאים עברו לסינגלים בסוף שנות ה70 היתה כלכלית בעיקר. נכון, העבירות עזרה, אבל עלות משק הצמיגים היתה משמעותית יותר.
אני אישית מחפש סינגלים כי אני רוצה צמיגים גדולים, של טרקטורים. אבל בינתיים ה NDT יעשו את העבודה כי אין להם ברירה...
אסף.
אסף, אח שלך יורה כל היום על מטרות ואתה לא יודע איפה הן נמצאות?
shay_love_off_road
16-05-11, 00:08
חייב סיבוב!
אסף - בגללך אני עוד עשוי להתנדב לחודש מילואים בימ"חים
איציק - 4X6ZH
16-05-11, 08:23
איציק,
מה שאתם הולכים לשפץ זה נושא ברן תוצרת פורד קנדה?
כן זה הכלי שנמצא כבר בתהליך הרכבה מתקדם
יש לנו במוזיאון 2 כלים מהסוג הזה
שניהם ארגז קצר .
אחד הנעה 2X4 מנוע V8 פורד
השני הנעה4X4 מנוע 6 טורי פורד .
אני זקוק למשאבת ברקס מרכזית ( דרגה אחת ללא מגבר בלם ) זאת שיושבת ברצפה .
ובכלל כל חלק של תא הנהג .
איציק
אהלן אסף,
יש לי כננת בשבילך.
צור קשר: 052-4291495
רועי.
קודם כל ולפני העדכון- תודה לכל מי שעוזר ומוסר מידע כאן ובה"פ. זה באמת עוזר...
בשבת נסענו לטייל, דווקא די קרוב. מזל שבמקרה נסענו עם משאית קלה, ומזל שהיה לי ארגז כלים, ומזל שדרור נתן יד, ומזל שטל עבר באזור עם הטנדר שלו עם העגורן הקטן... ועכשיו יש לי כננת במצב מצויין, כולל מפרש כוח ודרייבשפט... ג'יפאים יקרים, חושבים שכננת האסקי של סופרוויצ' כבדה וגדולה? בשביל קנה המידה, תחשבו על כננת שהרוחב שלה כמעט מטר והמשקל שלה רבע טון.
בפעם הבאה - סט גלגלים? מי יודע... לפעמים מגלים דברים יפים כשמטיילים בשטח...
אסף.
אני מחפש סרן ריאו 2.5 טון קדמי (היגוי). אם אתה "מוצא" אחד כזה בטיולים שלך, אולי אוכל לתת לך כמה גרושים עליו.
בקשר לברקסים, בהנחה ואתה לא רוצה בדיוק אותה מערכת מקורית, למה לא לשים דיסק ברקס על הסרן?
אם אתה צריך ברקסים אחוריים של 2.5 טון אז יש לי. צריך לפרק מהסרן שיש לי.
מיכה, בלמים מחליפים כששמים סרן של משאית מתחת לג'יפ. המשאית שלי שוקלת 10 טון. משקל עצמי. כשהיא תסחוב חציר מהמשק היא תשקול בין 15 ל 20 טון, ואולי עוד עגלה. אז לא מחליפים את הבלמים... לא שמה שיש עובד, אבל כשיעבוד, שיהיה בתצורה מקורית.
ואם אני אתקל במקרה ב2.5 טון אני ארים לך טלפון... לא רוצה לקבל בקע... :rolleyes:
אסף.
אם אתה יוצא לחפש עוד חלקים אני אשמח אם תדבר איתי, אני יכול לבוא עם הטנדר "כאילו 4X4" שלי. סונומה קבינה וחצי אז יש מלא מקום לדברים מעניינים.
שמעתי בחדשות שהצבא מתלונן שגונבים לו מטרות.....
יש אפשרות לקנות חלקים מהצבא? בטוח שיש להם המחסנים שלמים מלאי בחלקים...
ה"תלונה" של הצבא ששמעת בחדשות קצת באיחור... לא יודע מה קרה שנזכרו בזה עכשיו, אבל כמו כמעט כל הודעה כזאת, זה קשור איכשהו לפוליטיקה של תקציב הבטחון. הבעייה קיימת שנים, מה לא ניסו? יצקו בטון לתוך שלדות הטנקים. באו בלילות גנבי מתכות, קילפו את הפלדה בחתיכות, נשארו יציקות בטון אומנותיות בצורת הבפנוכו של צריח... השיא היה למיטב זיכרוני לפני 5 שנים, כשבהלת גנבת המתכות הייתה בשיא, לא היה על מה לירות, היו מביאים כל שבוע שלדות של מכוניות פרטיות ממגרשי גרוטאות, שהיו יותר גרועות מכלום: הפגזים פשוט עוברים דרכם בלי שיהיה אפשר לראות משהו.
חוצפה !!!
