צפייה בגרסה מלאה : רכב מגמגם בסרק
טוב, אחריי 5 שנים של שקט מכאני מכיוון המנוע, הגיע הזמן לבעיות, כניראה לכבוד העובדה שהרכב עבר את יומולדת 200K קמ :-)
בשבת לאחר טיול עם לא מעט אבק באיזור מרסבה, בדרך חזור, ממש ליד הבית, הרכב החל מגמגם בסרק.
אין השפעה על נסיעה שוטפת, רק בסרק או ממש בתחילת נסיעה, כשהרכב קר הוא אפילו כבה לעיתים.
הרכב מניע בנגיעה קלה בכל מצב, קר או חם.
כשהרכב מגמגם , נדלקת נורת ה צ'ק אנג'ין לכ 10 שניות, והנורה ניכבת.
בדיקה בסורק סיני עם תוכנה מהרשת מעלה את הקודים:
Code 11:Cam Pos Sen(Pump)
Code 47: Crank Pos Sen (TDC)
Followed by the number of starts ever since it occurred
מצאתי את הקישור:
Offroad Express 4wd Forum | OffroadExpress 4wd Forum (http://www.offroadexpress.co.nz/Forums/viewtopic.php?f=25&t=21181)
מה כדאי לעשות?
ישר לשפץ משאבה או שקודם להחליף פילטר סולר ולנקות חיישן אוויר??
איפא משפצים משאבה?
תודה
רבין
אני חבר בפורום ואני משפץ משאבות. רוב הסיכויים שיש לך בעיה במשאבה, אבל כדאי לנסות קודם את מה שכתבת.אנסה לעזור לך 0505379343
לאט לאט:
קודם כל, בדוק את החיבורים של חיישן הCAM ושל המשאבה - נקה עם ספריי מגעים.
דבר שני, בדוק חיבורי חיישן קראנק (לא קשור למשאבה). לעיתי פתרון בעיה בחיישן אחד יפתור את בעיית החיישן השני,
ישנם מצבים שתקלה באחד מופיעה כשתי תקלות במחשב. כמו כן, עבור על צמת החוטים, כולל כל הקונקטורים המוחזקים ע"י הפחית מעל המנוע.
כעיקרון לפי מה שאתה מתאר, זה לא נשמע כמו משהו שמצריך שיפוץ משאבה, אלא יותר כמו חיישן שמפספס לסרוגים או נתק בצמה - דבר שניתן לבדיקה בקלות.
לגבי שיפוץ:
קודם נסה את מה שכתבתי. עדיף וזול הרבה יותר לקנות אחת באיביי, היה לפני כשבוע ב200 לירות.
אם בכל זאת שיפוץ, אך ורק אצל מכוני דיזל גדולים כגון דיזל השרון, ובשום פנים ואופן אצל הקטנים.
המשאבה מאוד מורכבת ומכילה מנוע סטפר מאוד מדוייק המצריך כיול. כמו כן, כיול המשאבה לאחר הרכבתה על הרכב.
לא רק בגלל הכיול אלא שהמשאבה באמת לא דומה לשום דבר אחר - חיה מורכבת מאוד.
אם תרצה, אשמח לעזור באיתור התקלה, חייב לך לא? :)
לירון
קודם כל לא ציינת איזה נסאן זה ואיזו שנת יצור. אני מניח שמדובר בטראנו עם משאבה אלקטרונית משנת 97 ומעלה. אדון לירון היקר, אם אכן מדובר במשאבה כזו מאיפה לקחת 200 לירות באיביי? .אני מכון דיזל קטן ואני לא חושב שאני גרוע מדיזל השרון או מכון אחר.מה אתה מפחיד אתשחב ?. איזה מנוע סטפר מאוד מדויק ואיזה נעליים.הכיוון במכון די פשוט וגם ההרכבה במוסך די פשוטה . טיימינג רגיל ואין שום "כיול" לאחר מכן.
מר יעקב ניצן,
לרבין יש טראנו מאותו מודל כמו שלי. רבין, בדוק בבקשה צמה ראשית ודווח.
לגבי שאלותך:
מאיפה לקחתי 200 לירות מאיביי? התשובה פשוטה - מאיביי!
אתה מכון דיזל? אתה מתכוון שבבעלותך מכון דיזל... (אני מקווה, כי אז זה נהיה מעט מפחיד, לא? :))
בתור אחד שפתח את שלו, אני יכול לומר בוודאות: ישנו מנוע סטפר (צעדים קטנטן) בתוך המשאבה.
לגבי נעליים - ריבוק או ניו באלנס - מה זאת השפה הזאת?
ההרכבה לא כזאת פשוטה, הגישה דיי מחורבנת, מעבר לזה, לא כזה סיפור. במיקרה שלי לאחר ההחלפה היה צורך לבצע כיול שני, מה לעשות, עם מכון השרון אני לא מתווכח.
