התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מותר לעלות מוגבל החלקה על המסוע בטסט?



razzamataz
22-06-11, 21:57
יש לי טסט עוד מעט, ואני זוכר שפעם קראתי שבעלי נעילות נמנעים מלעלות על המכשיר שבודק ברקסים מחשש לנזקים.
האם המצב דומה בבעלי מוגבל החלקה? ואם כן המכונים יודעים מזה? ידעו על מה אני מדבר?

ואיך אז בודקים ברקסים בלי המסוע?

בברכה,
רז.

tooshey
22-06-11, 23:03
רז
עזוב שמועות , תחשוב.
הגלילים מסובבים את הגלגלים באותה המהירות? כן.
הבלמים שלך אמורים לעצור בצורה שווה ? כן.
כל הבדיקה היא רגעית כך שאם יש הפרש בין הצדדים הוא ממש זניח בהתייחס לדיפרנציאל.

אז למה שתהיה איזו בעיה?

בכל מקרה, אל תסמוך על מה מה שכתבתי, ותנסה להסביר לבוחן למה אתה דורש שיאשרו לך את הבלמים ללא בדיקה על המכשיר.
אם תצלם בווידאו ותעלה לכאן, נוכל כולנו להנות מנסיונך.

( השמועות ששמעת, מתיחסות לרכב בעל הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי, לנדרובר למשל )

בברכה,טושי

hadtomer
24-06-11, 16:43
[QUOTE=tooshey;393203]

תנסה להסביר לבוחן למה אתה דורש שיאשרו לך את הבלמים ללא בדיקה על המכשיר.
אם תצלם בווידאו ותעלה לכאן, נוכל כולנו להנות מנסיונך.

[/QUOTE

גם אני בטסט תמיד דורש לעבור בלי הבדיקות הסטנדרטיות ששמורות לכל הפראיירים - וגם מצלם בוידאו את הקטע שבו אני דורש את זה מהבוחנים. חפש את זה ביוטיוב תחת הכותרת "בעל רכב שטח חוטף מכות במכון טסטים ואז מגורש מהמקום".

razzamataz
24-06-11, 19:20
אוקיי בדיחות בצד....

אז איך בודקים ללנדרובר בלמים?
רק אל תגידו לי באותה שיטה שבודקים דו גלגליים, אני עד היום צוחק מהבדיקה שעשו לי בוספה..סע...עצור....מהירות 0 וכוח בלימה של הפלינסטונס ועברתי

Pageup
24-06-11, 20:30
כמו שבודקים לפראדו ולווספה. סע ! תן ברקס ! עברת.

ishc
25-06-11, 15:30
אוקיי בדיחות בצד....

אז איך בודקים ללנדרובר בלמים?
רק אל תגידו לי באותה שיטה שבודקים דו גלגליים, אני עד היום צוחק מהבדיקה שעשו לי בוספה..סע...עצור....מהירות 0 וכוח בלימה של הפלינסטונס ועברתי

למישהו יש תשובה רצינית? זה מעניין

shahav
25-06-11, 20:28
מה הבעייה ? מוגבל החלקה לא מפריע כלל לבדיקה, למיטב ידיעתי גם נעילה אוטי לא מורגשת...
רבין

Tom Bril
25-06-11, 22:47
מאחור לא משנה מה יש לך בדיפרנציאל שני הגלגלים מסתובבים במומנט שווה ומספר סיבובים שווה כך שאין כל בעיה, בקשר לרכבי 4 על 4 עם דפרנציאל מרכזי, כל עוד הדיפרנציאל המרכזי הוא מכני אין בעיה מכיוון שהגלגלת לא נותנת התנגדות לגלגלים ומצב זה מדמה גלגלים באוויר, שים לב שהבוחן מבקש ממך לשלב לN.

אמיר ב.א
25-06-11, 23:03
למישהו יש תשובה רצינית? זה מעניין

בודקים ללנדרובר בלמים בדיוק ככה :

סע 5 מטר , צבור מהירות כמה שתוכל , תן ברקס חזק.
הם מסתכלים שהגלגלים האחורים ננעלים לפני הקדמיים (בתאוריה)

הנדברקס :
תרים הנדברקס , תכניס לראשון , תנסה להתחיל לסוע ,
מסתכלים שהרכב "מתאמץ" - ולא ישר מתחיל לזוז

מאוד תלוי בבוחן , יש כאלה שמאוד מזלזלים , מצד שני
ניתקלתי גם באחד שהתעקש לנהוג במקומי , ולעשות את הפעולות האלה (כנראה מישהו חדש בתפקיד)

גם זיהום אוויר בודקים בלי לעלות על גלילים.

ד ו ר ו ן
26-06-11, 23:34
בקשר לרכבי 4 על 4 עם דפרנציאל מרכזי, כל עוד הדיפרנציאל המרכזי הוא מכני אין בעיה מכיוון שהגלגלת לא נותנת התנגדות לגלגלים ומצב זה מדמה גלגלים באוויר, שים לב שהבוחן מבקש ממך לשלב לN.
לא מדויק,
שים לב שברכבים עם הנעה כפולה קבועה כמו דיפנדר ולנדקרוזר הנחיית היצרן היא לגרירה בהרמה מלאה ובפירוש לא לגרור במצב N כמו שציינת, יש לזה יותר מסיבה אחת.
אחת מהן היא הסיבה שבגללה אתה לא עולה על הגלילים לבדיקת ברקסים עם סרן יחיד.
הצורה שאתה כן יכול לגרור רכב כזה ללא הרמה מלאה היא לפרק את הגל-הינע של הסרן הנגרר, כך שהוא לא יסובב את הטרנספר/דיפ' מרכזי.

גם לחלק מרכבי 4X4 אחרים ללא הנעה כפולה קבועה, יש הנחיית יצרן לגרור בהרמה מלאה ולא עם גיר או טרנספר במצב N.
בזמנו איציק כתב משהו על זה שהאיסוף של השמן לשימון הגלג"שים מתבצע מהחלק הקדמי של התיבה, כך שתיבה במצב N לא מקבלת שימון פנימי למיסבים ולגלגש"ים כמו שצריך, ובגרירה יכול להגרם נזק.
גם כאן, פירוק של הגל-הינע האחורי פותר לך את זה.

Tom Bril
26-06-11, 23:40
דורון, אתה מדבר על גרירה, פה אנחנו מדברים על תהליך שלוקח פחות מ3 שניות...

אמיר ב.א
26-06-11, 23:45
chase (http://www.jeepolog.com/forums/member.php?u=2912) - ההנחיה של חברת לנדרובר , במידה וחייבים לעלות על גלילים כאלה עם רכב 4*4 קבוע , למשל לבדיקת בלימה ,

היא לפרק דרייבשאפט !

וההנחיה לא ניתנה סתם ...

