התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מהי הטמפרטורה האופטימלית לשמן גיר אוטומט בטרופר בנזין משנתון 99 ומעלה ?



raanan
29-05-11, 18:25
שלום לכולם,

בטרופר שלי הותקן (ע"י אפי התותח !) קולר במידות 32X26 סנטימטר עם וונטה שואבת (נמצאת מאחורי הקולר).
הקולר הופרד "מהחליל" שברדיאטור המים של המנוע. כרגע הוונטה מופעלת קבוע מפתיחת סוויץ.

התכנון שלי לבצע חיתוך לצינור (גומי) בכניסה לקולר, באמצעות T לקשר ולהתקין יוניט שליטה (דרך ממסר) על הוונטה.

עד עתה, משום מה, הייתי מקובע ליוניט (עם תבריג 3/8 אינטץ') הפעלה בטמפרטורה נמוכה (75 מעלות צלזיוס) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?55457-%D7%9E%D7%97%D7%A4%D7%A9-%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%98-%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%A1%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%98%D7%9E%D7%A4-72-%D7%A2%D7%93-80-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%96%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%A1
אך לאחר חיפושים מרובים, כנראה שאין "חיה" כזאת (טמפרטורה נמוכה ותבריג 3/8 אינטץ') .
מצאתי יוניט לטמפרטורה נמוכה אך עם תבריג 1 אינטץ' :
http://motors.shop.ebay.com/eBay-Motors-/6000/i.html?_nkw=82395948175&_fvi=1&_trksid=p5197.m570.l1313&_rdc=1
אז התחלתי להתחבט בנושא מתאמים ליוניט ול -T מבחינת קוטרים :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?56541-%D7%96%D7%A7%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%A2%D7%A6%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%A6%D7%A0%D7%A8%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A8-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%95%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%98

לאחר כול הסיפור הארוך הזה .... עלתה בי המחשבה,
אולי אני טועה ? ודווקא התקנת יוניט לטמפרטורה נמוכה היא טעות ?

הספק שעלה לי בראש,
אולי עם יוניט 75 מעלות צלזיוס, הוונטה תעבוד קבוע (כמו עכשיו) גם בנסיעה מנהלתית במהירות של 90 קמ"ש בכביש (במהירות כזאת זרימת האוויר גבוהה מיכולת הנעת האוויר ע"י הוונטה. לכן היא לא רלוונטית).

השאלה שלי, כמו בכותרת, מהי הטמפרטורה האידאלית או המומלצת לגיר 4L30E "המשודך" לטרופר בנזין בנסיעה "מנהלתית" (90-100 קמ"ש בכביש) ?

תודה מראש למשיבים
רענן

אפיז
30-05-11, 02:34
רענן ,,חזרתי ועניתי לך באתר של הטרופר

בוזי
30-05-11, 10:17
למה בכניסה? לדעתי אתה רוצה להפעיל את הוונטה כשהשמן היוצא מהרדיאטור חם מדי.

-->