(דומה מעט להחלפת פילטר שמן - גם שם אין גישה בגרוש:confused:)
יעקב היקר, אני חושב שזה נהדר (ממש לא צוחק) שאתה מנסה לעזור, כמו לבחור עם הפראדו שמעשן, אבל כאן זה פורום..
הפורום נועד ע"מ לשיכתב בו חומר מועיל לכלל האנשים ולא רק הודעות עם ניחוח פירסומי.. נשמח אם תפרסם כאן איך לשפץ לבד, האם קיים קיט שיפוץ, אילו כלים זה מצריך, כמה זמן, וכמה זה אמור לעלות...
אולי תוכל לתרום לנו מהידע שלך וספר לנו איך המשאבה הזאת עובדת? אני בטוח (שוב לא בצחוק) שמה שתכתוב יהפוך למאמר באתר.
קח את מה שכתבתי בחיוך - המשך יום נעים וחג שמח!
או . קיי. מקבל את ההערות. אני יוצא מנקודת הנחה שיש לו משאבה אלקטרונית של "זקסל" או של "בוש". מדובר במשאבה רוטורית שבנויה כמו כל משאבה רוטורית רק שההפעלה שלה שונה.מחשב הרכב מפעיל את המשאבה דרך המכסה האלקטרוני שמפעיל אלקטרו מגנט ש"משחק " עם שסתום בראש ההידראולי של המשאבה ונותן יותר או פחות דלק לפי הצורך.במכון הדיזל מפרקים את המשאבה ,מחליפים קיט אטמים וגומיות וברוב המקרים מחליפים גם את כל המכסה האלקטרוני שכולל גם את האלקטרו מגנט ,כי זה חלק סגור שלא ניתן לתקנו. אחרי שמשפצים את המשאבה שמים אותה על "טסט בנץ" ומכוונים אותה לפי הוראות היצרן.הכיוון כולל שני דברים עיקריים: דלק ולחץ.את הדלק מכוונים עי הזזת המכסה קדימה ואחורה לקבלת כמות אופטימלית שתאפשר לאחר ההרכבה על הרכב למחשב להזיז את האלקטרו מגנט במרווחים הרצויים.כיוון נוסף הוא הלחץ הפנימי שמפעיל מקדם הזרקה מכני ואת לחץ ההזרקה למרססים. מרגע זה הכדור הוא בידי המכונאי.למכונאי נותר רק להרכיב את המשאבה על מערכת הטיימינג של המנוע. הבעיה היא שהגישה מחורבנת ומאוד קשה לעבוד על הרכבים הללו.מעבר לזה אין שום כיוון נוסף.הצפיפות בתא המנוע נוראית.לפני כשבוע מכרתי טורבו משופץ למוסך ולקח למעלה מיום עבודה להסיר את הישן ולהרכיב את המשופץ. לסיום:אני בעלים של מכון דיזל עם נסיון של כ35 שנה ואני חושב שאין לי בעיה להתחרות עם כל הגדולים. אז זהו לירון, גמרנו לריב?
ראשית, מדובר בטראנו 2001 דיזל אוטו'.
חברה, תודה רבה על הידע.
אני עדיין עסוק בעיניני החג, אתפנה למשימה זו ביום חמישי.
שתיי שאלות קצרות:
הערכה של עליות שיפוץ והרכבה?
האים יכול להיגרם נזק למנוע אם דוחים את הטיפול?
האמת, אני מאוד מרוצה מהמנוע, אוכל מעט, מניע מהר, אני מקווה שזה ישאר כך אחריי השיפוץ, אם וכאשר...
תודה
רבין
קודם כל עליך להתחבר למחשב במוסך כדי לוודא השאכן מדובר במשאבה. אם זה נכון אני יכול לתת לך משאבה משופצת כשכל האלקטרוניקה חדשה וועוד כמה דברים ב 3700 שח פלןס מעמ. לגבי פירוק והרכבה מהרכב תצטרך לשאול במוסך שלך, או שאני אפנה אותך למוסך.
גמרנו לריב? מתי התחלנו?..
לשאלתך:
http://shop.ebay.co.uk/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=terrano+pump&_sacat=See-All-Categories
שווה לקנות במחירים האלה רק כדי לשמור כספייר! :)
לירון היקר . אתה צודק לגבי המחיר . אבל , ויש כאן אבל גדול מאוד , אם תסתכל טוב על המשאבה תראה משאבה שלא בטוח שהיא משופצת. תראה את כל הלכלוך עליה, . זו משאבה של "בוש" בעוד שיש סיכוי די סביר שהמשאבה אצל ידידנו היא של "זקסל", שהיא הרבה יותר יקרה. אצלי , במחיר שכתבתי אתה מקבל אותה במצב קרוב לחדש.
