צפייה בגרסה מלאה : נורת גיר AT/T נדלק במאמץ
ברשותי פאג'רו אוטו' שנת 2000. עשיתי שיפוץ גיר מלא לפני כ5 חודשים לאחר שהדיסקיות בתוך הגיר נשברו. לאחר כחודשיים מהשיפוץ החל להידלק לי באופן אקרעי נורת ה AT/T . הנורה נדלקת תמיד בזמן נסיעה בעליה ( עליה של כ 10 דקות או במאמץ ( נסיעה בחולות)). הנורה נכבית ברגע שאני מכבה את האוטו ומדליקה מיידית את הסוויץ'. במוסך ( המוסך מתמחה במיצובישי - היו מוסך מורשה "מוסך האחים" בהרצליה) בתחילה עשו שטיפה למערכת הגיר מכיוון שחשבו שנשארו עוד שבבים ולכלוכים מהגיר הקודם( נשברו דיסקיות זוכרים??). התופעה המשיכה שוב רק בעליה ובמאמץ ( בחולות ובסחיבת עגלה)ורק בצורה אקרעית ( לא כל נסיעה). שוב בדקו עם מחשב והוא נתן אינדיקציה שחיישן ה TPS לא תקין.....טוב החלפנו גם את זה. כמובן שהתופעה המשיכה.
אני אובדת עצות, מכון הגירים טוען שהגיר תקין לחלוטין והבעיה היא לא מכנית בגיר ( למרות שאמרתי לו שלפני שמהנורה נדלקת אני מרגישה ורואה על מד הסל"ד שהרכב לא מחליף הילוך ואז המנורה נדלקת בד"כ זה בין הילוך 3 ל4. כמובן שאחרי שהמנורה נדלקת הרכב לא מעביר הילוך והוסבר לי שזה בגלל שהוא נכנס למצב "מצוקה")
האם הבעיה מכנית של הגיר??? האם הבעיה שחיישן הטמפ' של הגיר לא קורה נכון את הטמפ'?
האם המצב שנורית ה AT/T נכבית ( תקלה מתאפסת) בזמן כיבוי והדלקה מראה שבעיית הטמפ' של הגיר אינה הבעיה האמיתית???
בקיצור אני צריכה עזרה........ ודחוף......
הייתה לי בעייה דומה לפני כמה חודשים
פגרו 2000,נורת ה AT היתה מהבהבת מדי פעם ללא סיבה והסל"ד במהירות שיוט הייה משתגע קצת
החלפתי את חיישן ה TPS והכל הסתדר.
תנסי להחליף את החיישן שוב ,לי זה פתר הכל.
שווה לנסות
ערן
בהתאם לסיטואציות שאת מתארת (חולות, עליה, נגרר), יש לשקול את האפשרות שהגיר באמת מתחמם, והנורה לא נדלקת סתם.
אני מניח שקירור הגיר ברכב זה מתבצע על ידי הרדיאטור של נוזל הקירור של המנוע, לכן יש לבדוק אותו, האם מלוכלך או סתום?
מתי בוצע לאחרונה ניקוי רדיאטור?
המוסך יכול לבצע בנוסף בדיקת טמפרטורה של הגיר בנסיעה בעזרת חיישן טמפ' אחר. וכך לדעת האם החיישן המקורי תקין.
האם יש מספיק שמן בגיר? האם בנסיעה רגילה הוא מתנהג כרגיל?
יהונתן.
אין בעיה של כמות שמן בגיר , אני בודקת לפחות פעם בשבוע. בנסיעה רגילה המנורה לא נדלקה לי אבל גם בנסיעה במאמץ עם עגלה או בעליה ארוכה ( זאת הדרך הרגילנה הביתה) הוא נדלק פעם כן , פעם לא ופעם למה לא!!!!!!!!!
נראה לי שאני אנסה להחליף את חיישן הטמפ'.
השאלה העיקרית היא אם מנורת ה A/T נדלקת כי הגיר באמת מתחמם ברגע שאני מכבה את האוטו ומדליקה שנית באותו הרגע המנורה נכבית. אם המנורה נותנת אינדיקציה של חום גבוהה של הגיר כיבוי והדלקה של הסוויץ' לא אמור לכבות את מנורת ה A/T מכיוון שלפי התיאוריה השמן גיר עדיין מאוד חם לא????????