במקום ללכת ולהגדיל נפח מטרות בכדי שלחיילנו יהיה יותר קל לפגוע.
אתם הולכים ,כמו גנבים,ומקטינים אותן,ולמען מה ? בכדי שלחיילים יהיה יותר קשה לפגוע ,וכך לההפך צלפים יותר טובים.
וכל זה בשביל להעביר חציר עם נבלה.
בושה !!!
אתם לא יותר טובים מהפוליטיקאים שלכם.
"טל אמצעי הנפה בע"מ"
מקררים ,מכונות כביסה,ברררזלים ......אלטעזאכן.
אלטעזאכן...אלטעזאכןןןןן.
חלקי מכניקה ,בדגש על פריטי בילום יש ב"מדביק"
נראה לי שבקרוב נדלג שלב ואולי עד סוף הקיץ תהיה משאית נוסעת לפני שיפוץ....
קניתי צינור אוויר וניפלים מהסוג שבונים במקום על הרכב, בשביל לאתר תקלות במערכת האויר.
אני חושב להזמין קיט שיפוץ לMC וגם לאיירפאק. עולים 50 דולר ביחד. אני אבדוק גם במדביק, תודה על הטיפ. אני גם אבדוק אם יש שם קיט שיפוץ למשאבות גלגל.
אחרי זה נרכיב את הכננת. בלי זה לא נוסעים בחורף.
ויש לי מחשבה די מוצקה לגבי זה שיהיה יותר זול לתחזק ריאו עם שני סרנים ולא שלושה. הביצוע אמור להיות פשוט, רק צריך זוג קפיצים ואוזניים שלהם, מהג'נקיה הקרובה.
זה אמור להיות משהו כזה:
http://www.youtube.com/watch?v=pA4w4hbgj8c
או כזה...
http://www.youtube.com/watch?v=KP0_ZoG47w0
נראה כיף.
אסף.
הרכב בסרטון הראשון הוא במקור עם שני סרנים, לא?
כשאתה עובר מ-3 ל-2 סרנים אפשר לבטל את האמצעי (ואז צריך דרייבשפט ארוך יותר שיגשר על האמצעי) או את האחורי שזה יותר פשוט לביצוע כי לא צריך חלקים נוספים, אבל נשאר סרח עודף מאחורה - לאיזה מהם אתה מתכוון? או אולי בכלל את הקדמי :D
שניהם במקור 6X6. לנתק את סרן מספר 3 די פשוט. ברוב המקרים לוקחים עוד מתלה קדמי מושלם ומחברים מאחורה, עם הסרן השני במיקומו המקורי. את הסרח העודף חותכים.
אסף.
איזה יפהיפיה ! מסכים עם דורון , אם אפשר 2 באחד אז עוד חסכת ... ;)
אז ה VW קמפר למכירה ? :)
שחר .
נסענו לחופשה אצל הדודים בצפון. נסענו עם הקמפר, העמסנו קומפרסור, ארגזי כלים, חלקים ועוד. את הקמפר החנינו ליד הסככה, וכשהילדים היו בבריכה, אני הייתי במשאית.
קודם כל עבדתי בקבינה - החלפתי את השעונים השבורים בלא שבורים (מזל שלקחתי ברנר קטן, בשביל הפיטינג ברך של השעון לחץ שמן), הרכבתי את הכבל מדומם חירוםשהיה חסר למקומו, העפתי כמה דברים עם חוטי חשמל שגם לא היו נחוצים וגם פחדתי שמקצרים, ניקיתי את כל הלכלוך והזכוכיות ושטפתי הכל (שהילדים יוכלו לשחק בפנים), ולסיכום- הקבינה נראית עכשיו לא רע. זה כבר לא נראה כמו תא נהג של גרוטאה חסרת עתיד. צריך עדיין להחליף צינורות סולר של הפומפה להתנעה בקור, או לבטל אותה לגמרי אם לא רוצים שלוליות סולר (בינינו, אני לא רואה מצב של התנעה בפחות מ3 מעלות), וגם צריך למצוא כבל של המשאבת פריימר (המשאבה שמייצרת לחץ כשיש אוויר במערכת). לדעתי אני בכלל אחבר ידית להפעיל אותה בתוך התא מנוע, במקום הכבל שהולך לקבינה. יותר פרקטי. ומושבים. (יש מושבים, אבל אין ריפוד)
בתא המנוע חיברתי צינור חדש מהמדחס למיכל הראשי של מערכת הבלמים, גיליתי עוד צינור אוויר מעוך. המערכת המקורית היא עם צנרת נחושת, אני מחליף מה שאני מחליף לצינורות ניילון. הרבה יותר קל לעבוד איתם, החסרון הוא שגם הצינורות וגם האביזרים שלהם לא זולים, ומעט מאוד מקומות מחזיקים אותם במידות אינצ'יות (אני מכיר עוד מימיי בתחזוקת משאיות אמריקאיות של צבא ההגנה את "אפל" ושם קניתי כמה מטרים של צינור ואת האביזרים).