עוד משהו לירון. הסתכלתי על התמונה הראשונה של המשאבה ואני לא בטוח . אבל גיליתי בהמשך עוד תמונה של משאבה. תגיד לי את הסחורה הזאת מוכרים לאנשים? זו משאבה שכנראה דגו אותה בנהר הטמזה בלונדון,או שמצאו אותה מתחת לבנין הרוס שנפגע ב" בליץ" במלחמת העולם השניה.. משאבה זו אינה ראויה למאכל אדם . סליחה,להרכבה על רכב של אדם. המשך ערב נעים.
שלום לך מר יעקב,
היכן היית כשחיפשתי פה בפורום עזרה אמיתית בנוגע לשיפוץ המשאבה???
אתה יודע מה? ,יש לי הצעה - אני מעוניין לרכוש ממך את הווסת האלקטרוני ,electric governor,בשמו המקצועי,אני רוצה לשפץ לבד את המשאבה
ולאחר מכן אני מעוניין למסור אותה לך לצורך ביצוע הכיול על ה - test bench תמורת תשלום כמובן.
מה אתה אומר? הולך ?!
אם התשובה היא חיובית,הרי שיש פה חידוש אמיתי לחברי הפורום ובכלל
אבל אם לא... don't call us we'll call you
טל.
נשמע נחמד אבל לא קביל. הווסתים שיש לי כבר מורכבות על משאבות משופצות. גם אם היו לי לא הייתי מוכן , מהסיבהשאני מסכן את מכשיר הבדיקה שלי . אם לא הרכבת את המשאבה נכון היא עלולה להתפס ולהרוס לי את ה TEST BENCH, ואז אני יהיה זקוק לעזרה אמיתית בנוגע לפרנסה של משפחת ניצן. היבואן היא חברת לדיקו, תפנה אליהם ואולי הם ימכרו לך.
טל, דבר עם לדיקו - אנשים נחמדים מאוד,
אם לא ימכרו לך (ואני לא רואה סיבה שלא, לא מכיר רשיון "שיפוץ משאבות"), דבר איתי, אני לקוח קבוע שלהם דרך מקום עבודתי
אגב, לדיקו מייבאים הרבה חלקים לתעשיית הרכב והם יבואנים של חברת bosch. (בין היתר מנועים לחלונות חשמן וחלונות שמש),
חיישנים מסוגים שונים ועוד.. אנסה להשיג קטלוג חלקים לסרוק ולהעלות כאן..
לירון
ועוד איך שקיים " רשיון שיפוץ משאבות",אתה זקוק לתעודת הסמכה מטעם משרד התחבורה , כמו כל מוסך. אני כמעט בטוח שלדיקו לא ימכרו לך. אבלאם כתבת " עזרה אמיתית בנוגע לשיפוץ משאבה". אני מוכן לעזור לך במתן מספרים קטלוגיים של החלקים, דבר שיעזור לך במגעים עם לדיקו. בהצלחה.
כדאי לשמור על נטרליות, אז ניגשתי לדיזל השרון. זולים הם לא.
היות והמחשב צעק שני צעקות, הם הציעו להתחיל בחיישן סיבובי המנוע, ואם הבעייה לא תיפתר אז לתקן משאבה.
הוחלף החיישן, הבעייה בעינה עומדת, שבוע הבא אני אחזור לשיפוץ המשאבה שעשתה כ 240K קמ.
אפרסם את מחירים בקרוב.
רבין
לגביי המחירים של דיזל השרון:
חיישן קראנק מסכן של קראסו: 1500 שח לא כולל מעמ ועבודה. סה"כ כ 2000 שח.
שיפוץ משאבה 4800שח לא כלל מעם אבל כולל פירוק והרכבה.
את חיישן הקרנק ניתן להרכיב\לפרק בקלות.
רבין
האמת שיש עד מה שהוא קטן ולא חשוב, כשבוע ליפניי תחילת הבעייה, התחלתי לשמוע רצועות מחליקות בבוקר. כמובן שלאחר דקה או שתיים הרצועה מתחממת ומפסיקה לשרוק...
אבל אני תוהה אם המחשב מסוגל ליצור את הבעייה בחיישן קראנק בגלל רצועה שמחליקה... חשוב לציין שנורית MIL לא נדלקה בגלל החריקות
רבין
כל הכבוד לדיזל השרון ובאמת יש לי הרבה כבוד לסמי והצוות שלו , אם היית יוצר עימי קשר הייתי מפנה אותך למספר מוסכים שאני עובד איתם והיית גומר במחיר זול באלפי שקלים. חיישן קראנק לא היה מוחלף, כי אני מכיר היטב את הבעיות של הטראנו ולמעשה כמעט יום יום יש לי פניות בנושא של תקלות ברכב הנ"ל. כפי שכתבתי משאבה משופצת אצלי 3700 פלוס מעמ. מוסך היה לוקח לך פירוק והרכבה כמה מאות שקלים. תראה איזה פער. ואצלי היית יוצא עם רכב תקין במכה הראשונה.
