PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: משרד התרבות והספורט: קול קורא לבניית כלים תחרותיים לתחרויות ספורט מוטורי בין לאומיות



asafk
19-05-11, 22:11
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?2139-%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%94%D7%AA%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7% 98-%D7%A7%D7%95%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%9C%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA%D7%99%D7% 99%D7%9D-%D7%9C%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%99%D7% 95%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%95%D7% AA

נמרוד
19-05-11, 22:20
אתה עובד עלינו, נכון?

asafk
19-05-11, 22:44
אתה עובד עלינו, נכון?
לא.

אסף.

asafk
19-05-11, 23:43
(נמחק כאן דיון שלם על הסיבה לבחירת התמונה שבחרתי לכתבה. הסיבה, גולשים יקרים, אם אתם ממש חייבים לדעת, היא שזה מה שהיה לי הכי מהר להעלות, כי במקרה לא מחקתי מהמחשב את התמונות המכווצות של באחה לכיש, ובתמונה של ליוגב השתמשתי כבר השבוע)

במיוחד בשביל ברוך, מצאתי תמונה יותר מתאימה. עכשיו אפשר לדון בדברים יותר חשובים?

אסף.-

42860

tzagi
20-05-11, 06:52
אולי, רק אולי,
צריך לעודד "ספורט מוטורי" "לאומי" לפני "בין לאומי"?

או שזה רק אני עם המוח המעווט שלי שרואה קניית יחסי ציבור עולמית ועוד בזיל הזול....
מצד שני, לא מסתכלים בשיני הסוס שקיבלת מתנה...

ISF RACING TEAM
20-05-11, 07:52
הענף מתחמם יש למישהו רעיון לתחרות שעומדת בתנאים בשנת 2011

נמרוד
20-05-11, 15:35
אסף הוסיף מתחת לתמונה "תמונת אילוסטרציה". זה אמור לספק את מי שהשד יודע מה מפריע לו.

ביקורת, על אופן ניהול האתר, בחירת החומר לכתבות, בחירת תמונות, עיצוב גרפי ומה שלא תרצו, מתקבלת בברכה - בהודעה פרטית או אימייל, או מכתב עם בול, ואפילו טלפון - אבל לא בתור דיון בג'יפולוג. הדיונים הציבוריים היו תמיד וימשיכו להיות על תוכן הכתבות ולא על העטיפה. אל תמשיכו לנסות אותנו, כשנתעייף מלמחוק הודעות, פשוט נחסום חברים, וחבל.

boaz avrahami
20-05-11, 21:40
תמיד מישהו יוצא מקופח לא חשוב כמה תשתדלו לצאת הוגנים.
מזכיר לי מחדש למה נמאס לי לארגן תחרויות.

לעצם העניין, כיוון מצויין וביצוע קצת פחות.
למעשה כנראה אף אחד לא יצליח לעמוד בתנאים ולקחת כסף.

לא מכיר את הגוף האחראי אבל הרושם שיש שם פקידים שלא ממש חיים את הנושא.
לפחות אבל יש רושם שלמישהו יש כוונות טובות - שרקזה חוויה מתקנת

asafk
21-05-11, 01:11
אז אילו תחרויות בינ"ל יש בכלל עד סוף השנה? אני אעלה ככה, בשליפה, מה יש באירופה, ואם יש עוד משהו תרגישו חופשי לכתוב - זה בשביל מי שבוער לו לבנות משהו בהשתתפות הקופה הציבורית אבל לא יודע למה לכוון-

כמובן, בספטמבר, ראלי דרך המשי. תחרות ראלי רייד קרוס קאונטרי קלאסית, יוקרתית וקשה.

עוד בספטמר, ראלי ברסלאו Rally-Breslau (http://www.rally-breslau.com/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0001&n=&vis=&g=), שיש לו גם מהדורה ביוני, אבל זה קרוב מדי. מהדורת ספטמבר של הראלי היא במזרח אירופה. מי שלא מכיר, מדובר ב"אתגר האמיתי האחרון" - זו תחרות מאוד קשה, שכוללת נסיעה מהירה וניווט, אבל גם מעבר מכשולים טבעיים. זה אומר רכבי רייד עם כננות והנעה לכל הגלגלים, רכבים עם שני סרנים יותר מרכבים עם מתלים נפרדים, ובכלל כיף גדול, ומאוד מעניין לנסות לבנות רכב לתחרות הזו. במהדורת ספטמבר הם מציעים לראשונה גם קטגוריית קרוס-קאונטרי שהיא בעצם תחרות ראלי-רייד "רגילה", שלדעתי בגלל הסמיכות לדרך המשי חבל לבזבז עליה מאמצים.