Tom Bril
27-06-11, 00:45
ישנם רכבים בעלי דיפרנציאל מרכזי פתוח כמו שכתבתי ועליהם אני מדבר, אני לא יודע מה יש בלנדרובר, מוגבל החלקה או דיפרנציאל שסופר סיבובים בין ציר קדמי לאחורי אז כן יש בעיה, עם הדפרנציאל פתוח אין כל בעיה...

אמיר ב.א
27-06-11, 01:02
chase - אני מניח שיש לך קצת בלבול עם המושגים ,
בכל מקרה ,רכב 4*4 קבוע , למשל לנדרובר , לא יכול לעלות על גלילים לבדיקת בלימה ,
לא משנה אם הדיפרנציאל המרכזי פתוח או סגור .
כן יכול לעלות עם דרייבשאפט מפורק.
זה אם אתה לא רוצה נזק מצטבר לדיפרנציאל , שצריך לספוג את הפרשי המהירויות.

גם כאשר הדיפרנציאל "פתוח" עדיין יש גלגלי שיניים שמסתובבים בתוכו , וזה מה שיוצר את הבעיה.

Tom Bril
27-06-11, 01:24
אמיר, אין בינינו הסכמה אבל כנראה שאחד מאיתנו טועה,
רכב בעל 4 על 4 קבוע עם דפרנציאל מרכזי נעול מספר הסיבובים והמומנט שעובר בין הציר הקדמי לאחורי הוא שווה ולכן כשתעלה על גלגלת טסטים הרכב פשוט יסע אחורנית כשהגלגלת תסתובב , זה למה אסור לעלות לעלות עם דפרנציאל מרכזי נעול, כנל לגבי דפרנציאל שסופר סיבובים אלקטרונית, הפרש המהירויות יעשה בעיה, עכשיו תגיד לי מתוך עולם הידע שלך איך אתה יכול לדפוק דפרנציאל פתוח כאשר אתה גורם להפרשי סיבובים ( פעולה שמתבצעת בכל סיבוב אפשרי בזמן נסיעה) להרוס את הדיפרנציאל?

shahav
27-06-11, 06:08
אמיר, אין בינינו הסכמה אבל כנראה שאחד מאיתנו טועה,
רכב בעל 4 על 4 קבוע עם דפרנציאל מרכזי נעול מספר הסיבובים והמומנט שעובר בין הציר הקדמי לאחורי הוא שווה ולכן כשתעלה על גלגלת טסטים הרכב פשוט יסע אחורנית כשהגלגלת תסתובב , זה למה אסור לעלות לעלות עם דפרנציאל מרכזי נעול, כנל לגבי דפרנציאל שסופר סיבובים אלקטרונית, הפרש המהירויות יעשה בעיה, עכשיו תגיד לי מתוך עולם הידע שלך איך אתה יכול לדפוק דפרנציאל פתוח כאשר אתה גורם להפרשי סיבובים ( פעולה שמתבצעת בכל סיבוב אפשרי בזמן נסיעה) להרוס את הדיפרנציאל?

תרשה לנסח מחדש את אמיר -
ברכב 4x4 קבוע, כאשר רק ציר בודד מיסתובב אז הדיפ המרכזי הפתוח עובד, עד כה כולם מסכימים ומבינים. אבל מה קורה כמותית? כלומר כמה הדיפ הרכזי צריך\יכול לכפר על הפרשי המהירוית? בסיבוב רגיל, קוטר רחב\צר, הדיפ עובד מעט מאוד: עניין של זמן וסלד של העכביש בדיפ. אבל על מסועה זה כבר לאו דווקה עיניין ריגעי.
רבין

eysham
27-06-11, 06:44
הרכב בכלל יעבור טסט בלי דרייבשאפט קדמי?

בכל מקרה, קשה לי להאמין שבדיקה של 5 שניות לכל סרן תגרום לנזק כלשהו, בייחוד אם משווים את זה לנזק המצטבר של נסיעה בשטח קשה, עליית מעלות וכד' בהן הגלגלים האגם ככה מחליקים ומסתובבים כל אחד וכל סרן במהירות שונה. (כשאין נעילות וכל הסרנים והטרנספר פתוחים = המצב בטסט).

מה גם שאם הטסטר לא מש מבין מאיפה החוצפה שלך לבקש ממנו לצאת מהצל החוצה כדי לראות איתך בולם... הוא כבר ימצא משהו לא בסדר. ולא תמיד זה מדבקות זוהרות...

איל

אמיר ב.א
27-06-11, 07:10
אתה יכול לדפוק דיפרנציאל מרכזי פתוח , אם ציר אחד מסתובב , וציר אחד לא (במצב של בלימה למשל)
בגלל מבנה הדיפרנציאל ,
כאשר ציר אחד לא מסתובב , וציר אחד מסתובב במהירות X , גלגלי השיניים בתוך הדיפרנציאל מסתובבים במהירות 2X
כדי לפצות על הפרש המהירויות.
הדיפרנציאל לא מיועד לעבוד במצב כזה , ומדובר בנזק מצטבר כמו שאמרתי ,
יתכן ותעלה ולא יקרה כלום , ויתכן ותעלה , ואחרי מספר פעמים כאלה הדיפרנציאל ילך לעולם שכולו טוב ...
ההוראות הנ"ל מודפסות בתוך הספר רכב של הדיפנדר : הפרש המהירויות בין הסרנים בבדיקה לא יעלה על 5% לזמן קצר,
מעבר לזה יש לפרק דרייבשאפט.
מצב של בלימה הוא הפרש של 100% בין הסרנים.
eysham - אני יודע על מוסך מסויים שביצע את ההליך הזה (פירוק דרייבשאפט)תקופה מסויימת כדי להעלות רכב על גלילים לבדיקת בלימה, ולא הייתה עם זה בעיה.

eysham
27-06-11, 08:16
לא מכיר לנדרובר. (לפחות לא כאלה שאני משלם על נזקים בהם...)

מתוך ההוראות של קרייזלר:


TWO-WHEEL-DRIVE VEHICLE TOWING

DaimlerChrysler Corporation recommends that a vehicle be towed with the rear end lifted, whenever possible.


Two wheel drive towing - rear end lifted

1. Attach wheel lift device to front wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise vehicle to towing position.
4. Attach safety chains. Route chains so not to interfere with tail pipe when vehicle is lifted.
5. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
6. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing.
7. Place transmission in park.


Two wheel drive towing - front end lifted

1. Attach wheel lift device to rear wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise the rear of the vehicle off the ground and install tow dollies under rear wheels.
4. Attach wheel lift device to front wheels and raise vehicle to towing position.
5. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
Attach the safety chains. 6
7. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing
8. Place transmission in park.

מה הסיפור עם הסעיפים האחרונים של שתי האופציות??? לגרור ב-PARK???

מתוך התנ"ך של WJ: http://www.wjjeeps.com/towing.htm

איל

Tom Bril
27-06-11, 13:21
אמיר אם אני מבין אותך נכון לפי מה שאתה אומר ד'פ מרכזי שונה מד'פ רוחבי מבחינת יכולת ספיגת העומסים שלו?