יעקוב,
אמנם יש הבדל במחירים אבל הוא לא שונה בהרבה, אצלך 3700 ללא פרוק והרכבה, ואצלו 4800 כולל פרוק והרכבה.
הוא גם אמר לי שחיישן הקרנק כניראה בסדר, אבל אמר שנלך על בטוח, למה לשלם אלפיי שקלים ולפתוח מנוע כאשר מחשב האוטו הצביע גם על חיישן סיבוביי המנוע?
חשוב לציין שאם הבעייה במשאבה, כפי שהתברר, חיישן המקורי שלי יוחזר למקום ואשלם רק את ההפרש...
רבין
אם זה באמת כך ,אז אתה צודק .נקווה שבזה תמו תלאותיך.
רבין, תהיה רגוע - הלכת לטובים ביותר - ממה שאני שמעתי
מבלי להתכוון לאף אחד (לא מכיר אחרים - לא לקפוץ עלי מר יעקב :) ) אמינות שווה כסף. דיזל השרון נחשבים למומחים לשיפוץ משאבות ומערכות טורבו.
אגב - אולי כדאי לבקש מהם לבדוק מרססים אם אתה כבר שם?
אני בטוח שישמחו לבדוק...
לירון
רבין,
מזלך שהם הוגנים ולא יחייבו אותך על החיישן.
לגבי כל השאר ולדורות הבאים,תמיד הסימפטום של משאבה תקולה ברכב הזה הוא הוצאת התקלה הזאת של crank position sensor.
מה שקורה למעשה,הוא שהמשאבה מזייפת בהזרקת הדלק וגורמת לסוג של misfire שאותו החיישן מזהה כפולס לא נכון.
לגבי ההחלקה של הרצועות אין שום קשר וגם לא יכול להיות שום קשר מאחר והחיישן או המשאבה מתוזמנים עלידי מערכת גלגלי השיניים ולהחלקת הרצועות אין השפעה על מערכת זו.
יעקב,
למכונה שלך כמו לכל מכונה,יש הגנה כנגד עומס יתר במצבים כאלו,אני מאמין שהמנוע המניע את הציר במכונה מוזן על ידי דרייבר אלקטרוני שמזהה עומס יתר חשמלי (over current)
כך שאתה יכול להיות רגוע,אין מצב כזה,אבל תחשוב על זה עוד פעם,זה לא רק נשמע נחמד יש פה הרבה יותר מזה,לדעתי.
לירון,
את לדיקו אני מכיר לא מהיום ופניתי אליהם בנושא,אבל הבעיה שהם לא כל כך מורגלים לעבוד עם לקוחות פרטיים כך שזה קצת בעייתי,לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו אבל אני לפחות לא מיציתי אתם את הנושא הזה.
תוכל לברר את עלות הווסת אצלם ?
טל.
אשמח לנסות ביום ראשון. יש למישהו מושג מה הדגם? יקל על העניינים
טל ולירון שלום,
אני ממש לא מבין במשאבות הזרקה של טראנו אבל צרמה לי תגובתכם ליעקב.
לפי מיטב הבנתי ונסיוני, תגובתו היתה יותר מהוגנת.
יותר מכך, הטענה שמכון גדול יהיה בהכרח יותר מקצועי ממכון קטן עשויה להיות נכונה בחלק מהמקרים, אבל טעות במקרים רבים יותר.
בברכה,
יוני5
היי יוני,
אין ולא היתה שום כוונה להגיב בצורה צורמת.
לי, מה לעשות, כואב שמקום כינוס מקצועי וחברתי כמו הפורום הזה, הופך להיות זירת פרסום.
אני פותח את הרדיו - פרסומות. טלוויזיה - פרסומות, עיתון - נחש מה? פרסומות.
לפחות בפורום שמשמש אותי לקשקש להעמיק את הידע - מעט קשה לי לראות את זה (יש פורום במיוחד עבור זה..). לזכותו של יעקב נאמר שהוא הבין את רוח הדברים בצורה מדוייקת, ויפה, שפך אור על דרך הפעולה של המשאבה, ובכך קידם את הבנתנו צעד אחד קדימה. עוד לזכותו יש לציין שאף נתן לנו את שם הספק, ע"מ שנוכל לנסות (רק לנסות)
לתקן את המשאבות הארורות הללו שמתקלקלות חדשות לבקרים או 200 אלף ק"מ - מה שיבוא קודם :) - דבר שהוא כלל לא טריויאלי ובטוח שלא נפוץ במחוזותנו (שאפו).
אבל - לקחתי לתשומת ליבי.
אני מעוניין לחזור שוב למען הסר ספק \ ישור הדורים \ קו:
1) לא מכיר את יעקב
2) אין לי דבר וחצי דבר נגדו
3) לא מפקפק ביכולתו המקצועית - שוב, לא מכיר זוכרים?