על הדרך חיזקתי, חיברתי, וסידרתי "בקטנה" עוד כל מיני דברים, ותא המנוע נראה גם הוא יותר טוב ממקודם.
השלב הבא היה לבדוק מה שלום המשאבה הראשית והיחידת אוויר-שמן של הבלמים. החדשות הטובות הן שהדוושה לא יורדת עד הרצפה. החדשות הפחות טובות הן שאני לא מצליח לפתוח את הפקק של הנוזל בלמים. זה אומר לפחות שבוע-שבועיים עם שמן חודר לפני שיהיה אפשר למלא נוזל עד למפלס הדרוש (וחסר לא מעט). רק אז יש טעם להתניע ולבדוק הלאה את המערכת. הפקק המדובר עשוי פלדה וחלודה, למי ששואל...
מהיחידת אוויר- שמן (איירפאק) לא נראית נזילה, אבל עד שלא יהיה לחץ משני הצדדים (אוויר זה אחד, אבל נוזל בלמים מהמשאבה הראשית שכזכור חסר בה שמן זה הצד השני) לא נוכל באמת לדעת. מסתמן שאני אזמין כבר, שיהיה, ערכת שיפוץ גם לMC וגם לאיירפאק, וגם, על הדרך ל4 משאבות אופן. מתחדדת בי ההבנה שבמערכת כזו מסוג של "נזילה אחת ונדפקת" כדאי להשקיע בשיפוץ של כל החלקים - גם אם הרכב עומד רק 20 שנה ואולי לא צריך. מה שבטוח.
לאט לאט...
אסף.
עידו לוריה
28-08-11, 19:47
הכול טוב ויפה אבל מצלמה שחכת לקחת :confused:תמונות בבקשה של השיפוץ , הרגלת אותנו בסטנדרט גבוהה בענין ;)
עידו
האמת היא שאשכרה שכחתי. התיק עם המצלמה נשאר ארוז טעון ומוכן לדרך, ליד הדלת. טוב שיש מצלפון (גם אם לוקח יותר זמן להוריד את התמונות)
אסף.
סוזי המשתוללת
28-08-11, 23:56
האמת היא שאשכרה שכחתי. התיק עם המצלמה נשאר ארוז טעון ומוכן לדרך, ליד הדלת. טוב שיש מצלפון (גם אם לוקח יותר זמן להוריד את התמונות)
אסף.
אם הבלקברי יש סיכוי סופסוף לתמונות טובות...........:cool:
אז קבלו כמה תמונות של הבפנים של הקבינה. כן, זה נחשב "הרבה יותר טוב", והאמת היא שחוץ מיחידת החימום שמתחת לדשבורד (שתפורק אחר כבוד ותימכר במחיר מופקע באיביי אחרי ניקוי) הכל עכשיו פיקס בחלק הזה של המשאית.
(אגב, ה"ידית" של המתג הראשי ושל הסוויץ' של ההתנעה בינתיים לא יהיו מחוברות למתג עצמו - סוג של "מפתח" נגד ילדים)
אסף.
4744047441
תחזיקו אצבעות... הזמנתי קיט שיפוץ למשאבה הראשית ועוד אחד לאיירפאק.
עכשיו נתחיל לחפש בארץ קיט שיפוץ למשאבות גלגל (2 אינצ' ו 1.75 אינצ').
אסף.
סוזי המשתוללת
10-09-11, 19:08
אסף
עד שלא תפרק משאבת גלגל ויהיו לך האטמים לא תדע בדיוק מה צריך
בקיצור פרק אחת לדוגמא מכל סרן
אני יודע שהאחורי 2 אינצ' והקדמי 1.75. הסט כולל גומיות חיצוניות ואת הגומיות אטימה הפנימיות, וקפיץ. נראה לי שההבדל היחיד שיכול להיות בין משאבה למשאבה באותו קוטר הוא הקפיץ - אבל אף פעם לא התעסקתי עם משאבות גלגל של משאיות... (כשנכנסתי לעולם המשאיות הכבדות הכל כבר היה אוויר).
אסף.
אז זהו. הגיעו החלקים לשיפוץ הMC והמגבר. והשגתי שירטוטים של הגומיות לשיפוץ משאבות אופן. יש עתיד.
אסף.
סוזי המשתוללת
28-09-11, 08:44
איזה עתיד??
כדאי לך להזדרז
עוד מעט עונת הבוץ ועוד לא הרכבת כננת /חלונות/כיסאות/
מי יחלץ אותי בגיזרה???
עברה לי מחשבה לפרק את הקבינה. היא לא במצב טוב ולדעתי גם אם ניישר אותה היא לא תראה טוב. אבל אז שלחו לי את התמונה הזו. מתברר שקבינה סגורה דווקא יכולה להיראות טוב.
