צפייה בגרסה מלאה : דיפרנציאל מוגבל החלקה
שלום לכולם .
מישהו יודע לתת הסבר על פעולת דיפ' מוגבל החלקה , איך הוא עובד ? ומה היתרונות והחסרונות שלו.
שחר
דיפרנציאל מוגבל החלקה פועל על עיקרון של 2 פלטות מספובבות אחת כנד השניה ובינהם מערכת גלגלי שינים.
כשאר לא קורה שום דבר מיוחד מתחת לגלגלים הדיפרנציאל פועל כרגיל ומעביר את הכוח ל2 הצדדים.
אבל כאשר הדיפרנציאל 'מזהה' החלקה של אחד הצדדים ( צד אחד מסתובב מהר יותר ) גלגלי השיניים ננעלים והמומנט מועבר לצד השני שלכאורה בעל האחיזה הטובה יותר.
עד כאן התיאוריה , במציאות זה מכלול יקר לייצור ולכן יצרנים רבים ( מישהו אמר טויוטה? ) מנסים להחליף אותו במערכת ממוחשבת שמזהה החלקה של צד מסויים ( "י חיישני ה-ABS ) ובהתאם לכך בולמת את הגלגל המסתחרר באמצעות הבלמים. מערכת כזאת זולה יותר לייצור אבל לא תמיד אפקטיבית באותה מידה.
יש עוד משהו שתרצה לדעת?
אלכס.
בנוסף למערכת הזאת יש בלאי מאד גבוה והדיסקיות נוטות להישחק מהר מאד ואז אתה מקבל דיפרנציאל פתוח (רגיל)
תודה על התשובות , עיקרון הפעולה פחות או יותר ברור לי ,
אם יש למישהו תרשים עם "פיצוץ" של סרן כזה או קישור למשהו שיוכל להמחיש אך העסק הזה בנוי אשמח ללמוד.
בכל מקרה תודה בינתיים
שחר
במדריך ג'יפולוג לנעילות דיפרנציאל תוכל לקרוא על הנושא בהרחבה + תמונות:
http://www.jeepolog.com/j6tech_lockerguide.htm
אלכס.
http://www.woodys.uk.com/parts/figures/crw35_1.gif
אמנם טאטא אבל עדיין דנה 44 עם LSD (חלק מס' 44)
אלכס את הלינק שצירפת אני מכיר וכמו שכתוב שם לא מתייחסים לנעילה זו כנעילה ולכן לא מוסבר שם על המוגבל , אבל תודה בכל מקרה.
תומר , קלעת בול , רק אם יש לך אפשרות לקשור אותי לLIST של הפיצוץ אשמח.
שחר
http://www.woodys.uk.com/parts/parts.php?intSubGroup=165
דיפרנציאל זה לא אלמנט מתוחכם מדי, הוא לא מזהה ולא מחשב ולא עושה שום דבר כתגובה לשום דבר. תחשוב על דיפרנציאל פתוח רגיל, תבין איך הוא עובד, אח"כ תפריע לו לעבוד - אם תכניס לו מברג בין גלגלי השיניים הפנימיים תקבל נעילה מלאה של הדיפ', אם תפריע לו לעבוד באמצעים יותר עדינים תקבל "מוגבל החלקה" יש שיטות שונות להגברת החיכוך הפנימי בין הגגש"ים - ע"י הכנסת דיסקיות חיכוך בצדדים (שמקשות על הגגש"ים להסתובב) או ע"י חיבור לא יעיל בינהם באמצעות גג"שים חלזוניים, התוצאה די דומה. חשוב להבין את המנגנון כדי לדעת איך לנצל אותו בצורה טובה יותר, לדוגמה - בהגבלה ע"י גגש"ים חלזוניים שימוש מושכל בדוושת הבלם יוציא אותך מהצלבות, בהגבלה ע"י דסקיות אין חשיבות לשימוש בבלם.
http://auto.howstuffworks.com/differential7.htm
שימוש מושכל בדוושת הבלם יוציא אותך מהצלבות
האם אתה מתכוון לבלם יד ?
אתה יכול להרחיב בענין ?
האם אתה מתכוון לבלם יד ?
אתה יכול להרחיב בענין ?
דיפ' מוגבל החלקה כגון טרו-טרק או טורסן, חייב התנגדות מסויימת על הגלגל שבאוויר כדי להיכנס לתחום העבודה שלו, לא יהיה לו שום אפקט אם הגלגל המוצלב מסתובב באופן חפשי.
לכן ניתן באמצעות לחיצה עדינה על דוושת הבלם להכניס אותו לפעולה. (אם בלם היד פועל על הבלמים האחוריים אפשר להשתמש גם בו כדי לתפעל את הנעילה האחורית).
האם משהו יודע אם אפשר להרכיב נעילות לסובארו סטיישן 4X4 DL ? ???
כל הרעיון של נעילה בעזרת הברקס זה להקשות על הגלגל וכאילו לעבוד על הדיפ' שיש לו התנגדות, בכל מקרה העבודה עם הברקס צריכה להיות עם המון רגש .עבודה לא נכונה יכולה לקרוע (ממש לשניים)את הגל הינע או ציריות .פעם לימדו את השיטה על ההאמרים בצבא אבל הפסיקו כשהבינו שנקרעו יותר מידי גלי הינע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.