מה ש"דופק" אותך למעשה הוא פחות הפרשי המהירויות שרוב הסיכויים שלא יגרמו לנזק אלה הבלימה החזקה לצורך הבדיקה.
והמצב הזה שווה ערך ללחיצה חזקה על הברקס בזמן הצלבה.

הבנתי נכון?

מה לגבי מה שאיל פרסם?

אמיר ב.א
27-06-11, 17:32
לגבי דיפ' מרכזי - הוא לא שונה בהרבה מדיפ' רוחבי,
גם דיפ' רוחבי , אם תתן לגלגלים להסתובב במהירות , ופתאום תבלום אחד מהם ,
תגלה , שלפעמים נישברת ציריה , או פעמון , או הדיפרנציאל עצמו ...
תלוי בחוליה החלשה ביותר ...

ובצורה יותר פרקטית:

זה שווה ערך לנסיעה בהצלבה חזקה כאשר גלגל באוויר מסתובב במהירות , וגלגל אחד על הקרקע כמעט עומד ,
ופתאום מגע פתאומי עם הקרקע של הגלגל שבאוויר שעוצר בבת אחת את הגלגל .
אלה בדיוק המקרים ששוברים משהו , בלנדרובר זה לרוב ציריה - כי זה החלק החלש ביותר בין הרכיבים בסרן.

הפרשי המהירויות גם גורמים לנזק מצטבר , מה שמקצר את חיי הדיפרנציאל.

לגבי לשים בPARK - אין לי שמץ של מושג למה זה נעשה ככה ,
ברכבים מסויימים זה בטוח יגרום לשבירה של השן של PARK,
כניראה שם מנגנון הPARK עובד אחרת.

lior_b.s
27-06-11, 17:47
אחרי 15 שנה עם ניבה, 4X4 קבוע...
דיפ' מרכזי פתוח, טרנספר בניוטרל, עובר את הבדיקה הזו כל שנה, עוד לא קרה כלום לתיבה או לדיפ'...

lior_b.s
27-06-11, 17:49
אחרי 15 שנה עם ניבה, 4X4 קבוע...
דיפ' מרכזי פתוח, טרנספר בניוטרל, עובר את הבדיקה הזו כל שנה, עוד לא קרה כלום לתיבה או לדיפ'...

Tom Bril
27-06-11, 18:02
ליאור לא חשבתי אחרת.

במצבים כמו הצלבה נשברת ציריה במקרה שאתה "נותן "גז והגלגל נעצר במכה, אז יש מומנט שמגיע מרכבת הכוח שגוזר את הציריה נכון זה קורה גם בלי גז אבל מאוד נדיר, במקרה של הטסט אין מומנט מכיוון רכבת הכוח מכיוון שאתה על N.

כל עוד הדיפרנציאל פתוח ,בלימת הגלגלים במכה לא אמורה לעשות נזק , יכול להיות שזה לא הדבר הכי "בריא בעולם" ואכן יש הנחיה לכך בספרי הרכב.
אבל אפשרי להתייחס לזה כסוג של כסתח.

המסקנה הסופית היא, אפשרי אך לא מומלץ.

אלי אהרוני
27-06-11, 18:10
מה לגבי נעילה אחורית אוטומטית לרכב ללא 4X4 קבוע?
כמו למשל ויטרה?
לא תהיה בעיה עם הנעילה שם?

shahav
27-06-11, 19:04
ליאור לא חשבתי אחרת.

במצבים כמו הצלבה נשברת ציריה במקרה שאתה "נותן "גז והגלגל נעצר במכה, אז יש מומנט שמגיע מרכבת הכוח שגוזר את הציריה נכון זה קורה גם בלי גז אבל מאוד נדיר, במקרה של הטסט אין מומנט מכיוון רכבת הכוח מכיוון שאתה על N.

כל עוד הדיפרנציאל פתוח ,בלימת הגלגלים במכה לא אמורה לעשות נזק , יכול להיות שזה לא הדבר הכי "בריא בעולם" ואכן יש הנחיה לכך בספרי הרכב.
אבל אפשרי להתייחס לזה כסוג של כסתח.

המסקנה הסופית היא, אפשרי אך לא מומלץ.

אני מסכים *אבל* אם הציר האחורי מגיע לסלד גבוהה והציר הקידמי עומד, אתה תוחן את הדיפ הרבה מעבר לסלד שהוא תוכנן לעבוד בו. לא עיניין של בלימה פיתאומית, פשוט סלד גבוהה של העכביש.
רבין

ד ו ר ו ן
27-06-11, 22:25
דורון, אתה מדבר על גרירה, פה אנחנו מדברים על תהליך שלוקח פחות מ3 שניות...
...

Tom Bril
27-06-11, 22:39
[QUOTE במצב N לא מקבלת שימון פנימי למיסבים ולגלגש"ים כמו שצריך, ובגרירה יכול להגרם נזק.
.[/QUOTE]

הכוונה שבתהליך שמתרחש בפחות מ3 שניות נושא השימון אינו משמעותי...

ד ו ר ו ן
27-06-11, 22:44
דורון, אתה מדבר על גרירה, פה אנחנו מדברים על תהליך שלוקח פחות מ3 שניות...
אתה אמרת סרן באויר, שזה בדיוק כמו לגרור עם סרן באויר גם שם אתה יוצר הבדלי מהירויות גדולים בין הסרנים, אמנם בבדיקה המהירות קטנה יותר אבל העיקרון דומה וועדיין לא מתאים לשימוש ברכב.
והתהליך ממש לא לוקח "רק 3 שניות", אתה צריך למדוד אותו לא רק במשך זמן אלא בעומס שהוא מייצר.
הפרשי המהירויות שהדיפ' מתמודד איתם ביום יום לא מתקרבים להפרש שאתה יוצר לו בבדיקה בה הוא צריך לפצות על הפרש המהירויות בין צד שלא זז בכלל וצד שמסתובב בסל"ד נסיעה, גם עם איטית.
יש לך הנחיות יצרן מאד ברורות שיש איזשהו הגיון מאחוריהן, למה אתה הולך הפוך?

ההסבר של איציק בזמנו לגבי השימון נשמע לי הרבה יותר הגיוני, כי אם אתה מצרף דיפ' שמסתובב בסל"ד שהוא לא אמור להסתובב בו+שימון לקוי, יש לך מתקון לצרות.

אמיר,
הדוג' על גלגל מחליק לא מתאימה כי בבדיקה ההאצה של הסרן היא מהגלילים שמסובבת את הטרנספר, ולא מהמנוע שמעביר כוח אחורה דרך הגיר והטרנספר, ולכן אם אתה בולם את הסרן אתה מתנגד שווה עם שני הגלגלים.
הבעיה כאן היא דיפ' שלא מיועד לעבוד בכאלו הפרשי מהירויות.
ואני בכלל לא מבין אתכם, יש לכם אפשרות לא לעלות על הגלילים ואתם מתעקשים כן לעלות? נותנים אגוזים למי שאין שיניים..