בתחום העבירות יש קטגוריית בנייה עצמית בטריאל משאיות europa truck trial, יש עוד שני סבבים ביולי, סבב באוגוסט והאחרון בספטמבר. כשאני חושב על זה, זו תחרות למשאיות. טריאל משאיות. גם למשאיות 6X6. פתאום חשבתי על משהו. רעיון. צריך ללכת.

אסף.

נמרוד
21-05-11, 10:08
הקול הקורא נשמע על פניו חיובי. ונראה שהוא מגיע בסופו של דבר מרצון טוב ואמיתי של פקידי הממשל, ואולי גם מאיזשהו עודף תקציבי שצריך לעשות איתו משהו עד סוף השנה. אבל אחרי שמורידים את הקבצים ומעיינים בפרטים, ומנסים להתאים אותם למציאות הספורט המוטורי כפי שאנחנו מכירים אותה, אני חושב שהקול הקורא הזה צריך להמשך חזרה כלעומת שבא. אני אפרט. הכל כמובן דעתי האישית - אבל דבר אחד בטוח - אל תסמכו על הפרשנות שלי אם אתם מתכוונים להגיב כאן, תטרחו להכנס לקישורים ולקרוא את הקבצים הרלוונטיים.

איפה הבעיות?

1. הארוע, עבורו אמור להבנות הרכב, צריך להיות בשנת 2011. הארועים הבינלאומיים המהותיים ב2011 הם באזור ספטמבר-אוקטובר. מסגרת זמן של 4 חודשים אינה מספיקה לארגון הפרויקט, בניית רכב רציני, בדיקתו, והכנות למרוץ... גם אם מישהו חושב שכן, זה יכניס אותו לסד זמנים שלא יתרום לאיכות הרכב וההכנות ולהצלחת המיזם. הרכבים התחרותיים היחידים שיכולים להבנות בפרקי זמן קצרים הם אולי הסטנדרטיים - קריא קטגוריה T2 בראלי רייד ומכוניות ראלי. גם אופנועים כמובן...

2. תקציב מינימום של 500,000 שקלים? למה? מה עם אופנועני השטח, הראלי רייד והאנדורו, שכן הביאו בעבר הישגים? מה עם רוכבי טרקטורונים? הקול הקורא הזה מדלג עליהם מראש - כי אופנועים לא צריך לבנות, אלא לקנות, ולמיטב ידיעתי, האופנוע התחרותי ביותר בעולמות הראלי רייד, האנדורו, המוטוקרוס או מה שלא יהיה, מחירו מזווד לחלוטין אינו מתקרב לדרישת הסף של חצי מליון שקלים...

3. אמות המידה נותנות יתרון מופרז למספר בודד של אנשים/קבוצות בארץ. אנשים בעלי נסיון בארועים בינלאומיים, עם מכונית, ועוד עם קבלות על הישגים (כתוב שם בפרוש אחד משלושה מקומות ראשונים) יש בארץ בודדים. אנחנו מכירים אותם ומאד מעריכים, אבל זו קבוצה קטנה ביותר, שהקול הקורא לכאורה תפור עליה, וגם זה בקושי... רז והלל, עידו כהן, קדשאי. יובל מלמד בתחום הראלי, אבל הוא כמובן בתור היועץ לתחום לא יכול לקחת חלק בעניין. אין עוד הרבה שמות שקופצים לראש כעונים על הדרישות לנסיון והצלחה, והאופנוענים כאמור, נראה שהם בחוץ מראש?

4. איך ישפטו אמות המידה, ועל סמך מה יקבלו ההצעות ניקוד מינימלי של 70 כדי לזכות בתמיכה - לא ברור. מה שברור הוא שיכול להיות לא יותר מ1-2 זוכים, כאמור גם הם מתוך מאגר מוגבל ביותר של שמות פוטנציאליים, וגם הם בספק רק אם יצליחו לעמוד בלוחות הזמנים ולהגיע לתחרות שתתקיים עוד השנה בצורה סבירה שתביא להישג, או שהישגם היחיד יהיה ההצלחה להוציא תקציב מהמדינה. לא עדיף לקחת את התקציב העודף, שכנראה עומד על חצי עד מליון שקלים, ולהשקיע אותו בצורה כללית יותר, וכמו שכבר נכתב פה - בספורט המוטורי בתוך הארץ, שזה אתה נולד באופן רשמי?

אישית, אני חושב שראוי שרז והלל יקבלו מימון יפה מהמדינה עבור ראלי דרך המשי השנה, ונזכה לראות אותם מתחרים ברכב הנוכחי והמוכח שלהם צבוע בכחול לבן עם מגן דוד ענק באמצע. אני חושב שרוב מי שמצוי בספורט יסכים איתי, אבל ברור שזו לא דרך למשרד ממשלתי לפעול.