4) המלצתי על מכון השרון היא על בסיס ניסיון קודם ועל בסיס חוסר נסיון עם כל מכון דיזל אחר
יעקב, הרשה לי לחזק את דבריו של טל:
במידה ונוכל להזמין את החלקים ולשפץ את המשאבה, אנא שקול את האפשרות להעביר אותה כיול במכונך..
כך כולנו מרוויחים. לגבי רכישה מלדיקו, כפי שציינתי, אני לקוח שלהם דרך מקום עבודתי, למרות שרכשתי מוצרים לתעשיית הרכב (ואני לא קשור בשום אופן לענף זה),
מעולם לא נתקלתי בקשיים. הם אוהבים לעבוד מסודר: הצעת מחיר -> שליחת הזמנה -> אספקה -> תשלום. מאוד נוח, פשוט כפי שציין טל, לא בנויים לשרת לקוחות פרטיים..
לירון
אגב - יש מצב שהחזירו את הסמיילי?!?!?!?
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
אני לא יודע מבין מה אתה מתעקש כל כך לתקן אותה בעצמך. הרי אם אני אמכור לך ווסת , קיט תיקון ואקח לך כסף על בדיקה, דבר שאני לא אעשה, זה יעלה לך כמעט אותו דבר. אבל יש לי רעיון מצויין.אתה מהלל , משבח , מקלס ומר ומם את דיזל השרון ואני כמתחרה שלהם חושב כמוך שזה מקום רציני מאוד , אז תיגש אליהם ותראה להם את הפרסום שאתה עושה להם , אפילו שאתה עושה זאת מתוך כוונה טובה. ייתכן שהם יהיו אסירי תודה עד כדי כך שהם יתנו לך את החלקים במתנה , גם יאפשרו לך לעבוד במכון וגם יבדקו לך אותם וגם יכתבו לך צק . אין מכון בעולם שיסכים לשטות הזאת שאתה מנסה לייצר.גם אני אינני מכיר אותך . לסיום , מר רבין קיבל הצעה טובה , במיוחד שיש סיכוישהוא לא ישלם על החיישן.
חברה, בלילה יושנים! מה כלכך חם פה?
לגביי החיישן, זה לא שאקבל את החיישן מתנה, יחזירו את שלי למקום...
רבין
אגב, איך בדיוק קוראים לך ? shahav או רבין ? אם רבין אז אני מכיר טכנאי גנרטורי ם בשם איציק רבין [ אין שום קשר לרבין ההוא] הוא קשור אליך?
אשמח לנסות ביום ראשון. יש למישהו מושג מה הדגם? יקל על העניינים
ZEXEL VE 4 / 11E 2050 RNP6
טל.
זה קצת קשה יש מספר שמתחיל ב 104 אותו אני צריך, ואז אתן לכם את המק"ט של ווסת המשאבה ותבדקו בלדיקו , דיזל השרון ,דיזל השעון איפה שאתם רוצים.כאמור אצלי ניתן לקבל משאבה משופצת ולא חלקים.
אני לא יודע מבין מה אתה מתעקש כל כך לתקן אותה בעצמך saving $$$ הרי אם אני אמכור לך ווסת , קיט תיקון צא מנקודת הנחה שאת הוסת ואת הקיט אני משיג לבדואקח לך כסף על בדיקה, דבר שאני לא אעשה,חבל,חשבתי שאתה מעוניין לעזור,לא?! זה יעלה לך כמעט אותו דבר. ואתה תרוויח את כמעט אותו הדבר,מבלי לבצע את העבודה,אז למה אתה מתנגד ? אבל יש לי רעיון מצויין.אתה מהלל , משבח , מקלס ומר ומם את דיזל השרון ואני כמתחרה שלהם חושב כמוך שזה מקום רציני מאוד , אז תיגש אליהם ותראה להם את הפרסום שאתה עושה להם , אפילו שאתה עושה זאת מתוך כוונה טובה. ייתכן שהם יהיו אסירי תודה עד כדי כך שהם יתנו לך את החלקים במתנה , גם יאפשרו לך לעבוד במכון וגם יבדקו לך אותם וגם יכתבו לך צק . דיזל השרון מעניינים לי את ה&%ת,אין בהם שום דבר מיוחד,עובדה שהם הלכו לכיוון החיישן ,דבר שמעיד על חוסר ניסיון או ידע מספק,ואת הקופה שלהם הם עושים על חשבוננו בכל מקרהאין מכון בעולם שיסכים לשטות הזאת שאתה מנסה לייצר.השטות הזו שאנו מנסים לייצר זה בדיוק אחד הדברים שהפורום הזה מעודד ולשם כך הוא קיים,בעצם.גם אני אינני מכיר אותך . לסיום , מר רבין קיבל הצעה טובה , במיוחד שיש סיכוישהוא לא ישלם על החיישן.