ליאור,
כרכב עם הנעה כפולה קבועה גם בניבה אתה לא חייב לעשות את הבדיקה, זה שעשית לא אומר שזה בריא ולך תדע, אולי בגלל זה השועל בטרנספר מיילל..

אמיר ב.א
27-06-11, 23:12
דורון - אולי לא ניסחתי את זה מספיק ברור ,
הדוגמא מדברת על הבדיקה עם הגלילים - לגבי דיפ' מרכזי ,
ועל עניין ההצלבה לגבי דיפ' רוחבי.
הרי סרן אחד על הגלילים = 2 גלגלים מסתובבים, וסרן אחד עומד = שני גלגלים לא מסתובבים.
מנקודת המבט של הדיפ *המרכזי* - צד אחד עומד , צד שני מסתובב ב X , ולכן הגג"ש מסתובבים ב 2X
ברגע שבולמים סרן אחד , עוברים מסרן אחד במהירות גבוה ואחד עומד לשניים עומדים = שני הצדדים של הדיפ המרכזי.
דבר דומה קורה בזמן שגלגל נוגע בקרקע בהצלבה - הוא ניבלם בבת אחת, בעוד שקודם הוא הסתובב במהירות X ,
והדיפ הסתובב ב 2X - ומעבר לשני גלגלים שלא מסתובבים = שני הצדדים של הדיפ הרוחבי.

בכל מקרה דורון - זה לא קריטי מכיוון שאני ואתה באותו הצד , בגישה של לא לעלות על הגלילים אם יש סכנה בזה .
וזה מה שחשוב.

מי שרוצה דווקא כן לעלות על הגלילים עם 4*4 + דיפ מרכזי - שירגיש חופשי , אבל שלא יתלונן אם גם הדיפרנציאל ירגיש חופשי אחרי זה :)

אייל67
27-06-11, 23:54
ראיתי ברשת איפה שהוא מסמך כתוב מיבואן לנדרובר המיועד להצגה בפני הבוחנים במכון הרישוי ומזהירם מפני נזק שעלול להגרם.
הקיימת מקבילה ממכשירי תנועה?

על פי רוב אני מצליח לשכנע הבוחן שיוותר, אך נמאס לחזור על הסיפור כל פעם מחדש.
מעניין שלגבי לנדרובר הוא יודע והפטור ברור לו, רק אצלנו צריך כל פעם מחדש להתבזות ולהבהיר כי מדובר בג'יפ "כמו לנדרובר" - מזעזע כמו שזה נשמע ... :eek:

אייל

Tom Bril
28-06-11, 02:23
דורון, לפי דעתי הדיון מתרכז יותר בשאלה של "האם זה אפשרי ומה יכולות להיות התוצאות של זה".
אני אישית בתור אחד ששומר על הרכב בקנאות לא הייתי מבצע את הבדיקה באופן הרגיל עליו אנחנו דנים.

אך אין מן הנמנע שנדבר עליו.

ועכשיו לנושא, נושא השימון הוא נכון אך תחשבו שמדובר על רכב ניגרר שנלקח למספר ק"מ במהירות יחסית גבוהה , לא מתקבל שימון טוב לאורך זמן מה גם שהרכב ניגרר בזווית כלפי מעלה וכך באמת יכולה להיווצר בעיה.
במקרה הנ"ל הרכב מאונך כאשר הגלגלת פועלת על כוח ופחות על מהירות כדי לסובב את גלגלי הרכב, המהירות של הגלגלים לא עולה על מספר קמ"שים בודדים, הבעיה פה היא העובדה שמתבצעת בלימה חזקה.

קח עכשיו רכב עם נהג ממוצא על ההגה לטיול שטח של יומיים, מסכים איתי שהרכב יצליב לפחות שלוש פעמים במהלך היומיים האלה? + - ...
ההצלבות הללו מדמות בדיוק מצב של הפרשי מהירויות, אגב גם בזווית אלכסונה אשר פוגעת בשימון כמו שאתה אומר.

ושוב המסקנה , לא בריא אבל מפה ועד שילך לך הדיפרנציאל המרכזי הדרך עוד ארוכה.

shahav
28-06-11, 08:36
אני חושב כמו דורון, פה המיקרה לא דומה להצלבה בה הממונט מגיע מהמנוע, במיקרה של טסט, המומנט מגיע מהגלגלים לכיוון הדיפ המרכזי. נכון יש מושג של בלימת מנוע, אבל הדיפ הנל לא תוכנן לכפר על הפרשי סלד כלכך גבוהים.

אייל67
28-06-11, 09:12
לא מכיר לנדרובר. (לפחות לא כאלה שאני משלם על נזקים בהם...)

מתוך ההוראות של קרייזלר:


TWO-WHEEL-DRIVE VEHICLE TOWING

DaimlerChrysler Corporation recommends that a vehicle be towed with the rear end lifted, whenever possible.


Two wheel drive towing - rear end lifted

1. Attach wheel lift device to front wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise vehicle to towing position.
4. Attach safety chains. Route chains so not to interfere with tail pipe when vehicle is lifted.
5. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
6. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing.
7. Place transmission in park.


Two wheel drive towing - front end lifted

1. Attach wheel lift device to rear wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise the rear of the vehicle off the ground and install tow dollies under rear wheels.
4. Attach wheel lift device to front wheels and raise vehicle to towing position.
5. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
Attach the safety chains. 6
7. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing
8. Place transmission in park.

מה הסיפור עם הסעיפים האחרונים של שתי האופציות??? לגרור ב-PARK???

מתוך התנ"ך של WJ: http://www.wjjeeps.com/towing.htm

איל

איל,

אם כבר, אז לדיון הזה רלוונטיות ההוראות שלהלן:

FOUR-WHEEL-DRIVE VEHICLE TOWING

DaimlerChrysler Corporation recommends that a 4WD vehicle be transported on a flat-bed device. A Wheel-lift device can be used provided the trailing wheels are off the ground and positioned in tow dollies.


Four wheel drive towing - rear end lifted

1. Attach wheel lift device to front wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise the front of the vehicle off the ground and install tow dollies under front wheels.
4. Attach wheel lift device to rear wheels and raise vehicle to towing position.
5. Attach safety chains. Route chains so not to interfere with tail pipe when vehicle is lifted.
6. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
7. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing.
8. Place transmission in park.


Four wheel drive towing - front end lifted

1. Attach wheel lift device to rear wheels.
2. Place the transmission in neutral.
3. Raise the rear of the vehicle off the ground and install tow dollies under rear wheels.
4. Attach wheel lift device to front wheels and raise vehicle to towing position.
5. Attach the safety chains.
6. Turn the ignition switch to the OFF position to unlock the steering wheel.
7. Secure steering wheel in straight ahead position with a clamp device designed for towing
8. Place transmission in park.

וכאן כבר מודגש כי עדיפה גרירה על flat bed ...

אייל

eysham
28-06-11, 09:32
ואללה צודק....
היד עובדת יותר מהר מהראש... CTRL-C ----> CTRL-V מהמקום הלא נכון....

