התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנוגע לג'נטים?



roi777
05-05-11, 16:50
חברים יקרים אשמח לשמוע את דעתכם לגביי דילמה קטנה אך מציקה...
כרגע אני נועל צמיגים 215/75/15 על ג'נט מקורי 5.5 אינצ', אני מעוניין "לנפח" קצת את בסיס הגלגלים אך לא על חשבון
איבוד גובה ולכן ההתלבטות שלי היא בין כמה חלופות:
1.לעבור לג'נט 7'- למרות איבוד גובה מינוריי,צמיג יושב רחב יותר משמע נמוך יותר,לא?!
2.ספייסרים לגלגלים-למרות שהרחקת הגלגל מבסיס הסרן משמע תוספת עומס.
3.לחכות בסבלנות ולחפש ג'נט 5.5 אינצ' אופסט

"מה אתם ההייתם עושים?"

drorito
05-05-11, 19:11
אהלן ,

לא מבין גדול בג'נטים אך ,
מה ההבדל בין 2 ל 3, מבחינת עומסים ?

הירשפלד יובל
05-05-11, 22:39
אצלי הנושא יותר קריטי מאצלך - סרנים צרים ויותר גבוה כנראה בגלל גודל צמיג והגבהה - אספר לך מה עשיתי.
הרכב כשקניתי אותו היה עם צמיגים 195/80/15 - גבוהים וצרים - על חישוק 5.5 ללא אופסט.
כשעברתי ל - 7.00-15 ('30+) הרכבתי אותם על חישוק 5.5 עם אופסט והרכב היה עדיין צר וגבוה מסוכן לשפ"צים .
מצאתי רק 3 חישוקי '7 (קשה למצוא במחיר סביר ) הרכבתי 2 מאחור ורואים ישר את ההבדל ברוחב. אבל היו לי רק 3 .
מצאתי 4 חישוקי '8 ויורכבו עם סט צמיגים נוסף במידה 7.00-15 בע"ה שבוע הבא.
אין לי נסיון עם ספייסרים , אני יודע שעלותם בארץ ובחו"ל היא לא זולה ואני לא אוהב מכנית (יכול להיות שללא הצדקה )את התוספת הזו. מציע לך או לחפש סרני היילקס (האפשרות הפחות סבירה/ריאלית והיקרה יותר ) או לחלופין להשקיע זמן/אנרגיה בחיפוש אחר חישוקים '7-'8 , האפשרות היותר ריאלית אבל לא בהכרח קלה.
בהצלחה.
(בתמונה המצורפת מורכב 7.00-15 על 5.5 עם אופסט וניתן לראות שזהו לא מצב מומלץ-גבוה וצר . )

elro
06-05-11, 00:31
יובל, הג'אנט יהיה רחב יותר מידי מהצמיג, לדעתי האישית, לא בריא.

הירשפלד יובל
06-05-11, 07:29
אלרואי. אני מודע לזה שזה לא המצב האידיאלי לפי המלצות יצרן לגבי רוחב חישוק , (Rim Size ) , אולם כל עוד לא הרחבתי סרן בדרך אחרת (היילקס , סמוראי רחב , ספייסרים ), זוהי פשרה שאני מוכן/נאלץ לבצע כרגע. אוגר צמיגים במידה נדירה זו גם כמענה לבלאי מואץ אם יהיה כתוצאה מכך , למרות שבשני הסטים (10 במספר) אלו צמיגי ניילון ללא פוליאסטר וחזקים/עמידים יותר.ביום שאשבר/יתאפשר לי חוקית אעבור ל-30/9.5/15.
http://www.yokohamatire.com/tires_commercial/spec.aspx?tire=Y742S

raanan
06-05-11, 08:48
ממליץ לך לעשות "קפיצה" אחת וכמו שצריך !
צמיג 235/75/15 (או 30/9.5 אבל הם נדירים ויקרים) וג'אנטים (ברזל) אופסט.

בהצלחה
רענן

הירשפלד יובל
06-05-11, 09:10
רענן , כל החישוקים שיש לי (' 5.5 - '7 - '8 , 12 במספר ) הם ברזל עם אופסט - לא משתמש בסגסוגות קלות. לא מעונין ב-235 מכיוון שהוא ינמיך לי את הביצים וכבר חטפתי פעם מכה ללא נזק למכלול בביצה הקדמית (רק מעטפת) ואחריה עברתי למידה 7.00-15 .
30/9.5/15 ינמיך פחות , הוא לא הכי נפוץ (יותר ממה שיש לי היום בטוח ) ומה שחשוב הוא מיוצר עדיין היום ע"י כל החברות בפרופיל שטח מלא. הפרש המחיר בינו ל-235 הוא לא גדול וה-30/9.5/15 נמצא במלאי בארץ דוגמת היוקוהמה גיאולנדר MT.