52049
אסף.
נראה מפה שעבדו על הקבינה,אפשר לזהות תיקוני סיליקון מתחת לצבע....
גם הברזנט לא ממש מכסה, עדיף בלי....
ותודה לגוגל IMAGES שהבאני עד הלום.
http://www.jkowners.com/forum/showthread.php?t=3521
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=845406&page=9
שירשורים מעניינים. לא רק בגלל התמונות :-P
סוזי המשתוללת
08-11-11, 07:36
מה זה גירסה חדשה של ריאו ?
עם כריות אויר בקבינה?
אבל למה רק בצד הנוסע???
סוזי זה לא בצד של הנוסע, זה על הנוסע. שהנהג יתעסק בנהיגה!
shay_love_off_road
25-11-11, 04:44
איזה רכב זה הריאו הזה!! ממלחמת וויאטנם ועד היום!
איזו פנטזיה!
עידו לוריה
25-11-11, 10:23
ועל זה פעם שרו " שיפתח עלי שיפתח .... "
עידו
הלכתי ל"מדביק". נראה לי שהם נדבקו באיזה מחלה לא טובה.
לא מוכרים קיט שיפוץ למשאבת גלגל (הגומיות). לא מוכרים משאבת גלגל. רק מוכנים לקבל משאבות לשיפוץ. זה כבר סיפור יקר.
הבעיה היא שאף אחד (חוץ ממצל"ח) לא מחזיק את החלקים לשיפוץ המשאבות, או משאבות חדשות.
ייבוא יוצר בעיות מסויימות, יותר בקטע של ייצוא מארה"ב של חלקים שיש להם NSN (מק"ט צבאי) שנחשבים ציוד צבאי ואסור לייצא אותם בלי רשיונות (בגלל זה רוב החנויות של החלפים לכלי רכב צבאיים לא מיצאות).
צריך לחשוב על פתרון...
אסף.
אסף, אולי זה (http://www.ebay.com/itm/BRAKE-CAMSHAFT-AXLE-KIT-ROCKWELL-RING-GASKET-BUSHING-/150577956475?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item230f25467b) עוזר לך? יש גם משלוח לארץ במחיר שפוי ביותר
קובי
קובי, זה לא זה. 4 גומיות לשיפוץ בוכנת גלגל. אני אשלח לעצמי ליושופס כנראה.
אסף.
אגב, אם למישהו יש רעיון איפה בארץ אני מוצא משאבות גלגל של 2 אינצ' - ולא במחיר מופרז - אני אשמח לדעת. אני מנסה לברר מה החליפיות של משאבה מושלמת. יש יותר מדי דברים שיכולים לא להתאים - המהלך והתפיסה מאחורה, בעיקר. אבל אם אני מוצא משאבות זה כבר התחלה טובה.
ולמה כל זה? בגלל שסט שיפוץ לכל ה 6 גלגלים (שתי משאבות קדמיות של אינצ' ו3/4 וארבע אחוריות של 2 אינצ' ) עולה כמעט 90 דולר, ועוד משלוח לארץ ומיסים מגיע ליותר מ150 דולר בלי קומבינות. בסכום הזה אני חושב שאפשר למצוא בארץ משאבות מושלמות.... אם רק הייתי יודע איפה לחפש.
אגב, משאבות של מלגזה - אמרו לי שזהות למשאבות האלו. יכול להיות שלמלגזות כן מוכרים ערכת שיפוץ איפושהו?
אסף.
יש לי סרן אחורי 6 ברגים, אם זה מתאים לך אתה מוזמן לבוא לפרק.
צריך לחשוב על פתרון...
אסף.
לא צריך פתרונות, צריך להשתמש במשאבים שכבר יש לך.
זה במסגרת מרחב הפתרונות שבמחשבתי..
אגב, ג'ו, זה בשבילך (בגלל השיר)
http://www.youtube.com/watch?v=1pfNlBaw6oA&feature=related
אסף.
אני חושב שמאחר ואין לה רישוי, תעשה פיניון ברקס כפול (כלומר, לכל סרן 2 צלחות עם שני קליפרים 2-4 בוכנות משני צידי הטופ לודר, סה"כ 6 צלחות ו6 קליפרים.
קשה לי להאמין שזה לא יספיק.
יוריד לך המון משקל ויהיה הרבה יותר קל לתחזוקה.
מיכה, רעיון מעניין.
אבל עכשיו צריך לחשוב על מקור לדיסקים וקליפרים מתאימים?
רעיוז כזה קורץ לי במיוחד בגלל שהוא מייתר את הצורך בפתיחת טבורים כדי לשרת את המשאבות.
אסף.
ועוד סרטון
אם היה נופל עלי במקרה סט גלגלים של טרקטור...
http://www.youtube.com/watch?v=EC4u1aH7vCM&feature=related
אסף.
