התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נורת abs דולקת, טרופר 3.1 1996



barak4*4
23-05-11, 10:11
כאמור בכותרת:
איסוזו ביג-הורן (טרופר יפאני), שנת 1996, דגם XS (עם ABS ושתי כריות אוויר).
215,000 ק"מ.

לאחרונה הראה המצבר סימני החלשות עד שנפח נשמתו.
ימים ספורים לפני החלפתו, תוך שהוא פורק את עצמו, החלה נורת ה abs לדלוק.

הוחלף מצבר לחדש, מערכת החשמל והטעינה תקינות לחלוטין.
נורת ה abs עודנה דולקת.
סברת המומחים הייתה איפוס המחשב - ניתוק המצבר לכ-15 דקות (ועוד שלל וורסיות של השארת סוויץ' פתוח, לחיצה של 30 שניות על דוושת הבלם, הפניית חרטום הרכב לירושלים ונשיאת תפילה...).

הנורה כבתה. נשארת כבויה עד שעוברים בערך 10 מטרים של נסיעה (רמז לחיישן מהירות תקול / מלוכלך אולי?) ואז חוזרת לסורה.

לפני שאני פותח את החיישנים על הגלגלים לנקיון ובדיקה, יש רעיונות או עצות?
תודה.

סוזי המשתוללת
23-05-11, 13:42
קודם כל תיגש לארני וסאלי ותמסור להם ד"ש אחר כך נעזור לך ........... סתאאאאאאאאאאם
למיטב זכרוני המצבר יושב ליד יחידת הבקרה של הabs ויכול להיות שיחידת הabs קיבלה איזה מינוס ישר מהמצבר ועכשיו לא חיברו

יש לך ספר באתר ואם לא אני יכול לשלוח לך
תמדוד את החיישנים של הגלגלים לפי הכתוב בספר
אחר כך תבדוק מינוסים למחשב abs
תבדוק גם את הממסר שבתיבת הממסרים
תבדוק האם כשאתה פותח סוויץ יחידת הabs רוטטת /מתקתקת סימן שהשסתומים עובדים - זה קורה כל פתיחת סוויץ ואחר כך הנורה אמורה להכבות (סוג של איתחול )
איפה קונקטור הדיאגנוסטיקה אתה יודע ?
הוא נמצא בקונסולה המרכזית שלוף אותו ואם הוא קונקטור obd2 (מבחינת המחבר לא הפרוטוקול)אז קח סיכת משרד וקצר את פין 12 ו 4 או 5 ופתח את הסוויץ ותתחיל לספור את ההבהובים של נורת ה abs
הקוד הראשון יהיה תמיד 12 והוא חוזר על עצמו 3 פעמים לפני הקוד הבא וכך הלאה
קוד 35 בעייה במחשב
קודים 51-55 אחד החיישנים תקול וכך הלאה
כשיחזור שוב קוד 12 סימן שהסתיימו התקלות
תחזור עם שיעורי ביית

raanan
23-05-11, 18:30
הנורה כבתה. נשארת כבויה עד שעוברים בערך 10 מטרים של נסיעה (רמז לחיישן מהירות תקול / מלוכלך אולי?) ואז חוזרת לסורה.

לפני שאני פותח את החיישנים על הגלגלים לנקיון ובדיקה, יש רעיונות או עצות?
תודה.

כנראה שאין לך מנוס מזה ! פשוט כי,
שלב ה BIT עובר בהצלחה (נורית כבית לאחר כמה שניות מפתיחת סוויץ) כלומר, מחשב וחיישנים תקינים .
מאידך איך שאתה מתחיל נסיעה, לא מגיעים פולסים מאחד החיישנים לכן נדלקת הנורית ABS .

בקיצור, לפרק ולנקות את החיישנים וגם את הטבעות המשונות (בדגמים מסויימים הם מחוברות לדיסקים ).

בהצלחה
רענן

barak4*4
23-05-11, 22:49
תודה לכם שמוליק ורענן.
שמוליק, למרות שאני רוצה, אני לא בכזו רמה של ביצוע בנושא חשמל רכב. למען האמת, הידע שלי בחשמל רכב בסיסי ביותר ואני לא בטוח שאני מסוגל לבצע את כל הבדיקות שתארת.
אנסה בכל זאת.
אתחיל מהקל - בדיקת החיישנים ואחזור לדווח.

