PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה וולט תריך לקבל שעון דלק בSEVEN?



moriseven
08-12-04, 18:42
ביאנוביץ אמרו לי ששעון הדלק צריך לקבל 5V או 6V אבל פה שמעתי ששעון החום צריך לקבל מתח זה יש לי בשעון מריד מתח שמתחבר לשעון חום אבל השעון דלק מראה לי חצי כשהמיכל מלא
האם לדעתכם זה בגלל שהוא מחובר כנראה ל6V או שהמצוף דפוק? אחרי שקראתי פה על החיבורים של השעון בסיקס נראה לי שהבעייה היא בחיבור ולא במצוף מכיוון כשהוא מלא הוא מראה בדיוק על חצי מה דעתכם?

six 4 life
08-12-04, 18:52
נסה לכוון את המצוף לפני משחקים עם החשמל.

-ארז 8) -

coas
08-12-04, 19:04
-אין הבדל בשעונים בין CJ7 לCJ8 ישראלי.
-התנהלו הרבה דיונים על בעיות בשעוני דלק/טמפ', תחפש מעט.
בגדול הבעיות מקורן בחיווט לקוי, מינוס רופף וכו. ההימור שלי הוא שהמצוף במדיד התמלא חלקית בדלק, מה שאומר בCJ7 פירוק של המיכל (בCJ ישראלים יש פתח ברצפה מעל המדיד).

moriseven
08-12-04, 19:05
הבעייה עם המצוף בSEVEN היא שצריך לפרק את המגן של המיכל דלק להוריד את המיכל ואז לבדוק. דבר הדורש ליפט וגם ניסיתי את זה פעם במוסך אבל הייתה בעייה עם הברגים של המגן שהסתובבו סביב עצמם מרוב חלודה . אני רציתי לחתוך אותם אבל בעל המוסך העדיף שלו ואמר שזה לא כזה חשוב בשביל לחתוך אותם. שוב השאלה שלי היא האם יכול להיות שבגלל שהוא מראה לי בדיוק חצי השעון בעצם מחובר ל- 6V ובעצם צריך להיות מחובר ל - 12V?

coas
08-12-04, 19:15
השעון אמור לקבל 12 וולט ובתוכו יש רגולטור שמוריד ל6 ומשם גם לשעון טמפ'.
נכון שעם ליפט זה יותר קל, אבל אפשרי גם בלעדיו, ג'ק עגלה וקורת עץ ארוכה יספיקו.
לפני שאתה מוריד, תבדוק את המינוס מהמדיד לקורת השילדה השמאלית, מינוס לבודי וכו.
קח וולטמטר ותעבור על כל המגעים לפי המפורט בלינק:
http://www.monsterslayer.com/jeep/Gauges.htm

moriseven
08-12-04, 19:19
תודה רבה לכם רבותיי על עזרתכם

ניר ל
09-12-04, 08:59
הרגולטור לא נמצא בד"כ בתוך השעון, אם תחבר את השעונים ל 12V הם ישרפו תוך שניות !!!
הרגולטור/נגד לוח שעונים , הוא חיצוני. חפש אותו מאחורי הדש-בורד (רכיב מלבני קטן) או חבר את מוליך הזרם לוולטמטר ליד השעון ותוודא שהוא מקבל פולסים של בערך 5V . אם השעונים לא נשרפו הם מחוברים דרך הנגד, את הכיול של שעון הדלק אתה מבצע דרך המצוף - תגיע אליו דרך חלון פח ברצפת הג'יפ מעל המיכל.

coas
09-12-04, 09:18
ניר, אתה מטעה, רגולטור חיצוני קיים רק בשעונים של רכב עם מערכת 24V או באלה שהרגולטור הפנימי נשרף.


http://www.monsterslayer.com/jeep/HydroBoost/Fuel_Guage_CVR.JPG

ניר ל
09-12-04, 14:22
ניר, אתה מטעה, רגולטור חיצוני קיים רק בשעונים של רכב עם מערכת 24V או באלה שהרגולטור הפנימי נשרף.

מצטער, פירקתי מספיק שעונים כאלה וגם שרפתי כמה פה ושם, ברוב המקרים מדובר בנגד חיצוני, פעם אחת בלבד נתקלתי בשעון עם רגולטור פנימי שמקבל מתח ישיר ומווסת את המתח לעצמו ולשעון החום - כפי שמופיע בתמונה. לכן כתבתי
הרגולטור לא נמצא בד"כ בתוך השעון. גם אם מדובר בCJ-7 , הוא לא בהכרח יובא מארה"ב ולא בהכרח יש בו את השעון מהדגם הזה. לכן לפני שמטגנים את השעונים ושורפים 500 ש"ח - יש לבדוק ולאתר את הרגולטור.

coas
09-12-04, 14:32
דיון עקר, מוריס, קח וולטמטר ותבדוק מה מקבל שעון הדלק אצלך ומה ההתנגדויות.
למדתי ממהנדס חשמל(?, אביגדור?) שזה הדרך האמינה והבטוחה ביותר.