מיכה, רעיון מעניין.
אבל עכשיו צריך לחשוב על מקור לדיסקים וקליפרים מתאימים?
רעיוז כזה קורץ לי במיוחד בגלל שהוא מייתר את הצורך בפתיחת טבורים כדי לשרת את המשאבות.
אסף.
אני לא יודע מה ההבדל בין הTOPLOADER של ה5 טון לעומת ה2.5 טון, הכוונה לגודל פלאנג' וכדומה.
אם זה זהה, אתה מוזמן לקפוץ לראות מה עשו על הסרן שלי. לא אני עשיתי, עבודה חורנית, אבל יתן לך כיוון.
יש המון דוגמאות באינטרנט לזה.
האמת, נראה לי די פשוט. רק צריך למצוא מקור לדיסקים וקליפרים גדולים מספיק.
אסף.
עידו לוריה
26-11-11, 19:28
אסף תשאל את שמוליק ( סוזי המשתוללת ) אולי בציוד ( צמ"ה ) שהוא מתקן יש .
עידו
למישהו יש מידות של קליפרים ודיסקים קדמיים של F350 ?
אולי של F550 ?
(עריכה - מצאתי. ב F350 קוטר של יותר מ 13 אינצ', מעגל חלוקה 8 על 170 מ"מ. בפלאנג' של הפיניון 8 על 7-1/4. קרוב... )
אסף.
שאלת תם
יש קשר בין יחסי ההעברה של הסרן לבין גודל/חוזק הדיסק/קליפר, לא?
בוודאי.
את כושר העצירה שנדרש בגלגלים(שניהם יחד), אפשר לחלק ביחס ההעברה כדי לקבל אותם ביצועים בבלימה של הפיניון. זה נכון כל עוד הדיפרנציאל נעול או לחילופין שני הגלגלים על הקרקע. אם יש גלגל באוויר והדיפרנציאל פתוח - אז זה לא משנה כלום כי לא תהיה עצירה.
מצד שני גם כוח העצירה של משאית ששוקל 20 טון במהירות 90 קמ"ש הרבה יותר גדול ממה שצריך כדי לבלות משאית של 10 או 15 טון במהירות 40 או 50 קמ"ש.
אסף.
כל זה ידוע,הכוונה שלי שאם יהיה חזק/גדול מדי ,בברקס מהיר אולי אפשר לפצלח איזו שן בדיפרנציאל
אם חלש/קטן מדי, אז חלש מדי...
אנערף ,אולי אני חופר ,בכל זאת כמה טונות על כמה שיניים..
החפירות בסדר. לשבור לא קל. אני גם רואה מה האמריקאים עושים - והם משתמשים בקליפרים של 300 מ"מ, וזה על סרנים שמורכבים על רכבי עבירות וביגפוטים - משקל קטן יחסית, וגלגלים ענקיים (של 60 אינץ' ויותר).
לא יבלום מספיק - מזה אני חושש. אבל אם לא ננסה לא נדע. מהר זה לא ייסע, ובכביש זה לא ייסע.
מה שמדאיג זה נושא של בלימת עם גלגל באוויר (למשל בירידה תלולה). בהתחלה הבלימה תהיה בסדר, אבל ככל שמתקדמים לבלימה מלאה זה לא יעבוד.
אסף.
סוזי המשתוללת
28-11-11, 00:41
1) מרתכים את הסרן האחורי (במידה וישאר רק אחד)
2)קח בחשבון שהפיניון "רואה" מהירות הרבה יותר גבוהה מהגלגלים עצמם מצד אחד אך מצד שני גם יחס ההעברה משתתף בעזרה לבלמים
אסף קליפר של וולוו עם הדיסק שלו כנראה יהיו מאאאאד יקרים להשגה (אלא אם אתה מפרק ליעקובלה מהרנואים:p ) אבל יעשו את העבודה בודאות והיתרון שלהם מדובר על אויר אויר אין שמן !! מה שייפתור את בעיית האירפק
לפרק את הסרנים האלה לריתוך דיפרנציאל זה סיוט.
תבדוק את האתרים הבאים, אולי תמצא שם:
http://www.redbarncustoms.net/5TONROCKWELLPARTS.html
http://www.boyceequipment.com/
http://www.rockwellparts.com/
השתגעת, מיכה? מה שיש שם עולה כ-ס-ף אני מדבר על דיסקים של סילברדו מהג'אנק, וקליפרים מפירוק. זה המקסימום. אלא אם כן ייפול עלי בטעות סט של ראם 5500... אסף.
אה...אוקי לא ידעתי.
לי אישית נמאס להתעסק עם זבל :-)
אין לי גישה למשאיות, מקסימום קליפר של פרייבט פה ושם.