שווה לבדוק את מערכת הקירור ברכב
כאשר המערכת גבולית זה קודם משפיע על חום הגיר
אעפ"י שקירור המנוע לא נפגע
האם בנסיעה מאומצת ואיטית מאד יש עליה במד חום המנוע?
נראה לי שאני אנסה להחליף את חיישן הטמפ'.
חבל להחליף סתם חלקים בלי בדיקה מעמיקה, זאת גישה נפוצה מאוד במוסכי ישראל!
יש לבדוק בזמן נסיעה בעזרת שעון חום המחובר במקום/בנוסף לחיישן הקיים.
מחזק את מה שיונתן אומר - בעליה של 10 דקות או בגרירה במאמץ הרכב הזה מתחמם, אם הספיקה של מע' הקירור של הגיר ירדה עקב סתימה חלקית של מעברים - מה שהגיוני לאור מה שתיארת, אזי סביר שהגיר אכן מתחמם. בדיקה באמצעות מדחום נוסף מומלצת, אבל אני מאמין שהנורה איננה משקרת . באופן אישי הייתי קונה קולר גיר גדול של היידן ומחבר אותו ישירות לגיר (מבטל את הקולר הקיים שעשוי להיות סתום ומוותר על השרשור לרדיאטור המנוע בהזדמנות זאת). זה סיפור של 250 ש"ח ועבודה עצמית של רבע שעה , אפשר למצוא בפורום תמונות והסברים לביצוע דומה שעשיתי בגראנד-צ'רוקי בזמנו.
נקודה שאני רוצה לחדד - אני לא גורר עם הרכב ובאיזור המחייה שלו הוא לא מתאמץ, אולם אכן בעליה מים המלח שמתי לב שטמפ' המנוע עולה (לא לרמה מסוכנת אבל הרבה מעבר לרמה הקבועה) - אם הייתי מאמץ את הרכב לעיתים יותר תכופות - זה הדבר הראשון שהייתי עושה גם אם לא הייתה קיימת בעיה. יכול אגב להיות שזו הסיבה שהלך הגיר מלכתחילה (עם כמה ק"מ הרכב ?).
מחזק את מה שיונתן אומר - בעליה של 10 דקות או בגרירה במאמץ הרכב הזה מתחמם, אם הספיקה של מע' הקירור של הגיר ירדה עקב סתימה חלקית של מעברים - מה שהגיוני לאור מה שתיארת, אזי סביר שהגיר אכן מתחמם. בדיקה באמצעות מדחום נוסף מומלצת, אבל אני מאמין שהנורה איננה משקרת . באופן אישי הייתי קונה קולר גיר גדול של היידן ומחבר אותו ישירות לגיר (מבטל את הקולר הקיים שעשוי להיות סתום ומוותר על השרשור לרדיאטור המנוע בהזדמנות זאת). זה סיפור של 250 ש"ח ועבודה עצמית של רבע שעה , אפשר למצוא בפורום תמונות והסברים לביצוע דומה שעשיתי בגראנד-צ'רוקי בזמנו.
נקודה שאני רוצה לחדד - אני לא גורר עם הרכב ובאיזור המחייה שלו הוא לא מתאמץ, אולם אכן בעליה מים המלח שמתי לב שטמפ' המנוע עולה (לא לרמה מסוכנת אבל הרבה מעבר לרמה הקבועה) - אם הייתי מאמץ את הרכב לעיתים יותר תכופות - זה הדבר הראשון שהייתי עושה גם אם לא הייתה קיימת בעיה. יכול אגב להיות שזו הסיבה שהלך הגיר מלכתחילה (עם כמה ק"מ הרכב ?).
מנסיון על קצר 3000V6, המנוע מתחמם במאמץ. גם הגיר.
לפי מה שמתואר הייתי מפרק את הצינורות בודק סתימות ולכלוך, אח"כ מבצע שטיפה עם שמן לכל הגיר ע"י העברה של שמן דרך הצנרת של הקולר, עד לניקוז מלא, ואח"כ ממלא שמן חדש.