וגם הוסיפו DOLLIES שבכלל גורמות לאי סיבוב הגלגלים... בעצם אין הבדל בין FLATBED לבין צד מורם וצד שני על הדוליס'
אולי יש דברים בגו.

http://i203.photobucket.com/albums/aa114/atxniceguy/DSCF0694.jpg

איל

Tom Bril
28-06-11, 12:39
אני חושב כמו דורון, פה המיקרה לא דומה להצלבה בה הממונט מגיע מהמנוע, במיקרה של טסט, המומנט מגיע מהגלגלים לכיוון הדיפ המרכזי. נכון יש מושג של בלימת מנוע, אבל הדיפ הנל לא תוכנן לכפר על הפרשי סלד כלכך גבוהים.

נכון ,זה לא כמו בטסט, בהצלבה בשטח יש פוטנציאל נזק הרבה יותר גבוהה...

lior_b.s
28-06-11, 19:10
ליאור,
כרכב עם הנעה כפולה קבועה גם בניבה אתה לא חייב לעשות את הבדיקה, זה שעשית לא אומר שזה בריא ולך תדע, אולי בגלל זה השועל בטרנספר מיילל..

אהלן דורון
לגבי חייב או לא..בוא נגיד שלא בא לי להתווכח איתם על זה ואז שיחפרו לי בבור על כל ציוץ הכי קטן...
את השועל בטרנספר הרגתי מזמן, זה עניין פתיר והוא לא מיילל אצלי יותר..מה גם שאחרי 15 שנה הצלחתי לצבור איזה 4 תיבות העברה ככה שאחת ל-15 שנה להחליף..לא נורא..:)

אייל67
29-06-11, 09:09
ואללה צודק....
היד עובדת יותר מהר מהראש... CTRL-C ----> CTRL-V מהמקום הלא נכון....

וגם הוסיפו DOLLIES שבכלל גורמות לאי סיבוב הגלגלים... בעצם אין הבדל בין FLATBED לבין צד מורם וצד שני על הדוליס'
אולי יש דברים בגו.

http://i203.photobucket.com/albums/aa114/atxniceguy/DSCF0694.jpg

איל

קיצר, עכשיו זה כבר הוראות יצרן !
יאללה, ארגן מכתב ממכשירי תנועה שישמש את כולנו בטסטים.
(נדמה לי שיוסי מתקשר טוב למדי עם המהנדס שלהם ...:))

jeepeto
29-06-11, 16:55
שלום
לאחר קריאה מעמיקה של הדיון כאן על בדיקה לרכב 4X4 קבוע או בעל מוגבל החלקה.
אני מודיע לכל החברים "שוויתרו" להם על בדיקת הבלמים אל תבלבלו את ה.....
אם כבר ויתרו לכם על משהו זה על הרצה בדינמומטר לצורך בדיקת עשן במאמץ!!!!
על בדיקת בלמים אף אחד לא ויתר ולא יוותר לכם. למרות שהגלילים נראים אותו הדבר להדיוטות שפוקדים פעם בשנה את המכון.
הם שונים בתכלית אחד מהשני.
האחד מריץ את המנוע מהסרן והשני בודק בלמים, כן גם 4X4 קבוע גם נעול גם פתוח וגם וגם.
מד הבלם מריץ כל גלגל בכיוון הפוך והתנועה נשארת בדיפרנציאל וכך הוא מודד בלימה!
חוץ "מזיקה" "וספול" שהן לא חוקיות, הכל מדיד.
אז בפעם הבאה שאתם בטסט אל תעשו מעצמכם צחוק, לא משנה מה קראתם באתר ומאיזה "חוייכם" למדתם.
בידידות .
ניר

אייל67
29-06-11, 18:41
ניר,

אני לא מבין מהיכן הביטחון הזה שאנו מבלבלים את ה ...
אני אומר לך באחריות שלי ויתרו על בדיקת בלמים באמצעות המתקן וביקשו ממני ליסוע קצת ואז לעצור (לא בודק כלום ...).
גם על גבי הטופס טרחו לציין כי נבדק בנסיעה ולא במתקן.
תן טיפה, לא הרבה, קרדיט לאנשים פה שלפחות חלקם יודעים לפעמים על מה הם מדברים.

בידידות,
אייל

אמיר ב.א
29-06-11, 19:47
הייתי מפסיק את הדיון בנושא בשלב הזה ,
יש עוד אנשים שקוראים את החומר בפורומים,
התוצאה הסופית תהיה שהמכונים יחמירו יותר , והמבין יבין.

תום לרמן
29-06-11, 21:21
יצא לי לגרור דיפנדרים מאות קילומטרים בעזרת רצועה שום בעיה במערכת העברת הכח.

אמיר ב.א
29-06-11, 22:27
אפשר למחוק את ההודעה הזו.

ד ו ר ו ן
29-06-11, 23:40
שלום
לאחר קריאה מעמיקה של הדיון כאן על בדיקה לרכב 4X4 קבוע או בעל מוגבל החלקה.
אני מודיע לכל החברים "שוויתרו" להם על בדיקת הבלמים אל תבלבלו את ה.....
אם כבר ויתרו לכם על משהו זה על הרצה בדינמומטר לצורך בדיקת עשן במאמץ!!!!
על בדיקת בלמים אף אחד לא ויתר ולא יוותר לכם. למרות שהגלילים נראים אותו הדבר להדיוטות שפוקדים פעם בשנה את המכון.
הם שונים בתכלית אחד מהשני.
האחד מריץ את המנוע מהסרן והשני בודק בלמים, כן גם 4X4 קבוע גם נעול גם פתוח וגם וגם.
מד הבלם מריץ כל גלגל בכיוון הפוך והתנועה נשארת בדיפרנציאל וכך הוא מודד בלימה!
חוץ "מזיקה" "וספול" שהן לא חוקיות, הכל מדיד.
אז בפעם הבאה שאתם בטסט אל תעשו מעצמכם צחוק, לא משנה מה קראתם באתר ומאיזה "חוייכם" למדתם.
בידידות .
ניר
ניר,
אתה מדבר שטויות, אתה באמת חושב שאנחנו לא יודעים להבדיל בין בדיקת עשן לבין בדיקת ברקסים?
לא מעט אנשים שעברו טסט עם דיפנדר/לנקרוזר או רכב אחר עם הנעה כפולה קבועה יכולים להעיד שזו ההנחייה והמצב התקין בבדיקה ובצדק.

ד ו ר ו ן
29-06-11, 23:47
יצא לי לגרור דיפנדרים מאות קילומטרים בעזרת רצועה שום בעיה במערכת העברת הכח.
דיברו על גרירה עם סרן אחד על הריצפה והשני באויר, לא על גרירה עם 2 סרנים על הריצפה ומשיכה עם רצועה, בזה אין לך בעיה.
את הרכב הפרטי שלך היית גורר עם סרן אחד באויר?

