PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע V8 ל- CJ?



Bernard
28-05-11, 12:01
שלום לכולם.

כמו בכותרת, האם מישהו התקין מנוע V8 ל-CJ ?

הבנתי שבארה"ב, בזמנו, היה איזשהו דגם V8, אז ניתן גם "להכשיר את השרץ", לא?

תודה על כל עזרה/ייעוץ.

six 4 life
28-05-11, 13:03
אתה מדבר על מנוע AMC 304 , ולא אין להכשיר חוקית משהו שהוא לא 6 צילינדר בטור בCJ.
למה אתה חושב שאתה צריך V8?

Bernard
28-05-11, 13:43
אתה מדבר על מנוע AMC 304 , ולא אין להכשיר חוקית משהו שהוא לא 6 צילינדר בטור בCJ.
למה אתה חושב שאתה צריך V8?

כנראה.

למה אי אפשר להכשיר מנוע שהיה בהיצע של היצרן?

צריך? אף פעם לא ממש צריך, לא?
לחבר יש CJ ויש לו מנוע V8 והוא רוצה לשדך בין השניים.

six 4 life
28-05-11, 13:49
כי אנחנו בארץ שבה היצרן לא קובע ויש לה "תקינה" משלה, ובארץ אין תקינה לCJ עם מנוע 8 צילינדרים.

עוזי5555
28-05-11, 14:11
אתה יכול להתקין על сj7 , בארה"ב רוב הדגם הזה יצא עם מנוע 8 גם לארץ הביאו דגמים דומים בזמנו ,לכן אפשר לרשום ברשיון דגם זה עם מנוע 8

Bernard
28-05-11, 15:06
כי אנחנו בארץ שבה היצרן לא קובע ויש לה "תקינה" משלה, ובארץ אין תקינה לCJ עם מנוע 8 צילינדרים.

את נושא התקינה אני מכיר.
כמה זה רלוונטי לרכב שמוגדר "אספנות", אני בכלל לא בטוח.
מה הקשר בין תקינה לרכב ישן, מעל 30 שנה?

six 4 life
28-05-11, 15:19
אתה יכול להתקין על сj7 , בארה"ב רוב הדגם הזה יצא עם מנוע 8 גם לארץ הביאו דגמים דומים בזמנו ,לכן אפשר לרשום ברשיון דגם זה עם מנוע 8
לארץ לא הגיע CJ V8 חוקי מעולם , ואי אפשר.


את נושא התקינה אני מכיר.
כמה זה רלוונטי לרכב שמוגדר "אספנות", אני בכלל לא בטוח.
מה הקשר בין תקינה לרכב ישן, מעל 30 שנה?
לא משנה גיל הרכב
כשהיה חדש לא הגיע עם מנוע כמו שאתם מעוניינים להרכיב, לא עבר תקינה לרכב הזה עם המנוע הזה, ואתה לא תאשר כזה דבר בדרכים המקובלות.

cj 64
28-05-11, 15:24
התקינה היחידה בארץ..........................זה שוחד!!!!!וקומבינות!!!!!!!!!!
אה..לצערי ככה זה בארץ???!!!!
גל

דרור ברלי
28-05-11, 23:02
מנוע AMC304 הוא לא מציאה גדולה, בלשון המעטה.
מנוע די עצל, כ"ס עלוב ביחס לנפח (כ-150 כ"ס מ-5 ליטר), מציאת חלקים וחלפים עבורו היא סו של אתגר. בוודאי כאן בארץ.

מילא אם זה ג'יפ שהמנוע הזה הגיע מקורי איתו, ואז עושים את הקומבינה המתבקשת ומחליפים את הנבלה למנוע V8 כלשהו של GM.

Bernard
28-05-11, 23:14
מנוע AMC304 הוא לא מציאה גדולה, בלשון המעטה.
מנוע די עצל, כ"ס עלוב ביחס לנפח (כ-150 כ"ס מ-5 ליטר), מציאת חלקים וחלפים עבורו היא סו של אתגר. בוודאי כאן בארץ.

מילא אם זה ג'יפ שהמנוע הזה הגיע מקורי איתו, ואז עושים את הקומבינה המתבקשת ומחליפים את הנבלה למנוע V8 כלשהו של GM.