איפה כן לשים את הכסף? את כל תקציב הספורט המוטורי, במקום לנסות לחלק לעמותות ולספורטאים במכרזים בלתי אפשריים שרק יסכסכו, יש להכניס לביטוח צד ג' ונזקי גוף, ולביטוח בלבד. להוריד מהמתחרים והמתארגנים בתחרויות בארץ את הצורך בכלל להתעסק עם הנושא - לקבוע כעובדה, שכל מי שעוסק בספורט מוטורי בארץ, מבוטח, נקודה, בלי לשלם דבר מעבר לאגרת הרישוי הסמלית של הרכב. ממה ששמעתי, מליון שקלים בשנה הם מעבר לדרישות של חברות הביטוח. זה החלק האמיתי והמהותי שהמדינה צריכה לשאת בו כספית, ברגע שכל מי שבונה רכב או מתחרה בישראל, ידע שהוא מכוסה, זה יכניס אינספור אנשים חדשים לתחום, בלב שקט.

שרת הספורט - עשי את הדבר הנכון. אל תתני שקל בודד של כסף ממשלתי למתחרים בספורט המוטורי - אבל קחי את הביטוח, על מדינת ישראל, קומפלט, ותני לעננה הגדולה ביותר שמעיבה על הספורט המוטורי להתפזר.

OP2000
21-05-11, 10:42
בעזרת הסכום הזה אפשר לנסות לארגן אירוע מוטורי בסטנדרטים בין לאומיים שימשוך מתחרים מובילים בתחום.

על הדרך המדינה גם תרוויח קצת יחסי הציבור חיוביים.

דרך אגב אם הלל ורז יקבלו את המימון והם היחידים להבנתי שיכולים לעמוד בדרישות הקול, אז בהחלט מגיע להם עכב הקבלות שיש בכיסם ותוצאות העבר שלהם.

boaz avrahami
21-05-11, 11:17
חברים, תיכנסו לראש של פקיד ממשלתי...

הוא צריך להראות שהוא עושה משהו אחרי כמה שנים ששורפים כסף ואין ספורט.
אז מה עושים?
מחפשים להידבק לספורטאי שיכול למנף את הפקיד עם איזה תחרות וכתבה על תחרות בנלאומית ולתת הצדקה לקיום המשרד.
זוכרים את לימור לבנת קופצת באולימפיאדה על הגולש עם המדליה?? זה אותו הדבר.
למה 2011? בטח יש מכרז על התפקיד או סיבה למהר- זה לא מיקרי, אני בטוח!
את ההמשך והפרשנות כל אחד כבר

הפקיד כל כך מנותק כנראה ולכן יצא שגם הביצוע רשלני. הקריטריונים בלתי אפשריים.
גם הילל שאליו זה לדעתי מכוון( ואני מפרגן לו) לא יוכל להגיע לכסף.

אם רק הייתי יכול להתחמק מתשלום מס....
נמאס לי לשלם על השטויות האלה.


מושחתים עצלנים הפקידים האלה.

חנרו
21-05-11, 12:58
3. אמות המידה נותנות יתרון מופרז למספר בודד של אנשים/קבוצות בארץ. אנשים בעלי נסיון בארועים בינלאומיים, עם מכונית, ועוד עם קבלות על הישגים (כתוב שם בפרוש אחד משלושה מקומות ראשונים) יש בארץ בודדים. אנחנו מכירים אותם ומאד מעריכים, אבל זו קבוצה קטנה ביותר, שהקול הקורא לכאורה תפור עליה...

למה לכאורה? קרוב לוודאי שהקול הקורא הוא תוצאה של עבודת לוביסטים אינטנסיבית של מישהו מהנ"ל ולכן הוא תפור בדיוק למידותיו.

כל הכבוד למי שזה לא יהיה. עדיין מדובר בהישג שהוא בעל משמעות - מימון משמעותי של המדינה לספורטאי בתחום הספורט המוטורי - גם כאשר אין כאן משהו בו יכול מישהו אחר מלבד אותו "יזם" לנצל בפועל.

הצפרדע
21-05-11, 18:15
מה פתאום?!? על מה אתה מדבר ?!?

הכל לדעתי נקי מכל אינטרס וענין, הכל ישר וכשר למהדרין.

אני ממליץ מאד לכל באי הפורום והקוראים השונים, לפנות לסדנא של עידו כהן בפרדס חנה - לעניות דעתי רק הוא יכול לעמוד בדרישות ובלוח הזמנים, ורק הוא מסוגל לבצע את העבודה כמו שצריך.

אני חושב שהעובדה הפשוטה הזאת באה לידי ביטוי גם בתמונה היפה והמאד מרשימה שמלווה את הכתבונת הזאת באתר.