ניר ל
09-12-04, 14:33
ד"א , היות והשעונים האלה אינם זולים והם גם מיוצרים באיכות לא משהו במזרח הרחוק, לא נראה לי שיזיק לגבות את הרגולטור הפנימי אם יש באחד נוסף חיצוני. ברגע שהרגולטור הזה מותך ונתפס - הוא ישרוף את השעונים.

AvigdorAharon
09-12-04, 15:26
ניר,
אני לא מנסה לפגוע בנסיונך, אבל אני לא ראיתי אף פעם רגולטור חיצוני בשעונים אלו.
הרגולטור שבתמונה עובד בשיטה פרימיטבית עד מאוד (תוכנן לפני מלחמת העולם השניה...) ולקח לי זמן להבין איך הוא מצליח להוריד מ 12V ל 5V (וגם עכשיו אני לא בטוח שהבנתי).

בכל מקרה, כדאי למצוא מהם ההתנגדויות הנכונות שאמורות "להגיע" ממיכל הדלק, והמתחים הנכונים שאמורים "להגיע" לשעון, כדאי לבדוק עם מד מתח ומד התנגדות. כך ניתן לשלול בעיות בחיווט. ברוב המקרים שנתקלתי, הבעיות היו בחוטים ולא בשעון.

למדתי ממהנדס חשמל(?, אביגדור?
התעודה כבר בדרך, טיול הבא שתיה עלי!!!

אביגדור

moriseven
09-12-04, 19:45
אז בסופו של דבר מה שאתם אומרים זה ששתי השעונים אמורים לקבל 5V. דרך אגב אצלי בשעון יש ריגולטור חיצוני כרגע הוא מחובר לשעון דלק לרגל המשותפת עם השעון חום וזה עובד רק השעון דלק מראה על חצי. חבר שלי שהוא אלקטרונאי במקצועו אומנם לא מבין ברכב אבל הוא אמר שלפי דעתו השעון דלק עובד כפוטנציומטר ובגלל זה יש לו שלושה רגלים. הוא סבור שרגל אחת היא המשותפת עם השעון חום 6V רגל אחת מינוס ורגל אחת צריכה להיות 12V. שאלתי היא למה באמת יש לו שלוש רגליים?

moriseven
09-12-04, 20:05
בסוף מצאתי את התשובה באתר שהפנתם אותי אליו מתברר שחבר שלי צדק רגל אחת צריכה לקבל 12V

coas
09-12-04, 20:43
יש רגולטור חיצוני? אל תחבר 12V ישירות לשעון!!! כנראה שאצלך הרגולטור הפנימי לא קיים/לא תקין.
לפני שאתה שורף שעונים יקרים, בדוק התנגדויות לפי המפורט בקישור!!

AvigdorAharon
09-12-04, 21:31
הוא אמר שלפי דעתו השעון דלק עובד כפוטנציומטר ובגלל זה יש לו שלושה רגלים.
המצוף עובד כפוטנציאומטר, לא השעון.


שאלתי היא למה באמת יש לו שלוש רגליים?
אם אני זוכר נכון, רגל אחת מקבלת את הקריאה מהמצוף, רגל אחת מקבלת מתח של 12V ורגל שלישית מוציאה כ 5V אחרי רגולטור פנימי.
אם יש לך רגולטור חיצוני, אז כנראה אתה לא צריך להשתמש ברגל השלישית.
ד"א, אני לא זוכר כרגע במדויק את סדר הרגלים על השעון.

אביגדור

moriseven
09-12-04, 22:16
אז כנראה שעולה ממה שנאמר שמה שדפוק אצלי זה המצוף.

AvigdorAharon
10-12-04, 11:22
לפני שאתה מחליט בכזו ודאות,
בדוק התנגדויות לפי המפורט בקישור!!

אביגדור

ניר ל
12-12-04, 11:57
ולקח לי זמן להבין איך הוא מצליח להוריד מ 12V ל 5V (וגם עכשיו אני לא בטוח שהבנתי).


זה פשוט - עובד כמו טרמוסטט- דו מתכת, מעבר המזרם מחמם את הסוויץ' הזה, אחת המתכות מתפשטת בטמפ' נמוכה מהשניה וזה גורם לו להתכופף ולפתוח את המעגל - כלומר הוא אמנם מוזן ב 12V אבל ברגע שהמתח מגיע ל 5V המעגל נפתח, כשתחבר רב מודד תראה שהמחוג קופץ בין 0 ל 5 וולט. המטרה של הרגולטור הזה היוא לשמור על מתח אחיד בלי שום קשר למתח המוזן - בצורה כזאת מפלי מתח לא משפיעים על דיוק השעונים.


דרך אגב אצלי בשעון יש ריגולטור חיצוני

למה אתם תמיד מתווכחים ? סקאאאאה ! :wink:

-->