את החשבון תיקונים של הרכבים האלו שגררת אתה שילמת או מישהו אחר?

shahav
30-06-11, 06:06
שלום
לאחר קריאה מעמיקה של הדיון כאן על בדיקה לרכב 4X4 קבוע או בעל מוגבל החלקה.
אני מודיע לכל החברים "שוויתרו" להם על בדיקת הבלמים אל תבלבלו את ה.....
אם כבר ויתרו לכם על משהו זה על הרצה בדינמומטר לצורך בדיקת עשן במאמץ!!!!
על בדיקת בלמים אף אחד לא ויתר ולא יוותר לכם. למרות שהגלילים נראים אותו הדבר להדיוטות שפוקדים פעם בשנה את המכון.
הם שונים בתכלית אחד מהשני.
האחד מריץ את המנוע מהסרן והשני בודק בלמים, כן גם 4X4 קבוע גם נעול גם פתוח וגם וגם.
מד הבלם מריץ כל גלגל בכיוון הפוך והתנועה נשארת בדיפרנציאל וכך הוא מודד בלימה!
חוץ "מזיקה" "וספול" שהן לא חוקיות, הכל מדיד.
אז בפעם הבאה שאתם בטסט אל תעשו מעצמכם צחוק, לא משנה מה קראתם באתר ומאיזה "חוייכם" למדתם.
בידידות .
ניר

אני חושב שכולם פה מבחינים הייטב בבדיקות, לא צריך לזלזל :-)

לי עשו בדיקת *עשן* במאמץ ליפניי שלוש שנים, טרנו דיזל מן הסתם, ונחש מה, נורת ה ABS נידלקה, וגם המשיכה לדלוק לאחר מחזור או שניים של כיבויי והדלקה.
בבדיקה כזו, רק סרן אחורי רץ. בטרנו הוותיק יש ניתוק מוחלט של הסרן הקידמי כך שנזק מכני לא בא בחשבון, אבל המחשב עלול להשתגע. בטסט של שנה שעברה בקשתי לפסוח על הבדיקה במאמץ, וכך היה, בטסט השנה אפילו לא ביקשו לבצע את הבדיקה.


אחד שמבחין:-)
רבין

תום לרמן
30-06-11, 11:59
דורון אין שום חשבונות לשלם מכירים מצב ניוטרל בתיבת העברה?

eysham
30-06-11, 12:22
דורון אין שום חשבונות לשלם מכירים מצב ניוטרל בתיבת העברה?

תום,

קח צעד אחורה ואל תזלזל במה שאחרים אומרים. ובטח אם זה לא מגובה בעובדות... :)

מצב ניוטרל בתיבת העברה מנתק בין הכניסה שבאה מהגיר לבין הדיפרנציאל שמחלק תנועה בין 2 הדרייבשאפטים.
זה אומר שגם את תהיה בניוטרל, עדיין הדיפרנציאל המרכזי יסתובב (כמו משוגע) עם תרים סרם אחד באוויר ותיסע על השני.
זה טוב לגרירה כשהרכב עם כל הגלגלים על הקרקע כדי לא לסובב את הגיר אבל לא למצב בו סרן אחד מורם ויש תנועה יחסית בין 2 הדרייסשאפטים.

של פורד אבל אותו רעיון. סרטון מדהים ד"א...
<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/0gUSaNryioI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

איל

תום לרמן
30-06-11, 14:16
ברור נו ו.... דפרנציאל אורכי מתנהג כמו סרן הציריות מחוברות אל דפרנציאלים הרוחביים והפניון מקבל את הכח מתיבת העברה.
נזק למכלולים נגרם כתוצאה של הפרשי מהירויות (אנרגיה) פתאומי
לדומא: גלגל שמסתובב בהצלבה באוויר ומגיע לקרקע הכח מנסה לעבור לגלגל השני ואו לדריישפט\טרנספר גיר מנוע לגלגל הוא לא יכול והפרש המהירויות בין המנוע גיר טרנספר לגלגל יוצרת עומס שעלול לגרום לנזק .
שאתה בניוטרל היוק(המחשה)יכול להסתובב וכך לכח\מהירות\אנרגיה יש לאיפה ללכת.
נב כלום לא נכתב בזלזול.

shahav
30-06-11, 14:26
תום, אתה לא מקשיב. אין פה עיניין של מכה או אנרגיה שהולכת לפח, לא קשור לגלגל באוויר שחוטף מכת אחיזה. בזמן גרירה עם סרן אחד באוויר, מיכלולי דיפ מרכזי עובדים כמו משוגע לאורך זמן ארוך מאוד , הם לא נועדו לעשות כן, נזק כבר נעשה....


רבין

ברור נו ו.... דפרנציאל אורכי מתנהג כמו סרן הציריות מחוברות אל דפרנציאלים הרוחביים והפניון מקבל את הכח מתיבת העברה.
נזק למכלולים נגרם כתוצאה של הפרשי מהירויות (אנרגיה) פתאומי
לדומא: גלגל שמסתובב בהצלבה באוויר ומגיע לקרקע הכח מנסה לעבור לגלגל השני ואו לדריישפט\טרנספר גיר מנוע לגלגל הוא לא יכול והפרש המהירויות בין המנוע גיר טרנספר לגלגל יוצרת עומס שעלול לגרום לנזק .
שאתה בניוטרל היוק(המחשה)יכול להסתובב וכך לכח\מהירות\אנרגיה יש לאיפה ללכת.
נב כלום לא נכתב בזלזול.

תום לרמן
30-06-11, 14:35
אין לי מושג לגבי יצרנים אחרים לגבי תיבת העברה של דיפנדר אתה טועה .

יונתןמצפה
30-06-11, 14:39
שימו לב, תקראו כל אחד את תגובותיו של השני כמה הודעות אחורה... זה קצת "שיח חרשים"
1. תום מדבר על גרירה כשכל 4 הגלגלים על הרצפה (עם רצועה...)
2. SHAHAV מדבר על גרירה כשרק סרן אחד מסתובב
3. דורון מנסה לומר שלמרות ש- 4 גלגלים על הרצפה עדיין יש פוטנציאל נזק (שימון?).
4. SHAHAV מנסה להסביר למה יש נזק
5. תום מסביר על נזקים בהצלבות מול גרירה כאשר אין עומס על הציריות

עשיתם קצת סלט מהשרשור...
(לפחות בשבילי)

eysham
30-06-11, 14:44
יונתן... אני נעלבתי. מה איתי??

תום לרמן
30-06-11, 14:49
בקשר לסלט
א.השתמשתי בדוגמת ההצלבות כאמצעי המחשה בלבד לגלילים שמסובבים רק סרן אחד במער העברת כח בעלת דפ אורכי ותיבת העברה במצב ניוטרל.
ב.בקשר לנושא השימון אשמח לקבל הסבר מכיוון שהמיכלולים פשוט טבולים בשמן ואין מעברים או משאבת שמן כמו בגיר אוטמטי.
ג.אפשר לנסוע בדיפנדר ימים שלמים על מגרש אספלט בסיבובים (דיף מרכזי עובד) גם נעול וגם משוחרר עם בלימות והאצות אגרסיביות(אותו דיפנדר כל הזמן) בלי נזק מיידי לתיבת העברה.
בברכה

יונתןמצפה
30-06-11, 14:58
יונתן... אני נעלבתי. מה איתי??
מצטער, פספסתי שיש גם מלח בסלט.
אולי עכשיו אחרי שתום עשה סדר הדברים יתבהרו.

