התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: הצעה שאי אפשר לסרב לה?



דובי מילר
11-06-11, 16:37
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2157-%D7%94%D7%A6%D7%A2%D7%94-%D7%A9%D7%90%D7%99-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%A1%D7%A8%D7%91-%D7%9C%D7%94

8ball
11-06-11, 17:22
תגידו - רק אני חולם על זה שאחת מהסדנאות המדהימות שיש לנו ושרבים מבעליהן חברים כאן בפורום יקבלו את התואר הבלתי מושג בארצנו "יצרן רכב" משהו בסגנון תע"ר רק הרבה יותר קטן?

הרי זה יעלה את הרמה בהרבה (לא שהיא לא גבוהה עכשיו) כי מסדנא שעוסקת בייצור באגי\שלדות\בניית רכב לפי הזמנה אי אפשר לצפות למה שלא דרשת (ושאף אחד לא יפגע ממני - הכוונה היא שאי אפשר לצפות לא שלא מקבלים) לעומת יצרן רכב שעומד בתקנים ודרישות ובעל מוניטין אותו הוא רוצה לבסס\לשמר ולכן יעלה תמיד את הביצוע מעבר למצופה.

ובכלל, יש לזה גם יתרון כלכלי עצום. כי אם הסדנה הופכת ליצרן רכב - היא נדרשת לייצר הרבה יותר בקצב יותר גבוה=יותר כח אדם נדרש=הרבה מקומות עבודה חדשים בענף והרבה יותר מוחות יצירתיים ומקצועיים שיתפתחו בתחום - אם אנחנו כל כך טובים בלייצר כלי נשק טנקים ומל"טים מתקדמים למה שלא נהיה טובים בזה? לכו תדעו - אולי עוד 10 שנים יהיה לנו מותג רכב ישראלי להתגאות בו?

מצד שני זה רק חלום אישי שלי....:D

דרור ברלי
11-06-11, 18:23
למה זה יישאר חלום? כי כמו שאמרת - לתכנן ולייצר אפשר. יש בארץ בעלי מקצוע מוכשרים.
הבעיה - אין הצדקה כלכלית.
1. השוק כאן קטן.
2. העלויות כאן גבוהות. עלות כוח האדם גבוהה. חומרי גלם, חלקים - הכל מיובא והכל ממוסה למוות על ידי המדינה שהאינטרסים של יבואנים חשובים לה יותר מלתת פטור ממיסוי לתוצרת הארץ, ולהבטיח תעסוקה לעוד כמה מאות משפחות. כשהכל כל כך יקר ובסוף גם יש על זה 200 אחוזי מס, המורצ הסופי הרבה יותר יקר ממוצר מקביל שמיבוא מחו"ל... אז למה לטרוח?

3. עכשיו לך תמצא כאן קליינטים שמוכנים לשלם, ותמכור להם. אה, ותשתדל גם להרוויח משהו שאחרי שהמדינה תגזור ממנו את עשרות אחוזי המס, יאפשר לך להמשיך לעבוד, לצמוח, להתקדם. מה שנקרא - שתראה ברכה בעמלך.


הנה - יש לך את תע"ר. מפעל רכב. מכיוון ש-500 ג'יפים כאן ו-200 משאיות שם עדיין לא מהווים הצדקה כלכלית לקיומו, הוא מחלטר בהרכבת תומקרים, יצור צפרדעי אשפה וכל מיני עבודות מסגרות ומתכת כבדות למיניהן, ועדיין מצבו תמיד בקאנטים. לא פעם ולא פעמיים אני תוהה מה נותן לבעלים שלו את הכוח להמשיך לקיים אותו. אם זה באמת רק ציונות נטו או שהרבה ידיים בוחשות בזה ומגלגלות עלויות מצד לצד.

התקווה היחידה של יצרן רכב ישראלי היא לייצר מורצ ייחודי ולייצא. אבל המוצר הזה יהיה תמיד יקר משמעותית ממוצרים מתחרים כי כאמור - תנאי הפתיחה שלו נחותים וקשים. הכל הרבה יותר יקר לו.

בקיצור - אני תמיד בעד תוצרת מקומית, אבל לדעתי אין הצדקה כלכלית למפעל רכב כאן בארץ. בקושי לסדנאות.

talw
11-06-11, 18:41
או לחילופין ,שהספורט המוטורי ייהפך גם "אופיום להמונים" כמו כדורגעל ,עם משכורות ,פרסים כבדים למקומות הראשונים,טוטו,הימורים,ספונסרים,פירסומות בערוץ זיין ,אוליגרכים,מסלולי אספלט.


כן,חלום של כולנו....
להתעורר, לא בדורנו,למרות שזה תלוי אך ורק בנו.

-->