זו הכוונה. לשתול מנוע SB של GM.
ולא. הוא לא הגיע עם V8. זו גרוטאה מוחלטת (שאני לא מבין למה בכלל להתעסק איתה..) שהוא רוצה לשפץ ולהתקין מנוע V8 שיש לו בצד...

אשמח לשמוע הדרכה/עיצות כיצד לעשות זאת - טכנית.

עוזי עידן
29-05-11, 17:53
מנוע AMC304 הוא לא מציאה גדולה, בלשון המעטה.
מנוע די עצל, כ"ס עלוב ביחס לנפח (כ-150 כ"ס מ-5 ליטר), מציאת חלקים וחלפים עבורו היא סו של אתגר. בוודאי כאן בארץ.

מילא אם זה ג'יפ שהמנוע הזה הגיע מקורי איתו, ואז עושים את הקומבינה המתבקשת ומחליפים את הנבלה למנוע V8 כלשהו של GM.

רק לשם השוואה מנוע 4.2 של סיקס מנפק כ 115 כ'ס ,לא משהו כזה מציאה על פניו. אז 150 כ'ס מ 5 ליטר.

דרור ברלי
29-05-11, 20:24
כזה בלגן, ובעיות עם החוק, בשביל עוד 35 כ"ס? תשפר את מנוע השש בטור.
אם כבר עוברים ל-V8 , אז לפחות שייתן תוצרת.

hitoy
29-05-11, 20:46
הרבה יותר חוקי : http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html

ויש פה בפורום כמה כאלה שנותנים בראש

Bernard
29-05-11, 22:00
כזה בלגן, ובעיות עם החוק, בשביל עוד 35 כ"ס? תשפר את מנוע השש בטור.
אם כבר עוברים ל-V8 , אז לפחות שייתן תוצרת.




הרבה יותר חוקי : http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html

ויש פה בפורום כמה כאלה שנותנים בראש

חבר'ה!
מה נהייה איתכם?!?!

אפשר לחשוב שאני פה מהיום או שאתם מכירים אותי כמי שעושה 1/2 עבודה...



לשנות את המנוע מבפנים זה לא יותר חוקי, זה רק משאיר פחות סימנים מבחוץ - אותו בלוק.
לכל אותם סטרוקרים יש בעיות חום ובלאי ראשים ובוכנות מפה ועד הסהרה - וגם בחו"ל, אם כבר מדברים על זה - והנושא עלה בימבה שירשורים במהלך השנים, פה ובצהוב.
וגם אם חיים עם הבעיות האלה ומצליחים (בין תיקון לשיפוץ) לתת בראש פה ושם, זה עדיין מנוע שנמתח לקצה ולא V8 שמסתובב לאיטו באיזור 300 כ"ס (לפני שיפורים ו"מתיחות").
אני מסכים עם דרור. בשביל 35 כ"ס לא מחליפים מנוע - אפשר להחליף פילטר אויר ואיזה גל זיזים מתון+ ואפילו ליסוע מעל 100..

העניין פשוט:


לחבר יש CJ גרוטאה שלא נוסע היום (זקן כזה).
לחבר יש במחסן מנוע V8 של קמארו 300 כ"ס ולמעלה מ-50 קג"מ (קילוגרם/מטר, כן? לא המפעל הזה בדרום..) שמונח לו סתם כך.
החבר רוצה להשמיש את שני המציאות האלה - ביחד.
לחבר יש "מוכנות כלכלית" לעשות את זה.


איך עושים את זה?
יש מתאמי תושבות מנוע שיחברו בין השניים?
יש מתאם בין V8 SMALL BLOCK CHEVY לגיר של CJ?
אם לא, איזה גיר כדאי לשים, שיעבוד עם הטרנספר?
כדאי כבר להחליף את הגיר+טרנספר - לאילו?
ובסוף בסוף, איך רושמים הכל ברשיון - אילו מסמכים צריך מהארץ/מחו"ל? יש למישהו רכב כזה רשום (להביא דוגמא)? למי פונים שיעזור, במיוחד ברישום?

אפשר לענות גם בפרטי, אם זה מסובך.

תודה.