Tom Bril
30-06-11, 15:06
אני פרשתי מהדיון.
אתם משווים גרירה לפעולה שונה בתכלית.
ולא מגיעים לנקודה.
עד שמשהו פה לא נותן דעה מקצועית מטעם מהנדס/ דעה מקצועית מאדם מוסמך ברכבים הללו, הדיון הזה נראה כמו "אני חושב שזה ככה ואני חושב שזה ככה"

תכלס מה שקורה בשטח, בעל ניבה עובר את הבדיקה הזאת כבר 15 שנה בלי שום בעיה.

בעברי הצבאי עבדתי על דיפנדרים עם מתקן סקיד קאר, מתקן שמרים את החלק הקדמי או האחורי כדי לדמות מצבים של החלקה(היגוי יתר, תת היגוי).
פועל יוצא מזה הוא כאשר מרימים את חלקו האחורי מתבצע סחרור גלגלים משמע הפרשי סיבובים גדולים מאוד.
על אותו רכב עובדים כבר 4 שנים מבלי שנגרם נזק לדפרנציאל המרכזי, חשוב לציין שהרכב עובד מאוד קשה לפחות פעמיים בחודש למספר ימים למשך כל היום ובלי רגל עדינה על הגז.

רכב שני שעובדים עליו עם מערכת הסקיד קאר הוא האמר, גם 4על4 קבועה, עם הרכב הזה עובדים גם 4 שנים, מעולה לא נגרם נזק לתיבת העברה, הרכבים אינם חדשים.

אלה העובדות בשטח.

eysham
30-06-11, 15:49
אתה מכיר מישהו שמת מסיגריה אחת?
סימן שעישון זה בריא!

mik_l86
30-06-11, 16:39
אתה מכיר מישהו שמת מסיגריה אחת?
סימן שעישון זה בריא!

בייחס לכמויות שמדברים עליהן כאן, זה משול לפקט סיגריות ביום למשך 4 שנים על שני אנשים שלא מתו :)
ד"א, Chace, השאר בפרטי

tallevi
30-06-11, 16:58
אני גם חושב שנהיה פה קצת סלט.
עיקר הטעות פה לדעתי היא שערבבתם מצב של גרירה(סרן אחד באוויר),לבין בדיקה על מתקן גלילים במכון בדיקה.
לדעתי אין מה להשוות בין המצבים,אמנם שהם יוצרים את אותו אפקט אבל אין מה להשוות פעולה שנמשכת כמה שניות לפעולה ממושכת של למעלה משעה,נניח.
הרי יצרני הרכבבים שהזכרתם ,בהתייחס להערות שלהם לאופן הגרירה,לוקחים בחשבון צורך בגרירה ממושכת ולאורך של מאות קילומטרים.
קחו בחשבון גם מהירויות שונות מאוד בין המצבים.


דעתי היא:
א. אין מה להשוות בין שני המצבים.
ב. מצב גרירה עם סרן אחד באוויר לרכב בעל דיפרנציאל מרכזי,הוא מתכון לנזק ודאי.
ג. אין שום סכנה לדיפרנציאל המרכזי כתוצאה מפעולת הבדיקה במכון בדיקה מאחר ומדובר בפרק זמן קצר מאוד בעיקר,וכן מהירות נמוכה יחסית.


טל.

תום לרמן
30-06-11, 17:05
הי זה המגרש שהתכוונתי אליו רק בפירוט יתר
זה אותם כלי רכב כבר 6 שנים ולא ארבע.ועוברים עליהם שבעה מדורי גיהנום על בסיס יומי.
זה משול למגורים על הארובות ברידינג

Tom Bril
30-06-11, 17:14
הכל תלוי באיזה יחידה מדובר, כנראה שאצלכם במקום לנסוע בשטח נוסעים כל היום במסלול סטרילי ( סמיילי קורץ)...

lior_b.s
30-06-11, 17:29
אני חייב להוסיף קצת שמן למדורה....:rolleyes:

פעם יצא לי לגרור ניבה מירושלים לתל אביב , מתל אביב לחיפה ומחיפה למגדל העמק... 3 החלפות גרר במשך יום שלם חיכיתי לאוטו , והוא הגיע בגרירה עם 2 גלגלים באויר...
לא קרה שום נזק לטרנספר...אותו רכב שעובר טסט כבר 15 שנה כולל בדיקת בלמים...

יונתןמצפה
30-06-11, 18:28
אני חייב להוסיף קצת שמן למדורה....:rolleyes:

פעם יצא לי לגרור ניבה מירושלים לתל אביב , מתל אביב לחיפה ומחיפה למגדל העמק... 3 החלפות גרר במשך יום שלם חיכיתי לאוטו , והוא הגיע בגרירה עם 2 גלגלים באויר...
לא קרה שום נזק לטרנספר...אותו רכב שעובר טסט כבר 15 שנה כולל בדיקת בלמים...
ליאור, מכל הסלט וההשוואות שעשו כאן בין סוגי הגרירות וההצלבות והדיפנרציאלים, הסלט הגדול ביותר זה להשוות רכב רוסי (שמגיע עפ פטיש 5 ק"ג להעביר הילוכים...) לרכב בריטי (שמגיע עם כוס תה בתא כפפות...)

תום לרמן
30-06-11, 18:51
chase שלחתי לך הודעה בפרטי

lior_b.s
30-06-11, 22:10
מדובר פה על רכב עם דיפ' מרכזי....
אתה טוען שהדיפ' של ניבה חזק יותר משל לנדרובר????...:rolleyes:

talw
30-06-11, 22:12
אם יש לכם תיבת העברה מפורקת,שמעתי גם שאסור לתפוס ביד אחת את היוק הקידמי ולסובב ביד השניה את היוק האחורי (כשהתיבה ב N) במהירות של מעל סיבוב בשניה.
וזה מאד מתקשר לי לאיסור החמור של לעלות על גלילי בדיקת הבלמים...............

גלגלי השיניים בתיבות מאוד רגישים לסיבוב איטי של 3 שניות ללא עומס...

ד ו ר ו ן
30-06-11, 22:13
3. דורון מנסה לומר שלמרות ש- 4 גלגלים על הרצפה עדיין יש פוטנציאל נזק (שימון?).

ממש לא,
אני לא חושב שיש בעיה בגרירה עם 4 גלגלים על הקרקע, במצב הזה הדיפ' המרכזי עובד כמו שהוא אמור לעבוד בכל נסיעה רגילה- אם לזה התכוון תום אז אנחנו מסכימים שאין עם זה בעיה (קשה לי לחשוב על קומבינציה של גרירה עם רצועה כשסרן אחד באויר).
ההתדינות היתה על גרירה עם סרן באויר ותום להבנתי ענה על גרירה עם 4 גלגלים על הקרקע.

