צפייה בגרסה מלאה : בניית מיגון צד לגרנד ויטרה דור ראשון - עצות בבחירת חומרים
motorica.net
05-06-11, 11:20
אני מעונין לבנות מיגון צד לגרנד ויטרה דור ראשון.
התיכנון הוא צינור צד שיתחבר ב-3 נקודות עיגון לפלאחים שחובקים את קורות האורך - בניה שגרתית.
אני צריך עזרה בבחירת החומר המתאים.
האם צנרת סקדיול 40 בקוטר "2 תהיה בחירה טובה ?
מה לגבי הפלאחים, מה העובי הרצוי ?
תודה מראש !
בניתי להיילקס שלי כאלו ממש לא מזמן..אני אעלה תמונה בקרוב פשוט המצלמה באוטו...
אני עבדתי עם סקדיול 40 1.5 צול, ו 1 צול בין המגן עצמו לפלאחים שחובקים את השלדה, הפלאחים בעובי 12 ממ. המיגון יחסית מאסיבי, לא הייתי ממליץ לבנות מיותר מצול 1.5 אולי לויטרה אפילו הייתי עושה משהו קל יותר... תחשוב גם על המשקל הסופי..
motorica.net
06-06-11, 11:13
כן, משקל סופי בהחלט פרמטר חשוב וזה ילקח בחשבון.
הפלאחים בעובי 12 מ"מ ??? זה המון !
אני גם מתכנן לבנות בקרוב ומתלבט לגבי הפרופיל, יש יתרונות/חסרונות לצינור אל מול ריבוע/מלבן ?
ראיתי גם דברים בסגנון הזה
43868
שאני מניח שנותנים מענה טוב יותר במעבר מכשול בשיפוע, נראה טוב יותר אבל לא בטוח ששווה את ההשקעה.
motorica.net
06-06-11, 13:38
אל תשכח שמדובר גם בתוספת משקל משמעותית לבניה.
פרופיל עגול חזק באותה מידה בכל הכיוונים , זה לא כך בפרופיל צורתי.
אכן לקבלת פרופורציה יפה הייתי ממליץ כמו בגימני על :
הצינור הראשי - 1.5" במדרגות ראיתי גם 1" במגיני סף.
2 או 3 הצינורות המקשרים 1" .
פלטות - לא כ"כ משנה מבחינת המראה - 10 או 12 ממ..
האתגר אולי זה למצוא את הזוויות ריתוך הנכונות בין הפלטה ל"זרוע" כך נקרא לה, בכדי שייתקבל מנח ישר פרללי.
בהנחה שהתכנון נכון (מה זה נכון? תעלו לכאן שרטוט או ציור, דו מימדי, משהו פשוט. כל מקרה לגופו):
אני הייתי בונה פלטות חביקה מ-6 מ"מ עם משולשי חיזוק מתאימים מ-4 מ"מ. בצינורות הייתי עובד עם חומר עד 48 מ"מ קוטר (זה 1.5) בעלי עובי דופן של בין 2.5 ל-2.9, מקסימום 3.25. לא הייתי טורח לקנות צינור ללא תפר, כן הייתי מקפיד לשים את התפרבמרכז הריתוך (כנראה מיותר, אבל לא עולה כסף).
בהנחה שהתכנון לא נכון, גם 12 מ"מ לא יצילו אתכם.
חשוב לציין שבאופן כללי מקובל לעבוד עם פלטות של 8 מ"מ בחביקה וצינורות בעלי עובי דופן של 3.25. הדעה האישית שלי היא שזה מוגזם ברוב המקרים. גם אני בניתי כך שנים רבות, אני בהחלט מבין את הגישה וחשוב לציין שבבמקרה של מיגני סף לרכבים פרטיים הפרשי המשקלים האלו הם בסוף די זניחים.
בהמשך לדבריו של אלון,
במקרה זה, לדעתי, אין סיבה להשתולל עם עובי החומר.
יתכן ויהיה לך קשה למקם 3 נקודות עיגון עם חביקה לשלדה. (לא מכיר את הויטרה, בסמוראי שהיה לי לא הצלחתי לתכנן 3 בריאות)
גם אם תסתפק ב2 חשוב שהפלטות יהיו רחבות, 4 ברגים בריאים.
משולשים בין הפלטה לקושרת של הצינור- מאוד חיונית- כמו גם ריתוך מקצועי.
הקושרות, החלק שמחבר בין הפלטה לצינור, נושא הרבה עומס, וכאן כן הייתי משקיע בח"ג רציני יותר.
הצינור עצמו לדעת לא קריטי במיוחד, שכן גם אם מקבל מכה (ולשם כך נועד) יקבל מעיכה קלה וזה. הרמה עם הייליפט תדרוש קרש בין הצינור למגבהה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.