התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא קפיצי עלים ושאקלים.



MOALEM
06-05-11, 09:12
שלום לכולכם!
בעקבות עיקום הקפיץ הקידמי שמאלי בפעם האחרונה בשטח, חשבתי לעצמי אם אולי עדיף להעביר את השאקלים אחורה.
הרי כך הם בנויים בהיילקס. (אוסיף תמונה כשאצליח).
הרי במצב סטנדרטי , בעת סגירת מתלה, הגלגל נע קדימה מעט, ברוב הזמן , גם הרכב נע קדימה.
כך שבעת נסיעה במשטח לא חלק הגלגל בעצם נאלץ להידחף אל המכשול.
כשלעומת זאת, כשהשאקלים (נדנדות) ממוקמים מאחורי הקפיץ, היתקלות במכשול ודחיפת הגלגל אחורה, בעצם עוזרת בדחיפה למעלה.

השאלה היא כזאת: עפ"י הנ"ל, אם הוא מובן דיו. האם זהו רעיון פשוט ומבריק? או שמא מיותר, ואיני מבין מספיק את מהות הקפיץ..?
תודה על התגובות.

הירשפלד יובל
06-05-11, 09:25
יש קיט יעודי של קלמיני לכך "שאקל רוורס " וחלק מערכות ההגבהה שלהם מבוססות על העקרון הזה. אני שקלתי בזמנו את זה ושאלתי גם את אלון. הדעות היו חלוקות מה זה גורם להיגוי ברכב שלהבדיל מההיילקס הישנים לא תוכגן במקור לכך. כשאני הגבהתי את הרכב לא היה יבואל לקלמיני בארץ כך שזה היה פחות מעשי.
http://www.puresuzuki.com/shackle_reverse.htm
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?11293-%D7%A9%D7%90%D7%A7%D7%9C-%D7%A8%D7%91%D7%A8%D7%A1-%D7%95%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA&highlight=%F9%E0%F7%EC+%F8%E5%E5%F8%F1+% F1%EE%E5%F8%E0%E9

asafk
06-05-11, 09:37
שאקל רוורס הוא מאוד בעייתי לרכב שההיגוי שלו לא מתוכנן לכך מלכתחילה.
תזחל מתחת להיילקס ותראה איך מערכת ההגה בנויה, וכמה היא שונה (ומורכבת יותר) מאשר של הסמוראי.

אסף.

GodsFather
06-05-11, 09:56
דניאל, אפשרי ויש אפילו קיטים לכך ולא יקרים בכלל. אומרים שזה יעיל מבחינת יכולת גיהוץ, היו כמה דיונים באתר וגם באתרים זרים. (לא ניסיתי בעצמי, אבל SAPOG התקין כזה בשבועות האחרונים על הטנדר שלו, צריך רק שיתחיל לנסוע כמו בנאדם כדי שיוכל לומר אם זה היה שווה)

אם תסתכל על מבנה הקפיצים האחוריים, זה למעשה עונה על השאלה שלך. הזעזוע נספג בצורה יותר טובה.

חפש SHACKLE REVERSE לסמוראי (גם באתרים זרים).

reuvenk
06-05-11, 11:37
אצלי מותקן שקל רוורס ולדעתי זה לא ממש שווה, הרכב נוח ומגהץ לא רע בכלל אבל יש הפרעה מורגשת בהיגוי ( משהוא מעורפל בסיבובים
ולא הייתי יודע מה זה עם לא הייתי קורא כאן אבל זה קיים ).
הייתה לי בעיה עם ההגבה: במדרגה הראשונה הבולם פגע בסרן ונפגם והגלגל היה פוגע בכנף ( מה שפתר את זה היה הזזה של הסרן קדימה ביחס לקפיץ ).
זה מוסיף גובה ואני לא בטוח לגבי מהלך אבל לא הייתי מרכיב קיט כזה, אני קניתי את הרכב ככה ואין לי כוח לפרק את זה כי יש הרבה שנויים על זה...

