מהיום שקניתי את הרכב (סמוראי) ישנו (בעקרון) מזגן בהתקנה מקומית... מעולם לא הפעלתי אותו ואפילו ניתקתי את הרצועה שהייתה מחוברת למדחס..
הרצון שלי הוא להבין מה עושה כל חלק במערכת שכוללת מדחס בתא המנוע, יחידה פנימית בצד הנוסע ומערכת חשמל וצינורות שמחברת ביניהם.
מה צריך לעשות כדי להחזיר את המזגן לשימוש? יתרונות? חסרונות?
תודה, דרור
לא מתיימר להיות איש מזגנים ולא עובד בזה , אבל , יש קצת רקע (למדתי מיזוג וקירור אויר ב 90) .
מער' הקירור בנויה ממספר רכיבים :
*מדחס - זהו בעצם ' המנוע ' של המער' ומאפשר את הרצת (דחיסת) הגז . לא יודע למה ניתקת / הורדת את הרצועה
מהפולי שלו , שכן , זה לא מפריע לכלום . יש לו קלא'ץ ורק כאשר אתה מפעיל את המזגן ע"י הכפתור הוא מקבל
מתח מהפיקוד ונכנס לעבודה (עד אז הוא מנותק והפולי מסתובב חופשי מבלי שהמדחס עובד כלל).
*מאייד - זהו הרכיב שמכנים / קראת לו ' יחידה פנימית ' . תפקידו - כשמו כן הוא , לאייד.
גם במזגנים ביתיים יח' המאייד היא מה שרואים בתוך הבית ( המעבה תפוס בחוץ ) .
נהוג לראות צמר סלעים או פילטר כזה או אחר שיסנן את האויר ולא יסתום את היחידה.
*מעבה - או כפי שמכונה ע"י הרבה ג'יפאים ובכלל : " הרדיאטור של המזגן " , יושב בחזית הרכב
לפני רדיאטור המנוע כאשר וונטה חשמלית בצמוד לו . תפקידו כשמו גם כן , לעבות .
*פילטר / כונס נוזלים - מגיע בגדלים שונים בהתאם להספק המער' . בחלק העליון ישנה בדר"כ עין ביקורת
בה ניתן לראות את הגז רץ .
*מפוח - אין צורך לפרט = זורק אויר .
*רגש - אחראי על ויסות עוצמת הקירור , צמוד למאייד .
*צנרת - מקשרת בין המעבה / מאייד למדחס להעברת הגז/נוזל.
*מער' חשמל - פיקוד ההפעלה , מפוח , מדחס (+) ו (-) וונטה .
בגדול , המערכת כל הזמן בפעולתה משנה את מצבי הצבירה של הפריאון - מגז לנוזל ומנוזל לגז .
אם פספסתי משהו - עמוס "מזגנים" (חבר כאן בפורום) מוזמן להוסיף / להעיר ולהאיר .
לשאלתך : " מה צריך לעשות כדי להחזיר את המזגן לשימוש? יתרונות? חסרונות? "
אין לי מושג מה הבעיה אצלך ע"מ להמליץ מהיכן להתחיל ואיפה הבעיה ...
יתרונות / חסרונות ? , נו באמת .... בקיץ הישראלי / התחממות גלובלית של כדוה"א זה לא משהו ששואלים ,
אבל שאלת , אז היתרון : לנהוג רגוע , ערני ושפוי והחיסרון : כאבים קלים בארנק = צריכת דלק .
כשמדובר בסמוראי זה עוד סביל , ברכבים אחרים , אחרי כל הפעלה תקבל טל' ממנהל הבנק.
שחר.