PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש רכב שטח/באגי עד 10K ש"ח, מתלבט בין שתי אופציות מעניינות..



Omer_1636
22-05-11, 21:17
שלום רב חברים,
בזמן האחרון ולאחר כמה טיולים בשטח עם חברים אני מחפש לקנות רכב שיהיה מיועד אך ורק לשטח (מה שאומר באגי או אפילו רכב כלשהו ללא רשיונות לכביש).

ראיתי כל מיני באגי בניה עצמית עם מנועי סובארו או חיפושית וחשבתי שאולי המכניקה שם פשוטה אבל הבלאי שם נראה לי מואץ מאוד ולהשקיע בצעצוע כזה זה לשים את הכסף על קרן הצבי.

קפצו לי שתי אופציות מאוד מעניינות, האחת היא ג'יפ CJ משנת 1980, הג'יפ במצב נסיעה ובאמת המנוע והגיר מגיבים בסדר גמור יש לציין שהמנוע הפתיע מאוד לטובה בשטח (4200 סמק) הוא ללא רשיונות וייעודו הוא אך ורק לשטח, מחיר 6500 ש"ח.

- האופציה השניה היא גיפ מסוג ניסאן טראנו שנת 96, יש לי הזדמנות לרכוש אחת כזו במצב טוב (כולל הגבהות גגונים ומיגונים של אספיר) הגיפ בדגם המפואר עם גג נפתח, גם הוא ללא רשיונות מנוע 2400 בנזין ידני שעשה 300K קמ ומחירו 6500 ש"ח.

נסעתי על שני הכלים, הראשון רכב מאוד ספרטני וחזק, כושר עבירות גבוה וכיף לנסוע עליו (אני מזכיר שוב רק שטח) החשש שלי הוא שבגלל השנתון המתקדם מספיק תקלה אחת שאני אתקע עם כלי מושבת שלא שווה לי לתקן (מיכוון שעלות תיקון עוברת את מחיר הכלי).

האופציה השניה נראתה לי כטובה יותר, גם רכב שעבר שיפורים, גם במצב טוב (נסעתי עליו ועליתי עליות שהיה קשה לי להאמין שהוא יעלה אותם), הילוכי הכח וה4*4 עובדים ללא דופי והרכב במצב טוב יחסית מבפנים.

השאלה שלי היא מה אתם הייתם מעדיפים? אין כאן שיקול של רכב למשפחה/נסיעות ארוכות/ילדים אלא שיקול של רכב נטו לשטח, זה רכב שיהיה רכב פנאי לסופי שבוע ולכן אני מתלבט בין האופציות שנפלו ליידי שהם הCJ או הטראנו, המהות שלהם זה להיות רכב זול שיהיה ניתן להנות ממנו בשטח ושיספק את הסחורה (יחסית להשקעה המזערית כמובן).

אשמח לקבל תגובות הערות והארות.
__________________

Saar
22-05-11, 22:06
עם שני הכלים, הבעיה שלך כנראה תתחיל כאשר תצוץ הבעיה הראשונה ברכב.
מה הסיבה לאין לטרנו רשיונות?

שני הכלים הללו ידרשו תחזוקה ומישהו שישלם עבורה. יש לך תקציב לתחזוקה שלהם?

Omer_1636
23-05-11, 00:01
השימוש בכלי לא הולך להיות יומיומי אלא יותר לכיוון של שעה-שעתיים בשבוע, מבחינת אחזקה אני מודע לכך שאצטרך לתחזק את הכלים אך אני לא מחפש כלי שתקלה אחת תשבית לי את הכלי עם מחיר תיקון שגבוה מהמחיר שרכשתי את הכלי.
מחפש כלי לנטו הנאה, יש שיקראו לזה ״לקרוע אותו״ אך לא לכך הכוונה, מתכוון לטפל בו כשיצטרך אבל לא להשקיע בו יותר מדי משאבים מיכוון שזה הולך להיות רכב רביעי בבית.

לגבי החוסר ברשיונות לפי מה שהבנתי מבעל הרכב ( הראה לי שהוא רשום ברישיון הנוכחי) לא ניתן לעשות העברת בעלות מיכוון שהרכב היה עם צו ירושה ולא ניתן חהעביר עליו בעלות ולכן היום ניתן להוריד אותו מהכביש בלבד ולהשתמש בו לחלקי חילוף למרות שמצבו המכני תקין בלי שום בעיה.