יעקב,מבחינתך לא אמורה להיות שום בעיה,אני מביא לך משאבה שאני שיפצתי,אתה מבצע כיול ומקבל על זה כסף.מה הבעיה? אתה אפילו לא צריך לתת פה אחריות על שום דבר,לא על השיפוץ,לא על החלקים,לא על הפירוק וההרכבה על הרכב,כסף קל,לא ?
תחשוב על זה...
עוד נתונים:
pump No: 104601
מס' על הוסת(נראה לי המק"ט) : 11524-086-23607
ד"א,מה משנה מס' המשאבה ,הוסת זהה לכולן,מה שחשוב זה רק דגם המשאבה ,לא ?!
טל.
התחלת עם ה104 מה הבעיה לגמור?. יש שני סוגי וסתים ל"זקסל",
התחלת עם ה104 מה הבעיה לגמור?. יש שני סוגי וסתים ל"זקסל",
1046012007
עוד משאבה...
ZEXEL NP VE4/11E2050RNP11
P.N - 1046012031
טל.
9461619140 . אותו ווסת לשתי המשאבות ,עולה בלדיקו 3600 ש"ח. תראה אם זה שווה לך.
אם זה מחיר הוסת אז אין על מה לדבר,אין שום טעם לשפץ לבד בעלות כזו של הווסת. עכשיו גם יותר ברור איפה פה קבור הכלב...
בנושא הטכני,
תוכל להסביר מה בדיוק מתקלקל בווסת הזה ? מדובר על אלקטרומגנט (סליל) וחיישן אינדוקטיבי (גם כן סליל) המיועד לזהות את התנועה הסיבובית של הציר.מה יכול להתקלקל שם ?
האם ידוע בדיוק מה מייצר את ההפרעות האלו,המפעיל או החישן ?
האם התופעה הזו קיימת גם ברכבים אחרים בעלי משאבת הזרקה אלקטרונית מאותו הדגם ?
ציינת שקיימים שני סוגי וסתים - למה,מה ההבדל ביניהם ?
תודה,
טל.
אגב, איך בדיוק קוראים לך ? shahav או רבין ? אם רבין אז אני מכיר טכנאי גנרטורי ם בשם איציק רבין [ אין שום קשר לרבין ההוא] הוא קשור אליך?
שמי הפרטי הוא רבין, ואני לא מכיר את איציק רבין - חבל :-)
היום קיבלתי את הרכב חזרה, לאחר 24 ש'.
כרגע הרכב מגיב טוב, עם משאבה משופצת, אני מניח שקט לעוד 10 שנים.
סה"כ עלות 4800 + מע"מ
רבין
שמי הפרטי הוא רבין, ואני לא מכיר את איציק רבין - חבל :-)
היום קיבלתי את הרכב חזרה, לאחר 24 ש'.
כרגע הרכב מגיב טוב, עם משאבה משופצת, אני מניח שקט לעוד 10 שנים.
סה"כ עלות 4800 + מע"מ
רבין
רבין,
למען הסר ספק...
אם המשפצים טוענים שהווסת הוא זה שגורם לבעיות,וכבר נוכחנו לדעת שמחירו של הוסת הוא החלק הארי בעלויות השיפוץ+העובדה שאין אפשרות לתקן את הווסת כמכלול,תוכל לדרוש שימסרו לך את הווסת הישן שהיה מורכב על המשאבה?
המחיר לשיפוץ המשאבה הזו זה משהו כמו חמש,חמש וחצי אלף שקל,שזה בערך פי שניים מעלות שיפוץ של משאבה בעלת מפעיל מכני,
(במחיר כזה אנשים מביאים מנוע שלם מיבוא...),זה המון כסף וזכותנו לדעת בדיוק על מה שילמנו!!!
גם אם זה לראות בעיניים את קיט הגומיות הישן שהיה במשאבה והוחלף וודאי ובוודאי את הווסת הישן שהוא החלק שנטען כאחראי לתקלות,והוא החלק היקר בכל הסיפור.
טל.
ישנן שתי משאבות "זקסל" בעיתיות מבחינת הווסת. של הטראנו ושל יונדאי H100 הישנות. את הווסת הישן סביר להניח שזרקו לזבל , אם לא דרשת אותו מיד .חלקים יקרים אני בד"כ מצרף למשאבה המשופצת.
