PDA

צפייה בגרסה מלאה : ציריה אחורית פצועה - ג'ימני



gilad.jo
15-06-11, 15:04
שלום חברים,
לפני חודשיים הוחלפו שני מיסבים אחוריים. כשפתחו את הציריות במוסך גילו שאחת מהן (השמאלית) פצועה (כנראה ממיסב שחולץ עם דיסק ולא בעדינות). הפציעה נראתה לי לא משמעותית, החלפת המיסבים נעשתה בעקבות הזעה לא רצינית בכלל ובניגוד להמלצת המוסך (מורשה) החלטתי להשאיר את הציריה ופשוט להחליף מיסבים. הכל היה טוב ויפה עד ששלשום החלה נזילה יחסית רצינית מאיזור הגלגל השמאלי. אצתי רצתי למוסך שכמובן התנער מאחריות (בצדק מסוים) והמליצו לי פשוט לחפש ציריה חדשה עוד לפני שמעלים על הליפט ומשביתים אותו. למזלי מצאתי את התמונה שצילמתי אז לפני חודשיים, מכיוון שציריה חדשה בלי מיסב ועבודה עולה 1100 שקל ומכיוון שבעבר התפקוד היה טוב וההחלפה היתה די סתמית בדיעבד אשמח לעצתכם. מצ"ב תמונת הציריה.

האם להחליף ציריה? כל מי שראה את זה חוץ מבעל המוסך (וזה כולל את עובדיו הנאמנים) לא ייחס לזה חשיבות בטיחותית או משמעותית כלל.
עד כמה בעייתי ליסוע עם הבעיה בימים הקרובים? בעל המוסך לא מייחס חשיבות לנזילה אלא מבחינת ירידה ביכולת הבלימה.
האם מישהו מוכר ציריה אחורית שמאלי במקרה?
עד כמה זה מסובך לפתוח ולנסות להחליף מחזיר שמן לבד? כלים מיוחדים?

תודה מראש

Zuki-Land
15-06-11, 18:14
אהלן גלעד
החריץ שנעשה אכן נראה עמוק ובכלל מיותר בשביל לחלוץ את טבעת האבטחה והמייסב החוצה
יש דרך לעצור את הנזילה למרות החריץ .אך לפעמים משתלם יותר להחליף לציר תקין /חדש
ליאור .

patrol01
15-06-11, 18:19
תקנו אותי אם אני טועה
אבל מיקום החריץ לא אמור להשפיע על נזילה שכן הוא נמצא מתחת לביטחונית החדשה שהרכיבו לך ולכן יש לך זכות לדרוש אחריות לעבודה
מחזיר השמן אוטם על הביטחונית ובשום מקרה לא נוגע באיזור הפגוע

Zuki-Land
16-06-11, 20:18
אהלן
המחזיר עובד על האבטחה בחלקה החיצוני אבל השמן חודר החוצה בין הציר לטבעת האבטחה בחלקה הפנימי ולמעשה "עוקף" את המחזיר .
ליאור

patrol01
16-06-11, 20:31
ליאור הסבירות לכך שהשמן יחלחל דרך הפגיעה מתחת לביטחונית הוא נמוך מאוד וגם את זה ניתן לפתור ע"י הרכבת הביטחונית עם לוקטייט למייסבים שימלא את החריץ ויאטום בכל מצב השמן בסרן נמצא ללא לחץ לכן אין שום סיבה שיפרוץ החוצה. הסבירות היותר גבוהה לנזילה היא הרכבה לקויה / פגיעה באטם או אטם מאיכות ירודה
שי

gilad.jo
16-06-11, 23:48
ראשית תודה על ההתייחסות.

שנית צודק הטוען כי החריץ אינו בממשק עם המיסב, ראיתי זאת במו עיניי עוד טרם חולץ הקודם. קיט המיסבים נקנה על ידי והוא של NSK (יפני ומאיכות טובה) כך שאיך שלא נסובב את זה המוסך יפתור עצמו מאחריות וכעת נותרת השאלה מה לעשות? להעלות על הליפט, לפתוח ולברר את התקלה או מראש לדאוג לציריה אחרת?
ליאור - מה קורה אצלך בחצר? אין איזה ציריה אבודה שמחפשת בית חם?

יונתןמצפה
17-06-11, 00:39
נראה לי שווה לבדוק אם אין סיבה אחרת לכך שהתחילה נזילה שלא הייתה שם קודם.
בדוק סתימות בנשם של הסרן.

איש
17-06-11, 03:58
מה מצבו של מחזיר השמן שיצא ביחד עם הציריה ?
יש עליו סימני בלאי כל שהם או שהוא ניראה תקין לחלוטין ?

בהרבה מקרים בעיקר הצד בו הציריה ארוכה תקלה נפוצה היא פגיעה במחזיר החדש עם הכנסת הציריה .
תבדוק חבלה במחזיר בחלקו התחתון ושלמות הקפיץ של המחזיר , אם אתה מזהה שהמחזיר פגום בהנחה שהמייסב תקין לעניות דעתי המוסך צריך לקחת אחריות על העבודה.

מורי
17-06-11, 10:47
אני מכיר היטב את התופעה...

גלעד,אל תחליף את הצירייה.
החריץ הנ"ל לא אחראי לנזילת השמן.כל מה שצריך זה לעשות את העבודה כמו שצריך והכל יהיה בסדר!

my two roubel

gilad.jo
17-06-11, 18:11
תודה לכולכם.

מורי אקשיב לעצתך ולא מפני שהיא האופציה הזולה אלא מפני שגם לי ההיגיון שבדבריך נשמע הסביר ביותר.

לשאר העונים: אין לי מושג לגבי מצבו של המיסב או המחזיר הקודם מכיוון שהוא הוצא בעזרת פרס (press) בבית מלאכה שהמוסך עובד איתו. בנוסף החריץ בראייה תלת מיימדית ובעיניים הדיוטות בנושא לא נראה רציני כלל - אני אמנם רחוק מהבנת תהליכי חומר עמוקים אבל אני נוסע בכלי החבוב כבר שנתיים והוא עובד די קשה בשטח ביחד עם הצירייה הפצועה, החריץ כאינדיבידואל לא מצדיק בעיניי החלפה.
אגב את הנשם לא בדקתי ובהחלט אבדוק - אולם ההיגיון שלי אומר שנזילה אמורה להיווצר בשני הצדדים אם הוא סתום.

האם לגיטימי לבקש מהמוסך (מורשה - שבתאי שמר) לפתוח ולחפש אודות מהות הנזילה כחלק מאחריות הטיפול או שמא יופנה אליי עורף נוקשה מצידם הן בגלל החריץ והן בגלל החלקים שסופקו על ידי?

בשמחה הייתי קופץ אל המומחים שדנו בעניין בפורום אבל הדלק אליכם מהצפון עולה כמו ציריה חדשה (כולל מע"מ ועבודה).

-->