לא סותר ולא מתנגד לרעיון של רדיאטור שמן מוגדל[ ומאוורר , יתכן אפילו חשמלית ] ונפרד ממערכת הרדיאטור מים. שיכול רק לעזור.
המנורה נדלקת ממספר סיבות, לחץ נמוך, [ חוסר שמן ] וחום השמן. כשהגיר מתחמם החום עולה ולכן הנורה נדלקת לפרקים... זו לא תקלה [שהנורה נדלקת - היא מזהירה !! ] , יש לשים לב לכך.
בהצלחה !
מנסיון על קצר 3000V6, המנוע מתחמם במאמץ. גם הגיר.
יוסי, צדיק אתה ! השאלה אם כשהיה ברשותך הפאג'רו, גם אמרת זאת ?
פשוט, כמעט בכול הפורומים, אנשים מגנים "בחירוף נפש" על הפאג'רו שלא מתחמם בשום מצב ....
ואז "טירונים" שרק קנו, ישר רצים לשפוך כסף במוסך, כי לכולם "לא" מתחמם ...
(אומנם לא היה לי, אבל כול מי שטיילתי איתו והיה לו פאג'רו (בעיקר בנזין), התחמם ועוד איך במעלות קשים)
רענן
רענן, אני לא מכיר רכב שלא מתחמם במאמץ, בכל אופן לא שהחזקתי בכזה רכב אי פעם..., מנוע שלא מתחמם = מנוע שלא מתאמץ (ולא משנה כרגע מהם התנאים) .
בגלל שאנחנו רגילים לראות את מחוג הטמפ' באמצע הסקאלה - זה מטריד אותנו מאד כשהוא מטפס משם למעלה, השאלה החשובה היא - האם הוא יטפס לתחום שהוא מעבר לתקין המקסימלי. מנוע שמתייצב על 95 מעלות ועולה ל 102 במאמץ ואז הטרמוסטט בפתיחה מקסימלית - זה לא נעים בעין , אבל תקין . אם הוא נשאר בטמפ' הזו - אין צורך לנקוט בשום פעולה (כל מנוע עפי הנתונים הספציפיים שלו כמובן) . לפעמים זה מלווה במזגן שמפסיק לקרר או במנוע שמתחיל לצלצל ואם המאמצים האלו הם שגרתיים, אז רצוי להגדיל את ספיקת מע' הקירור בכל זאת.
רענן, אני לא מכיר רכב שלא מתחמם במאמץ, בכל אופן לא שהחזקתי בכזה רכב אי פעם...,
צודק 100% ! ורק באגדות (שחלקן "מפריחים" בעלי פאג'רו) יש רכבים שלא מתחממים במאמץ.
העניין הוא שהיצרנים גם "מלבים" את האשליה ע"י כך שמתקינים מחוון/יוניט לא לינארים.
מערכת קירור יעילה, היא מערכת שבמאמץ תגיע ל- 3/4 סקאלה, אך עם סיום המאמץ ובסרק תייצב הטמפ' לערך הנורמלי תוך מס' דקות.
רענן
מילא מדי חום לא לינאריים,
הכי מעצבן זה מדי דלק לא לינאריים - רגע אחד אתה משוכנע שהפעם תוציא 600 ק"מ מהמיכל ו 2 ק"מ אח"כ אתה מתעורר שוב מזיע...
יוסי, צדיק אתה ! השאלה אם כשהיה ברשותך הפאג'רו, גם אמרת זאת ?
פשוט, כמעט בכול הפורומים, אנשים מגנים "בחירוף נפש" על הפאג'רו שלא מתחמם בשום מצב ....
ואז "טירונים" שרק קנו, ישר רצים לשפוך כסף במוסך, כי לכולם "לא" מתחמם ...
(אומנם לא היה לי, אבל כול מי שטיילתי איתו והיה לו פאג'רו (בעיקר בנזין), התחמם ועוד איך במעלות קשים)
רענן
הפג'רו בתחילת דרכו אצלי , כמו אצל רבים וטובים התחמם כמו גדול, לקח לי זמן ללמוד את הסיבות והגורמים להתחממות, ולהבין את מקור הבעיה.