אגב, איך סופרים את ההיבהובים? אני מבין שיש 12 בתחילת התהליך ו12 בסיום האיבחון, אבל איך סופרים אותם ואיך מבדילים ביניהם?
שוב, תודה לשניכם.

barak4*4
24-05-11, 00:27
אגב, איך סופרים את ההיבהובים? אני מבין שיש 12 בתחילת התהליך ו12 בסיום האיבחון, אבל איך סופרים אותם ואיך מבדילים ביניהם?
שוב, תודה לשניכם.

תודה, מצאתי את זה:
http://www.isuzu.org.il/isuzu/modules.php?name=Forums&showtopic=4544

barak4*4
24-05-11, 06:51
החיישנים הקדמיים בגלגלים פורקו, נוקו והושבו למקומם.
החיישנים האחוריים פורקו, נראו תקינים (טבולים בשמן) והושבו למקומם.
איפסתי את המחשב, נסיעה של 10 מטרים הדליקה שוב את נורת ה-ABS.
ביצעתי את פרוצדורת הבדיקה המתוארת בספר בעמוד 851, תוך קיצור הרגליים בעמדות 4 ו-12.
עלו ברשת:
קוד תקלה 32 Motor & Motor Relay Shorted or disconnected coil
וקוד תקלה 45 Rear Holding Solenoid Valve Shorted or disconnected coil/wiring

עכשיו מה? לחשמלאי הרכב?
כאמור ידע החשמל שלי מוגבל ביותר.

tooshey
24-05-11, 08:23
ברק
אם החיישנים האחורים טבולים בשמן, זה לא תקין, החישנים הם חיצוניים למחזיר השמן של הציריה.
כנראה שמחזיר השמן פרוץ.
מחזיר השמן יכול לפרוץ בגלל מיסב גלגל גמור.
בגלל אותו מיסב גלגל יכולה להיות פגיעה בחיישן ABS.
לפי המצב אצלך, בדוק תחילה מצב מיסבי הגלגל ומחזירי השמן.

בברכה,טושי

סוזי המשתוללת
24-05-11, 08:43
ברק בוקר טוב
מה נשמע
אתה עדיין בקאיקורה ?
אז ככה לפי קודי התקלה ישנה בעייה במח של קצר /נתק בסליל של המנוע ביחידה
הקוד השני מצביע על קצר /נתק בשסתום האחורי או בצמה שלו
השילוב של הנ"ל עם קירבת המצבר ליחידת הabs שולח אותי לחפש את הבעייה בצמת החשמל /קונקטור שמתחבר ליחידת ה abs
תבדוק קורוזיה במגעים (שים ספריי חלודה/ספריי מגעים בקונקטור)
אופצייה נוספת
לזהות את מסלול הצמה , למצוא קונקטור נוסף בדרך ולבדוק רציפות /התנגדות
למה גם וגם?
כי רציפות בלבד לא נותנת אינדיקציה מלאה לתקינות (יכולה להיות הולכה אבל ההתנגדות שהמחשב ייראה תהיה גבוהה/נמוכה מדי )
בהנחה שבאותה צמה כל החוטים באותו עובי ובאותו אורך ההתנגדות שלהם צריכה להיות זהה
(הערך עצמו לא משנה כרגע כי הסיכוי שכל הכבלים יראו סטייה מהותית לא גבוה )
פתח את הבידוד של הצמה וחפש חוטים משופשפים /קצרים/נתקים
תוודא שהמחשב מקבל מינוס איכותי - הוא יושב על הכנף וזו נקודת תורפה
תבדוק בפירוקיה הקרובה כמה עולה יחידה כזו תקינה

barak4*4
24-05-11, 10:44
ברק
אם החיישנים האחורים טבולים בשמן, זה לא תקין, החישנים הם חיצוניים למחזיר השמן של הציריה.
כנראה שמחזיר השמן פרוץ.
מחזיר השמן יכול לפרוץ בגלל מיסב גלגל גמור.
בגלל אותו מיסב גלגל יכולה להיות פגיעה בחיישן ABS.
לפי המצב אצלך, בדוק תחילה מצב מיסבי הגלגל ומחזירי השמן.

בברכה,טושי

מיסבי הגלגלים האחוריים תקינים, ללא חופשים. אין שום נזילות ממחזירי השמן, אין נזילות שמן מהסרן האחורי בשום מקום, כולל בקצוות.


האמת היא, שבסרן האחורי לא פרקתי את החיישנים בשני הצדדים, כי אם רק בצד ימין. על פניו נראה שהחיישן יושב באופן טבעי בשמן והוא כלל O רינג כמחזיר שמן יעודי. נראה תקין ונורמאלי, כך שאפילו לא טרחתי לפרק את השמאלי.
המכלול כולו שונה מהחיישנים הקדמיים, הפתוחים לאוויר וללכלוך. אני בטוח למדי שזה המצב הטבעי.
אל תשכח שמדובר בדגם היפאני (ביג-הורן), כך שעלולים להיות שינויים מהדגם הישראלי.
אם אתה בטוח ב100% שזה מצב לא טבעי ולא תקין, אפרק מחר את צד ימין בשביל לבדוק אם הוא יבש או רטוב.