GodsFather
06-05-11, 11:58
שאקל רוורס הוא מאוד בעייתי לרכב שההיגוי שלו לא מתוכנן לכך מלכתחילה.
תזחל מתחת להיילקס ותראה איך מערכת ההגה בנויה, וכמה היא שונה (ומורכבת יותר) מאשר של הסמוראי.

אסף.


זחלתי ועדיין לא הבנתי מה מצדיק את המורכבות הזו... ולא מצאתי גם הסבר של מישהו בנושא, רק הפניות כאלה...

ראובן, אם אצלך יש משהו לא תקין, צריך לרדת לשורש הבעיה ולנתח מה בדיוק. יכול להיות שהקפיצים רכים מידי ולכן יש ערפול בהיגוי ואת זה פותרים עם מוט פנהרד (זרקתי אופציה מהראש, לא מכיר בדיוק את הרכב שלך, זה הלבן הארוך-סגור שהיה של אמנון, לא ? ).

reuvenk
06-05-11, 15:41
זה הלבן הארוך-סגור שהיה של אמנון, לא ? .

אתה צודק הוא היה של אמנון, ואין ממש בעיה זה רק בסיבובים חדים, צריך להיכנס קצת יותר לאט, מתרגלים...
הקפיצים חדשים יחסית ( פחות משנה ) והם בסדר לדעתי,
לפני שבוע הוחלף מוט הגה לאחד משופר ומחוזק וקצת יותר ארוך ( Z ) וזה שיפר קצת את התחושה של ההיגוי ואת קוטר הסיבוב בהרבה...
צריך להכיר את המגבלות של הרכב...

asafk
06-05-11, 19:58
שם ההגה עובד עם מפרק נוסף שמעביר תנועה קדימה- אחורה של מוט היגוי לתנועה ימין-שמאל. המוט הנוסף אמור להיות במקבילית עם ה"זרוע" הקדמית של המתלה.

אסף.

GodsFather
07-05-11, 10:29
אסף, זה עדיין לא מסביר למה זה חשוב/קריטי בשביל מעבר ממבנה רגיל לSHACKLE REVERSE...

MOALEM
07-05-11, 12:24
תודה רבה על התגובות.
לא ידעתי שזה נקרא כך, אקרא יותר בנושא, ואבדוק רכבים של חברים, אז אהיה חכם יותר בנושא.
האמת שחשבתי שזה יוכל אולי לשמש כ"קיצור דרך" או דרך נוספת ל - RUF.
אבל כנראה שאסתפק רק ב - RUF, אבדוק את הנושא, ואדווח. (העניין עלול לקחת מס' שבועות)

תודה רבה ואחלה של יום..

asafk
07-05-11, 15:30
כאשר התנועה של הסרן לא מתואמת עם זרוע הגה, מתקבלת תנועה לא רצונית של ההגה עם עבודת המתלה - סוג של באמפ סטיר. אבל זה החלק הקל. ההיגוי הפסיבי במתלה עלים עם שאקל קדמי הוא עם הפניה. עם שאקל אחורי - נגד הפניה. וזה יוצר תופעות היגוי מאוד מוזרות במערכת הגה שאין בה את החוליה הזו או מבנה ייעודי לכך. במאמר מוסגר ולפני שתאמרו שיש בשוק קיטים של שאקל רוורס, אני אקדים ואומר שמבחינת היצרנים, הקיטים האלו מיועדים לכלי רכב שלא נוסעים בכביש כמעט אם בכלל.

אסף.

GodsFather
07-05-11, 15:42
בקיצור, נושא פתיר אם מתייחסים אליו ברצינות ומבלי להעתיק אחד לאחד את המערכת מהיילקס (שגם היא, כידוע, לא חסינה מפגמים בייצור).

לגבי הדיסקליימר, ברור.

-->