אסף שים לב זה שימושי
http://www.google.co.uk/imgres?q=%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99% D7%9D+%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99%D7%99%D7% 9D&um=1&hl=en&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tbnid=5hGck1HmMsAYpM:&imgrefurl=http://www.quadracerhq.com/forum/showthread.php%3F15419-lt250r-large-harsh-trail-tires-23-quot-rear&docid=HHDvptQrJ_UBCM&imgurl=http://www.ehnescompany.com/images/new/military_truck_tire_step_6.jpg&w=400&h=300&ei=QGrwToeOEMvV4QSa_53HAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=197&vpy=177&dur=2623&hovh=194&hovw=259&tx=144&ty=104&sig=113440376206827305109&page=9&tbnh=155&tbnw=212&start=126&ndsp=15&ved=1t:429,r:0,s:126
נסיעת מבחן ראשונה...
http://youtu.be/9VbVN8InRok
אסף.
מה יש ל "אין וישרים" ?
השתגעו ?
מזל טוב (עם כננת ? או בלי ?)
אז ככה...
בלמים עדיין אין- אבל הייתי חייב לראות מאיפה בורח האוויר. וגם באופן כללי לתת למכללים קצת לרוץ ולהתחמם לראות אם יש נזילות לפני שאני מחליף שמנים.
את הסולר העתיק שאבתי, המיכל הראשון והאחרון היו מלאים ג'יפה, כל השאר די נקיים למראה (אבל מסריחים).
55215
מצברים בהשאלה (תודה לערן) מונחים בקבינה (גדולים מדי בשביל התא מצברים, וגם הכבלים שיש לי קצרים מדי), והניע בנגיעה.
אחרי החלפת צינורות אוויר מסיבית של הפעם הקודמת, גיליתי שנשאר רק צינור מתכתי אחד עם חור קטן, וזה דווקא הצינור של הווסת - שבדרך מתפצל לשעון, לצופר אוויר ולמגבים. דווקא המגבים עובדים ולא מפסיקים, קצת משונה בהתחשב בזה שאין חלונות... זה הצינור האחרון להחלפה (צינור 3/8, אני אעבור, כמו בשאר הצנרת שהחלפתי, לצינור בלמים סטנדרטי מפלסטיק שהוא הרבה יותר אמין מהצינור המתכתי), ומערכת האוויר תוכל להתמלא.
מעודד מאוד הוא גם ה פססס... שיש בכל הכנסה לרוורס ושיחרור הרוורס - זה אומר שהשסתומים של ה 6X6 פועלים ותקינים. בנסיעה קצרה בבוץ, גם ראינו שההנעה הקדמים עובדת. היאח הידד.
חוץ מזה..... צריך לגרז ולהחליף שמנים, ועוד ועוד ועוד... אבל שמעו, זה נוסע ממש יפה.
ולכננת... צריך לחכות שיהיה לי כוח להרים אותה :)...
(תורכב עם החלפת השמן בגיר)
אסף.
סוזי המשתוללת
21-01-12, 23:26
כן
יעקובל'ה סיפר לי על החיוך שהיה לשני הדבילים שבריאו .....:p
יאללה! תכין את המשאית לטיול עבירות בעוד חודשיים. אני מוכן להשתתף בדלק אם יהיה לי מקום בקבינה :-)
אם אתה צריך עוד ידיים אז אני מוכן בהחלט לבוא לעזור.
בזמן שאין לי זמן, החברים בארה"ב עזרו לי למצוא את הנתונם של המשאית, לפי מספר השילדה שלה:
Unit Ident Code:
W4D115
Nomenclature:
TRUCK CARGO D/S 5-TON
Model:
M813A1
NSN:
2320000508913
Serial Number:
C22810302
Registration Number:
NL06JT
Year of Mfg:
1978
Manufacturer:
65909
Contract Number:
DAAE07-74-C-0120
Sep 2005
מתוך כל זה, מה שחשוב הוא ששנת הייצור היא 1978. את הנתון הזה לא היה לי.
כיוון שהמשאית היתה מוצבת באירופה, יש קצת חוסר בהירות לגבי לאיזה יחידה היא היתה שייכת.
לפי הסימונים היא היתה או של הגיס ה 7, חטיבת הפרשים הראשונה (אין באמת פרשים, זו חטיבה קלה , שהיתה מנוגמשת ואחרי שהשתתפה במלחמה בבלקן הפכה לחטיבת הסטרייקרים הראשונה והשתתפה בשתי המלחמות בעיראק), או בסבירות יותר נמוכה של הגיס החמישי, חטיבה 11. בכל מקרה, כאן או כאן, מדובר במשאית של פלוגת האב"כ. ובכל מקרה, מדובר במשאית שראתה הרבה "אקשן" וגם ראתה עולם...
אסף.
עידו לוריה
27-09-12, 19:12
אז איך הגיע לארץ ?
עידו
זה, ידידי, מידע מסווג. מאוד מסווג.