ברק בוקר טוב
מה נשמע
אתה עדיין בקאיקורה ?
אז ככה לפי קודי התקלה ישנה בעייה במח של קצר /נתק בסליל של המנוע ביחידה
הקוד השני מצביע על קצר /נתק בשסתום האחורי או בצמה שלו
השילוב של הנ"ל עם קירבת המצבר ליחידת הabs שולח אותי לחפש את הבעייה בצמת החשמל /קונקטור שמתחבר ליחידת ה abs
תבדוק קורוזיה במגעים (שים ספריי חלודה/ספריי מגעים בקונקטור)
אופצייה נוספת
לזהות את מסלול הצמה , למצוא קונקטור נוסף בדרך ולבדוק רציפות /התנגדות
למה גם וגם?
כי רציפות בלבד לא נותנת אינדיקציה מלאה לתקינות (יכולה להיות הולכה אבל ההתנגדות שהמחשב ייראה תהיה גבוהה/נמוכה מדי )
בהנחה שבאותה צמה כל החוטים באותו עובי ובאותו אורך ההתנגדות שלהם צריכה להיות זהה
(הערך עצמו לא משנה כרגע כי הסיכוי שכל הכבלים יראו סטייה מהותית לא גבוה )
פתח את הבידוד של הצמה וחפש חוטים משופשפים /קצרים/נתקים
תוודא שהמחשב מקבל מינוס איכותי - הוא יושב על הכנף וזו נקודת תורפה
תבדוק בפירוקיה הקרובה כמה עולה יחידה כזו תקינה

שמוליק,
כן, עדיין פה, האמת שראיתי את ארני לפני כמה ימים, שמח, בריא וטוב לב כהרגלו.
יש חשמלאי אחד בעיר ועל פניו לא נראה שהוא ממש מבין מה הוא עושה. הוא התחבר עם סקנר ג'נרי ואמר כי כל מה שהוא רואה זה שהמחשב לא תקין, אבל לא יכל לדווח על קוד / קודי תקלה ספציפיים.
מחר אגש אליו עם דיאגנוסטיקת "אטב הנייר" שלי והתובנות שלך ושל טושי ונראה מה הוא יאמר.
מקסימום נסיעה לכרייסטצ'רץ, זה רק שעתיים ;).

כרגיל, תודה למשיבים, אעדכן בקרוב.

סוזי המשתוללת
24-05-11, 21:41
מיסבי הגלגלים האחוריים תקינים, ללא חופשים. אין שום נזילות ממחזירי השמן, אין נזילות שמן מהסרן האחורי בשום מקום, כולל בקצוות.


האמת היא, שבסרן האחורי לא פרקתי את החיישנים בשני הצדדים, כי אם רק בצד ימין. על פניו נראה שהחיישן יושב באופן טבעי בשמן והוא כלל O רינג כמחזיר שמן יעודי. נראה תקין ונורמאלי, כך שאפילו לא טרחתי לפרק את השמאלי.
המכלול כולו שונה מהחיישנים הקדמיים, הפתוחים לאוויר וללכלוך. אני בטוח למדי שזה המצב הטבעי.
אל תשכח שמדובר בדגם היפאני (ביג-הורן), כך שעלולים להיות שינויים מהדגם הישראלי.
אם אתה בטוח ב100% שזה מצב לא טבעי ולא תקין, אפרק מחר את צד ימין בשביל לבדוק אם הוא יבש או רטוב.



שמוליק,
כן, עדיין פה, האמת שראיתי את ארני לפני כמה ימים, שמח, בריא וטוב לב כהרגלו.
יש חשמלאי אחד בעיר ועל פניו לא נראה שהוא ממש מבין מה הוא עושה. הוא התחבר עם סקנר ג'נרי ואמר כי כל מה שהוא רואה זה שהמחשב לא תקין, אבל לא יכל לדווח על קוד / קודי תקלה ספציפיים.
מחר אגש אליו עם דיאגנוסטיקת "אטב הנייר" שלי והתובנות שלך ושל טושי ונראה מה הוא יאמר.
מקסימום נסיעה לכרייסטצ'רץ, זה רק שעתיים ;).