אני חייב להעיר משהו לך מר יעקב ניצן שכבר נכתב פה ואני לצערי מצטרף. בכל הודעותיך בכל פורום מישהו רק מצייץ מנוע מגמגם , צורך קצת יותר סוחב קצת פחות נשרפה לי נורה ימנית אחורית ואתה קופץ שזו בעיה במרססים או במשאבה שלרוב אנשים פותרים בפעולות פשוטות. אני מניח שאתה עושה זאת מתוך כוונה תמימה וטובה אבל זה מריח ריח רע של נסיון שווק גרוע בצורת חבר מביא חבר. זה לא עוזר. זה מקלקל לך. זה יוצר לך אנטי. אנטיגוניזם, גורם לרתיעה. שלא לומר גם קצת מעצבן ומעיק. אני לא הרבה זמן בעליו של גי'פ כזה או אחר (+/- 8 שנים אל תתפוס אותי במילה) שהרגשתי צורך אמיתי לשבח מישהו שיבחתי, שמצאתי צורך לקלס מישהו (לקלס דרך אגב משמעו לקלל ולא לברך...) שפכתי עליו קיטונות של זעם. תעבוד, תהייה אמין הגון ישר ותן מחירים טובים ואנשים ימליצו עליך בלי שתאמר מילה. אני מעריך שלא נחמד ולא נעים לשמוע (או ליתר דיוק לקרוא) את השורות האלו אבל אני קורא את התגובות שלך בפורומי הגי'פים השונים ומוצא אותן מלאות ניחוח רע של פרסומת ולא יותר מזה. זה פורום, לא במת פירסום ובפורומים מייעצים , נותנים יד , בחינם!! אין כסף! ללא מטרות גלויות או סמויות. מתוך רצון אמיתי וכן לעזור. מה שאתה עושה (שוב מתום לב כנראה ) נוגד את עקרונות הפורום ומשאיר רק טעם רע.
מה אתה קופץ ? אני כותב בעוד פורומים ,לכולם אני מציע יעוץ חינם . יש לי הרבה ניסיון ואם אנ י מצביע על בעיה בתחום תאמין לי שאני יודע על מה אני כותב . כמו למשל הטראנו של רבין . האם אתה מצפה שאתן לטל לוי להשתמש בעסק שלי במחיר מיוחד , רק בגלל הפורום ?עובדה היא שטרחתי ונתתי מס קטלוגי של הוסת והמחיר בלדיקו . אני נותן מחירים מעולים . האם אתה רוצה שאני אפנה חברי פורום למתחרים שלי ? אתה היית עושה את זה? יש לי מספיק כבוד מקצועי ואני לא מצפה ממך לשבח אותי או לקלל אותי אני ילד גדול ומסתדר לבד .
במקום להתלהם תקשיב:
אני אומר את זה רק עוד פעם אחת באמת בתקווה שתבין ותפנים:
הדרך שבה אתה מציע יעוץ ועזרה מדיפה ריח של קידום מכירות . זה לא מכבד לא אותך ולא את הפורום.
אם אתה לא יורד לסוף דעתי אני אשמח להדביק פה לינקים לשרשורים מכמה וכמה פורומים ואתן לחברי הפורום להחליט אם אני צודק או לא.
אז במקום להתלהם , קבל ביקורות בונה! לא ביקשתי שתפנה למתחרים או תעשה עבודה בחינם. הפורום נועד לתת חוות דעת, עצה טובה, לפעמים גם עזרה ויד ובלי תמורה גלויה או סמויה. לפני שאתה עונה, תעשה לעצמך טובה, שב ותחשוב יום על מה שאמרתי . פרסום טוב תקבל מעבודה טובה ומחירים הוגנים ועבודה ביושר בעסק שלך (שאני בטוח שאתה עושה זאת שם) ואם מישהו ימצא לנכון יפרגן לך בפורום - הרווחת. כמו שקאיה יפו, או צמיגי אנטון או סרגיו ממוסך צמרת בהוד השרון הם שמות שחוזרים על עצמם בתשבוחות בפורומים שונים ולא בהתנהלות הנוכחית שלך.
טוב, תרשו לי לחזור לדיון המקורי.
בבוקר שלאחר שיפוץ המשאבה, הרכב שוב התניע וגמגם, עברו במוסך על הצמות החליפו מחבר אחד, שוב גמגם, הוחלף שוב החיישן תנועה של המנוע לחיישן חדש, ועדיין מגמגם.
כרגע הרכב אצל חשמלאי שיעבור באופן יסודי על הצמה.
לרוב הגמגום מלווה בחיווי של check engine אבל לא תמיד.
פרטים נוספים בהמשך.
רבין
לשם מה הלכת למוסך,אם התופעה היא אותה התופעה בדיוק כפי שהיתה לפני שיפוץ המשאבה ?
אם האיבחון הראשוני נעשה על ידי מכון השרון ובעקבותיו הם המליצו על שיפוץ המשאבה,האחריות כולה צריכה להיות שלהם.
מה קשור המוסך לעניין ? ועוד חשמלאי עכשיו...
תבין,כאשר אתה מתנהל בין שני הגורמים(או שלושה),כל אחד ישאף לגלגל את האחריות לשני.
תעדכן בבקשה,
טל.