חלילה לאיש מאיתנו להטיל דופי באף אחד מן הקשורים לנושא - לא בפקידות הנבונה והמנוסה של רשות הספורט; לא במי שהוא כביכול בעל ענין ו/או שכאילו תפרו את ה"מכרז" הזה למידותיו; וכמובן שגם לא במפרסמי הכתבה כאן.


כמובן שגם אין לחשוד בכשרים ולסבור שרשות הספורט, אשר יש לה תקציב לשנת 2011, מחפשת "מתחת לאדמה" דרכים כה מקוריות וראויות לעשות שימוש בכסף, אשר אם לא ינוצל בשנת התקציב הזאת, פשוט יילקח בחזרה ע"י פקידי האוצר החרוצים.

למה, למה להיות שליליים?? תנו כבוד וקרדיט לאנשים הטובים העושים ימים כלילות לקידום הספורט המוטורי בישראל, כשהם חפים מכל טעות או -חלילה- אינטרס(רחמנא ליצלן) וכוונה רעה כלשהי.

asafk
21-05-11, 21:09
ברוך, אומרים "לילות כימים" או "ימים ולילות" ולא "ימים כלילות".

אני באמת חושב שהסיכוי להצליח לעמוד בלוחות הזמנים הוא קלוש. רכב רייד או עבירות לוקח בערך שלושה חודשים לבנות, וזה בניה נטו (אפשר, ולמשל אתה, ברוך, יכול בפחות מזה, אני יודע, אבל אני מניח שבשביל כזה אירוע משתמשים במכללים חדשים, מה שמאריך את הזמן). אירועי סוף העונה הם בספטמבר.
מצד שני אם למישהו יש שלדה מוכנה (עידן הגז, סרטינה, ליוגב, גל שחם וכן הלאה) או מכללים מוכנים ועובדים (בתוך שלדה שעבר זמנה) והוא ירצה לבנות רכב חדש על הבסיס הזה בזמן בין יוני לספטמבר - זה בהחלט יותר הגיוני. עדיין צפוף.
אני לא כל כך מבין למה היה חשוב לפרסם קול קורא עם כאלו לוחות זמנים צפופים, אבל הוא פורסם, ועכשיו נשאר או להתבכיין או להרים את הכפפה הזו ברצינות. שימו לב שהסכום הכולל לפרוייקט הוא כולל הרשמה, השתתפות, סיוע וכן הלאה (לא לשכוח רישום וטיסות של צוותי מדיה) - זה אומר שעלות הרכב נטו יכולה להיות בסדר גודל של 300 אלף ש"ח. בהחלט במסגרת של חלק לא קטן של המתחרים.
אם הייתי במצב בו אני עם רכב חצי בנוי כמו שכתבתי קודם - הייתי יושב ברגעים אלו וממלא טפסים. אבל אני לא, ולכן אני כותב תגובות באינטרנט. אבל מה שמפליא אותי זה שיש אנשים שכן יכולים למלא את הטפסים, כי יש להם מה להגיש, וגם הם כותבים באינטרנט במקום.
(ואם הקול קורא היה לא רק לבניה עצמית, או לא רק לבעלי הישגים ספורטיביים מוכחים - הייתי מרים טלפון להנהלת האירופה טראק טריאל ומברר מה עושים כדי להרשם עם הריאו - רק השטה הלוך חזור, רישוי אירופאי, דמי השתתפות, סולר וצמיגים לשני אירועים זה סיפור של מאה אלף ש"ח בלי למצמץ... )

אסף.

boaz avrahami
21-05-11, 21:21
אסף ,

כיצד נודע לך על העניין הזה אם מותר לשאול?

asafk
21-05-11, 22:13
נכנסתי לאתר של משרד הספורט לראות משהו אחר וראיתי את זה.

אסף.

ISF RACING TEAM
21-05-11, 23:00
עם לא היה צורך בהישגים ספורטיבים מוכחים אני בפנים או לפחות בודק את העניין ברצינות .
כמובן במידה ויש תחרות שאני מספיק לבנות רכב שיתן פייט בזמן המדובר .

OP2000
22-05-11, 07:32
נכנסתי לאתר של משרד הספורט לראות משהו אחר וראיתי את זה.

אסף.

יכולת להכנס לפורום ספורט מוטורי לראות את האשכול שפתחתי בנושא כשעה לפני שעלתה הכתבה בדף הראשי (-;

asafk
22-05-11, 08:05
נכון. הנה ההוכחה שיותר מהר להעלות הודעה בפורום מאשר כתבה... וגם שאני לא קורא כל הודעה בפורום בזמן אמת.

אסף.

-->