PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש בולם הגה משופר /מחוזק



סופת המדבר
09-05-11, 20:18
היום בנסיעה קצרה במושב אחרי כל גבשושית במהירות של 30/40 קמ״ש
הגלגלים הקדמיים נכנסים לתהודה או איך שלא קוראים לזה (ימינה שמאלה ימינה שמאלה)
וממש מפחיד עד שאני מאט או לוחץ ברקס ואז זה מפסיק
בבדיקת חופשים לא נמצא כלום עברתי גם על הu של הקפיצים הכל תקין
יש פנהרד ויש מיצב ויש בולם הגה
אבל כנראה שהבולם (חדש מלפני שנה) קצת התעיף ושאני מוזיז אותו ביד
אז התזוזה הראשונית שלו ממצב סטטי הכמה מ״מ שלו פנימה והחוצה זזים יותר בקלות משאר האורך של הבולם
אולי זה מה שלא מונע את התנודות הקצרות האלה והמהירות
ובכל מקרה אני רוצה או להוסיף עוד בולם או (אם יש) לשים בולם מחוזק יותר, עבה יותר, קשה יותר

cj 64
09-05-11, 20:32
לא חושב שאתה בכוון!!
יותר נכון תתעמק שוב,בתפוחים,\בולגונטים\וחשוב מאד ללכת אחריי זה לכוון פרונט :מקצועי"
הייתהלחבר שלי את התופעה הזאת , מאד מפחיד,וקצת מסוכן ההיתי אומר.
גל "דש מ"עקרבוט"

six 4 life
09-05-11, 20:38
כל הסיפורים עם ההגה התחילו לך במקרה אחרי שערגלת את הקפיצים מקדימה?

סופת המדבר
09-05-11, 23:02
את העירגול עשיתי כבר ליפני איזה חצי שנה
אני מאמין שההיתי שם לב אם זה היה מתחיל מאז
אבל זה התחיל בחודש האחרון בתדירות יותר נמוכה (פעם ב...)
ואז ראיתי שהבורג של הפיטמן השתחרר טיפה ואז היא היתה טיפה חופשיה אז חיזקתי אותה וזה הפסיק
אבל היום זה התחיל שוב ממש אחרי כל גבשושית האוטו מתחיל לרקוד
״הפכתי״ את כל האוטו תפוח תפוח בורג בורג ולא נמצאה שום בעיה
רק אולי הבולם הגה כמו שאמרתי

עכשיו שאני חושב על זה למרות שקניתי את הגיפ עם הפרוקומפ עליו
שאמורים ליהיות מוגבהים אין קלינים בסרן הקידמי
יכול ליהיות שזאת הבעיה שצריך להטות קצת את הסרן אחורה?

six 4 life
09-05-11, 23:21
לכן שאלתי אם הבעיה הופיעה אחרי העירגול, כי יש מצב שהזויות שלך השתנו ומשפיעות לרעה על ההיגוי כי מה שאתה מתאר לא אמור לקרות גם ברכב בלי בולם הגה וגם בלי פנהרד בכלל. יכול להיות שהפניון עלה והבולג'יונטים העליונים שלך יוצאים עכשיו קדימה מעבר לבולג'יונטים התחתונים אבל עזוב ניחושים.
לפני שאתה מתקדם לכיוון הזה תוודא שהפין המרכזי בתיבה- זה שעליו מתישבת זרוע הפיטמן- לא רוקד, הכוונה זז בתוך התיבה מצד לצד.
אם בא לך תעלה תמונה של היוק בסרן הקדמי שתשקף פחות או יותר את הזוית שלו, זה יוכל לעזור.

סופת המדבר
10-05-11, 00:26
תראה.. במשחק בהגה ימינה שמאלה מהר וקצר (כמו בטסט)
אין שום חופש בשום תפוח אבל כן יש את החופש שאתה מתאר
שבמקום שהציר של הפיטמן ידחף את הגלגל הוא זז לצדדים (ממש טיפה כי אם היה הרבה היה נוזל שמן)
לי לא נראה שזה תקין מה אפשר לעשות? להחליף מיסב?(אין להשיג) ובגלל זה קניתי תיבה שלמה
הציר זז לצדדים רק שיש עליו עומס כשהפיטמן מפורקת לא מרגישים שום חופש עם היד

six 4 life
10-05-11, 00:29
בעיקרון אתה יכול לקנות קיט שיפוץ לתיבה באיביי ובלי קשר מיסב יש מצב שאפשר להשיג (ויש גם מצבים שהציר נשחק).
התיבה שקנית- על הג'יפ כרגע?
ז"א החלפת את הקודמת באחרת ויש לה חופש דומה? או שהיא עדין לא מורכבת.