כשגוררים עם סרן אחד באויר הדיפ' מפצה על 100% הבדל בין הסרנים, בצורה שהוא לא מתוכנן לעשות וגם היצרן מתייחס לזה, ולא רק ברכבים עם דיפ' מרכזי- גם ברכבים עם טרנספר טיפש יש הנחייה היא לגרור בהרמה מלאה.

chase
רצית חוות דעת של מהנדס?
יש לך חוות דעת מהנדס בהוראות יצרן של כמה וכמה יצרנים, כמה ברור מזה אפשר לקבל?

המגרש הנ"ל לא מדמה שום דבר שעושים עם רכבים פרטיים- עם הרכבים הפרטיים שלכם אתם רוצים להתנהג כמו שעושים לרכבים האלו?
כמה חופש יש למע' ההינע של הרכבים האלו? הם מתוחזקים בלי חשבון.
אתה משווה אונס קבוצתי ע"ב קבוע לרכבי זונה ביחס לאיך שאתה מתנהג לרכב פרטי של מישהו.

בדיקת ברקסים על גלילים כשרק סרן אחד מסתובב, עדיין גורמת לדיפ' לעבוד בצורה שהוא לא מיועד לה, ואם יש גיבוי יצרן+יבואן+אישור לכך בטסט, אז על מה הויכוח בכלל?
שמי שרוצה בכל זאת לעשות בדיקה כזו, שיעשה מה בראש שלו.

ד ו ר ו ן
30-06-11, 22:25
ב.בקשר לנושא השימון אשמח לקבל הסבר מכיוון שהמיכלולים פשוט טבולים בשמן ואין מעברים או משאבת שמן כמו בגיר אוטמטי.
ההסבר שאני קיבלתי ממכונאי היה שהמכלול הרי לא טבול בשמן אלא החלק התחתון של חלק מהגלג"שים טבול בשמן (פקק המילוי הרי לא בחלק העליון של התיבה אלא בשליש התחתון, אפילו לא בחצי)., מה שאומר שהשמן נאסף ומגיע לגלג"שים העליונים ולדיפ' רק אם יש חיבור רציף, ואם התיבה בניוטרל והסיבוב של ציר היציאה האחורי מגיע מהגלגלים ולא מהחלק הקדמי, אז בתיבות מסויימות אין איסוף של השמן למעלה וחלק מהמכלול עובד ללא שימון.
בנוסף, בחלק מתיבות ההעברה יש מעין מסילות קטנות שמנקזות את השמן שעולה למעלה עם הגלג"שיים לכיוון חלקים במכלול שהשמן לא מגיע אליהם ישירות כי הם גבוהים וגם כאן המכלול לא יקבל שימון מספק אם התיבה בניוטרל.
אני לא יודע אם כוונת היצרן בהגבלה היא בגלל השימון או בגלל נזק מצטבר אחר.



ג.אפשר לנסוע בדיפנדר ימים שלמים על מגרש אספלט בסיבובים (דיף מרכזי עובד) גם נעול וגם משוחרר עם בלימות והאצות אגרסיביות (אותו דיפנדר כל הזמן) בלי נזק מיידי לתיבת העברה.

אף אחד לא דיבר על נזק מיידי אלא על נזק מצטבר, וכאן די סיכמת את העניין.

יונתןמצפה
30-06-11, 22:40
ממש לא,
אני לא חושב שיש בעיה בגרירה עם 4 גלגלים על הקרקע,
אוקי. אז לפחות עכשיו אחרי ההבהרות הדיון חוזר להיות ברור.
ובכל זאת אני מנסה להבין: בהודעה האחרונה שלך אתה מתאר מצב בו סיבוב של תיבת ההעברה במצב של ניוטרל כאשר התנועה מגיעה מהגלגלים יכולה לגרום לנזק כתוצאה מחוסר שימון (איזה רכב?) ובהודעה המצוטטת אתה כותב שזה בסדר (איזה רכב?). האם יש מצב שבו זה תקין (מנוע עובד אולי?) מול מצבים שזה עשוי להזיק?

ד ו ר ו ן
30-06-11, 23:03
כשאתה נוסע עם 4 גלגלים על הקרקע, לפחות בדיפנדר, או ברכבים עם הנעה כפולה קבועה, גם הגל-הינע הקדמי מסתובב ואז החלק הקדמי של המכלול מסתובב אף הוא ואין לך בעיה של הפרש מהירויות קיצוני בדיפ' המרכזי.
ברכבים עם תיבה PART-TIME, שגם ככה התיבה בכביש במצב של 2X4 בכביש, לפחות בהיילקס, יש הנחייה שלא לגרור את הרכב אלא בהרמה.
כלומר, אם המידע לגבי בעיית איסוף השמן היא הגורם להנחייה, גם כאן, כשהסיבוב של התיבה מגיע מאחורה, ולא מהמנוע, אין לך שימון מספק לחלק מהתיבה-ככה אני מבין את זה.
תזכור שההנחייה מגיעה בלי הסבר אלא משפט סתום, עניין השימון כסיבה הוא משהו שעלה כאן באתר לפני הרבה זמן.

Tom Bril
01-07-11, 00:09
תום לרמן, לא קיבלתי ממך הודעה פרטית

tallevi
01-07-11, 00:40
מישהו יכול להעלות לכאן מספר הרכב,(כל רכב),את הדף שבו מצויינת ההערה המפורשת של היצרן המתייחסת מפורשות למתקני הבדיקה ?
נכון לעכשיו עושה רושם שעשיתם את החיבור הזה בין ההערה המתייחסת לגרירה לבין פעולת הבדיקה במתקן הגלילים,על דעת עצמכם בלבד.
גם הטענה לגבי השימון נשמעת לי תלושה במקצת ולא ממש משכנעת.
בכל מקרה,אני טוען שוב - אין מה להשוות בין שני המצבים,גרירה- בשום אופן לא מומלץ , בדיקה במתקן גלילים- לא מזיק.

טל.

gp1
03-08-11, 02:38
מישהו יכול להעלות לכאן מספר הרכב,(כל רכב),את הדף שבו מצויינת ההערה המפורשת של היצרן המתייחסת מפורשות למתקני הבדיקה ?
נכון לעכשיו עושה רושם שעשיתם את החיבור הזה בין ההערה המתייחסת לגרירה לבין פעולת הבדיקה במתקן הגלילים,על דעת עצמכם בלבד.
גם הטענה לגבי השימון נשמעת לי תלושה במקצת ולא ממש משכנעת.
בכל מקרה,אני טוען שוב - אין מה להשוות בין שני המצבים,גרירה- בשום אופן לא מומלץ , בדיקה במתקן גלילים- לא מזיק.

טל.





זו המדבקה שנמצאת בדיפנדרים ובדיסקו מי שייקרא בזהירות ובהתמדה יבין

-->