החשוב הוא שנרכש באירופה והגיע כחוק, ועבור ידיים פרטיות.
אסף.
boaz avrahami
27-09-12, 21:11
ליגת העבירות בפתח, אתה מתכונן?
משהו כזה?
http://www.powerblocktv.com/player/show_player.php?ep_num=XT2010-05&ep_show=XT
http://www.powerblocktv.com/player/show_player.php?ep_num=XT2010-07&ep_show=XT
http://www.powerblocktv.com/player/show_player.php?ep_num=XT2010-13&ep_show=XT
משאית צעצוע... זה ריאו 2 וחצי טון - מי שמכיר, הוא בערך בגודל של טנדר פולסייז ממוצע. טוב, לא בכל המימדים, רק באורך...
שלי לעומת זאת, יותר כמו אלו:
http://www.youtube.com/watch?v=B3tKIu7g8qU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wekGyE35Jvc
http://www.youtube.com/watch?v=KgdLV2l0jq4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jwH6DK-C_dA&feature=related
אסף.
boaz avrahami
29-09-12, 18:49
אני מקווה שלא צחקת....
אני מת על הענף הזה - במיוחד על המשאיות עם ההגוי גם לסרנים מאחור
אני?
אף פעם לא צוחק...
אסף.
boaz avrahami
29-09-12, 19:06
תרשום אותי בצוות סיוע
עידו לוריה
29-09-12, 21:56
אסף צוחק אין לו את השריר הזה .
עידו
היי אסף
חזרתי עכשיו מאימון בצאלים, במהלכו נאלצתי להחליף מנוע בטנק בגלל נגד תחזוקה לא מוצלח.
ה5 שעות ייבוש של ההחלפה הפכו למעניינות כשהגיע יחד עם הריו ח"ץ עוד ריו ואחרי שקראתי את השרשור שלך לא היתה אפשרות אחרת מאשר לקחת אותו לסיבוב.
זה באמת מרגיש שהוא לא ייתקע בשום מקום.
יש לי שאלה-
למה הסרנים שלו נראים כאילו הדריישפט מגיע מעל הביצה ולא מקדמתה?
יש משהו מיוחד בהיגוי שלו? זה נראה כאילו הוא עובד על בוכנה בכל גלגל?
חוץ מזה יש לי משהו בשבילך על -בה"פ
שמח שנהנית... ומתברר שחוץ ממני וממך היו השבוע עוד כמה חברים בצאלים... ולא ידענו. צריך לעשות עם זה משהו. הסטטטיסטיקה מראה שבכל רגע נתון יש לפחות ארבעה חברי ג'יפולוג באימון בצאלים...
הסרנים, אכן, עם הגלי הינע מתחברים מלמעלה. סרני רוקוול מהסוג הזה הם בעלי הפחתה כפולה. יש יחס העברה אחד בסט גלגל"שים שמעביר את הכוח מהפלאנג' המניע לפיניון, ואז יש גם את הפיניון שמניע את הקורונה, כמו בדיפרנציאל רגיל. זה נותן יחס נמוך במיוחד בלי לייצר קורונה ענקית.
הכניסה מלמעלה של הגלים הינע - נותןת אפשרות "לשרשר" דיפרנציאלים זהים אחד לשני - בשלושת הסרנים יש בדיוק את אותה הביצה, עם שני פלאנג'ים - כניסה ויציאה - חלקם מחובירם לגלי הינע וחלקם לא.
זה נותן עוד ייתרון של מרווח גחון גבוה מאוד, וגם זוויות צלבים כמעט אפסיות גם במצבי קיצון של המתלים.
65537
לגבי ההגה - יש תיבת הגה, ויש בוכנת עזר הידראולית מהצד השני. זה מבטיח שגם כשאתה שקוע בבוץ עד צוואר, תוכל להפנות את הגלגלים בלי לעקם את מוטות ההיגוי בגלל ההתנגדות של הגלגל שבצד הרחוק מהתיבה.
אסף.
אתה מכיר את האתר הזה?
http://www.100dollarman.com/
יש שם כמה דברים ממש נחמדים. אולי יוכלו לעזור לך למצוא חלקים
אני מכיר את הבחור. זה זה שהחברה שלו מצולמת אי שם בתחילת השרשור. איש חביב. יושב על המכרזים באופן קבוע... וזוכה.
אסף.
האמת היא שחשבתי על זה שיש עוד אנשי פורום בו זמנית שם. מאיזה חיל אתה?
כמו כן, ראיתי שבקצה בהסרן האחורי יש יציאה שמזכירה קצת יציאות שיש בטרקטור- מה המטרה? חיבור מכונה ?
תגיד לו לשים עוד תמונות של חברה שלו :-)
אני מכיר את הבחור. זה זה שהחברה שלו מצולמת אי שם בתחילת השרשור. איש חביב. יושב על המכרזים באופן קבוע... וזוכה.
