צפייה בגרסה מלאה : Article: מסלול 4X4: ממצדה לערד, דרך מעלות יאיר וזרון
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?2107-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%99%D7%90%D7%99%D7%A8
בחניון המסודר והמסורתי של דויד ברוזה על הסוללה של מבצר מצדה. המקום מהווה עבור רובינו טראומה מימי בית הספר התיכון. נגררנו בחום היוקד בטיול שנתי, טיפסנו בחוסר רצון בשביל הנחש
הלו הלו- שביל הנחש נמצא בצד השני (מקביל לרכבל !)-כניסה מזרחית
שביל הסוללה-כניסה מערבית
לאחר קריאה נוספת הבנתי את הכוונה בכתיבה וההבדלים בין שביל הנחש לבין שביל הסוללה- היכן העורך ?
סוזי המשתוללת
12-05-11, 08:05
אכן כן אייל
אמנם עשית שיעורי בית נפלאים ותמיד כיף לקרוא את הכתבות שלך (מי ייתן ורק אתה תכתוב...)אבל זה לא גורע מהעובדה ששביל הנחש מגיע מצד שני!!!
הלוקיוס סרביוס זה ההוא מהיו היה?
"רק בשביל להרגיע את הטראומה אנחנו טיפסנו על המבצר מצד הסוללה, יותר קל, יותר זול ויותר מתאים לנו להמשך המסלול"
כפי שכתבתי בהתחלה, שביל הנחש הוא הטראומה מימי בית הספר ולכן עלינו מצד הסוללה, מהצד ממנו הגיע והמשיך הטיול שלנו.
מה לא ברור? אני אסביר לכם מה הבעיה! תפסיקו לקרא כתבות ב-5 לפנות בוקר:rolleyes:
לוקיוס סרביוס הוא הבן דוד של סילביוסובוס קוסאמוקוס והוא האחיין של ההוא מהיו היה.
כתבה מוצלחת נוספת ברצף הכתבות המרעננות שפוקדות את האתר לאחרונה.
יישר כוח.
תוספת מומלצת מאד למסלול הוא גיחה רגלית קצרה לגבים של נחל רחף. במרחק של 10 דקות הליכה מהרכב, מגיעים לסדרת גבים מדהימים שבעונה זו מלאים במים. מומלץ מאד, במיוחד לאור הימים החמים שיפקדו בקרוב את האזור. (כדאי להשאיר שומר על הרכבים)
כמו כן, בתצפית של מעלה יאיר מומלץ ללכת רגלית כמה עשרות מטרים צפונה לעבר המצוק והמפל של נחל יעלים. אחת התצפיות המרהיבות של מדבר יהודה (ונקודה משגעת לרודפי שיטפונות...). יש לשמור טוב טוב על הילדים ולא להתקרב יתר על המידה למצוק!!!
לגבי מיצד זהר: קישור לשרשור המחאה נגד מועצה אזורית תמר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?54915-%D7%A9%D7%97%D7%A8%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%93-%D7%96%D7%94%D7%A8-%21)
דבר אחרון: מה עם קצת תמונות של ג'יפים....?
גם פה יש אי דיוק לדעתי:
"המדרגה המוכרת והידועה של המעלה מכריחה אותנו לרדת ולכוון את הרכב למינימום נזק ומזכירה לכולם שאמנם בימים עברו גם חלף כאן דיהטסו טריוס אולם מדובר, נכון להיום, במדרגה קשה למעבר. "
המדרגה כבר מזמן לא קיימת.
ג'ימיני סטנדרטי ללא מיגונים או צמיגי שטח , יש בעיית עבירות ?
יונתן, הבחור מפחד על האוטו, הוא לא הסכים לצלם אפילו את הצל שלו...
המדרגה במעלה יאיר משתנה מעת לעת בהתאם לרמת הטיפול, הגשמים וכמה טוחנים אותה גלגלי ג'יפים. צריך לקחת בחשבון שהיא עלולה להיות קשה. לגבי מצבה הנוכחי, טוב לדעת שהיום היא קלילה ומאכזבת, תודה על המידע.
ג'ימיני סטנדרטי ייתקשה לטפס את מעלה זרון (נכון לכתיבת הכתבה). זה ידרוש הרבה עבודת מע"צ אבל זה לא בלתי אפשרי.
זרון הוא מעלה מחורבן במיוחד. הרבה אבנים גדולות מדי שמתגלגלות חסרות אחיזה תחת הרכב. ורכב נמוך - לא נעים בכלל.
אסף.
יונתן, הבחור מפחד על האוטו, הוא לא הסכים לצלם אפילו את הצל שלו...
המדרגה במעלה יאיר משתנה מעת לעת בהתאם לרמת הטיפול, הגשמים וכמה טוחנים אותה גלגלי ג'יפים. צריך לקחת בחשבון שהיא עלולה להיות קשה. לגבי מצבה הנוכחי, טוב לדעת שהיום היא קלילה ומאכזבת, תודה על המידע.
ג'ימיני סטנדרטי ייתקשה לטפס את מעלה זרון (נכון לכתיבת הכתבה). זה ידרוש הרבה עבודת מע"צ אבל זה לא בלתי אפשרי.
הבעיה היא גובה ? צמיגים ? או כח המנוע ?
בעיקר גובה, ההצלבה גרמה להרבה פרפורים.
האם ינשה דרך עוקפת למעלה זדון ויאיר ???
בעיקרון את מעלה זרון ניתן לעקוף מכביש סדום ערד. את מעלה יאיר לא ממש ניתן לעקוף.
זרון הוא מעלה מחורבן במיוחד. הרבה אבנים גדולות מדי שמתגלגלות חסרות אחיזה תחת הרכב. ורכב נמוך - לא נעים בכלל.
אסף.
אפשר להתרשם ממעלה זרון
http://www.youtube.com/watch?v=S-SYqWR0lTg
ניסן טראנו קצר סטנדרטי יעלה את המדרגה בזרון?
Shlomo Rothschild
23-09-21, 11:59
בוקר טוב
האם מישהו היה לאחרונה בציר הנסיעה ממצדה למעלה זרון ויכול לעדכן על מצבו, עד כמה מתאים ללנדקרוזר? טנדר איסוזו? סוזוקי גרנד ויטרה? האם נוספו אטרקציות בדרך?
איך הירידה במעלה יאיר? במעלה זרון??
תודה חמה!
אין בעיות משמעותיות בדרך ממצדה (מערב) לכביש 31 וראש מעלה זרון לרכבים שציינת.
אין גם יותר מדי אטרקציות מיוחדות בדרך הזו, ממליץ לעצור לתצפית (מוצלת ברוב שעות היממה) מעל המלונות.
לא צריכה להיות בעיה בירידה ממעלה יאיר, אבל להביא בחשבון נסיעה מאד איטית ומטלטלת (מדובר בדרך לא קצרה עם אבנים גדולות מאד). זהירות בירידה במדרגה, לבחור את הנקודה הנכונה לרדת ולהעזר במכוון קרקעי. אם יש רכבים נמוכים שאינן ממוגנים, מציע לבדוק רגלית את המצב (חונים בראש המעלה ויורדים כמה עשרות מטרים ברגל) לפני שמחליטים לרדת עם הרכב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.