נמרוד
29-05-11, 22:07
טכנית בטח שאפשרי ומקובל בעולם להרכיב סמול בלוק שבי בCJ, כל המתאמים והחלקים קיימים על המדפים, יש והיו כאלו CJ בארץ לא מעט. לגבי הרישום ברשיון - אתה צודק שלא נולדת אתמול, אני מניח שהתשובה ברורה לך, ואין שום טעם להמשיך את הדיון על הסוגיה הזאת. ואת זה אני אומר גם לשאר החברים - תחזרו לנושא - אני לצערי כבר לא זוכר, ימי הCJ והנבירה שלי בספרים חלפו. יש ספרים מצוינים בנושא באמאזון בשביל רקע כללי, ואחר כך נבירה בפורומים אמריקאים בשביל הפרטים המעודכנים.

six 4 life
29-05-11, 22:25
[LIST]
לשנות את המנוע מבפנים זה לא יותר חוקי, זה רק משאיר פחות סימנים מבחוץ - אותו בלוק.
לכל אותם סטרוקרים יש בעיות חום ובלאי ראשים ובוכנות מפה ועד הסהרה - וגם בחו"ל, אם כבר מדברים על זה - והנושא עלה בימבה שירשורים במהלך השנים, פה ובצהוב.
וגם אם חיים עם הבעיות האלה ומצליחים (בין תיקון לשיפוץ) לתת בראש פה ושם, זה עדיין מנוע שנמתח לקצה ולא V8 שמסתובב לאיטו באיזור 300 כ"ס (לפני שיפורים ו"מתיחות").
א-הא............

tzagi
29-05-11, 22:28
אותי מעניין איזה מנוע של קמארו שמפתח 300 כס יכול לשבת אצלו במחסן......יש איזה פרטים? קוד?, אפילו תמונה..

Bernard
29-05-11, 22:32
אותי מעניין איזה מנוע של קמארו שמפתח 300 כס יכול לשבת אצלו במחסן......יש איזה פרטים? קוד?, אפילו תמונה..

זה אני או שאתה נשמע קצת סקפטי?
LT1 1997 + שיפורון קטן. המקור מפיק 285.

דרור ברלי
29-05-11, 22:45
טכנית, הכל אפשרי.
בקטלוגים אמריקאיים תמצא את כל סוגי המתאמים לשידוך כל מנוע לכל גיר.

חוקי זה לא (בישראל), ובאמת אין מה להרחיב בעניין.
הייתי מוסיף גם שסביר להניח שלאחר ההשתלה,עם יותר מפי 2.5 כ"ס וכמעט פי 2 מומנט מהמנוע המקורי, הג'יפ המדובר לא יצטיין באמינות מופלגת, וזאת בלשון המעטה.

tzagi
29-05-11, 22:48
המספרים המקוריים מצוצים מהאצבע
REAL WORLD
220-240 כיצא מהמפעל
אבל זה לא הנקודה, וידעתי מה שאלתי (כי ידעתי מה תהיה התשובה)
המקום היחידי שהייתי שותל את המנוע הזה הוא בגינה, וכמה שיותר עמוק
הוא בעייתי, חלקים פשוטים יקרים להחריד
והסיכוי של חברך לגרום לו להניע (בלי לקנות צמה קאסטום יקרה) שואף לאפסי.

Bernard
29-05-11, 23:24
המספרים המקוריים מצוצים מהאצבע
REAL WORLD
220-240 כיצא מהמפעל
אבל זה לא הנקודה, וידעתי מה שאלתי (כי ידעתי מה תהיה התשובה)
המקום היחידי שהייתי שותל את המנוע הזה הוא בגינה, וכמה שיותר עמוק
הוא בעייתי, חלקים פשוטים יקרים להחריד
והסיכוי של חברך לגרום לו להניע (בלי לקנות צמה קאסטום יקרה) שואף לאפסי.

אהלן ג'ו.

נדמה לי שכבר אמרת לי משהו דומה לפני כשנתיים.
תרשה לי לחלוק עליך, קצת.