סופת המדבר
10-05-11, 08:59
התיבה שהיתה התחילה לנזול בפיתאומיות ממש נזילה חזקה מהציר פיטמן
אחרי התעסקויות עם התיבה וראיתי שהכל תקין חשדתי במיסב ניסתי להשיג מיסב
בכל הארץ ולא מצאתי כזה
אז לא היתה לי ברירה וקניתי ליפני שנה בערך תיבה(משומשת תקינה) מרועי וגיא
התיבה עבדה יפה בלי שום בעיה חוץ מזה שההגה ניהיה יותר רך
רק עכשיו התחילה כל הבעיה של הגלגלים
התיבה שקניתי מורכבת כרגע

אני יודע שבקיט שיפוץ אין מיסב
אתה יכול להעלות איזה קישור לקיט שיפוץ שאני יראה במה מדובר

six 4 life
10-05-11, 15:57
אוקי ושמת לב במקרה אם אחרי ההרכבה היה את החופש או שרק בזמן האחרון הוא התפתח?

סופת המדבר
10-05-11, 17:17
כשהרכבתי את התיבה לא היתה שום בעיה אז ככה שלא חיפשתי בעיות אחרות
אולי היה חופש אבל לא השפיעה על כלום
השאלה אם אמורים ליהיות קלינים בסרן ואם אולי זה יפתור את הבעיה?
(כרגע ההגה חוזר למצב ישר אחרי סיבוב, לא הכי בהיתלהבות אבל חוזר)

six 4 life
10-05-11, 20:32
יש בעיה בתיבה ואתה מחפש לפתור את זה עם קלינים?
החופש בציר לא תקין וזה כנראה מה שגורם לך לבעיה. העסק עם הקלינים זה התעסקות מיותרת ונסיון מיותר לפתור בעיה שכנראה לא קשורה, אבל אתה יכול לשחק עם קלינים אם בא לך...
לגבי אם צריך או לא אין פה שחור או לבן יש מצבים שלא צריך קלינים ויש מצבים שכן, תלוי בזוית הסרן.
בלי תמונה כללית של זוית הדיפ' ביחד לג'יפ אי אפשר להגיד לך כן או לא.

סופת המדבר
10-05-11, 21:04
נראה לי שהבעיה נפתרה..
בטיול הטכני האחרון היתה איזה מדרגה ש''חסמה'' את הגלגל קדמי ימני (זה משהו שהנהג לא רואה)
ואז החבר'ה הטובים שכיוונו אותי אמרו לי ''סע סע'' ניסתי ליסוע עם טיפה גז לא עזר (לא נעול מקדימה) אז ניסתי עם יותר גז גם לא עזר
ואז שהגלגל תקוע והגיפ \שלדה מנסים ליסוע
מה קורה? הגלגל מתנגד לשילדה והקפיץ סופג את כל הכוחות האלה
ואז החלק האחורי של ה'מאיה' הקידמית ימנית התעקם לכיוון למעלה יענו קיבל ''עירגול יתר''
מהעין האחורית של הקפיץ 20 ס'מ בערך היו באויר לא נגעו בעלה מתחת (משהו שרואים בעין בין המאיה לעלה מתחת היה הפרש של כמה מעלות טובות)
תאמת לא חשבתי שזה יכול ליגרום לבעיה אז לא סיפרתי את זה
אבל נכון לעכשיו אחרי שישבתי על זה פירקתי את הקפיץ יישרתי את העלה
עשיתי את אותו סיבוב על המושב באותה מהירות באותם גבשושיות לא היתה שום בעיה הגיפ לא ''רקד'' אפילו טיפה
אולי זה הבעיה ואולי לא נכון לעכשיו היא נעלמה

בכל מקרה אני גם יעלה תמונה של הזוית של הסרן

-->