לאחר שטופל בכל המישורים : הוחלפה משאבת מים [ למרות הקושי ] , צנרת הקירור עברה ניקוי יסודי, השתמשתי רק בנוזל קירור איכותי, הופרד קולר גיר מהרדיאטור הרגיל, והוספתי גם מאוורר על הקולר לגיר, שמן גיר הוחלף ובוצעה שטיפה של הגיר [ כפי שתיארתי ] , והכי חשוב, פתחתי רווח במכסה המנוע, לניקוז אוויר חם מתא המנוע, או אז, קרו מספר פלאים :
1. המזגן קירר הרבה יותר טוב
2. מחוג החום כמעט ולא עלה [ למעט בימי שרב ובנסיעות מאומצות מאד.
3. מנורת ה A/T הפסיקה להדלק בכל מאמץ קטן ודלקה רק אחרי נסיעות קשות מאד.
מסכים לחלוטין לגבי חוסר הליניאריות של המחוונים, אבל יש לזה סיבה.
תראה בגראנד יש אמונה שלמחוג של החום, אסור לעבור את אמצע הסקאלה. שזה בערך 200F... וזו שטות גמורה כאשר הרכב יכול בשקט לעבוד גם כשהוא מגיע לשיאים של 110C בלי שום בעיה, ואח"כ לחזור לנורמה. אבל הבעיה היא שכל מי שזז לו המחוג עובי שערה בוכה שהאוטו מתחמם. לכן תקרא פה טונות של שרשורים [ גם שלי ] שעוסקים בזה. אבל, אם המחוג היה פחות ליניארי, וזז פחות, עד ל 110, לא הייתה שום בעיה ... כי לא היו מרגישים בזה ...
אם אתה מכיר את יכולות הרכב שלך לתפקד בחום, ורוצה להמנע מתחושת ההפתעה, אני ממליץ על שעון חום דיגיטלי. יותר ליניארי מזה, אין...
לגופה של הערתך, רענן, אתה צודק. וזה מאפיין יסודי בחייו של הנהג הישראלי: כשהוא קונה אוטו, ולא משנה איזה, אוטומטית הוא זוכה במניות החברה שייצרה אותו, וכפועל יוצא הרכב שברשותו הוא הטוב בעולם, ומי שיעיז לחלוק על כך כאילו אנס את אחותו התמה, [אפילו שהיא כבר פוחזת / קוגרית מתהוללת בפאבים בת 46] ....
אז מזמן הפסקתי להאמין לכל מה שמספרים בעלי הרכבים. צריך לדעת לברורמה האמת ומה האגדה בכל סיפור שהוא ... גם פה .
ניר
חבל שאין כפתור לייק כמו בפייסבוק היית מקבל לייק ענקתי העלית בי חיוך
כל הפאגרו בנזין קצרים מתחממים בשטח והכל מתחיל בגיר
אני מניח שזה קשור בגיר אוטו כי לפחות אצלי (ולא בגלל דיסוננס קוגנטיבי כלשהו)
פאגרו דיזל ידני לא הראה בעיות חימום גם במאמץ בימים חמים.
מה שכן אני מקפיד על ניקוי רדיאטור וצנרת ובדיקת טרמוסטט ופאן קלאטש אחת לשנה.
אני מניח שזה קשור בגיר אוטו כי לפחות אצלי (ולא בגלל דיסוננס קוגנטיבי כלשהו)
פאגרו דיזל ידני לא הראה בעיות חימום גם במאמץ בימים חמים.
מה שכן אני מקפיד על ניקוי רדיאטור וצנרת ובדיקת טרמוסטט ופאן קלאטש אחת לשנה.
אכן צדקת !
לי (בנוסף לטרופר) יש שברולט קוואליר. על רכב זה יש סיפורי זוועות של התחממות ומנועים "שעפים לגן עדן בטרם עת" ....
שלי לא מתחמם אף פעם (ובכול עליה) ! כי הקוואליר שלי ידנית ....
