PDA

צפייה בגרסה מלאה : תכנון מערכת קירור "חזקה" לגיר בטרופר בנזין - מבקש לשמוע עוד דעות/עצות



raanan
23-06-11, 12:08
שלום לכולם,

לא אלאה אותכם בנושא הגיר בטרופר. אבל,
הגעתי למסקנה שהקירור לא מספק. מי שרוצה מוזמן לקרוא פירוט בשרשור :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=8962&st=0

לכן תכננתי מערכת קירור SUPER OVER KILL לשמן הגיר. המערכת מופיעה בסקיצה (תכנון 7 המצורפת).

לאחר תגובות מקצועיות להגזמה הפראית שלי מצד ג'ו, עדיין לא בטוח בתכן ויש מקום לשינויים עפ"י הצורך.
(רוצה לציין שהקולר TRU MAX LPD4739 + תרמוסטט BY PASS של היידן דגם 163 נרכשו ובדרכם לארץ.
כנ"ל ברשותי הקולר הנוסף והוונטה (מורכבים כרגע בטרופר), כך שאין צורך באופציית חיסכון בעצות)

התלבטות שלי בין הסכמה המקורית (תכנון 7) לעוד שתי אופציות ,
א. האם לוותר על התואם היידן 405 (כמו שמופיע בתכנון 7) ולחזור ישירות לגיר.
ב. ההחזרה מה BY PASS תעבור דרך החליל ואח"כ תוחזר לגיר.
בכך אני מניח שהטמפרטורה של השמן תיוצב יותר לכיוון טמפרטורת המים שבחלק התחתון של הרדיאטור (מניח שבאזור 85 מעלות צלזיוס).

מס' בעיות באופציה ב',
א. סכנה של פריצת החליל וערבוב השמן גיר+ המים כפי ששאלתי בשרשור :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=56922
ב. בכול סכמה של מע' קירור לגיר, תמיד מופיע שהיציאה מהגיר מחוברת לחליל ואח"כ זרימת השמן לכיוון BY PASS וקולר נוסף.
אני לא מבין למה שיטת חיבור זו ?
למיטב הבנתי, בשיטה זו דווקא מעלים את חום המים שברדיאטור.
לעומת זאת, בשיטת החיבור שאני חושב עליה, דווקא מייצבים את טמפ' השמן לכיוון טמפ' המים.
למעשה אני פותר בשיטה זאת את קירור היתר של השמן שכול הזמן מתריעים עליה .

לסיכום, הכסף כבר יצא ...
נשאר רק להחליט על המימוש הטוב ביותר עם "המצרכים" הקיימים.
אודה לכם על המלצה מנומקת מי מהאופציות עדיפה :
א. עפ"י הסכימה (תכנון 7) אחד לאחד .
ב. עפ"י הסכימה אך ללא הקולר תואם היידן 405 וחיבור ההחזרה מה BY PASS ישירות לגיר.
ג. עפ"י הסכימה, ובמקום הקולר התואם היידן 405, מעבר דרך החליל והחזרה לגיר.

תודה מראש להתייחסות
רענן

אמיר ב.א
23-06-11, 21:32
לעבור דרך החליל , לא ניראה לי שיש טעם , הרי אתה רוצה לעשות משהו יותר טוב מהמקורי ,
ואם אתה שוב עובר שם , אתה סתם מוסיף אפשרות לבעיות (ושמעתי על בעיות שהיו)
ואז במה הועילו חכמים בתקנתם ?
כלומר , הייתי אומר תלך לפי התיכנון המקורי , אופציה א'
כמובן אתה צריך לבדוק אחרי ההתקנה האם טמפ' עבודה מגיעה בזמן הגיוני ,
ואם לא - לך על אופציה ב' , כדי לא לעבוד יותר מידי זמן בטמפ' נמוכה מידי.
גם אז עדיין צריך לבדוק האם הטמפ בסדר.

tallevi
23-06-11, 23:23
א. אני הייתי מוותר על המעבר ברדיאטור הקירור של המנוע (אצלי הוא מגושר),חיבור זה לא מתאים לאקלים החם שלנו,אלא מיועד לארצות הקרות יותר.
ב. אם יש לך מחוון טמפ' אז אתה יכול לוותר על קולר הגיבוי(תואם היידן)מאחר ותוכל לזהות באופן מיידי מקרה של תרמוסטט תפוס.
ג. יש לך שליטה על המניפה של הקולר באמצעות היוניט שמכוילת ל 85 מעלות + תרמוסטט שמונע מעבר לקולר כאשר הטמפ' נמוכות.לאור זאת,אני לא מבין מאיפה מגיע החשש לקירור יתר של השמן .אין חשש.

תהנה.

טל.

-->