גילי א
06-05-11, 21:13
מה זה "אופסט" ?

הירשפלד יובל
06-05-11, 23:59
(Photographs: )
אופסט (OFFSET):

ההיסט של מישור חיבור החישוק לטבור הרכב (איפה שהחורים) ממרכז החישוק. אופסט חיובי משמעו שההיסט הוא לכיוון מרכז הסרן, לכן הגלגל יתכנס לפנים הרכב; אופסט שלילי (הרצוי, ברוב המקרים של רכבי השטח) משמעו שהגלגל בולט כלפי חוץ הרכב, כלפי הכביש.

סולי
06-05-11, 23:59
אתה פשוט מחפש בכוח אהה..

1. אתה מתכוון להגדיל את מפסק הגלגלים ולא את בסיס גלגלים.
2. וגם אם תעבור לג'אנט רחב יותר הוא לא יגדיל אתה מפסק הסרנים, אלא אם כן הוא יהיה עם אופסט.


לדעתי זאת שטות גמורה לעבור לחישוק רחב יותר, ואני אסביר:
* אתה מצויד בסרנים רחבים במקור.
* כבר שיפרת את היציבות והבטיחות בכך שהרכבת סולייה רחבה יותר ב-1ס"מ, ובמיוחד בכך שהתקנת ממיטב התוצרת.
* היצרן של הצמיג מאשר את רוחב החישוק שלך להתקנה.
*תסכים איתי שצפוף יותר טוב לצמיג כשאתה מוריד לחץ בשטח.
*הבלאי יעלה והסיכוי לנזק , אל תשכח שהדפרנציאל אצלנו חלש יותר מהישנים, אין לנו אופ' לציריות מחוזקות, המיסבי גלגל עולים הון וההחלפה מעט מורכבת יותר.
*בכלל בכל הקשור להתנהגות והחשיבות למשקל בלתי מוקפץ , פחות זה יותר.
*חישוקי 7" יפים כאמור קשים להשגה.

ואם אתה בכל זאת מתעקש חישוק סגסוגת 6". לא יותר...

עכשיו, מה אני הייתי עושה?
מאוד פשוט.. חוזר למקורות..
מוצא חישוקי ברזל 5.5" מקוריים.. צורת משולשים, כמו בדגמים הישנים ..
ניקוי חול, צבע לבן..
לדעתי יבליט את הצמיג לטובה בתוך הכנף השחורה.. , יתאים לגג הלבן.. ויבליט מאוד את הצבע היפה ..מאוד.. של האוטו שלך.

https://lh6.googleusercontent.com/_LYoxNmzSBHU/TCn5m6J1nSI/AAAAAAAAAh8/ZL1ym-yZdAo/s800/DSCN3048.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/_LYoxNmzSBHU/TCn5m6J1nSI/AAAAAAAAAh8/ZL1ym-yZdAo/s800/DSCN3048.JPG

liro
07-05-11, 14:44
אין שום בעיה עם ג'נט "7 עדיף מספייסרים

איש
07-05-11, 22:20
[SIZE=3]2. וגם אם תעבור לג'אנט רחב יותר הוא לא יגדיל אתה מפסק הסרנים, אלא אם כן הוא יהיה עם אופסט.




לא מדוייק.
נניח ויש גנט 8 עם אופסט 0 , וגאנט5.5 עם אופסט 0 עדיין גאנט 8 ירחיב את הסרן .
זה קשור ל back spacing ולמידה ...

roi777
08-05-11, 13:34
טוב חברים השכלתי,תודה רבה לכל המגיבים וכנראה שבנתיים נישאר על הג'נט המקורי (והמכוער), נוותר על ג'נט 7
ובעצתו של חבר חכם נחפש ג'נט 5.5 מקורי בתצורה הישנה (משולשים).

מורי
08-05-11, 21:17
רועי,אני לא מבין מה יתן לך ג'נט מקורי מהדגם הישן.אתה לא מתכוון להרכיב אותו הפוך,נכון?:confused::confused::confused:

דרך אגב,אם תתעקש יש לי סט כזה.

ishc
08-05-11, 21:44
רועי,אני לא מבין מה יתן לך ג'נט מקורי מהדגם הישן.אתה לא מתכוון להרכיב אותו הפוך,נכון?:confused::confused::confused:

דרך אגב,אם תתעקש יש לי סט כזה.

הוא פשוט יפה יותר מהג'אנט של המסולסלים

roi777
09-05-11, 08:06
אכן כך כמו שצחי אמר - פרקטית זה לא נותן כלום, ויזואלית יותר נחמד.

נדב42
09-05-11, 09:13
יש לי ג'אנטים מקוריים של ויטארה ארוכה, לדעתי הכי יפים מכל מה שיצא מסוזוקי ...
פנויים להובלה, אם תרצה.

-->