כרגיל, תודה למשיבים, אעדכן בקרוב.

קח שני אוסטרלים טובי לבב עם הולדן v8 והם יעשו זאת בשעה וחצי כולל עצירה לראות את כלבי הים
תעשה את הבדיקות לבד ותביא תתשובות
לא ענית לי האם אתה שומע את "איתחול " המח של הabs

raanan
24-05-11, 22:26
איפסתי את המחשב, נסיעה של 10 מטרים הדליקה שוב את נורת ה-ABS.



ברק, שאלות ,
אחרי איפוס אתה מניע הנורית כבית , כול עוד אתה לא זז הנורית נשארת כבויה ?
האם הנורית נדלקת בנסיעה גם אם לא נגעת בבלם ?

רענן

barak4*4
25-05-11, 03:46
ברק, שאלות ,
אחרי איפוס אתה מניע הנורית כבית , כול עוד אתה לא זז הנורית נשארת כבויה ?
האם הנורית נדלקת בנסיעה גם אם לא נגעת בבלם ?

רענן

הנעתי הבוקר, מבלי לאפס את המחשב, יצאתי לנסיעה, הנורה לא נדלקה, האצתי לכ-50 קמש לאורך כמה מאות מטרים, הנורה עדיין לא דלקה.
ירדתי לשביל עפר ובלמתי בחוזקה, ה-ABS עבד נהדר, הנורה לא דלקה.
שניות ספורות לאחר מכן, נדלקה הנורה ושוב ה-ABS לא עובד (נבדק על דרך העפר).


טושי, בשל הספק שהחדרת בי, פרקתי הבוקר את גלגל שמאל ואת חיישן ה-ABS.
כפי שסברתי, גם השמאלי טבול בשמן וזה מצבו הטבעי, שים לב ל-O רינג ע"ג החיישן, ראה תמונות מצורפות.

http://img585.imageshack.us/img585/1959/p1010039f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/p1010039f.jpg/)

http://img842.imageshack.us/img842/4359/p1010040kn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/p1010040kn.jpg/)

http://img30.imageshack.us/img30/3311/p1010041gz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/30/p1010041gz.jpg/)

http://img846.imageshack.us/img846/4664/p1010042o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/846/p1010042o.jpg/)

tooshey
25-05-11, 07:27
ברק, צר לי לי לאכזב אותך, זה לא מצב טבעי.
יש שרוול פלדה שמולבש על הציריה ויש לו שלושה תפקידים:
1.למנוע תזוזה צירית של המיסב על הציריה
2.לשמש כמשטח החלקה ואטימה למחזיר השמן
3. נושא את הטבעת המשוננת שחיישן ABS קורא

הטבעת שאתה רואה דרך החור היא חיצונית למחזיר שמן.
המיסב הוא מיסב סגור מלא בגריז.
למיטב ידיעתי איזור זה צריך להיות יבש.
האטם על החיישן נועד למנוע כניסת לכלוך פנימה.

שים לב, השרוול הזה יקר (650 שח בUMI) ואם אתה צריך להחליף מיסב תחלוץ בזהירות מבלי להרוס אותו (להבדיל ממה שעושים במוסכי UMI )

אני לא בטוח שהשמן על החיישן והטבעת הוא גורם התקלה שלך, אבל בכל מקרה, מבחינה מכנית זה לא תקין.

בברכה,טושי

סוזי המשתוללת
25-05-11, 18:11
טושי
ברק חי בניוזילנד

raanan
25-05-11, 19:24
לא מבין "בברזלים" , אז רואה את ההסבר של טושי כאורים ותומים !
אם כך, אז כנראה שכול המע' תקינה (מחשב , חיישנים , חיווט) והשמן מפריע ליצירת הפולסים (תנועת השיניים מול החיישן) עם הלחיצה על הבלם.

רענן

tooshey
25-05-11, 23:48
טושי
ברק חי בניוזילנד

סוזי
ידוע.
המחיר הוא רק לדוגמא כמה שהשרוול יקר.
הדוגמא של העבודה ב UMI זה סתם לכלוך...

בברכה,טושי

barak4*4
26-05-11, 04:46
העניין עם החיישנים האחוריים הטבולים מוזר, אך הוא לא לב העניין.
יכול להיות שזה מצב לא תקין ויכול להיות שזה המצב הנורמלי, אבל זה ככל הנראה לא הגורם לבעיה.
בהנחה שזה מצב לא תקין, זה חילחול של שמן שארך הרבה זמן, בשני צדדים שונים לחלוטין של הסרן. השמן שם כנראה הרבה לפני שהנורה החלה לדלוק.
גם קודי התקלה לא מעידים שזו הבעיה.
מוזר עוד יותר, שהשמן לא עבר את מיסבי הגלגל / מחזירי השמן של הגלגל ובנוסף, אין שום חופש במיסבים האחוריים. ההגיון אומר שהשמן אמור לנזול החוצה.