אסף.
האמת היא שחשבתי על זה שיש עוד אנשי פורום בו זמנית שם. מאיזה חיל אתה?
כמו כן, ראיתי שבקצה בהסרן האחורי יש יציאה שמזכירה קצת יציאות שיש בטרקטור- מה המטרה? חיבור מכונה ?
אתה ככה יכול לחבר שני סרנים ללא צורך בדרייבשאפט. מהטרנספר.
בגדול היתרון (ובמידה וסויימת גם החסרון) של הסרנים האלה הוא שאתה לא יכול להרכיב אותם הפוך. כלומר, כל עוד המנוע קדמי, הסרן תמיד יסתובב קדימה ולא יהיה לך מצב שאם אתה הופל את הביצה בסרן רגיל, הרכב יסע לאחור. למה חסרון? כי כדי כן לסובב את הכיוון סיבוב של הסרן במקרה של מנוע אחורי, זה סיפור מהתחת. אפשרי אבל מסובך.
האמת היא שחשבתי על זה שיש עוד אנשי פורום בו זמנית שם. מאיזה חיל אתה?
כמו כן, ראיתי שבקצה בהסרן האחורי יש יציאה שמזכירה קצת יציאות שיש בטרקטור- מה המטרה? חיבור מכונה ?
המטרה , כמו שכתבתי קודם - היא לחבר סרן לסרן. כך אתה יכול לשרשר סרנים זה לזה. תסתכל על השרטוט פיצוץ - אתה רואה שבראש הדיפרנציאל יש שני פלאנג'ים, הם למעשה שני קצוות של אותו גל. הכניסה מסובבת את היציאה, ואם תחבר עוד דרייבשפט אתה יכול להניע ממנו עוד סרן.
בסרנים מודרניים יותר, הסרן האמצעי שונה מהסרן האחורי. בשיטה הזו, כל הביצים זהות, בכל הסרנים.
אסף.
המטרה , כמו שכתבתי קודם - היא לחבר סרן לסרן. כך אתה יכול לשרשר סרנים זה לזה. תסתכל על השרטוט פיצוץ - אתה רואה שבראש הדיפרנציאל יש שני פלאנג'ים, הם למעשה שני קצוות של אותו גל. הכניסה מסובבת את היציאה, ואם תחבר עוד דרייבשפט אתה יכול להניע ממנו עוד סרן.
בסרנים מודרניים יותר, הסרן האמצעי שונה מהסרן האחורי. בשיטה הזו, כל הביצים זהות, בכל הסרנים.
אסף.
ולחסוך חלקים על המדף.
צריך דיפ׳ אחד לתחזוקה של סרן.
באותו הכיוון הלכו עם הנאבות של ההאמר.
רציתי לכתוב :
"רק אל תגיד לי שזו גם הסיבה לפלאנג' יציאה בדיפ' של הג'פס.
ואם כן : אני רוצה כזה !!!! "
ואז חיפשתי רגע בגוגול, וזה אשכרה קיים.
http://www.pakwheels.com/forums/attachments/4x4-clubs-off-roaders-suv/584268d1347287383-6x6-m151-xm408-3_wvz_pakwheels-com-.jpg
http://www.pakwheels.com/forums/4x4-clubs-off-roaders-suv/99293-6x6-m151
יש דבר אחד שלא מובן לי בסרן של הריאו.....
החיבור לדרייבשאפט גבוה מאוד. השמן של הסרנים נמצא רובו בביצה. כוח הכבידה,כראוי לו,מושך את השמן למטה....
איך מגיע שמן לאזורים הגבוהים של הדיפרנציאל?
עידו לוריה
17-11-12, 13:35
ע"י החלקים הנעים .
עידו
סוג של פוסט פרידה.
הריאו עבר דירה. לפני כמה חודשים. ירד מהנתמך בדרדור ואז נהגתי בו בפעם האחרונה לשדה שיהיה ביתו החדש.
התמורה כבר בינתיים עברה ברובה אלי... פרוייקט חדש. נתתי רכב מניע נוסע שלם ותקין וקיבלתי תמורתו ערמת חלקים. שלדה. מנוע פרקינס. Np435 np205 dana60 dana70 חלקי מרכב שלדה יפה והמון... אבל המון אופטימיות. כשהרישיון יהיה אצלי תחת היד, יהיה אפשר להרחיב בשרשור חדש.
אסף.
עידו לוריה
27-01-17, 19:19
מברוק ותקשר אותנו לשירשור החדש כאשר היה אחד .
עידו
נתתי רכב מניע נוסע שלם ותקין וקיבלתי תמורתו ערמת חלקים. שלדה. מנוע פרקינס. Np435 np205 dana60 dana70
אסף.
זה יכול להיות סוג של חידה מוטורית.
ואני אומר, בז׳.. לצבוע בצבע בז׳..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.