אין לו בעיה להתחייב בזכרון דברים על אמיתות הסיפור בכדי שלא יגיעו אליי מחר בטענה שגנבתי את הכלי.

asafk
23-05-11, 00:10
אם זה רק שטח ברור ש CJ

שניהם בתחזוקה יעלו אותו דבר למרות שה CJ ישן יותר.
CJ זה כלי שאתה מתחזק לבד, חלקים לא יקרים, והכל פשוט.
ובשטח... אין כמו ג'יפ אמיתי.

אסף.

דרור ברלי
23-05-11, 00:11
ומה נראה לך, שאם תשבור משהו בטראנו זה לא יעלה לך כמו כל האוטו, במקרה זה כמה אלפים? זה שהאוטו בזיל הזול - זה משהו אחר.
לא שטראנו בנזין הוא כזה מסובך, אבל דווקא ב-CJ קל יותר להתעסק ולתקן בזול.

באגים למיניהם זה אכן למשוגעים לדבר. המנועים והגירים באמת פשוטים, אבל "הנדסה" מתוצרת בית אינה ערובה לאמינות מופלגת. מצד שני, אם אתה אוהב להחזיק כלי עבודה ביד, זה כיף לא נורמלי. אני מחכה בקוצר רוח שיהיה לי זמן וקצת כסף פנוי, לשפץ את הבאגי שממתינה בסבלנות מתחת לכיסוי ולהחזיר לה את כבודה ונעוריה.

Omer_1636
23-05-11, 00:33
תראה, חוש טכני יש והרבה רצון ללמוד, חשוב לציין שזהו כלי ראשון שלי ולא היה לי ניסיון עם כלים דומים בעבר.

אני מעלה שתי תמונות של הכלים, לפי מה שהבנתי מהבעלים של הCJ לגיפ ישנה בעיה של נזילת שמן לא רצינית מהקרטר שמן וזאת בעקבות מכה שהוא חטף שם.

אלו התמונות של הכלים:

bizon
23-05-11, 03:09
אני לא הייתי מתלבט בכלל הסי ג'י לוקח ובענק אין פה שיקול של נוחות בכביש נטו שטח והכי מהנה בשטח ולא יעזור כלום זה הסי ג'י מה גם שלדעתי האחזקה שלו תיהיה יותר פשוטה

מור

GodsFather
23-05-11, 05:53
השאלה היא - למה אין רשיונות ? מה קרה לרכב שנעלם לו הרשיון ?

שי קרנצלר
23-05-11, 07:01
בוקר טוב
אני מסתכל על הכל קצת אחרת.
לא משנה ג'יפ או טראנו , לשניהם אין רישיונות.
לנסוע על רכב ללא טסט וללא ביטוח , לדעתי,הימור גדול.
אני בטוח שאתה תהיה בסדר בכל אירוע, אך מה יקרה עם תקרה תאונה שלא באשמתך ? וחס וחלילה יהיו פצועים?
זהו בדיוק המקרה שבו תצטרך להוכיח ש"אין לך אחות"...

Omer_1636
23-05-11, 08:26
זהו ההימור שלוקחים כל בעלי הבאגי למינהם לגבי ביטוח ובמקרה של תאונה.

- שאלה אם אכן נזילה מקרטר שמן זה תקלה רצינית או משהו שניתן להתגבר עליו בקלות? ( אם זה היה כ״כ פשוט בעל הרכב הנוכחי היה מתקן את זה לא?)

GodsFather
23-05-11, 08:38
אם הנזילה היא ממכה, צריך לפרק הקרטר ולראות מה הנזק - ריתוך של המקום או החלפה בחדש (מפירוק). אם זה מהאטם, צריך לפרק ולאטום מחדש. בכל מקרה זה לא סיפור רציני

lior_b.s
23-05-11, 11:06
אני הייתי קונה את הטראנו, מפרק ומוכר אותו בחלפים וקונה את ה-CJ ונשאר עם עודף..אבל זה אני, שמגדל חלקי חילוף לניבות בגינה..:)

Omer_1636
23-05-11, 18:52
גם לי נראה שהטראנו היא אופציה "מתקדמת" יותר וטובה יותר.
בהמשך למה שיעצו לי לגבי גיפ כמו סמוראי או לאדה ניבה מצאתי גיפ של לאדה ניבה ב3000 ש"ח לפי מה שהבנתי מהבעלים הרכב מניע ונוסע והוא במצב תקין למעט הגיר שמתפקד כרגיל אך לא משלב להילוך 4.
(וכן, גם הוא לא רשיונות).
השאלה האם הוא יתן לי בשטח אם מה שהשניים הנ"ל יוכלו לתת לי כי אם כן אני חוסך כאן 3.5K ש"ח, או שמא שלא ואין מה להשוות ניבה לCJ או לטראנו..

-->