שני חשמלאים שדיברתי עימם אף ציינו כי הם לא יודעים אם השמן אמור או לא אמור להיות שם, אך עובדה זו לא אמורה להפריע לקריאה של החיישן.

כנראה שאקח את הרכב לעיר הגדולה למקום המתעסק באיסוזו.
אעדכן באם יהיו התפתחויות.

idan_ti
02-07-11, 08:46
אני לא מבין גדול באיסוזו אבל שני דברים :
1. תסתכל מתחת מושב הנהג, בחלק מהרכבים (לא יודע אם באיסוזו) תראה קונקטור, אם קיים לנתק לנקות (עם ספריי מגעים ולפני זה עם מברשת עדינה של אבק) ולהחזיר. לאחר מכן לאפס מחשב על ידי ניתוק מינוס במצבר (אם אני זוכר נכון אז לאיסוזו יש שניים אני הייתי מנתק את שניהם - אבל שוב לא מכיר איסוזו). בודק . עזר , יופי, לא עזר יש סעיף 2 :-)
2. נוסע להוד השרון לסרגיו ממוסך צמרת מקבל לפחות אבחון. קח בחשבון שלפעמים נורת abs דולקת כאינדיקציה לא לחיישנים של ה abs אלא דווקא לקדם מותחנים של החגורה. (לזה שייך גם הקונקטור מתחת המושב לדעתי) . בקדם מותחנים אסור בתכלית האיסור לגעת על ידי חובבים למינהם היות ויש שם נפץ שלמראית עין תמים וקטן אבל בכיף יכול להעיף אצבע או שתיים. יתכן ושם הבעיה

raanan
02-07-11, 10:44
2. נוסע להוד השרון לסרגיו ממוסך צמרת מקבל לפחות אבחון.

אחלה המלצה ! רק שיקח לו "קצת" זמן להגיע מניוזילנד לסרג'ו .....

רענן

barak4*4
05-07-11, 23:22
תודה בכל אופן.
לעניין, עברו מספר שבועות ועדיין לא פתרתי את הבעיה.
הרכב היה אצל החשמלאי המקומי (יתכן כי אביו ואימו אחים, אך זה עדיין לא הוכח ;) ), שלאחר שבועיים בהם הרכב היה אצלו, טען כי הוא לא מסוגל לפתור את הבעיה.
היות ואנו מצפים ללידת בת בימים הקרובים, לא נראה לי שאוכל להתעסק בנושא בזמן הקרוב.
אעדכן כאשר יהיה מה לעדכן.

שוב תודה לכל העוזרים.
ברק.

asafk
05-07-11, 23:34
ברק,
המחשב בודק התנגדות של הסליל של הסולנואיד. אם הוא מדווח על תקלה אז כמו ששמוליק כתב - אתה צריך לבדוק את ההתנגדות של הסליל, ולעשות את זה על הסולנואיד עצמו, ועל הצמה. בגלל משחקי המצבר, יכול להיגרם בקלות נזק לסליל שנמצא כל כך קרוב כתוצאה מספייקים בזמן החלפת המצבר.
שמוליק - אתה יודע מה הערך של ההתנגדות בסליל הסולנואיד?
אם ההתנגדות לא תקינה על הסליל עצמו - להחליף את כל היחידה, חבל על המשחקים. אם הוא תקין - חפש איפה יש לך בעיה בצמה - כי אם המחשב רואה בעיה והסליל תקין - הבעיה היא בצמה.

אסף.

barak4*4
06-07-11, 01:19
מחשב ה-ABS נבדק ונמצא תקין, למען השקט הנפשי, הושאל מחשב ABS חדש והנושא נבדק גם איתו מחובר.
הקופסה השחורה הקטנה (המוח?), שיושבת ליד משאבת ה-ABS גם היא הוחלפה בחדשה ועדיין ללא כל שינוי.
כאמור, מסתמן כי כישוריו של החשמלאי המקומי (שלושת החשמלאים למען האמת) מוגבלים ואצטרך לבדוק את העניין בעיר הגדולה.
לצערי, עלי כל זה כבר גדול.

idan_ti
06-07-11, 07:38
בדקת את מצב הבלמים עצמם? רפידות/צלחות? אולי לזה יש השפעה כזו או אחרת?

-->