דבר אחד אני לא מבין. הרי פתחת ואמרת שנסעת בדרך מלאת אבק ואחרי זה כל הסיפור קרה. סליחה על השאלה המטומטמת אבל פתחת פילטר אוויר? לי אישית נשמע כאילו משהו סתום ולכן הרכב מגמגם והנורית של המנוע שנדלקת לכמה שניות היא רק תופעה שולית בסיפור.
כן פתחתי, הפילטר ניראה לי מספיק נקי, אבל לשם כך יש את החיישן האוויר? גם הוא היה נקי...
רבין
אשמח לנסות ביום ראשון. יש למישהו מושג מה הדגם? יקל על העניינים
סליחה שאני שואל,אבל לאיזה יום ראשון התכוונת בדיוק ?!
טל.
מה לעשות צודק :D
ניסיתי לקבל בטלפון מישהו שיוכל לתת מחיר אבל המענה שם זוועתי..
אנסה להגיע ישירות מחר.
לירון
לסיכום, הבעייה היתה מה שלירון חזה - בעייה בצמות.
הינה השתשלות המאורעות:
* לאחר טיול הרכב גמגם בסרק, check נידלק לעתים כשהמנוע קר.
* הוחלף מד מהירות מנוע לחדש, רכב המשיך מגמגם.
* הוחזר מד מהירות מקורי, שופץ המשאבה, רכב המשיך לגמגם.
* שוב הורכב מד מהירות חדש, רכב המשיך לגמגם ביתר שאת.
* רכב הועבר לחשמלאי שיעבור על הצמה הרלוונטית והמחברים, הבעייה ניפתרה, הוחזר החיישן המקורי שלי למקום.
הרכב היה מושבת אצל החשמלאי כמעט יומיים, הוא החליף כמה מחברים וכמה כבלים.
להבא שיש גמגום תתחילו בחשמלאי :-)
לחשמלאי שעבד עם סמי קוראים אלי, והמוסך נקרא "אלי את יוני" 09-862-6074
לגביי ההוצאות - אני שילמתי 4800+מעמ בסהכ.
רבין
לסיכום, הבעייה היתה מה שלירון חזה - בעייה בצמות.
הינה השתשלות המאורעות:
* לאחר טיול הרכב גמגם בסרק, check נידלק לעתים כשהמנוע קר.
* הוחלף מד מהירות מנוע לחדש, רכב המשיך מגמגם.
* הוחזר מד מהירות מקורי, שופץ המשאבה, רכב המשיך לגמגם.
* שוב הורכב מד מהירות חדש, רכב המשיך לגמגם ביתר שאת.
* רכב הועבר לחשמלאי שיעבור על הצמה הרלוונטית והמחברים, הבעייה ניפתרה, הוחזר החיישן המקורי שלי למקום.
הרכב היה מושבת אצל החשמלאי כמעט יומיים, הוא החליף כמה מחברים וכמה כבלים.
להבא שיש גמגום תתחילו בחשמלאי :-)
לחשמלאי שעבד עם סמי קוראים אלי, והמוסך נקרא "אלי את יוני" 09-862-6074
לגביי ההוצאות - אני שילמתי 4800+מעמ בסהכ.
רבין
רבין,
יכלת לצאת איש השנה עם המסקנות של הסיפור הזה מבחינת התועלת לכל בעלי הרכב הזה בעל משאבת ההזרקה האלקטרונית,
אבל התשובה המאוד שטחית שלך לגבי הפתרון ,("הוא החליף כמה מחברים וכמה כבלים"),ריסקה את האפשרות הזו לחלוטין.
מה ז"א החליף כמה כבלים וכמה מחברים ?!
איפה היה הנתק בדיוק ???
אני לא מאמין בריבוי גורמים לתקלה.
ברובן המוחלט של תקלות,סיבת השורש היא חד ערכית,ממוקדת,רוצה לומר,נתק אחד, חוט אחד, פין אחד בקונקטור וכדומה.
האם החשמלאי הנ"ל יכול להגיד לך חד משמעית איפה היתה הבעיה ?
מעבר לכך,האם ניתן להבין ששיפוץ המשאבה היה מיותר בדיעבד ?
מה יש למכון השרון להגיד על כך ?
טל.
נכון הגורם הוא בדרך כלל דבר מה יחיד, אבל כשמחפשים את הבעייה, כל חיבור צרוב, חוט מקופל מהווה נתב.
זה לא מצב שהרכב לא מניע ללא תיקון ,רוצה לומר שהבעייה לא מורגשת כל הזמן אלא רק בסרק ולרוב כשהמנוע קר...
במצב כזה מתקנים\מחליפים כל חיבור אפשרי של הצמות שמובילות לחיישן וההמשאבה ובא לציון גואל, וזה מהשהוא עשה. ובנוסף הוא החליף את החיווט של החיישן, לא בטוח שהוא החליף את כל שלושת החוטים לכל אורכם...
רבין
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.