רענן
צרת רבים חצי נחמה. גם לי היו בעיות של התחממות יתר של המנוע ב3000V6, כולל רתיחה ויציאת מים ממיכל העודפים. עשיתי ניקוי רדיאטור, החלפת מיכסה והחלפת טרמוסטט. הכל היה מקורי ולא טופל אף פעם (משנת 96). עוד לא הייתי בתנאים קיצוניים כדי לדעת אם כל זה עזר. קיימת אפשרות להחליף את הרדיאטור ל3 שורות בהזמנה מיוחדת של הרשת והלחמתה לחלק העליון והתחתון המקוריים (שנראים בנויים לכך מלחתחילה). בגיר לא היו לי בעיות, אבל אם אני לא טועה, הרדיאטור שלו נפרד לגמרי מזה של המנוע. גמר חתימה טובה לכל הצדיקים וגם לאלה שלא כל כך.
גלעד העליתי את השרשור מהאוב כדי לקבל תשובה על היכן החיישן tps ממוקם
השרשור מלפני שנה
על משאבת הסולר, בחלק הקדמי העליון שלה
מחובר ע"י שני ברגי פיליפס מלמעלה.
תודה שמוליקו
יש מצב שיש תמונה איכשהו?
אחפש אם יש לי, ולא אצא רגע לרכב אצלם ואעלה.
אין לי משהו במחשב,
אני מקווה שתבין מהתמונות איך הוא נראה ואיפה הוא נמצא.
לא יכולתי לפרק קולר טורבו עכשיו :) , אתה יודע, לא נעים בכל זאת יום כיפור.
התמונה מצולמת מחזית הרכב.
תודה רבה מחר אבחן את הסיפור אצלי ברכב.
למה אמרת לפרק את הקולר גיר?
יש צורך בכך בכדי להגיע לחיישן?
עוד דבר
הרכב שלי שנת 97 זה מנוע שונה ?
אם מדובר על מנוע ה 2800 המנוע זהה.
ב 2500 שינויים קלים, עדיין המיקום זהה.
טעות . טעיתי. טועים.
לא קולר גיר !!!!! הרדיאטור של הטורבו !! (אינטרקולר)
איך מכוונים את החיישן הזה מי יודע?
מנסיון
תסמן עם מרקר את המיקום של הברגים בחישן הישן
תפרק אותו ותעתיק את מיקום הברגים לחדש
תרכיב,חבר את הקונקטור וסע לשלום
ד"א -צריך לפרק את האינטרקולר לגישה נוחה
אם צריך עזרה תתקשר
052-6727391
ערן
היי ערן.
פירקתי וניקיתי בעבר זה עבר מעולה.
לפני כמה ימים עשיתי שוב והנורה הבהבה כל הזמן.
כנראה שהזזתי את הסביבון הזה מעט לצדדים.
שיחקתי איתו על צירו שוב, וכעת הנורה כבתה ונדלקת רק כשיש עומס. כמו בקיק
חשבתי מה יכולה להיות שיטת הכיוון שלו
מה זאת אומרת פרקת וניקית?
האם החלפת את החיישן?
במידה והחלפת חשוב להחזיר למיקום המקורי
נראה לי שהכי טוב שתיגש למוסך שיכוון לך
סובב אותו עם כיוון השעון כמ"מ לפני סוף המהלך. בכל מקרה,
בדיקה עם אוומטר. סוויץ' פתוח, מתח בחוט האמצעי 0.5 וולט.
ככל שאתה "פותח מצערת", המתח עולה, עד 5 וולט.
לגבי תפקוד גיר טוב
רצוי למלא רק שמן גיר SP1 ללא כל שמן אדום שהמוסכים ממליצים עליו ומחירו מגיע לרבע מהשמן היעודי לגיר אטו" יפני.
לוולוולין יש את השמן המתאים וגם אצל היבואן. אף שמן אחר לא מתאים לעבוד בטמפרטורות הגבוהות יחסית של התיבות האילו.
ליטר עולה בערך 70 ש"ח ונכנסים 7-8 בלי בעייה .
שווה את ההשקעה ומורגש בנסיעה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.