בדקתי כבר אז והמנוע אכן הפיק 285 כ"ס - לא ניכנסתי לויכוח אם אלה סוסים ארופאים גדולים וחזקים או מוסטנגים אמריקאים קטנים וחלשים. הנתונים אמרו/אומרים 285 ולא 220.
ב-1997, השנה האחרונה של ה-LT1 בקורבט, המנוע, בעל ראשי אלומיניום, היה אמין מאוד וחזק מאוד (בקורבט אפילו יותר), למרות שב-1998 הוא שילם את מחיר הנסיונות של השנתיים הראשונות והוחלף ע"י ה-LS1.
בזמנו יצאו למנוע הרבה שיפורים שהעלו את ההספק הרבה (הרבה) יותר, בלי בעיות מיוחדות, במיוחד בשל מערכת הקירור שמאפשרת סלד ולחצים גבוהים בלי נזק לראשים וגם בשל איכות הבנייה והחומרים העדיפים על הדגם הקודם.
יש כמה חלקים יקרים יחסית לדגם הקודם (כמו משאבת המים מונעת גלגל השיניים) אבל הבלאי שלהם קטן יותר ממקביליהם הישנים יותר.
מחירם של רוב החלקים דומה מאוד לדגם הקודם ויש אפילו חלקים זהים (בדקתי,אז, בספר חלקי ה- SWAPPABLE).

ולעניין ההתנעה - הצמה נמצאת על המנוע במצב מושלם, כולל כל החיישנים והמחשב. הדבר היחיד שצריך לעשות הוא לנטרל את האבטחה/אימובילייזר במחשב ($50-$100, כולל איזה שיפור שאתה רוצה בניהול המנוע) ולחבר למצבר...

לא הכל שחור, לדעתי לפחות.

tzagi
30-05-11, 01:33
תחפש עוד קצת,
כול אלה שבדקו על הדיינו קיבלו את המספרים האלה
עם כול הכבוד לפורומים שמורומים (אף אחד לא רוצה לספר שהילד שלו מכוער)
אני עבדתי עליהם אז כשיחסית היו חדשים, וגם אז היה להם צרות אין סוף, בין בעיות התחממות, משאבות מיים שנזלו כרונית(אולי שיפרו מאז) לבין הברזל הזבל שממנו המנוע היה יצוק.
יש סיבה טובה מאד שהמנוע הוחלף כול כך מהר, וגם שים לב ששום דבר מה "טכנולוגיה" בו לא נשמרה לLS1

אבל ניחא, לא נהרוס לך את החלום , רק אל תגיד שלא אמרו לך.....

OhadL
18-07-11, 13:29
לארץ לא הגיע CJ V8 חוקי מעולם , ואי אפשר.


לא משנה גיל הרכב
כשהיה חדש לא הגיע עם מנוע כמו שאתם מעוניינים להרכיב, לא עבר תקינה לרכב הזה עם המנוע הזה, ואתה לא תאשר כזה דבר בדרכים המקובלות.

למיטב ידיעתי, ברגע שהרכב מיובא כרכב אספנות, לא משנה איזו תקינה היתה לו בארץ אם בכלל.

קחו למשל את כל הרולס רויס, פרארי, מורגן ועוד כל אקזוטיקות שהגיעו לארץ בשנים האחרונות, לאף אחד מהם מעולם לא היתה תקינה, וכולן נוסעות עם מספר אספנות.

מי שרוצה CJ V8, נראה לי שעדיף לקפוץ לדוד סם, להעמיס גרוטאה, לקבל רשיון ולעשות את השידרוגים בארץ (בהנחה שיש מנוע וכו')

shmil
18-07-11, 14:56
אתה טועה, אוהד, וארז צודק.
לא ניתן לאשר מנוע כזה באופן כשר למהדרין, לרכב קיים בארץ.
אתה טועה, כי ניתן להביא רכב אספנות רק בתצורה בה הוא יוצר, ואין עניין של "אם היתה לו תקינה בארץ" או לא.
נכון, שאם אישור יצרן שאכן יוצר ונמכר עם V8, ניתן יהיה להביא. יוצר, לא הותקן ע"י דילר או סדנא. יוצר, עם ה-VIN המתאים למנוע.

OhadL
24-07-11, 14:39
לא טענתי כי ניתן לאשר רכב שקיים בארץ, כי אי אפשר

טענתי כי ניתן לייבא רכב שיוצר כ V8, למשל דגם Golden-eagel שמגיע במקור עם V8 מהיצרן.

אם אני קונה רכב כזה בארה"ב! מביא אותו עם רשיונות, למה שלא אקבל רישוי כרכב אספנות, עם מנוע V8, אח"כ תעשה בו כאוות נפשך.

-->