PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כללית בנושא חיבור קולר גיר אוטומט.



raanan
06-06-11, 21:36
קולר גיר עם חיבורים מהצד (עליון ותחתון), האם יש חשיבות לחיבור צינור היציאה מהגיר
לחלק העליון או התחתון ?
אם כן, נא לתת הסבר.

עוד שאלה, מישהו הרכיב תרמוסטט למערכת הקירור (דגם HDA-163 של חב' היידן) ?
אם כן, האם אפשר הסבר כיצד מחברים אותו (יש לו 4 כניסות/יציאות) ?

תודה מראש למשיבים
רענן

raanan
03-09-11, 13:07
מקפיץ מקפיץ ...

חברה אני אחדד את השאלה.

הקולר גבוה מהגיר .
צינור היציאה מהגיר מתחבר לחלק העליון של הקולר .
צינור ההחזרה מתחבר לחלק התחתון של הקולר.

האם בכיבוי מנוע השמן יתרוקן מהקולר ויחזור לגיר (בגלל הפרשי הגובה ) ?
זאת שאלה תאורטית אך מעשית עבור טרופר בנזין .

תודה מראש למשיבים
רענן

איציק - 4X6ZH
03-09-11, 17:33
את צינור השמן שיוצא מהגיר מחברים לחלק העליון של הרדיאטור ( צינור חם מתחבר למעלה . חום אוהב למעלה )
אין חשיבות להתרוקנות הצינור כי זה הצינור שמוציא שמן מהטורק והוא בכל מיקרה יתחיל להוציא שמן רק אחרי שהטורק ייהיה מלא

איציק

raanan
03-09-11, 18:25
את צינור השמן שיוצא מהגיר מחברים לחלק העליון של הרדיאטור ( צינור חם מתחבר למעלה . חום אוהב למעלה )
אין חשיבות להתרוקנות הצינור כי זה הצינור שמוציא שמן מהטורק והוא בכל מיקרה יתחיל להוציא שמן רק אחרי שהטורק ייהיה מלא

איציק

מצטער איציק ידידי אבל, זה צריך להיות הפוך.
חרשתי היום את הפורמים בחו"ל , הם מחברים יציאת הגיר לכניסה התחתונה וזאת ע"מ למנוע הילכדות בועות אוויר.

אתה וכולם מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי ברגעים אלו לעקרונות תאורטיים לחיבור קולר לגיר אוטומט :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=9457

רענן

tzagi
04-09-11, 06:45
נשבע לך,
אם אני מתאבד הוויקאנד הארוך הזה.......זה בגללך.

איציק - 4X6ZH
04-09-11, 08:45
בוקר טוב
שלחתה אותי לספרים
ובספרים יש תמונות בלי תאוריה
ובתמונות כאשר הרדיאטור שוכב הצינור החם מתחבר מלמטה
כאשר הרדיאטור עומד ( כמו ברוב המכוניות )
הצינור החם מתחבר למעלה

עכשיו תעשה מה שאתה רוצה
רק תזכור שצינור שמביא חום לרדיאטור מחברים למעלה ( זה הכלל שאני מכיר )

איציק

raanan
04-09-11, 12:41
בוקר טוב
שלחתה אותי לספרים
ובספרים יש תמונות בלי תאוריה
ובתמונות כאשר הרדיאטור שוכב הצינור החם מתחבר מלמטה
כאשר הרדיאטור עומד ( כמו ברוב המכוניות )
הצינור החם מתחבר למעלה

עכשיו תעשה מה שאתה רוצה
רק תזכור שצינור שמביא חום לרדיאטור מחברים למעלה ( זה הכלל שאני מכיר )

איציק

אהלן,
כמובן שרדיאטור מנוע מחברים צינור חם מלמעלה.

שאלתי לגבי קולר שמן גיר ושם התשובה היא שקו היציאה מהגיר נכנס לצינור התחתון שבקולר למרות שמבחינה פיזקלית טהורה
עדיף מלמעלה (מבחינת פיזור חום). אבל,
העניין הוא שהגיר וכול השמן לא נמצאים במע' לחץ אטומה לאוויר (בניגוד לנוזל הקירור ברדיאטור שלאחר ניקוז אוויר היא אטומה), לכן
נדרש לנדף בועות אוויר (כנראה בכול הנעה) .
נידוף בועות נעשה ע"י דחיפתם מלמטה למעלה ע"י השמן לקו ההחזרה לגיר.

בהתאם לנ"ל, מאוד חשוב לחבר את זוג הצינורות מלמעלה לקולר שהרכבתו מאפשרת חיבורים מלמעלה או למטה
(אחרת בחיבורים מלמטה יכולה להילכד כמות אויר גדולה בחלק העליון של הקולר).

רענן

shahav
04-09-11, 16:13
תשכיב את הקולר ואז השאלה לא רלוונטית :-)
עכשו ברצינות, גם אצלי ברכב (טראנו) הצינור מחובר למעלה, אבל נידמה לי , לא בטוח, שהעיקולים של הרדיאטור אנכים ולא אופקיים??

tzagi
05-09-11, 07:53
האפשרות ללכידת אויר היא לא יוניברסלית
זה תלוי בסגנון בקולר,
בקולר שבנוי מצינור יחיד שרץ בין דפי אלומניום זה בלתי אפשרי
קולר שבנוי כמו רדיאטור(עם טנקים בצד), ומורכב עם היציאות כלפי מטה, יש מצב,
כול עוד היציאה תהיה גבוהה מהכניסה, האויר יתנקז.

paul1
08-09-11, 08:21
מאיפה יגיע אויר לקולר? מי שמזין אותו זאת המשאבה שאף פעם לא עובדת יבש וצינור היניקה שלה תמיד טבול באגן.

-->